facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Dark Souls III - част 2
Ревю | 01.05.2016 | автор: Георги Кацаров


оценка:
Производител:
FromSoftware
Издател:
Bandai Namco Entertainment
Жанр:
Ролева игра, Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
119
купи играта »

плюсове

Разнообразни локации;

Богата на странични куестове;

минуси

Няма

След като в предишната част на ревюто на Dark Souls 3 спряхме по средата на представянето на различните статистики, продължаваме именно от тях, а след това ще хвърлим едно око и на другите компоненти на геймплея и играта като цяло.

Dexterity (Сръчност) – показател, определящ за боравенето с Advanced weapons. Подобряването му също така води до намаляването на времето за кастване на магиите, а също така и на fall damage-a.

Intelligence (Интелект) – показател определящ за боравенето с магии и пиромагии. Подобряването му води и до подобряване на Magic Def-a.

Endurance (Издръжливост) – показател, чието покачване води до подобряване на вашата Stamina. Като допълнителен ефект също така подобрява Lightning Def и Bleed Def.

Faith (Вяра) – показател, чието покачване е необходимо за кастването на чудеса, пиромагии и също така подсилва вашия Dark Defense. Имайте в предвид, че ако искате да подсилите ефективността на вашите Dark Miracle или пиромагии, трябва да развивате едновременно и Faith, и Intelligence.

Luck (Късмет) – Това като цяло ми е най-странния показател. Общо взето той определя какви и колко често ще изпадат предмети от труповете на вашите противници. Също така подобрява Bleeding и Poison възможностите на вашия герой и подсилва вашия Curse Resistance.

Митичното „По-надолу“ (Weapon Skill a.k.a. Weapon Art, Miracles и други неща)

Нека сега хвърлим едно око и на някои от компонентите на геймплея на Dark Souls 3 – Weapon Skill системата и магиите.

Най-напред ще започнем с уменията (weapon skills). Уменията в Dark Souls 3 са комбинация от Weapon Arts и магия. Те ви позволяват да използвате специална атака в зависимост от оръжието, което държите. Общата им бройка е над 70 уникални специални атаки, като някои са доста зрелищни. Както споменах по-горе, използването на тези умения източва от вашите Focus Points, но ако сте ги изчерпали или са ви останали съвсем малко – не се притеснявайте. Отново ще можете да ги използвате, но с тази уговорка, че тогава оръжията няма да имат extra damage и други ефекти, които получават по време на изпълнение на нормален скил удар. Фокус точките винаги могат да бъдат възстановени най-често чрез пиене на Ashen Estus Flask. Те от своя страна се презареждат на познатите, на всеки дори малко запознат с Dark Souls серията, Bonfires.

Магиите (при наличието на различни видове магьосници) едва ли е тайна за някого, че са другият основен компонент на геймплея (проехтяват викове „Браво бе, Captain Obvious“ от публиката). Магиите се делят на три основни вида: обикновени магии, пиромагии и чудеса.

Обикновените магии (Sorceries) предлагат най-голямото разнообразие както по отношение на щетите, така и по отношение на съпътстващите ги ефекти. Тяхното развитие е пряко обвързано с постоянното подобряване най-вече на Intelligence статистиката на вашия герой. Някои магии от този тип се отключват единствено от мерчантите, като им се дава определен Scroll. Имайте в предвид, че в даден момент можете да носите само един скрол.

Пироманските магии (Pyromancies) са насочени главно към комбинацията от демидж с огнен ефект. Отключването на някои от тях е подобно на това на обикновените магии, с тази разлика, че вместо скролове, ползвате Томове.

И третия вид магия в Dark Souls 3 са Чудесата. Този тип магии най-често нанасят lightning damage или оказват лекуващ/подсилващ ефект. Тяхното развитие е обвързано с подобряването на Faith статистиката на вашия герой. Също така, за да бъдат изпълнени трябва да имате в екипировката си талисмани или Sacred chimes.

Друг интересен аспект от геймплея е т.нар. Soul Transposition или казано по-разбираемо – процеса на превръщането на душата на убит бос в оръжие или пръстен. За да създавате предмети обаче, вие трябва да имате Transposing Kiln, който се придобива след като убиете Curse-Rotted Greatwood (за който пък като стана дума е един от най-яките като дизайн врагове в игра изобщо!). Имайте в предвид, че тъй като този бос не е от задължителните, ако не го убиете няма да придобиете Transposing Kiln, а това означава, че няма да можете да ковете оръжия от душите на убитите босове.

