facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Call of Juarez: The Cartel
Ревю | 06.09.2011 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Techland
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

историята и атмосферата не са толкова лоши

отключването на нови оръжия стимулира геймплея

преследванията с коли са интересна идея

доста по-стойностна, ако се играе в ко-оп

възможност за преиграване с другите герои

минуси

но кой би искал да го направи, при положение, че графиката си остава разочароваща, бъговете са навсякъде, оръжията не се усещат сериозно, дизайнът на нивата е твърде опростен и в резултат всичко изглежда като карикатура на това, което можеше да бъде

Не е тайна, че изпитвам симпатия към поредицата Call of Juarez, както и че Bound in Blood е една от най-любимите ми игри. Затова когато Ubisoft и Techland обявиха съвременния екшън The Cartel като следваща част от серията, чувствата ми бяха разнопосочни. Всъщност убеден съм, че далеч не съм бил единственият, който се е чудил дали решението да заменим повече или по-малко оригиналния сетинг на Дивия запад със съвременната градска джунгла си е заслужавало. Като че ли скептиците в това отношение бяха повече и излизането на The Cartel бе посрещнато леко хладно.

Оправдани ли бяха тези чувства?


Едва ли има друга игра, която да ме е карала да се чувствам толкова шизофренично, колкото Call of Juarez: The Cartel. Какво имам предвид? Стартирайки играта, бях преизпълнен с положителни емоции, тайно надявайки се тя да се окаже страхотния летен екшън, какъвто поляците се опитваха да представят. Първото ми впечатление обаче ми подейства като удар с мокър парцал – не ми харесаха менютата, графиката ми се стори слабичка, а геймплеят – сух. Продължих да играя, увесил нос. Малко след това обаче отново си казах „Ама чакай, та това е продължението на Bound in Blood”, при това а разлика от случая с Infinity Ward, не бях чул програмистите на Techland масово да напускат студиото. Затова зареден с положителни емоции поиграх още едно-две нива. След това обаче оптимизмът ми бавно, но сигурно започна да се изпарява, отстъпвайки място на суровата действителност. И така чак до края, когато финалните минути отново ми показаха The Cartel такава, каквато вероятно нейните автори са искали да бъде…

Откъде произтичат противоречията?

Call of Juarez: The Cartel е игра, за която с лекота могат да се посочат половин дузина интересни хрумвания, което само по себе си е достойно за уважение в затъналия в морето на стагнацията FPS жанр. Лошото е, че със същата тази лекота могат да се извадят дори още повече проблеми, които пречат на играта да реализира потенциала си. И понеже го казах, ще го направя.

Да започнем с плюсовете, защото такива има, колкото и да са склонни доста хора да отписват играта като продукт, лишен от всякаква стойност. Това изобщо не е така. На първо място сюжетът и сетингът се оказаха изненадващо сполучливи. Аз съм първият, който ще признае, че няма нищо против от ново уестърн приключение, но The Cartel се развива като полицейски екшън, примесен с драматични моменти. При това не скъп холивудски екшън, а по-скоро нещо като добре направен B-movie, в който насилието и грубият език изобилстват, но не са чак толкова, че да лишат историята от смисъл.

Идеята да играете играта с трима различни герои в никакъв случай не е революционна, но е рядко срещана за FPS жанра. Всеки от тримата – далечният потомък на братята МакКол от предните игри Бен, коравата агентка на ФБР Ким и сенчестия Еди от Службата за борба с наркотиците – има дребни, но отчетливи разлики в геймплея, така че си заслужава да опитате игра с различните герои. Освен това историята се развива с малки нюанси в зависимост от това кой е вашия герой, което придава добавена стойност на приключението, след като вече сте го минали веднъж.

Тясно свързана с отделните герои е идеята за т.нар. Secret agenda или допълнителни задачи, които ви се възлагат в почти всяка мисия. Ако успеете да ги изпълните, печелите още точки, които ви помагат да качвате по-бързо нива. Тези задачи в никакъв случай не са супер интересни или сложни за изпълнение, но създават специфична атмосфера на недоверие и тайнственост, която донякъде напомня на мултиплейъра на Kane & Lynch: Dog Days.

