facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Child of Light
Ревю | 02.05.2014 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Ubisoft Montreal
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Приключение, Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

разкошна визия и звук

интересна бойна система

наличието на ролеви елемент

минуси

отсъствие на платформинг предизвикателства

много битки, малко други неща

След неприличния успех на последните две Rayman игри едва ли е изненада, че Ubisoft продължава да експлоатира насоката във визуално и геймплей отношение, която Origins и Legends поставиха. Казвам „експлоатира“ без лоши чувства, тъй като двата платформъра изглеждат и се играят по един великолепен начин и можем само да приветстваме появата на следващо подобно заглавие. То идва в лицето на Child of Eden – красиво и емоционално приключение с ролеви елемент, което има своите проблеми, но въпреки това представлява добър опит на Ubi Montreal за интересна и визуално грабваща игра.

Приказка за възрастни


Още първите мигове с играта донасят спомени за друго подобно като замисъл приключение – миналогодишния PS3 хит Ni No Kuni: Wrath of the White Witch. Докато там главният герой бе момченце на име Оливър, тук влизате в ролята на малката Аврора, пренесена в също толкова магичен свят. Добавете контрастната визия, походовите битки и ролята на родителя (този път бащата) и получавате повече от достатъчно паралели между двете заглавия. За разлика от Ni No Kuni, която дължи приказната си графика на известното Studio Ghibli, в Child of Light главен „виновник“ за това е енджинът UbiArt Framework, разработен от Ubi за двете последни Rayman заглавия. Сигурно сте виждали красивите шотове от играта и сега, но тя наистина изглежда впечатляващо, когато картините оживеят на екрана. Аврора е анимирана безупречно и всяко нейно движение вдъхва живот в детската фигурка. Всички нива са като излезли от фантастична приказка и впечатляват с излъчването си. Музикалното оформление, придружаващо приключението, придава допълнителна и леко мистична атмосфера, която засилва усещането, че се намирате в една омагъосана земя, каквато е и Лемурия. Там австрийската принцеса Аврора намира своя нов дом и призвание – да защити обитателите на земята, да освободи слънцето, луната и звездите и след това да се върне при своя тъгуващ баща.

По пътя си в нея Аврора постепенно среща различни персонажи, които се присъединяват към нея в похода й срещу злата Кралица на нощта. Така на практика създавате група, която ви помага в битка със своите уникални умения и сили. Точно тук идва мястото на ролевия елемент – той не е особено дълбок, но в същото време поставя основата на развитието на героинята ви и начина, по който се провеждат битките. Аврора качва нива с опита, спечелен от битките, след което получава точки, които може да разпредели между голям брой умения. По този начин увеличавате базови характеристики като нападение, отбрана и магия, както и придобивате нови атаки или подобрявате наличния си арсенал. Всеки герой има три отделни дървета с умения, които да развива като фокусът е върху лекуване, атака, магия и защита. Аврора качва нива доста бързо – за първият половин час игра спокойно може да стигнете 5-6 нива – което прави малко досадно непрекъснатото влизане в менюто за преразпределение на новите точки. Това обаче е задължително, тъй като битките следват една след друга.

Момиче, което може да се защити

Те са най-важният аспект в Child of Light като бойната система представлява модифицирана версия на класическата Final Fantasy Active Time Battle механика. Аврора, нейните спътници и враговете се разполагат на срещуположните страни на бойното поле, а в долния му край има малък метър, отброяващ времето. С тиктакането на секундите участниците в битката се редуват да извършват своите действия като атака, използване на различна отвара, защита, лекуване и т.н. Правилното време е ключово за битките и винаги трябва да държите под око метъра, за да прецените кога да атакувате и да се защитавате. Различните специални умения изискват определен период време, което пък кара иконката с героя ви да се движи по-бързо или по-бавно според предприетото действие.

Една ключова тактика, която трябва да възприемете и усъвършенствате колкото може по-бързо е т.нар. „прекъсване“ на атаките на вашите опоненти. Когато врагът достигне позиция на метъра, която му позволява да избере атака, имате кратък миг, в който да я предотвратите. Това става като изберете атака, която се изпълнява по-бързо от тази на врага. Понякога наистина е трудно да прецените кога ще успеете да го направите, но ползите от подобен изпреварващ ход са очевидни особено при по-трудните противници. Освен това на помощ на Аврора се притича светулката, която я придружава от самото начало. Тя се управлява с мишката и когато я поставите върху някой противник, с продължително натискане на левия бутон го забавяте допълнително. Светулката има ограничена енергия, която се изчерпва, но правилното й използване позволява да правите качествени промени по скалата и ходовете на враговете. Накрая светулката може да лекува Аврора и спътниците й като повторите същото действие, но върху тях, както и да събира точки живот и магия от растенията наоколо.

Не всичко е съвършено в Лемурия

Въпреки всичко това, Child of Light не е съвършена. Така например въпреки, че се води за платформър, реалният платформинг елемент е сведен до минимум. Това е значителна разлика спрямо Rayman игрите и честно казано прави придвижването в света на играта доста скучновато. Още в началото на играта Аврора получава умението да лети, в резултат на което тя почти не се задържа на земята. Това прави навигирането из нивата прекалено лесно и лишено от всякаква динамика. Пъзелите се появяват тук-там, но рядко ще ви накарат да се замислите над решението. Като цяло след като първоначалната еуфория от визията на Child of Light отмине, играта има склонността да се превръща в леко досадно пътуване от битка към битка вместо наистина да се радвате и изследвате заобикалящия ви свят.