Като стана въпрос за създаване на предмети е редно да се споменат и т.нар. upgrade materials – минерали и други руди/предмети, които се използват за създаване на оръжия. Някои от тях се закупуват (напр. Titanite Chunk, Titanite Slab, Twinkling Titanite, Titanite Scale и Large Titanite Shard могат да бъда закупени от Shrine Handmaid, която се намира във Firelink Shrine), докато други изпадат от убити врагове (например в Cemetery of Ash ще се сблъскате с Ravenous Crystal Lizard, който след като убиете ще ви даде Titanite Scale). Разбира се, набавянето на материалите е само първата стъпка от осъществяването на необходимия ъпгрейд. След като сте събрали необходимите материали имате нужда от NPC-то, което да осъществи ъпгрейда – в случая Blacksmith Andre, който също се намира във Firelink Shrine. Един от интересните ъпгрейди, от които ще се възползвате е т.нар. Infuse. Това е ъпгрейд, който променя характеристиките и типа на щетите, които оръжието нанася. Ако обаче не сте доволни от направения Infusion, то винаги можете да обърнете този ефект, чрез Shriving Stone.

Понеже споменах персонажите с които си взаимодействате – любопитен факт е, че в света на Dark Souls 3 дори такива персонажи могат да бъдат убити, но имайте в предвид, че или дропват мизерни и ненужни предмети, а след respawn-а им ще бъдете жестоко наказани под формата както на ограничен избор на ъпгрейди, така и напълно да ви откажат услугите си. Разбира се, процеса не е необратим, но ще трябва да се пречистите от извършения грях и чак тогава ще получите отново достъп до всичко, което те предлагат.

Из света на Dark Souls 3

Светът на играта е разделен на около двадесетина локации, всяка от които пълна с тайни, десетки врагове с уникален дизайн и способности. Клаустрофобични, призрачни подземия се редуват с широки отворени пространства, обгърнати в мъгла и сюреалистичност. Отново ще имате възможността да се поразходите из божествения град Anor Londo, който е не по-малко впечатляващ отколкото предходните пъти. Всяка една локация на играта, без значение дали става дума за Cemetery of Ash, High Wall of Lothric, Undead Settlement, Catacombs of Carthus или др. са пропити от усещане за призрачност, за това как краят наближава, а светът просто изчерпал жизнените си сили, се е предал напълно и очаква мрака да го погълне. В този ред на мисли бях просто изумен от дизайна на Kiln of the First Flame – невероятната сюреалистичност, апокалиптичния изглед, сякаш виждате сбъдването на библейска притча… Това е нещо, което не може да се преразкаже, трябва да се види. И именно тук се усеща гения на Хидетака Миязаки.

Разбира се, не по-малко идейни са и враговете, които изпълват тези локации. Очакват ви над 80 уникални чудовища – от кекави същества, които умират от един удар на началната ви брадва, до същества, които могат да ви заличат с един удар. Дизайнът на всеки един враг е невероятен и жив, същевременно като изваден от кошмар. Личното ми мнение обаче е, че гадовете в Bloodborne бяха някак си с една идея по-мрачни и впечатляващи, което разбира се не прави тези в Dark Souls 3 лоши. Никак даже. Starved Hound например ме оставя с усещането, че ако доближа носа си до екрана и ще мога да подуша смрадта на разлагащата се по тялото му плът. Сами си направете извода колко е високо качеството на дизайна, щом само чрез зрително възприятие може да стимулира и другите ви сетива. Споменатия по-горе Ravenous Crystal Lizard също има доста впечатляваща визия, същевременно е сравнително труден враг, с който ще се сблъскате още в самото начало на играта.

Босовете също са пиршество за сетивата и предизвикателство за уменията ви, като започнете още от първия бос – Iudex Gundyr (който ще срещнете в доста по-късен етап на играта отново, този път като Champion Gundyr). Не всички босове в играта обаче са задължителни. Към задължителните спадат само т.нар. Lords of Cinder, които са неразривно свързани с развитието на сюжетната линия. Разбира се другия тип босове дават значителни благинки (като споменатия по-горе Curse-Rotted Greatwood), които могат значително да улеснят прогреса ви по време на игра. Разбира се, да се изправите срещу тези „незадължителни“ босове, се чувствате мотивирани не само от мисълта за поредния предмет, но и от самото желание да ги видите как изглеждат, да видите какво предизвикателство предлагат и разбира се – да го преодолеете.

