facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Ревю | 20.05.2007 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
EA
Издател:
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
19.95 лв.
купи играта »

плюсове

Това е C&C, по дяволите

Смазваща визия и геймплей

Ще видите една от най-сексапилните мацки, появявала се в игра изобщо

минуси

За да се насладиш на всички графични екстри ти трябва смазващо добра машина

Не съвсем балансирани раси - Tank rush тактиката е убийствена

Бонус кампанията е доста кратка

Легендата се завърна, "дедовото" да го **** !

Последните няколко седмици съм се затворил в къщи. Когато телефонът звънне, докато се опитвам да приключа разговора винаги, се налага да отговарям на един задължителен въпрос: "Какво правиш?". Измърморвам едно "Це и Це, копеле!" и тръшкам слушалката. Не съм се втръбявал толкова много в игра от излизането на WoW, а когато става дума за стратегия - от StarCraft насам.

Изпълнени обещания

Преди близо година, когато се появиха първите информации за Tiberium Wars, ЕА съвсем ясно заявиха: "Това ще е Command and Conquer игра в цялата си същност". И точно това са направили. Ако си стар фен на поредицата, Tiberium Wars няма да те смае с изключителни нововъведения (освен новата раса) нито от към единици, нито от към геймплей. И това за мен е правилното решение. Защо да се променя нещо, което работи и хората харесват.

Играта е толкова добра, колкото може да стане, а с възкресението си се е облажила от целия технологичен напредък, случил се от излизането на Tiberian Sun до днес. И най-вече: запазила е онази атмосфера, с която носталгично свързваме с игрите от едно време, които забавляваха истински, без да се пънат да бъдат нещо повече от това, което са.

Инвазията

След първите две войни (три, ако броим сблъсъка с побъркалото се РС CABAL) на Земята най-накрая като че ли е настъпил мир. Е да, още го има проблемът с тиберия и това, че превръща всичко, до което се докосне, в още тиберий. Така е почти в цяла Европа, особено в Италия (там за първи път се появява странният минерал).

Новото разделение на света е на три част. Сините зони са незасегнати от тиберия и в тях се е събрал "елитът" на земното население. В жълтите господстват мутантите и обикновените хора, а червените са до такава степен покрити с кристали, че всеки жив организъм без специален защитен костюм няма шанс да оцелее.

По принцип силите на Global Defensive Initiative (GDI) се грижат всеки проблем или конфликт да бъде разрешен бързо и безболезнено. Но в един хубав момент централното им командване - космическата станция - е ударена от ракета, а слуховете бързо набират сила и се превръщат във водеща новина - Кейн е жив. Енигматичният лидер на братството на NOD - анархистична секта - никога не е напускал света на живите и има план. Стреснати от разработките му за бомба с течен тиберий GDI насочват най-силното си оръжие - йонното оръдие към главния храм на NOD в Хърватия. Ефектът е неописуем, взривът достига до жилките тиберий в земната кора и предизвиква мащабна детонация, която пък се забелязва не само на Земята.

За извънземния произход на тиберия и присъствието на Скрин се загатва още от първия C&C. Но едва в Tiberan Sun успяхме да ги "видим". Ако сте играли играта, сигурно си спомняте мисията, в която трябваше да подсигурите катастрофиралия космически кораб. Но тогава Cabal взе че се побърка и GDI и NOD така и не задълбаха в изследването на артефакта. Експлозията на Temple Prime обаче буквално ще зарине монитора ти с инопланетяни.

Война

Това, което Tiberium Wars постига, е да бъде една изключително бърза и екшън ориентирана стратегия като са запазени основните характеристики на враждуващите фракции. Тоест махнати са dozer-ите от Generals и на тяхно място отново ще събирате тиберия с комбайни.

Единиците на GDI са по-скъпи и в битка 1vs1 смазват своите еквиваленти в другите армии. NOD машинариите са доста по-бързи и слабо бронирани, но за сметка на това направо се оливат на тема лазерни и стелт технологии. Докато Скрин предлагат средна ръка единици и смазващи космически кораби - включително титаничния Mothership.

Войната се води на две нива - земя и въздух. Поне засега въздушните единици са с една идея по-слаби, отколкото трябва, и с изключение на някои имат нужда да се връщат в летището за презареждане след всяка акция. Вместо генералски умения и магии (като в Battle for Middle Earth) левият панел на интерфейса е зает от различни технологии, които можете да призовете през определени интервали от време и срещу съответното заплащане. Повечето технологични сгради нямат директни ъпгрейди, а отключват някоя от специалните технологии. Така например GDI имат възможност да пуснат от въздуха различни видове войски, NOD - да направят невидими произволна купчина машинарии или да пуснат бомба, взривяваща тиберий, а Скрин са майстори в отбранителните действия.