Възможността да отключвате нови и по-добри оръжия, качвайки нива на героя си е нормална за съвременните онлайн шутъри, но тук я има и в сингъл плейъра, което е похвално. Започвате със стандартен арсенал като вездесъщия АК-47 и по-слаби пистолети, но постепенно след всяка мисия получавате достъп до по-мощно и модерно въоръжение като снайпери, помпи, леки картечници и т.н.

От време на време престрелките отстъпват място на преследвания с коли, които са добре дошли, що се отнася до промяната в темпото и геймплея. Интересно хрумване, което си заслужава да се доразвие е и механиката за напредване под прикритие, докато партньорите ви обсипват врага с дъжд от куршуми.

Накрая, но не по важност, трябва да отбележим, че Call of Juarez: The Cartel изглежда преди всичко като игра, предвидена за кооперативен геймплей. Ако искате да се освободите от посредственото АІ и да използвате максимално възможностите на тримата герои, задължително трябва да я играете с още двама приятели. Сингъл кампанията може спокойно да се мине и от един човек, но така със сигурност губите голяма част от чара на играта.

Обратната страна на монетата

Онези от вас, които все още не са имали възможност да пробват The Cartel, сигурно вече са доста учудени, след като изброих въпросните предимства. „Какво тогава е онова, което пречи?”, сигурно се питате вие. Ами, цялостната реализация, без капка колебание ви отвръщам аз. The Cartel принадлежи точно към този тип игри, които са пълни със свежи идеи, но тотално се провалят, когато започне тяхното прилагане на практика. Или казано с две думи, Alpha Protocol.

Мога да бъде също толкова бърз и в изброяването на негативните черти. Колкото и невероятно да звучи, графиката на играта е тотално разочарование, особено като се има предвид, че тя върви под петата версия на енджина Chrome, чиито предишен вариант бе използван при Bound in Blood. Нормалната житейска логика диктува, че с времето нещата се подобряват и това обикновено е валидно със страшна сила за технологиите, но Techland някак си успяха да опровергаят това твърдение. Въпреки че от появата на Bound in Blood изминаха повече от две години, The Cartel изглежда категорично по-лоша от своя предшественик.

Непрекъснато ще срещате пикселизирани кадри, текстури, които се появяват от нищото, пейзажите изглеждат тотално размазано, а motion blur ефекта, който е добавен за засилване на атмосферата може да ви докара единствено главоболие, защото дори при най-малкото движение на камерата всичко, което не е непосредствено в полезрението ви се размазва ужасно. Нивата са реализирани изключително грозно, водата например изглежда много зле, а същото може да се каже и за безличните персонажи, по които стреляте отново и отново.

На следващо място идват техническите бъгове, които също са ваш постоянен спътник. АІ-то на двамата ви спътници е доста слабо и от тях няма почти никаква полза. Освен това те очевидно притежават и умението да се телепортират в пространството, защото съвсем нормално е да ги оставите някъде зад вас, след което да ги срещнете отново на следващия чекпойнт. Също така може да тръгнете с колата без единия или дори без двамата ви спътници, които просто не са се качили. Това, разбира се, не им пречи да водят по неведоми пътища разговор с вас, докато съзерцавате празната седалка. Труповете на убитите също се държат доста странно – някои магически изчезват след секунди, докато други остават безнадеждно заклещени в безумни пози. Аудиото в играта също е доста зле като често пъти реплики и субтитри се разминават, а различни разговори стартират дори без да сте стигнали до съответното място, така че изобщо нямате представа кой и за какво говори.

Отключването на нови оръжие е забавно, но всички те се държат доста посредствено и далеч не създават автентично усещане. Същото може да се каже за ръкопашните схватки, които са истинско мъчение. Единственият шанс да спечелите такава е да маневрирате бавно и тромаво, опитвайки се да насочите юмрука си във врага. За щастие тези моменти са доста редки, но предвид колко лошо са направени, и това е в повече.