Между отделните локации отново ще можете да „пътувате“ посредством Bonfire-а, стига разбира се да сте запалили огньовете и на двете точки (тази от която тръгвате и тази към която пътувате). Най-често обаче ще го използвате за да се върнете към Firelink Shrine за да направите някой ъпгрейд и след това обратно да се изстреляте на бойното поле. Огньовете също така са и мястото където възстановявате своите health points, попълвате си различните колби и най-вече – записвате прогреса си.

Очаквайте и третата, финална част на ревюто на Dark Souls 3, в което ще разгледаме по-отблизо най-важният компонент за всяка такава игра, а именно - нейният мултиплеър.
 

 
системни изисквания
Минимални: ОС: Windows 7 SP1 64bit, Windows 8.1 64bit Windows 10 64bit; Процесор: Intel Core i3-2100 / AMD® FX-6300 Памет: 4 GB памет; Видеокарта: NVIDIA® GeForce GTX 750 Ti / ATI Radeon HD 7950; DirectX: версия
напиши коментар
 

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 03.05.2016, 18:34 ?. :
Редактиран на 03.05.2016, 18:38 ?.

"Към задължителните спадат само т.нар. Lords of Cinder, които са неразривно свързани с развитието на сюжетната линия. "
Много добро ревю, само т'ва дет не е така.
Има 6 боса ~, които са избираеми, другите са си задължителни - просто не можеш да продължиш без тях.
А иначе любимият ми момент в играта беше, докато бягах от цяла орда скелети ми хрумна да срежа мостта по който бягах. Мостта се превърна в стълба, която ме отведе до Smoldering Lake(ashen lake от DS1 май) и един от най-яките босове в играта.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 06.05.2016, 03:27 ?. :

Е добре де, щом нямало минуси...
- Рицар с longsword е много по-силен от друг клас с друг вид оръжие.
- 70% load за midroll разваля усещането на предишните игри за тежест на бронята. Да гледам ловец да се хвърля насам-натам изглежда яко. Да гледам рицар да прави 7 кълба изглежда абсурдно. Вместо да намерят баланс между roll/броня/poise, сега си правим гол герой с greatshield и сме грозни, ама безсмъртни.
- Фрашкана е с толкова фенсървис, че дефакто играта едвам си има собствена идентичност. Не вярвам след 5 години някой да си спомня от нея друго, освен Abyss Watcher-ите откъм броня и оръжия. Може би щяха да се сещат и за Йорм, който можеше да е най-култовия бос в играта, ако не беше превърнат в грамадна препрадка, която нито е интересна, нито е забавна за игра. Понеже в статията се спомена Anor Londo, някой може ли да ми обясни от какъв точно зор са решили да го върнат, тъй като Иритил изпълни класическата му функция? Не, "сюжетът" не е обяснение, тъй като няма да приемам извинения от рода на "времето в Лотрик е объркано" за това защо 60% от предметите са от предишни игри, куестовете се повтарят и т.н.
- Не виждам иновация в NPC куестовете. Всичките вендори на магии седят и чакат книги. И нито един от тях не е на половина интересен колкото Лорентиъс, Реа или семейството на Гаскойн.

Лични претенции:
- 4 слота на пръстени? Оригиналните 2 слота те насърчаваха да избираш според ситуацията, тъй като за всеки билд имаше към 4-5 валидни пръстена. Особено напечено беше когато играта те принуждаваше да носиш CoA. Сега мога просто да сложа всички пръстени, които ми трябват и да забравя за тях като екипировка.

Всичко останало в играта, за което се сещам до момента е или на ниво, или по-добро. Но докато не видя DLC-тата, играта е 7.5/10.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 06.05.2016, 11:39 ?. :

Минусите дето си изброил са абсурдни. Фен сървиса бил минус лол нпцтата били минус не били оргинални ти па гпляма примадона се оказа хахах. Дори не си разбрал че в играта е изключена pois системата. Истинския минус в играта е че сорсеритата и мирикалите не ги бива в пвп. Личи си че искат пвп то да е яко клане ама ако буустнаъ сореритата и мирикълите в пвп ще внесат много разнообразие. Просто за момента са решили че е по куул клоуз комбата. Това е истиския минус за мен а тия дет ти изброи ми изглеждат извадени от гъза ти. Сякаш си си бъркал с пръсти отзад с надеждата да намериш нещо което да осмучеш

