Command & Conquer: Red Alert 3: Uprising

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Никога не съм си мислил, че ще напиша следното изречение, но ето, че това стана. ЕА се отразява невероятно добре на една от най-любимите ми поредици. След като закупиха Westwood и ги държаха дълго време на сухо, изсипах огън и жупел срещу гейммастодонта, но ето, че сега съм готов да ги реабилитирам. Само в рамките на година и половина ЕА пуснаха цели три C&C игри (Tiberium Wars, експанжъна му и RA3) а до март ще издадат и първият стендалоун експанжън за RA 3. При това, за разлика от повечето компании, ориентиращи се все повече към конзолния пазар, ЕА ще направи заглавието ексклузивно за РС!

Red Alert 3: Uprising ще бъде изцяло самостоятелен и няма да е нужно да сте играли или инсталирали RA3, за да го подкарате. Но новите мисии ще са доста трудни и опитът, събран в оригинала, ще ви е повече от полезен.

Битката продължава

След победата над руснаците и Империята на изгряващото слънце, нещата като че ли са се уталожили. Но не съвсем. В рамките на три нови кампании – по една за всяка нация, ще видим какво всъщност се случва с войната, след официалния й край. Империята се опитва да събере останалите си войски за един последен удар, за да си завърне изгубената чест. Експерименталните технологии, разработени от сина на императора отново ще са основният им коз. Съюзниците трябва да се справят с корупцията по висшите ешалони на командването си, което им пречи да реагират на време, а руснаците се възползват от създалата се ситуация и се връщат в играта.

Историята на Uprising ще е подплатена от класическите за поредицата синематици с живи актьори. Оригиналната кампания представи много нови герои и исторически факти за вселената на RA, но над някои от тях просто се прелетя набързо. Експанжънът ще ги доразвие. Всяка от кампаниите реално ще бъде епилог на оригиналната история. Любопитно е дали ще видим препратки към историята на Tiberium Wars, създаването на GDI и NOD, както в първата игра от серията.

Ще има и четвърта, бонус кампания, която ще се концентрира върху суперсолджърката на японците – Юрико Омега. Нека си го признаем – всички се кефим на азиатски мацки с ученически униформи и пси-умения. Кампанията ще е подобна в dungeon crawl ролеви стил и вместо да водите големи сражения, ще трябва да се справите с изникналите ситуации, използвайки няколко специализирани юнита и тактическия си ум. Ще разберем повече за девойката и чий точно го дири на предните линии на японската армия.

Основните промени в експанжъна са в соло и кооперативните му части. Мултиплейърът засега остава същият, както в оригинала, разбира се с добавката на новите единици.

Новите попълнения

Какво е един експанжън без серия от нови единици, които да променят геймплея му и да довеят глътка свеж въздух. Giga Fortress-a например е ултратежката машина на японците, запълваща дупката от добре бронирано возило в наземните им сили. В традицията на останалите войски на фракцията и тази може да се трансформира, превръщайки се в гигантска, стреляща с лазери глава, предназначена за въздушна доминация. Steel Ronin-а е елитната японска пехота. Облечени в малки power armor-и и носещи гигантски Нагинати, тези бойци са смъртоносни за леки машини и кашици и единствената им слабост е липсата на ranged атака. Хроно легионерите са останали в миналото, но на тяхно място идват Cryo легионерите, които могат да замразят отрицателно бързо всяка една цел. Руснаците пък ще получат още един танк, специално предназначен за мачкане на единици, а съюзниците разширяват арсенала си с поредния самолет за тежка атака.

Графично

Енджинът на Uprising ще е същият, както в RA3, но към него са добавени стотици нови терени и предмети, които обогатяват картата с детайли. Най-голям boost са получили урбанистичните бекграуди, заменяйки еднотипните блокчета със серия от уникални сгради, еднорелсови влакчета и много, много други.

Uprising се очертава да е един адски добър експанжън. Всички фенове на поредицата знаят, че в момента, в който приключат кампанията, искат още от същото. А в продължението ще има точно това с достатъчно количество нови неща, за да се подслади изживяването. За момента нищо не се споменава за нови специални умения или супероръжия. Но пък всяка една от армиите има достатъчно място за подобрения и новите единици ще направят точно това. От друга страна единственото нещо, което ме притеснява, са кратките срокове, в които експанжънът ще трябва да се вмести. Дали това време ще е достатъчно новите юнити да бъдат добре балансирани? Всички фенове си спомнят как в Kane’s Wrath някои единици бяха неизползваемо слаби, като Sonic танка или прекалено силни, като Purifier-a. Но до момента екипът, работещ по играта, е заслужил достатъчно доверие заради креативността и професионализма си, затова съм по-скоро спокоен и тръпнещ в очакване.

Автор: Георги Панайотов