facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Civilization III: Conquests
Ревю | 24.12.2003 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Firaxis
Издател:
Atari
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC
сайт на играта »

След страхотния, но неприятно бъгав експанжън Play the World, дойде моментът, в който Firaxis пожелаха да се реваншират за грешките си. И това, вервайте ми, наистина се случва с най-новото разширение за цивилизацията на Сид Мейър, наречено Conquests. То добавя над двеста подобрения и нововъведения в геймплея на Civilization III и включва абсолютно всичко като ново съдържание, което вече видяхме в Play the World (включително и поддръжката на вече един далеч по-усъвършенстван мултиплейър). И това, ако не е реванш...

Девет завоевателни сценария

Най-голямото преимущество на Conquests е, че съдържа няколко изключително прецизно изработени сценария, пресъздаващи най-ключовите моменти в историята на човечеството. Например възхода и падението на Римската империя, завоевателните мераци на Наполеон, Втората световна война (и по-конкретно – екшъна в Тихия океан) и прочее. Те протичат динамично, тъй като са времево ограничени (от няколко десетки или стотина хода) или имат по-раздвижени условия за победа. Един от сценариите например свършва в момента, в който се построят и Седемте чудеса на света, а друг, когато някоя от нациите не покори 66 процента от терена и 46 от населението.

Но геймплей-манията не свършва дотук. Списъкът с дребни подобрения и нововъведения над цялостния облик на Civilization III е просто огромен. Conquest добавя десетки нови технологии, сгради, ресурси, единици; няколко допълнителни чудеса (а някои стари са преработени), цивилизации (включително маите, хитите и инките), условия за победа, бедствия (като изригващи вулкани) и правителства. За съжаление някои от тях са присъщи единствено за деветте завоевателни сценария и няма да бъдат открити в стандартния начин на игра.

Към всичко това можем да добавим и няколко нови опции като две допълнителни нива на трудност: полубог и Сид (най-високото) и възможност за контрол над поведението на противниците – агресивно, нормално или пасивно. Firaxis са въвели и две нови характеристики за някои от цивилизациите. Иде реч за мореплаване и земеделие. Първата дава бонус в търговията на крайбрежните ви градове, а корабите се движат по-бързо и имат по-голям шанс да не потънат в дълбоки води. Земеделието, от друга страна, увеличава най-вече общия приход на храна във всички “квадратчета” около градовете. Тези две характеристики спомагат за допълнителното обособяване на отделните нации и заедно с всички останали нововъведение допринасят за един още по-задълбочен и увлекателен геймплей.

Одъртяла визия

На ниво графика и саунд всичко е на старото си равнище, което, за съжаление, е доста овехтяло за времето, в което живеем. Не очаквайте каквито и да било 3D-екстри в това отношение. Един особено дразнещ елемент е, че лицата на някои от лидерите на новите цивилизации в завоевателните сценарии са всъщност заемки от мутрите на старите. Така например крал Агамемнон на микените носи същия фейс като познатия ни Александър Македонски.

Едва ли ще видим повече експанжъни за Civilization III, тъй като Firaxis са се съсредоточили върху възкресяването на друга класическа геймка на Сид Мейър. А именно Pirates! – класика, вдъхновила игри като Sea Legends и Sea Dogs. Пък кой знае какво ни крие бъдещето? Може пък дори и Civilization IV? 

 
системни изисквания
Pentium 550 MHz, 128 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Sid Meier's Civilization V 6
Civilization V: Gods & Kings 3
Civilization IV: Beyond the Sword
Civilization IV: Warlords
Civilization 2: Test of Time
Sid Meier's Civilization III
Sid Meier's Civilization IV
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
Disciples III: Renaissance 21
XCOM: Enemy Within 21
King's Bounty: Armored Princess 17
Worms Reloaded 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Fallen Enchantress: Legendary Heroes 12