Combat Flight Simulator 3: Battle For Europe

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 дек. 2002

Третата част от поредицата за авиобитките по време на Втората световна война ни връща в небето над Стария континент, където силите си мерят британски, американски и немски пилоти. За да се запази политически коректният тон и за да имат шанс и опонентите на първоначално безпощадната “Луфтвафе”, периодът на действия е ограничен между 1943 и 1945 година.

Ще започна първо с лошата новина. Хардуерните изисквания на Combat Flight Simulator-а са чудовищни. Ако не разполагате поне с гигахерц и поне Geforce 2 GTS, ще изживеете нерадостни за окото графични мигове. Всъщност, типично за всички заглавия на редмъндците от Microsoft е именно това разхищение на ресурси с лека ръка. В крайна сметка в 80 процента от случаите става въпрос за имиджмейкинг и е важно представянето на компанията пред акционерите, а феновете… феновете са за това да си купуват нови компютри.

В третия Combat Flight Simulator е използван изцяло нов графичен енджин, доста различен от изпитания полетен модел на Flight Simulator 2002. Причината е много проста – тъй като битките от Втората световна война се водят доста по-близо до земята, отколкото пътническите свръхзвукови круизи от точка А до точка Б, е обърнато специално внимание на наземните обекти и взаимодействието с тях. Възможностите на тази графична машина, както вече споменах, ще бъдат изпитани пълноценно едва през следващите месеци. Казано с други думи: качеството на визията е страхотно, стига да можете да си го позволите. Моделите на самолетите са изключително детайлни. Неприятно впечатление правят само някои дребни бъгове по земята, които дразнят окото на фона на иначе перфектния външен вид.

Подобренията в CFS 3 са няколко и внасят разнообразие в позаспалия жанр на авиосимулаторите. Така например е предвидена кампания с историческа достоверност. На ваше разположение са различни пилоти, които с напредването си във въздушната кариера получават достъп до по-нови и по-добри летателни уреди. Включен е и ролеви елемент. В зависимост от това колко добре се справите с дадена мисия, получавате точки опит, които можете да разпределите между три показателя – зрение, издръжливост на G-натоварване и здраве.

Понеже достоверността е спазена максимално, често се стига до конфузни и небалансирани моменти в сценария. Така например може и да спечелите въздушния двубой, но това в никакъв случай не означава положително развитие в кампанията, където историческите събития водят до необратими последствия. В зависимост от страната, за която ще летите, разполагате с богат избор от около 30 самолета. Всъщност моделите са около 15, но с различните модификации, появявали се в течение на войната, числото достига цитираните по-горе цифри.

В CFS3 имате възможност да управлявате и бомбардировач и да заемете мястото на картечаря. Добро впечатлене прави и произволното разполагане на противника преди всяка мисия. Така всеки път се сблъсквате с практически различен враг, който ви дебне на неочаквани места по картата (противникова авиация, противовъздушни установки и т.н.).

Основният проблем на CFS 3 е реализмът. На практика тази игра е направена, от една страна, за да е хубава, а, от друга – е предназначена за много широк кръг потребители. В този смисъл въздушните хардкор маниаци може би ще останат частично разочаровани (напоследък доста разочарования им се струпаха). За всички останали, притежаващи чисто нов Geforce 4, е време да видят какви “ги може” новото графично чудовище. Яка игра за як хардуер.

Автор: Александър Бойчев