Call of Juarez: The Cartel

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 10 мар. 2011

Уестърнът е жанр, който незаслужено е пренебрегван във видео игрите. Заглавията на подобна тематика, които са излезли през последните 4-5 години се броят на пръстите на едната ръка. Gun беше нелош опит, първият Call of Juarez определено впечатли, а продължението му Bound in Blood пожъна високи оценки. Едва обаче с появата на Red Dead Redemption геймърската общност универсално призна уестърн игра за суперхит. И вместо това да постави началото на още качествени заглавия на подобна тематика, отново станахме свидетели на суша откъм каубойски приключения. Дракони, извънземни и зомбита има под път и над път, но индианците и самотните ездачи сякаш не се котират високо на гейм пазара.

И тогава бе обявена нова Call of Juarez игра

Алелуя! Или не, момент – тя… нямало да бъде с индианци. А, освен това няма да се развива в миналото, а в наши дни. И мястото на играта ще бъдат не откритите прерии и опушените барове, а гадните улици на съвременен Лос Анджелис. Има грешка?! Не, няма – това с две думи е Call of Juarez: The Cartel, духовният наследник на двете уестърн игри на Techland, който успя да шокира света още със самото си обявяване.

Това че играта носи думата „картел” в подзаглавието си бе достатъчно, за да изправи на нокти властите в Мексико, защото там това е дума, която се асоциира с насилие, кървави убийства и трафик на наркотици. Безспорно тъжна история, но да оставим за момент проблемите на тази държава (които, сигурен съм, могат да бъдат разрешени по по-конструктивен начин, а не чрез обвинения към една все още неизлязла игра) и да погледнем какво ни готвят поляците.

Имало едно време на Запад

Всъщност на този етап знаем повече за общите положения в The Cartel, отколкото за самия геймплей. Но дори и това не е кой знае колко. Имаме мексикански наркокартел, бомбен атентат, предател някъде в редиците на ФБР и екип от меко казано проблемни агенти, който трябва да осуети нещо още по-зловещо. Но ако очаквате стегнато полицейско разследване като например в предстоящата L.A. Noire, ще останете разочаровани. В The Cartel конфликтите се разрешават само с оръжие, куршумите свистят отвсякъде, а дори и най-забутаните персонажи гледат мръсно и плюят през ъгълчето на устата си. Също като в Дивия запад!

Точно такава е и идеята на Techland и Ubisoft, които ще се опитат да ни накарат, че „Дивият запад се пренася в наши дни”, както звучи една от рекламите на играта. Тогава едва ли ще се изненадате, че в новата игра вече няма индианци. По всичко личи, че ролята на пушечно месо този път ще се изпълнява от съседите южно от границата. „Мексиканците са новите индианци”, уверяват ни създателите на играта, сякаш говорят за нова модна тенденция. И въпреки че голяма част от действието в играта ще се развива в Лос Анджелис, Градът на ангелите трябва да бъде достоен приемник на прашните градчета от Bound in Blodd. „Това е място, където цари беззаконие, добрите и лошите момчета постоянно се сражават, а разговорите помежду им стават само с куршуми”, продължават поляците.

Трима са дружина

За разлика от братята МакКол, в The Cartel ваши подопечни ще са не двама, а трима герои. Уж служители на закона, но те приличат повече на сбирщина бандити, доста подобни на тези, които трябва да преследват. Кои са те? Ами, да се запознаем.

Бен МакКол е първият и ако фамилното му име ви се струва познато, печелите червена точка. За да засилят приемствеността с предните две Call of Juarez игри, поляците представят Бен като далечен наследник на преподобния Рей, който официално е най-любимият ми герой в игра. Очевидно религията се е загнездила дълбока в кръвта на потомството на Рей, тъй като и Бен е син на пастор и някогашен ветеран от Виетнам, което пък го прави доста старичък, но да не ставаме заядливи. Важното е, че Бен е кораво копеле, което също рецитира Библията  и може да бъдете убедени, че ще подбере само подобаващи цитати за своите врагове.

След това идва Еди Гера, чието фамилно име пък значи „война” на испански, а цялото ми название напомня на вече покойния кечист Еди Гереро. Той изглежда е джентълмена на групата. Изискан, винаги готов да покори врага с думи, а не с оръжие, и разбира се, „въоръжен” с тънки мастилени мустачки над горната устна.

Подобна комбинация просто няма как да остане без дама, при все, че Ким Евънс трудно може да бъде квалифицирана като такава. Тежкото детство е оставило отпечатък върху нея, а тя така или иначе от малка си пада повече по момчешките игри. Точно тези тримцата ще трябва да се справят с насилието, оставило кървава диря от двете страни на границата. А ако по пътя самите агенти отпуснат края, няма лошо.

Нещичко за геймплея

Наистина подробностите са доста малко. Знаем, че освен градските пейзажи, играта все пак ще включва отворени простори, поне малко наподобяващи на тези от предните части. Че геймплеят ще бъде брутален, бърз и изпълнен с насилие е повече от ясно. Що се отнася до разнообразието в него, Techland обещава преследвания с коли, разпити, мисии под прикритие и др. Звучи добре, стига да бъде реализирано както трябва.

Самата игра ще се простира на 20 мисии, като в нея е заложен кооперативен елемент. Всъщност през цялото време играете с партньори, като те може да се управлява от ваши приятели или от АІ-то. Според рекламите The Cartel ще има стойност и при повторно изиграване, защото всеки герой има собствена история и съответно различен край на сюжета. Това безспорно не е лошо, но със сигурност ще се нуждаем от по-голяма мотивация, за да преминем отново през всички мисии. Може би някое специално умение или различно оръжие, както беше при Том и Рей МакКол… Засега можем само да гадаем.

На този етап Call of Juarez: The Cartel е една гейм загадка. Тя може да се превърне в летен хит, изпълнен с бруталност и колоритни герои, а жалкият й опит да модернизира сюжета може да доведе до пълен провал. Силно се надявам на първото, дори само заради виртуалната памет на братята МакКол.

Автор: Иво Цеков