Вече споменах, че сцените с шофиране са интересно хрумване, но изиграването им често е мъчение. Колите се движат лошо, управлението е тромаво, а при най-малкото отклонение от невидимия път играта приключва и се налага да рестартирате от последния чекпойнт. Когато играете ко-оп е с една идея по-забавно, защото може да се покажете от страничния прозорец и да стреляте, но ако сте сами в сингъл плейъра, ролята ви е преди всичко на  шофьор.

Жълта книжка за геймъри

Някъде около две трети от началото на играта действието се пренася в едно изоставено градче, където водите престрелка под палещите лъчи на пустинното слънце. И точно тук поне за миг в съзнанието ми нахлуват всички хубави спомени, с които Call of Juarez по принцип се свързва. Оказва се, че The Cartel всъщност изглежда най-добре именно в уестърн сетинг. Та кой би предположил?! За съжаление по времето, когато стигнете тази сцена играта ще ви е разочаровала прекалено много, че да получите нещо повече от бледа и дори болезнена утеха. Истината е, че The Cartel действително не е лишена от съвременния си смисъл, но със сигурност щеше да изглежда много по-добре, ако създателите й бяха потърсили повече вдъхновение и препратки към корените на поредицата. Но уви, освен Бен МакКол, чийто нос и глас (актьорът, който озвучава не е онзи, дал гласа си на Рей в предните две части, но върши доста добра работа) ще ви напомнят веднага за братята МакКол, препратките към оригиналната игра и Bound in Blood са твърде малко.

Нанасяйки последните щрихи по статията, забелязвам че за разлика от повечето ми материали, този изглежда доста хаотичен. Причината, разбира се, е в стихийния характер на The Cartel, който просто не може да реши дали иска да бъде експлозивно и дори оригинално приключение или да се превърне в срутилата се под собствената си тежест бюджетна игра. Шутърът на Treyarch има всички качества да бъде и едното, и другото. Истината е, че ако преодолеете посредствената визия, допотопните менюта, техническите бъгове, безличните оръжия, слабия дизайн на нивата и проблематичното управление, може да откриете игра, която наистина доставя удоволствие. Призовавам ви да го направите, особено ако харесвате предните две части. Що се отнася до комерсиалния и критичен успех обаче, The Cartel е сериозен удар по репутацията на поредицата Call of Juarez. А това наистина е жалко. 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Core 2 Quad или AMD Phenom II X4; 2 GB RAM; видео: AMD Radeon HD 5850 или по-добра
напиши коментар
 

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 06.09.2011, 21:36 ?. :

Много е яка играта бе!

177 мнения
профил »
Vladety каза на 06.09.2011, 21:36 ?. :

Да бе ;D

2 мнения
профил »
vitorio737 каза на 16.12.2011, 01:03 ?. :

Съгласен съм .

5 мнения
профил »
hiero7594 каза на 06.09.2011, 21:40 ?. :

А ако ми кажеш Какво бщо имат ''The Cartel'' и предшественика си освен Еднаквия Скин на Бен и 2 Бегли Споменяваня За Златото на juares...
Нямам думи
остава и Max payne 3 Да е същия и ще се откажа От PC

341 мнения
профил »
BreenGuyLOL каза на 13.09.2011, 15:33 ?. :

А аз ще продължа да играя добрите стари класики. Преди големия комерсиализъм.

86 мнения
профил »
Бате Бойко каза на 06.09.2011, 21:43 ?. :

Поздравления за ревюто. На места, сякаш беше откраднато съдържание от мислите ми, но това не е проблем. Откраднатото не е много.

Още една поредица беше окепазена. Нека да замълчим за една минута в памет на Call of Juarez.

150 мнения
профил »
StubbsZombie каза на 06.09.2011, 22:16 ?. :

Шутърът на Treyarch има всички качества да бъде и едното, и другото.


WTF?

