Darksiders II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Оригиналната Darksiders беше приятна изненада, стига да не отдавате голямо значение, че концепцията на играта копираше всички по-изявени поредици като почнем от God of War и стигнем до Legend of Zelda. Въпреки това когато една игра е направена както трябва и е забавна, тя заслужава похвала, така че усилието на Vigil бе прието добре от целокупната геймърска общност.

Както закономерно става при големите издатели, когато една игра се превърне в хит, първото нещо, което трябва да се направи е да се гарантира нейното продължаващо експлоатиране. Или с други думи, да се обяви продължение. Не че по принцип това е нещо лошо, но в днешно време малко повече риск от страна на издателите определено нямаше да навреди на творческия устрем.

Да се върнем обаче към Darksiders II

THQ реши да развърже кесията за продължението, а момчетата от Vigil пък запретнаха ръкави, водени от максимата “по още от същото”. Това важи във всеки един аспект на Darksiders II- Да вземем например размера на играта – наскоро научихме, че новият Assassin’s Creed 3 ще се разпростре на два пъти по-голяма територия от предшественика си, но същото важи и за Darksiders II. Според THQ само началната територия, до която получавате директен достъп със старта е със същия размер като целия свят на Darksiders. Освен по-голямата карта, главната история на играта също ще отнеме малко повече, отколкото предния път. Това определено може да не се хареса на някои, защото една от малкото критики към оригинала бе, че е прекалено дълъг и към края геймплеят просто изтънява.

Това, което обаче знаем, е че няколко доста големи територии ще бъдат изцяло допълнителни и посещението им зависи само от вашия избор. В същото време за да направи по-интересен продължителния престой в света на Darksiders II, студиото Vigil запретва ръкави над RPG елементите. Този път те ще имат по-съществена част в играта, като за това ще помагат доста странични куестове, качване на нива и т.н.

Приятно ми е, Смърт

Разликата между War и Death е очевидна. Въпреки че са събратя по съдба, двамата Конници на апокалипсиса изглеждат и се държат доста различно. Death е много по-пъргав и гъвкав и някои сегменти от геймплея с него повече напомнят за Prince of Persia, отколкото за първата Darksiders. На практика това означава, че ще прекарвате доста време както на земята, така и правейки различни акробатични маневри във въздуха.

Друга важна промяна е фактът, че този път повалените противници ще оставят след себе си т.нар. loot под формата на различни оръжия и брони. Сред екипировката, която може да получите по този начин личат още ръкавици, ботуши и други зопълнения, които реално променят начина, по който изглежда Death. Особено интересно звучат т.нар. possessed weapons, които могат да се развиват успоредно с героя ви и дават изключително предимство при битки.

Из нивата на Darksiders II

По отношение на дизайна на нивата, разработчиците обещават по-голямо разнообразие и изненади. Различните подземия ще варират доста като размери, като някои са по-линейни, а други са истински лабиринти. Някои територии ще завършват с бос, докато при други тези битки ще са още в началото или пък изобщо ще отсъстват.

Битките изглеждат по-гъвкави, а смяната на различните оръжия, които Death ползва става с лекота. При конзолната версия управлението ще бъде подобрено, така че геймърите ще могат да разчитат до осем различни комбинации без изобщо да се налага да отварят меню. Rage метърът, познат от първата игра, ще присъства отново. В допълнение към това Death има специални атаки като призоваване на немъртви или на ято гарвани, които да помогнат в труден момент.

До излизането на Darksiders II все още остава малко време, но няма съмнение, че запазвайки добрите черти на оригинала и разширявайки ключови елементи, момчетата от Vigil ще направят Смъртта доста привлекателна.

Автор: Иво Цеков