Готино е, че можете да правите и различни комбота. Например, вместо да засилите икономиката си, можете да изсипете малко тиберий над вражата база, а след това да я ударите с бомба. Тя няма да нанесе много щети (освен на рафинериите и всичко друго с тиберий в себе си), но верижната реакция от взривяващите се кристали е смъртоносна за всяка пехота и повечето машини. Балансът между единиците е доста спорен - Nod например имат прекалено много начини да се разправят с пехотата, която от своя страна е почти неизползваема в по-късните етапи на играта или в мулти освен при строго определени условия.

Зашеметяващата визия

Това, което ще ви тръшне под мониторите още от самото начало, е красотата на играта. Тя изглежда точно толкова добре, колкото на предварителните шотове (за които се носеха слухове, че са дело на Photoshop) и дори още по-добре. Стига да можете да си позволите максималните опции, можете да стоите и да броите колко пъти ще увисва брадичката ви при поредния взрив или разрушена машина.

Ако сте се чудили точно колко чарка има в едно бойно бъги и какъв екипаж, сега е нужно просто да гръмнете някое от тях, за да разберете. А взривяването на бойна редица от огнени танкове успешно може да се конкурира с нескромно американско отбелязване на 4-ти юли. Ефектите на светлината и заигравките на въздуха, нежните прашинки, завихрящи се при стрелба с йонното оръдие, разклащането на целия екран при експлозия - нямат как да се предадат просто думи - това трябва да се види...

Не вярвах, че новият C&C ще е толкова добър и - ей богу - много се радвам, че сгреших. 


Кастът

По принцип нямаме навика да поднасяме точно такава информация, но Tiberium Wars е събрал в себе си толкова много звезди, че може да си съперничи успешно с всяка себеуважаваща се холивудска продукция.

Той е: Joseph D. Kucan

Режисьор на гейм клипове и част от екипа на Westwood.

Познаваш го като: Kane в C&C поредицата, Юри от Red Alert. Работил е по много игри от Red Alert, Dune и C&C франчайзите, както и по Bladerunner.

В Tiberium Wars е: Kane - водачът на NOD. Макар и поувехнал и поомекнал от натрупаните години, запазва голяма част от фаталната си култовост. Ако беше автомобил, щеше да е черен Dodge Viper.

Той е: Josh Holloway

Познаваш го като: Сойер от Lost и Kenny Richmond от CSI.

В Tiberium Wars е: Ajay - офицер на разузнаването от NOD - роля, в която успява за пореден път да блесне като подмолната гадина, която е.

Тя е: Tricia Helfer - актриса и супермодел.

Познаваш я като: Сайлонът Каприка 6 от Battlestar Galactica и няколко епизода на CSI.

В Tiberium Wars е: Отново NOD печели с поредния култов (и секси) персонаж - дясната ръка на Kane е доста по-модерно мислеща и не страда от фанатизма на своя водач, както и от бъговете на своя предшественик - изкукалия супер компютър CABAL.

Тя е: Grace Park

Познаваш я като: Сайлонът Номер 8 (Шарън) от Battlestar Galactica.

В Tiberium Wars е: GDI Lt. Sandra Telfair - добре изиграна, пък била и малко сухичка. Но ако още не си го разбрал - NOD са пичовете.

Той е: Michael Ironside

Познаваш го като: Главни мъжки роли в култови филми (често е лошковец) от 1981-ва до днес, сред които Top Gun, Starship Troopers, Зов за завръщане, сериала Старгейт, Шотландски боец 2 и много-много други.

В Tiberium Wars е: Jack Granger - генерал-лейтенант на GDI силите. Леко параноичен и зверски принципен лидер.

 
системни изисквания
2 GHZ CPU, 512 MB RAM; 64 MB Video (GeForce 4/Radeon 8500)
напиши коментар
 

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 13.07.2009, 16:36 ?. :

Уникална игранаи добрата на ЕА 4 месеца след като спрях да я играя още се колебах дали да я истрия

240 мнения
профил »
radi_bomb каза на 29.07.2009, 22:07 ?. :

Плюсът "Ще видите една от най-сексапилните макци появявала се в игра" трябва да бъде даден и на Red Alert 3.EA добре знаят как да ги подбират.

240 мнения
профил »
radi_bomb каза на 29.07.2009, 22:10 ?. :

Също така забравих да попитам, в кой брой от списанието го имаше това ревю, че изкам да видя и другите снимки (спомням си, че такива има)

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 22.01.2010, 22:00 ?. :

TOВА Е ЦЦ ПО-ДЯВОЛИТЕ!Не скапания ред алерт3!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Тактика:
Танковете вече са истински танкове - тяхната цел е предимно да поемат щети и в това отношение коефициентът нанесени/поети поражения е в полза на издръжливостта.

ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising 8
Command & Conquer: Red Alert 3 5
Command & Conquer 3: Kane's Wrath 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28