69 мнения
профил »
mirkosoft каза на 07.09.2011, 21:06 ?. :

Ти хубаво си им написал, ама кой да си оправи грешките? Кооооой?

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 06.09.2011, 22:34 ?. :

Тея от Techland с тази игра чисто и просто дефекираха върху поредицата Call of Juarez. Имам предишните две части оригиналки и без да се замислям мога да кажа, че са едни от любимите ми. Един от приятелите ми, чиито родители да доста заможни се сдоби с играта и имах нещастието да изиграя няколко мисии. Много съм разочарован!

118 мнения
профил »
bulgariandragon каза на 06.09.2011, 22:40 ?. :

Честно да ви кажа на мен не ми пука за графиката. Мен ми беше интересна играта, но просто не я чувствах като Call Of Juarez. Надявах се поне да има повече препратки към 2те предишни части, но уви. Все пак я препоръчвам на всеки, който има малко свободно време за убиване.

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 06.09.2011, 23:02 ?. :

Добре де сега играя Call of Juarez - Bound in Blood и не е лоша ноооо.... защо тея хора немогат да направат оръжия бе, 99% от девелоперите са така в днешно време. Изглеждат зле, държат се зле, нема никаква наслада. Немога да играя такива игри. Или по точно играя с гадното чувство... все едно някой модер аматьор ги е правил. А и мишката я сложих на почти мин и неможе да aim-неш, без да бози нещо има недодялано в тея течланд ли кфи са...
и като чета статията и виждам скрийновете и новата им игра е съкс и май няма смисъл да я слагам.

532 мнения
профил »
ildana каза на 07.09.2011, 00:10 ?. :

Ако на това му казват игра.То тогава аз съм Барако Обама.Пълна излагация от страна на Ubisoft.Как можаха да се изложат така незнам.Играх само 10мин,и след това я десинсталирах.

31 мнения
профил »
CS_Bahtich каза на 09.09.2011, 04:42 ?. :

Ей Барак вместо да киснеш в форумите седни си на гъза и оправи българия.

473 мнения
профил »
nomadspy каза на 07.09.2011, 00:20 ?. :

R.I.P CoJ.NOOOOOOOOOO GOD DANGIT!!!

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 07.09.2011, 01:05 ?. :

Не знам аз още като чух за първи път за тая част очаквах да се омажат. Ма какво да се изненадваме много рядко след добра първа игра(това важи и за филмите) втората част е на ниво, а да не говорим за третата. Изключения има, но случаят съвсем не е такъв. Първите две ми се сториха уникално добри(най-малкото защото уестърн на рс-то не бях играл), но тази е яко греда. Както написаха по-горе дано не омажат и новият Макс Пейн, че нали и на него тая ще му е трета подред.

806 мнения
профил »
pi4aama каза на 07.09.2011, 11:35 ?. :

Аз не мога да разбера защо промениха периода . Единствените уестърн игри бяха CAll of juarez и RDR . Все 1 activision да махне COD .

11 мнения
профил »
spellweaverbg1 каза на 07.09.2011, 13:45 ?. :
Редактиран на 07.09.2011, 13:48 ?.

Има и игра от 2006 година - казва се Gun и е доста добра за времето си, за съжаление игрите с уестърн тематика са много малко за PC и се борят на пръстите на едната ръка :(

Ето и повече информация за Gun - http://www.giantbomb.com/gun/61-8873/

86 мнения
профил »
Бате Бойко каза на 07.09.2011, 17:20 ?. :

http://pcmania.bg/Wanted-Guns/?go=games&p =detail&articleId=5057

http://pcmania.bg/Desperados-2:-Cooper%E2 %80%99s-Revenge/?go=games&p=detail&articl eId=3394

http://pcmania.bg/Desperados:-Wanted-Dead -or-Alive/?go=games&p=detail&articleId=42 12

Игрите са доста, всъщност. По-скоро бих искал да видя игра от типа - Бойко каубоя срещу извънземните. Но да е и на Български език.