3 мнения
профил »
tetcuo каза на 09.05.2016, 14:03 ?. :

Да ви кажа, играта си я врътнах вече с 2-ва героя - Strength и Dex. За мен има повече плюсове от колкото минуси- има много новости, които ми харесват особено нови оръжия и тяхните съпровождащи (weapon art's).
Може би един минус, е че Durability-то *разрушаването на оръжията вече е супер бавно, което в предишните игри си беше важен фактор, а тук играеш 2 часа без да рестнеш на някой Огън и без поправка, оръжието- Катаната си беше на над 60% здрава.

Имаше и лесни битки с Босове и Трудни.
За PVP-to мога да кажа че е 10/10, иска се доста игра и умения за да направиш някое "parry" или друго за да изненадаш неприятно противника :)
За мен Играта е почти 10-ка защото ме накара да поискам да преиграя и предишните Souls игри.
На мен лично ми допаднаха следните оръжия :
1-во място dex - Uchito -
2-ro място dex - Dual катаните
3-го място strenght - Fuma Ultra Great Sword

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.05.2016, 14:47 ?. :

Аз играх с същите оръжия. На първо преиграване декс билд с учигатана, мн ме изкефи тва оръжие особено заради парирането което е досата по-трудно от парирането с щит, но е изключително фън като го прокараш в пвп, а и дръгата спецялна атака е просто мега луда. Двойните катани са мн по-мощни като дпс, но са по-елементарно оръжи демек само сечеш и се намяташ с тях. Следващия билд реших да е силов с ултра гейтсуорд на берсерк меча понеже като иргаех с катаната в пвп срещу ултра оръжие мн ме с плескваха с този хиперармор. Реших да изиграя един силов герой за да открия слабите места в хиперармора на ултра оръжията. В момента единствено ме разбират с рапира и голяма алебарда. Рапирата ми се струва прекалено счупено оръжия за пвп. Имам чуство че нито може да се парира ефикасно, нито да се контрира с какъвто и да е удар. Прекъсва всичките ми атаки, не се изморяват с нея не знам просто какво да правя срешу рапира. С голямата алебарда пък ми вкарват мега демидж от дълго разстояние, а ако се приближа пускат една въртелека дето ме прави на салата. Нито от далеч нито от близо мога да играя на тво оръжие. Трябва да ги ъпгрейдна и да ги прорбвам в пвп за да открия някви слаби страни на тези оръжия.

93 мнения
профил »
Okab3 каза на 11.05.2016, 10:13 ?. :

"такива персонажи могат да бъдат убити, но имайте в предвид, че или дропват мизерни и ненужни предмети, а след respawn-а им ще бъдете жестоко наказани под формата както на ограничен избор на ъпгрейди"

Ключа за кулата в FS не е никак мизерен айтъм, особено early game. Плюс това, след като убиеш някое NPC можеш да използваш прахът му при handmaidena и да придобиеш достъп до всички айтеми, които е предлагало.

"Не виждам иновация в NPC куестовете. Всичките вендори на магии седят и чакат книги. И нито един от тях не е на половина интересен колкото Лорентиъс, Реа или семейството на Гаскойн."

Това е най-голямата глупост, която съм чувал. Куеста с Yoel и Анри е много по-добър от гореизброените, ако ест. изобщо си го минал. Greirat също има доста интересен куест, който е свързан с куест на друго NPC. Специално куестовете и NPC-та са на далеч по-високо ниво от тези в Bloodborne, пък и останалите игри в поредицата.

Връщането на Анор Лондо е едно от най-яките неща в цялата игра, бие яко на носталгия. Защо изобщо търсиш някаква причина за връщането на АЛ, освен историята? Радвай се, че изобщо са го добавили и че играта има толкова препратки към единицата.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 13.05.2016, 01:36 ?. :
Редактиран на 13.05.2016, 01:47 ?.

