Call of Juarez: Gunslinger

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2012

The Cartel. Един наистина лош спомен – както за Techland, така и за геймърите, прецакали се да я пробват. Вместо да придадат нов облик на поредицата, авторите й едва не я закопаха.

Съвременната тематика обаче вече е в кошчето, а ние, за щастие, се връщаме към мръсотията и алкохола на Дивия Запад, за да се срещнем с Били Хлапето, Джеси Джеймс и Пат Гарет.

Да, Gunslinger ще се опита да пресъздаде съдбата на някои ключови  от онази епоха герои максимално коректно. Още първото ниво в играта ще ви запознае с един безмилостен и сприхав ловец на глави, който се завръща в родното си градче. Щом влиза в бара, местните го разпознават и започват да го разпитват всякакви въпроси. „Къде беше през всичките години, какво прави?“. За тяхно щастие той е словоохотлив и готов да им разкаже всичко, като неговата история ще се разкрие пред вашите очи.

Цялата история в Gunslinger е поднесена чрез поредица от разкази, 

съживени посредством специфичен арт стил, напомнящ комиксите. Още първата мисия ще ни срещне с Били Хлапето, който е обграден от наемниците на Гарет. Ние, разбира се, ще трябва да помогнем на прословутия престъпник.

Суровият реализъм на The Cartel е зад гърба ни. Gunslinger ще ви ни облее с ярко слънце, синьо небе, тъмночервени скали и жълт пясък. Графиката до известна степен наподобява cell-shaded и поне от това, което видяхме, можем да кажем спокойно, че пасва идеално както на сетинга, така и на поредицата.

Първото нещо, което прави впечатление, е, че 

битките са много по-динамични, дори аркадни

Колкото по-ефективно се справяме с отстраняването на противниците си (например с хедшотове), толкова повече точки ще печелим. Веднъж щом напълним съответната скала догоре, можем да се концентрираме. Светът около нас се забавя и съответно – отстраняваме по няколко души наведнъж бързо и лесно.

Точките, които трупате, ще ви помагат да подобрявате и своите умения – ще можете да презареждате по-бързо, да се прицелвате автоматично и т.н. Героят разполага и с още един трик в ръкава си. Умение, наречено Sense of Death.  Когато някой изстреля куршум, който ще ви убие, светът около вас ще се забави, а вие ще имате възможност да се измъкнете от траекторията му.

Очевидно е, че Gunslinger няма да предложи нищо кой знае колко революционно по отношение на геймплей. На фона обаче на морето от съвеременни шутъри играта на Techland ще се окаже глътка свеж въздух, когато излезе на пазара по някое време през 2013 г.

Автор: Петър Йорданов