806 мнения
профил »
pi4aama каза на 07.09.2011, 18:27 ?. :

Знам я GUN , но като гледах клипчета не ми изглеждаше добра колкото RDR . Сигурно е от времето .

91 мнения
профил »
Vicontio каза на 08.09.2011, 00:13 ?. :

GUN си е много приятна игра. Разбирай уестърн със всичките му екстри (ездатат, ловуването наживотни, пуцането на животни и разбира се приятна история). А колкото до CoJ 1 и 2 са си страхотни игри, докато новата си е не лош шутър със заемки от предните части, но засъжаление си личи промяната

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 08.09.2011, 00:18 ?. :
Редактиран на 08.09.2011, 00:20 ?.

Трябва й един "big ass patch" и ще е готова

375 мнения
профил »
grand6master каза на 08.09.2011, 03:23 ?. :

Много много скучна ми беше аз играх с ония маймуняк (мексиканеца) -него все някой го blackmail-ва. Аз без това не очаквах много от тази игра.

103 мнения
профил »
Sidef каза на 08.09.2011, 12:31 ?. :

бозичка

64 мнения
профил »
saho_stalker каза на 08.09.2011, 18:47 ?. :

Слаба графика и геймплей, но пък за сметка на това създателите се усраха още на премиерата и :D

376 мнения
профил »
venenum каза на 08.09.2011, 19:56 ?. :

Играта е пълен боклук. Още като видях пикселизираните текстури в менюто бях скептично настроен.

96 мнения
профил »
big_bad_wolf каза на 09.09.2011, 00:43 ?. :

Кво да ви кажа...проклетите шибаняци прецакаха CoJ заради един тъп Dead Island.Сигурен съм,че повечето труд е хвърлен в нея а CoJ са оставили на заден план.Може би затова е зле графиката има бъгове и т.н.
Иначе ревюто точно!!! :P

15 мнения
профил »
eatthisheal каза на 10.09.2011, 06:08 ?. :

Играта мислех да я пробвам, ама вие ме отказахте

п.с. до Иво Цеков - автора на статията, - Приятел, пиши ми мейл на foxi_and@abv.bg, важно е!

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 12.09.2011, 16:16 ?. :

Игра кат игра вариш стреляш без много да мислиш графиката издъхва на повечето моменти.А забавно е когато уж излезеш от колата да цепиш гадовете и ако погледнеш надолу си виждаш краката.Пък историята чиста латиноамериканска екшън сапунка.

34 мнения
профил »
Baraban4oSKT каза на 13.09.2011, 14:11 ?. :

Много си е вярно ревюто.Бива я играта ама нищо повече.. :/

341 мнения
профил »
BreenGuyLOL каза на 13.09.2011, 15:39 ?. :

Емии... 2011 е годината на провала. От излизането на Дюка Нюкъма всички разбрахме, че нещата не вървят на добе. Само да се надяваме, че 2012 ще е различна.

46 мнения
профил »
Asoto95 каза на 13.09.2011, 18:24 ?. :

-1 Какви провали бе човек!2011 е много готина и разнообразна от към успели игри.Плюс това тепърва ще излизат още игри,които заслужават внимание.Като цяло за провал може да се определят само Brink,Duke Nukem Forever and Call of Juarez:The Cartel.




34 мнения
профил »
Baraban4oSKT каза на 13.09.2011, 22:36 ?. :

За теб Battlefield 3 като провал ли се очертава? Вярно още не е излезнала и може и да се окаже много шум за нищо ама надали.. Все пак - DICE! По-скоро коментара ти е провала на 2011 :/

15 мнения
профил »
Jade_Empire каза на 14.09.2011, 11:42 ?. :

Насила я превъртях единствено заради името,защото предните две части са ми едни от любимите игри.Искам да попитам ще направите ли и ревю на Dead Island?

1330 мнения
профил »
sollider каза на 15.09.2011, 08:36 ?. :
Редактиран на 15.09.2011, 08:42 ?.