Мога с часове да слушам как куестлинията на Лондор е по-добра от гореизброените. Целия съм в слух.
Куеста на Грейрат е интересен само като го пращаш да плячкосва. Извън това не прави нищо друго. Просто е там, ако героя ти се нуждае от специфично оръжие за билда си. И е свързан с куеста на две други NPC-та, ако изобщо си го минал. А и защо да съм впечатлен, като реално всичките куестове на персонажите се преплитат един с друг?
Иритил е много по-внушаваща зона от DaS3 Анор Лондо (или там 1/4-тата от него, дето са вкарали). Повтарям, какъв е смисъла от Анор Лондо, като Иритил му е изпълнил функцията?
Аз Dark Souls 3 ли играя, или някакъв map pack за Dark Souls, направен с еджина на Bloodborne?

93 мнения
профил »
Okab3 каза на 13.05.2016, 11:07 ?. :

Мeханиката на гореизброените куестове е по-добра. В куеста на Гаскойн няма нищо кой знае колко интересно - събираш няколко панделнки и слушаш как дублъор с раздвоение на личността ти прочита десет изречения на кръст. Единственото NPC в случая е Гаскойн, когото малко по-късно срещаш като бос. Историята в целият куест ли трябва да ме впечатлява ? Как някакъв ловец откачил и изклал семейството си, последвано от куп спекулации около "второто" момиче с панделката. Кое в случая е по-интересно от цялата куестлиния на Анри и Йоел ? Eдинственият по-интересен куест от споменатите от теб е този с Рея, като куест линията с Ирина и Ейгон е подобна.

Какъв смисъл търсиш в Анор Лондо, освен историята и препратките към единицата, пак питам аз ? Всичко това е направено с цел почитане на единицата и разграничаване от втората част. Сравнението на DS3 AR с Irythill e просто абсурдно. Анор Лондо тук е 1/5 от размерите на оригиналната локация и ЧАСТ от Иритил. Това е все едно да сравняваш кулата от Undead Settlement с цялата локация.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 13.05.2016, 17:45 ?. :

Защото куеста на Гаскойн представлява да ходиш из града и да се интересуваш от жителите и нищо повече. Просто е, защото се опитва да направи Ярнъм по-живо и органично място, точно като половината други куестове.
Куеста на Лондор е демек второстепенната сюжетна линия на играта. Без майтап, че трябва да е по-сложен. И имам проблем с почти всяка една стъпка от изпълнението му. Ако не си впечатлен от елементарната история на семейството на Гаскойн, аз не съм впечатлен от второстепенната сюжетна линия на играта.
Не знам каква носталгия удря всички ви относно Анор Лондо, като Untended Graves се справя в това начинание в пъти по-добре. Анор Лондо е абсолютно същата история като Old Dragonslayer в DS2. Препрадка е това, което Bloodborne направи към Demon's Souls. Нямаше да имам проблем, ако се завръщахме в Анор Лондо за глупавата история на Алдрич. Проблем имам, когато са сложили обидно лесните стрелци и великанът ковач, крещяейки в лицето ти "Нали т'ва те кефеше в ДС1, нали т'ва искаш?". Искам да играя нещо ново, което да има същата стойност на ДС1, не през две крачки ДС3 да ми напомня че съм играл ДС1, докато играя ДС3, сякаш ДС3 няма достатъчно самочувстие да бъде игра, без да вика на помощ дядо си на всеки 15 минути.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 13.05.2016, 21:31 ?. :

Ako iskash neshto drugo igaesh bloodborn. Elementarno. Ako iskash da si v sveta na darksouls igraesh darksouls. Tolkoz li e slojno?

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 14.05.2016, 02:01 ?. :

Абсолютно съм сългласен. Ако искам да съм в света на Dark Souls, играя Dark Souls. Ако искам Dark Souls 3, просто играя Dark Souls 1.5.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 14.05.2016, 08:39 ?. :

Igrau bloodborn ti kazah. Men me nakefi kato namerih giganta kovach ili onia deto prodava stulbite puknal. Seki s pretenciite si no ti stavash prekaleno pretenciozen kato putence. Nikoi ne mu puka za lichnite ti predpochitania. Kato si namerish muj revi na nego
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Dark Souls III - част 2

Ревю:
В първата част на ревюто ще разгледаме класовете които играта предлага, различните им показатели и някои по-ключови елементи по отношение на героите.

новини:
Eternal Ring бе премиерно заглавие за PS2 и представлява фентъзи ролева игра с изглед от първо лице.
Пакетът се нарича The Ringed City и ще излезе за PlayStation 4, Windows PC и Xbox One на цена от 15 долара.
В навечерието на Коледа геймър с прякор Qtt Six постигна нов рекорд за най-бързо изиграване на Dark Souls III.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78