Civilization IV: Warlords

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 сеп. 2006

Civilization 4 видя бил свят преди точно девет месеца. Ако някой от вас си е мислил, че Firaxis няма да пуснат експанжън, то значи не е следил внимателно серията на Сид Майър. Civilization IV: Warlords е традиционното продължение на играта, което този път се появява след емблематично количество време. Девет месеца са били нужни на програмистите и дизайнерите, за да завършат приятното освежаване за любимата игра на много хора, а резултатът може да се обобщи като още от същото това нещо, което направи Civilization мегахит.

Основните промени в това разширение са добавените нови сценарии и цивилизации. Ако включените в оригиналната версия на играта нации не са ви били достатъчни, то сега определено изборът става приятно разнообразен. Ако се чудите откъде идва името на Warlords, моментално ще ви дам отговор – от специалната нова “велика” единица. Предполагам си спомняте, че в предишните части на играта имаше “велики” артисти, учени и др., които влияеха положително на града и единиците ви. Warlord е нова “велика” единица, която е по-скоро нещо като великите генерали от предишните части на Civilization. Те трупат опит и могат да бъдат включвани в битки, като влияят положително на останалите бойни единици.

Ако трябва да говорим за усещането на играта, то то е 100% същото, както при Civilization 4. Основната разлика е възможността да се изправите срещу нови цивилизации, но това не изменя концепцията на играта по кой знае какъв начин. Програмистите са добавили и нови чудеса за строеж, най-доброто сред които е Великата китайска стена, благодарение на която границите на империята ви ще бъдат моментално покрити с дебели защити.

Изхождайки от заглавието на добавката, предполагам, че Firaxis Games са искали да стимулират играчите към по-военни победи, защото, както знаете, тоталното надмощие в Civilization може да бъде спечелено и без битки. Начините за контрол над населението могат да се разделят на идеологически и религиозни – монархия, република, теокрация, феодализъм и фашизъм са все неща, които можете да откриете в графата “идеологии”, а между религиите се срещат християнство, будизъм, ислям, хиндуизъм и други. Въпреки това най-добрият начин за правораздаване си остава ножът, като предполагам това са се опитали да кажат и авторите на играта.

Друга причина, която може да ви накара да си купите допълнението, са хубаво направените сценарии. В тях трябва да изпълните дадена мисия за определено време, като дървото на откритията в повечето случаи ще е различно от стандартното за играта. Така например ще можете да избирате между французи и англичани при колонизирането на Америка. Целта е да популяризирате религията си по-добре от противника, като така излъчите победител в битката между католици и протестанти. Други сценарии са съсредоточени в Близкия и Далечния Изток, Древна Персия, Древна Гърция и др.

В аудио-визуално отношение Civilization IV: Warlords няма абсолютно никакви промени. Графиката е същата като в оригиналната геймка, а звукът е запазил елитарния си класически стил.

В заключение ще кажа, че Warlords е добавка към Civilization IV, която е предназначена по-скоро към старите хардкор фенове. Поради факта, че единствените по-големи новости са сценариите и новите цивилизации, тя може да задържи интереса главно на много зарибените по Civilization. Важно е да не забравяте, че за да играете Warlords, ви трябва и копие на базовата версия на играта.

Автор: Орлин Широв