Dead Island: Riptide

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 апр. 2013

Когато оригиналната Dead Island излезе през 2011 г., тя бе далеч от съвършенството, но оригиналната идея и находчивото, макар и бъгаво
изпълнение, я превърнаха в скрит фаворит за много геймъри и журналисти. До известна степен Dead Island споделяше същите черти, които превърнаха излязлата година по-рано Deadly Premoniton в тотален ъндърграунд хит – и в двата случая амбициите на играта (свръхестествен трилър в американския Северозапад при класиката на Swery65 и умелото смесване на зомби апокалипсис с FPS/RPG елементи при поляците от Techland) бяха доста по-големи от възможностите им, но резултатът бе свеж, забавен и странно заразителен.

Само година и половина по-късно вече идва ред на Dead Island: Riptide, за
която Techland вече официално обяви, че не е пълноправно продължение.

И поляците са напълно прави

Въпреки че Dead Island: Riptide е доста по-голяма от стандартния DLC пакет, тя определено не е следващата самостоятелна стъпка в серията. Това не е непременно нещо лошо, но Riptide е така пълна с бъгове, слаби дизайнерски решения и набързо скалъпен код, че изглежда по-скоро като фен проект, отколкото като нещо, готово за премиера на голямата гейм сцена. В началото на играта, четиримата оцелели от първата част заедно с още няколко приятели се натъкват на нова доза неприятност. Те отново са изоставени на забравено от Бога място на съседен остров и зомби апокалипсисът отново не закъснява.

В първите минути на Riptide си правите нов герой или внасяте сейва от Dead Island и касапницата на немъртвите от първо лице започва пак. Въпреки че интрото е доста впечатляващо, проблемите не закъсняват. И това е доста иронично, особено предвид, че предната игра имаше катастрофални проблеми в самото си начало. Човек би си помислил, че разработчиците са си взели поука.

Но не би

Гличове отново има – представете си например такъв, който не ви позволява да изберете съответния предмет от инвентара си и по този начин “заключва” половината ви екипировка и куестове. Или пък бъг, при който взети предмети не се отчитат от играта и трябва да си губите времето, за да търсите нещо, което не съществува. А какво ще кажете за куестове, които не могат да бъдат завършени, тъй като не сте в състояние да върнете съответния предмет на човека, който ви е дал задачата? За съжаление всичко това присъства в Riptide от първата ви крачка на островите. Други проблеми са свързани с неразумни дизайнерски решения. Такъв например е дизайнът на менютата, които са трудни за навигация и противоречат на здравата логика. Сравняването на две оръжия е по-трудно, отколкото трябва да бъде и управлението на инвентара ви отнема ненужно много време. Нелогичната парична система също присъства въпреки, че сме в центъра на зомби епидемия, а играта прави сейвове на доста интересни места без да имате възможност ръчно да запаметите прогреса си. Създателите на играта не са показали особено въображение и що се отнася до спасяването на оцелелите в хода на приключението и елементарният дизайн се повтаря отново и отново –
просто се огледайте за високо място, на което стои поредния човек и ще го
откриете. За капак на всичко когато ви се наложи да прекосите водни пространства ще видите, че законите на физиката тук не важат. Зомбитата се движат във водата доста по-бързо от вашата лодка и ако накрая ви писне и започнете да ходите през водата вместо да търсите транспорт, няма да бъдете единствените.

Нататък не става по-добре

Историята е елементарна, героите са безинтересни, а куестовете са прекалено прости. Dead Island: Riptide е един от онези относително редки – за щастие – случаи, при които една що-годе работеща основа не само не е развита, а точно обратното – тотално е провалена в продължението. Оригиналната игра имаше проблеми, но беше свежо и ново изживяване, на което можехме да простим лесно. В Riptide новото не е много, но за сметка на това е тотално сбъркано. Играта става за убиване на време и зомбита, но не е продължението, което мнозина очакваха.

Автор: Александър Рангелов