Child of Light не е дълга игра. Можете да я изиграете за не повече от 10 часа, след което въпреки цялото си вълшебство Лемурия няма с какво повече да ви задържи. Подобно на приказките, от които играта черпи вдъхновение, тя е нереална, мимолетна и изпълваща ви с удоволствие за един кратък миг, след който трябва да се върнете в реалността. Затова му се насладете максимално.
 

 
системни изисквания
OS: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8/8.1; CPU: Core2Duo E8200 @ 2.6 GHz or AMD Athlon II X2 240 @ 2.8 GHz; 2 GB RAM; видео: GeForce 8800 GT или AMD Radeon HD2900 XT (512MB VRAM with Shader Model 4.0 or higher)
напиши коментар
 

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 03.05.2014, 09:09 ?. :
Редактиран на 03.05.2014, 09:17 ?.

Мхм,доста критично ревю.За мен играта е уникат.В коя друга игра диалогът винаги е в рими? Лемурия изглежда страхотно.В историята си личат заемки от Алиса в Страната на Чудесата, но това не пречи играта да е оригинална.Gameplay е страхотен и г-н Цеков го е описал по много добър начин.Обаче е изпуснато да се каже за камъните които дават различни способности на притежателя(бързина, кръг и т.н.), различните противници- огнени, тъмни, земни и други иначе ревюто е много добро и показва както лошите така и добрите качества на играта.Абе много яка игра.

707 мнения
профил »
sturba каза на 03.05.2014, 09:30 ?. :
Редактиран на 03.05.2014, 09:31 ?.

Да, определено си заслужава всяка една стотинка, която дадох за нея!

497 мнения
профил »
Ton4o каза на 03.05.2014, 09:45 ?. :

Не знам за вас, но за 30 лв. по-добра игра не съм получавал! Не съм съгласен, че RPG-битките нямат дълбочина, даже напротив - написаното от вас го доказва. Не знам какво повече би искал човек - има си го стандартния level up, разнообразие от атаки и други умения, използване на отвари и дори crafting, за който май нищо не сте споменали, а лично аз го намирам за изключително важен елемент.

Но съм съгласен, че отделните елементи на играта не се комбинират много успешно и в резултат всичко е някакси накъсано.

Нищо не споменахте за римите, а според мен те не са сред най-успешните неща в играта. Някакси звучат пресилено и като че ли лексиката не приляга на една средновековна приказка. В този смисъл става въпрос по-скоро за поема. Възможно е диалозите да са били първоначално на друг език, на който са звучали по-естествено, нали все пак играта е дело на малък екип от Европа (с по-голямо въображение можем дори да кажем индистудио :)).

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 03.05.2014, 10:10 ?. :

Крафтингът в Child of Light става посредством Oculi - изкуствто да създавате скъпоценни камъни като комбинирате два или повече камъка. Тези скъпоценни камъни имат различни ефекти, които могат да бъдат екипирани съответно в Timeline, Weapon и Armor разделите.

За всички, които искат да обърнат повече внимание на крафтинга в играта, препоръчвам този подробен гайд:

http://segmentnext.com/2014/04/30/child-of-light- oculi-crafting-guide-how-to-be-master-oculist/

561 мнения
профил »
dogma каза на 03.05.2014, 10:15 ?. :

Готина игра, но лично аз наистина очаквах повече традиционен 2D платформинг, може би заради енджина на Rayman. А действитено т.нар. exploration е малко скучноват, през по-голямата част само вървиш от битка в битка. Нещо такова беше усещането и в Ni No Kuni - адски красив overworld, но пълен с досадни битки по пътя, които накъсват играта. Е, поне тук с помощта на светулката поне може временно да пречите на враговете, за да минете покрай тях необезпокоявано.

Хубаво ревю, продължавайте така!

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 04.05.2014, 19:36 ?. :

Преди малко я изиграх-УНИКАЛНА

497 мнения
профил »
Ton4o каза на 04.05.2014, 20:07 ?. :

Отне ми повече от 12 часа със сайд куестовете (но не с всички неща за събиране), тъй че за 30 лв. играта си е повече от прилична. :)

12 мнения
профил »
timo123top каза на 05.05.2014, 10:19 ?. :

Играх Rayman Orgins и Rayman Legends и те ме кефят а Child of Light има много як стил и история пък също така чук че ще излиза Valiant Hearts от Ubisoft
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Child of Light

новини:
Френската компания Ubisoft очевидно е доволна от успеха на своята стилна ролева игра Child of Light и ще продължи да прави свързани заглавия.
В свое изказване вицепрезидентът на Ubisoft Montreal Лионел Райно обяви, че компанията е "супер щастлива" от ролевата игра и нейния прием.
В нея ще преобладават преиздаваните версии на вече познати игри, но това не означава, че нямате повод за забавление с тях.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Assassin's Creed III 80
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58
Thief 56
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Call of Juarez: Bound in Blood 48