facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising
Ревю | 25.03.2009 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
EA Los Angeles
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Нови джаджи

Challenge режимът

Jamie Chung и деколтето й

минуси

Прекалено кратка

Съмнително балансирани нови джаджи

Цената на Giga Fortress-a

Доста смущаващо е, когато експанжънът за една игра се появи четири месеца след премиерата на оригинала. От една страна, си ентусиазиран, че получаваш още от любимата си манджа. От друга, прокрадващото се съмнение, че за този период едва ли е сглобено нещо качествено, те завладява със страхотна сила. И докато се луташ в подобни мисли, забравяш тънкия факт, че в цялата си корпоративна гнус ЕА си имат и една добра страна - наливат свински много средства в печелившите си франчайзи, което се превежда в по-големи екипи и по-кратки крайни срокове.

Red Alert 3: Uprising е на границата между страхотен и набързо направен продукт. Съвсем на ръба. Вместо да се хлъзне в една от двете крайности и да облекчи задачата ми, правейки ревюто откровено хранещо или възхитено възхвалително, тя виси в онова състояние, в което всичко ще се реши от първия пач.

Добри парфюми и миниатюрни шишенца

Ако си спомняте, в превюто си говорихме за мини кампаниите в играта. Едва ли някой е предполагал, че ЕА говорят буквално и мини кампаниите са... ами "мини". 4 мисии за руснаците и по 3 за съюзниците и японците. Всеки ветеран ще ги врътне на най-високото ниво на трудност за един следобед. От друга страна, всяка една от мисиите е толкова брилянтна като дизайн и развитие, че ти се приисква всички в оригинала да бяха такива.

Динамични цели, скриптирани моменти, плавен преход от игра на котка и мишка в пълни бойни действия. Кампаниите са кеф за изиграване и преиграване, пък били и разпрострени в 3 реални часа. Четвъртата - RPG фликът с Юрико - не искам да го коментирам. Просто RA3 енджинът и геймплей механиките не позволяват подобен стил геймплей, така че ако искате добра ролева игра на платформата на стратегия, се огледайте за WarCraft III: The Frozen Throne.

Предизвикателство

Доста по-интересен е Challenge режимът. В предварителните анонси авторите му малко се бяха поизхвърлили. По-точно в частта с уникалните единици. Целият режим представлява серия от Scirmish карти, в които ще се изправиш срещу няколко генерала. Започваш с Tier едно единици и всеки успешно приключен Challenge ти отключва нова. Само че вместо да имаш уникални мечки, както беше обявено първоначално - получаваш съвсем нормални единици.

Уникалността обаче идва в левъл дизайна на всяка една от картите. Авторите са се разбъзикали могъщо с някои от основните принципи на играта и там където са сметнали, че бъзиците са неуместни, са променяли на базата на типичното си чувство за хумор. Например картата с Desolator-ите, в центъра на който се разхождат добре познатите ни от Bioshock Голямо Татенце и Малка сестричка. Или challeng-ът за CryoCopter-ите, в който всяка единица се смалява, в момента в който излезе от казармите или фабриките.

С над 40 мисии Challenge режимът всъщност е основното ястие в Uprising и разширява стойността на експанжъна от обикновена площадка, в която да си поиграем с новите единици, до наистина завършена и кефеща игра. А ако случайно си мислиш, че няма как да ти се опре един компютър, то пробвай да завършиш всяка една от мисиите в него под определеното от разработчиците време. Или да се изправиш срещу 4 компютъра, обединени зад идеята за личната ти анихилация, и да оцелееш.

В моментите, в които напрежението стане прекалено голямо пък, си имаш IWIN бутонче. Щом цъкнеш на него, всичките ти единици получават ветерански статус, а банковата ти сметка набъбва с 50 000.

Мачкай!

Всяка една от нациите се е сдобила с четири нови играчки. Като фен на червената армия, първо разцъках руските и се влюбих в една от тях - Grinder-a. Среден танк, който няма други оръжия, освен гигантската си вършачка. Освен че деактивира всяка единица, до която се докопа, има и boost на скоростта, с която да догони дори и най-бързите сред тях.

Mortar Cycle е лека и силно подвижна артилерия, на която така и не намерих приложение. По-интересни ми станаха Reaper-ът и Desolator-ът. Първият е сравнително действаща антивъздух единица, която може да смачка с един правилен скок всяка наземна единица (брутален е срещу тежки танкове), а вторият е елитна пехота, комбинираща се зловещо добре сама със себе си (едната половина взвод стреля с отровни "топчета", а другата налива токсини в жертвата). Спорен е въпросът доколко обаче руснаците имаха нужда от нова артилерия и втора тежка пехота.

Главата с лазерите

Японците май са останали най-прецакани откъм нови единици. Steel Ronin-ът е безпощаден срещу армия от леки и тежки машини, но ако опонентът ти не я построи, е принципно безполезен. Archer Maiden-ът пък е сила срещу групи пехота и е така нужната за японците пехотна единица с ПВО умения, но реално Mecha Tengu-тата я превъзхождат и в двете сфери.

За сметка на това Giga Fortress-ът е най-култовият юнит в цялата поредица до днес. За да си я купиш, трябва да продадеш майка си и баща си в робство (а кучето да направиш на кренвирши, които после да продадеш), но всеки кредит ще си струва. Машинката в наводно състояние е комбинация от тежка артилерия и малка армия от подводници. Алтернативният й режим я вдига във въздуха.

Гледката на гигантска летяща глава, която пръска правосъдие под формата на артилерийски лъч през половината карта, омазващ всичко по пътя си, може да те подмокри! От страх или кеф - зависи дали главата е твоя. В момента, в който това чудо надвисне над базата ти, или трябва да имаш поне две ескадрили изтребители, или можеш да си целунеш командирското дупенце за сбогом.