Имаше идеи в играта, но като цяло сякаш са я завършили насила. При положение, че bound un blood имаше превъзходна за времето си графика, обновеният енджин само окепазява името на поредицата... А като вземем в предвид и бъговете, които ви съпътвстват през цялото време на игра, имах чувството, че играх продукт от 2006-2007г. (въпреки че и тези години са излизали що-годе добри игри без подобни безумия като в CoJ: The Cartel) Наистина не очаквах така да се изложат. Като се има в предвид, че зад тази игра стоят имена като първия и втория CoJ, тази сякаш не може да се нареди до тях. Единственото, което ми напомняше, че играя Call of Juarez беше самото заглавие.

108 мнения
профил »
The Stunna каза на 29.09.2011, 00:10 ?. :

PC Mаниа незнам дали знаете но световно известната street wear компания crooks and castles пусна серия специално вдъхновена от играта - http://www.karmaloop.com/browse?VendorId=7257 :).

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 30.09.2011, 23:14 ?. :
Редактиран на 30.09.2011, 23:15 ?.

Как не ги е срам, да развалят поредицата така, 2 звезди са й много, 1 й стига.

66 мнения
профил »
heartfall каза на 12.11.2011, 15:26 ?. :

Човек който никога не е стрелял с пистолет или пушка наистина пише че оръжията не се усещат сериозно? Че на коя игра ще ги усетиш сериозно бе? Нали за тва е игра да не тръгнеш да стреляш с истински бе ?!?!?!

1330 мнения
профил »
sollider каза на 28.11.2011, 02:30 ?. :
Редактиран на 28.11.2011, 02:33 ?.

Скрийншот 8: Защо цялата игра не беше такава?!
От една страна - да. Феновете от двойката биха искали отново да видят това, което именно привлече вниманието им точно към тази игра. От друга страна пък, защо един и същи почерк ще проличава в две различни игри? Ако от Ubisoft са се опитали да проявят някаква форма на оригиналност чрез CoJ: The Cartel мога да кажа, че опита им е ударил на камък... не само, че по нищо не си личи, че това е игра от УЕСТЪРН поредица (НАЙ-МАЛКОТО), но дори и да преравним този посредствен продукт към най-обикновен шутър нещата пак куцат и играта не блести с нищо спрямо останалите еднодневки... Не знам какво са се опитали да постигнат с новия CoJ, но определено е несполучливо.

2 мнения
профил »
vitorio737 каза на 16.12.2011, 01:02 ?. :

Изиграх играта на PS3 . Според мен е много добра! Преди нея изиграх нови заглавия като : MAFIA 2 , DEAD SPACE 2 ,Crysis 2 , F.E.A.R 3 .Като изключим Dead Space 2 Cartel е по-добра и интересна. Ръкопашният бой е много смешен ,но е много ,много малко. Има един много неприятен бъг.През около 8-10 минути играта замръзва за част от секундада ,мислиш си ,че конзолата е забила.Първо мислих ,че е от диска или конзолата ,но в интернет намерих доста за това. Проблем при самата игра.Все едно зарежда през определено време ,което е нормално ,но не трябва да се усеща.Много детайлна игра, стрелбата от колите е много яка. Имала била бъгове,че коя игра няма?Абе яка игра ,всеки трябва да я пробва.Мисля ,че някой тук коментира игри , които не е играл , а е прочел тук и там по нещо.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Call of Juarez: The Cartel

Превю:
Класическа уестърн концепция в градската джунгла на съвременна Америка? От идеята на Techland може да излезе всичко, затова нека се надяваме на най-доброто.

новини:
По всяка вероятност френската компания ще анонсира нова игра от поредицата утре, но все още не е ясно дали по нея отново ще работи студиото Techland.
Не особено ласкавият прием на последните две игри на Techland очевидно няма да попречи на полското студио да стартира работа по нова уестърн игра.
Буквално дни преди официалната си премиера РС версията на шутъра на Techland се оказа забавена с почти два месеца, но изглежда нужда от това действително има.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69