Нови технологии

Съюзниците също са получили сериозен boost в арсенала си, сред който най-сериозните са Harbinger Gunship-а и Future Tank X-1. Тъй като гадовете му с гадове са с много слаба авиация, сега разполагат и с гигантски бомбардировач, който няма нужда да се връща до летището, за да презареди, но за сметка на това мачка както пехота, така и сгради, и машини с еднаква лекота. Future танкът пък е кошмар за всичко по земя. Основното му оръжие създава полусфера, сдъвкваща всичко в радиуса си (2 насмилат над 30 леки и средно тежки машини), а алтернативата му източва половината издръжливост на MCV с един удар! Видиш ли такъв при врагот, то по-добре да си с руснаците и да имаш една Наташка под ръка, че иначе лошо.

Другите две попълнения са странни от към функционалност. Pacifier FAV е артилерията, от която съюзниците имаха нужда. Но в същото време е доста крехка и скъпа и се усетих, че я използвам като съпорт против пехота към тежките роботи, а не градя стратегията си около нея. Cryo легионерът е реверанс към Арнолд Шварценегер в ролята му на мистър Фрийз. Уви, функционалността му извън Multigunner джипките като ултимативна ПВО защита (замразява и сваля скоропостижно цели армади от Киров дирижабли) е спорна.

Струва ли си?

Както споменах и в началото на статията, Uprising е страшна игра, но прекалено на ръба между успеха и провала. Новите играчки безсъмнено са интересни и дават среда за нови тактики, но позиционирането им е леко алогично (още един тежък самолет за съюзниците и още една артилерия за руснаците например). От друга страна, балансът също в момента виси на косъм, поради липсата на свестни каунтъри срещу Harbringer-ите, Grinder и Giga Fortress-а. За това всеки сам ще прецени за себе си. Ако си бил фен на RA3 - то Uprising ще те втръби поне за седмица в себе си. Ако не си, то не очаквай тепърва да станеш. 


Експлойт

Grinder-ът е ключът към успешното преминаване под определеното време на 2/3 ти от Challenge-ите и интернет двубоите, стига да спазите една проста стратегийка. Единственото, което може да я спре, е ранен пехотен ръш и то само ако сте забравили, че в казармите можете да правите мечки.
Стратегията работи на малки и средни карти, на големи също, но изисква повече умение и късмет. Започвате с производство на Grinder Crane, който поставяте до една от мините. След това правите два генератора или генератор и казарма (ако наблизо има oil платформа) отново до мините. Пакетирате MCV-то и го слагате до най-близката мина до базата на врага, докато кранът застроява две рафинерии и супер реактор. Докато станат готови, MCV-то вече трябва да е пристигнало до целта си. Разпакетирате го и правите фабрика точно до мината. В момента, в който е завършена, започвате да бълвате Grinder-и. При третия тръгвате към базата - първо казармите и фабриката, после MCV-то и накрая всичко останало. Можете да включите собственото си MCV, което да се разхожда и да мачка единиците на врага. Само внимавайте за Terror Drones.
 
системни изисквания
P4 2.2 GHZ, 1GB Ram, 10 GB HDD, GeForce 6800, Win XP/Vista
напиши коментар
 

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 01.04.2009, 21:39 ?. :

играта когато излезе беше голям хит изкефих и се от сърце и тъкмо вече ми започна леко да ми омръзва мултито и ето че продължението излезе.Очакваниятами почти се збъднаха играта е станала по-богата от към единици история и други, но засъжаление не е станала по-добра останала е на същото ниво. Ако се продължи така и със следващите продължения даже може и да падне надолу!!!

380 мнения
профил »
des каза на 03.04.2009, 19:23 ?. :

На мен въобще не ми хареса.Поредната игра-сериал на ЕА.Само си губих времето с нея

21 мнения
профил »
zerga88 каза на 05.04.2009, 18:22 ?. :

Прав си . Много по добрa e например generals :)

2 мнения
профил »
BIO-Motor каза на 29.05.2009, 10:52 ?. :

Ред Алерт 3 беше едновременно играта която чаках най-много и най-големия провал който видях. Играта е отвратителна според мен... за жалсот :(

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 11.07.2009, 15:15 ?. :

Giga Fortress??Този експанд е по лош от самата игра...класиката отива в кенефа...

219 мнения
профил »
khassad каза на 16.12.2011, 12:39 ?. :

За тези които все още не са разбрали за Ред Алерт 3 играта отдавна отиде много надолу по рейтинг заради няколко причини:лимита на кадрите,които са до 30 и заради гадния motion blur i glow,това прави играта супер сладникава и бонбонена,като от комикс,супер бебешка и аз вече също така от много време не съм и фен.

1104 мнения
профил »
vanmx каза на 04.02.2013, 03:08 ?. :

RA3 си е много корава игра. Преди бях фен на RA2, 3-ката я надминава и затова заебах 2-ката. Графиката и е много хубава, може би най-добрата за игра в този жанр. RA игрите са направени със сладникаво чувство за хумор и цветовете и цялата арт презентация си пасват с цялата концепция на играта. RA не трябва да минава за "сериозна" с дълбока история игра, както Generals или Tiberium War, а да вкарва малко майтап на фона на бруталните битки. Според мен това е била идеята на разработчиците и са успели да постигнат целта си.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising

Превю:
Войната никога не спира в този експанжън, който ще предложи точно онова, което феновете искат - още от същото, както и някои интересни геймплей новости!

ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
Command & Conquer: Red Alert 3 5
Command & Conquer 3: Tiberium Wars 4
Command & Conquer 3: Kane's Wrath 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28