CSI: Miami

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Невероятно, но факт: близо три години след излизането на първата криминална игра от серията Crime Scene Investigation (CSI) адоните за нея продължават да излизат. Въпреки че CSI: Miami се помещава на цели 3 диска и претендира, че е изцяло нов продукт, това не е така – тя си остава просто един адон за оригиналния CSI. Единствените допълнителни неща, които ще откриете в нея, се изчерпват с петте убийства, новите персонажи и съвсе-е-е-м леко (наистина съвсем леко) загладената графика. Въпреки това CSI: Miami си единствената криминална игра, за която си заслужава да се спомене. Искат-не искат, верните crime-фенове ще трябва да я изиграят.

Аз лично си задавам няколко, по-скоро необясними за мен въпроса, които възникват, когато говорим за този РС жанр.

Защо всички творения в тази област са правени по сериали? Защо винаги изглеждат леко старомодно (с изключение може би на първия CSI)? Засега отговорите ще останат неясни, докато гейминдустрията не се сети, че може да се правят и доста по-интересни и съвременни неща по темата. Съгласете се, но игрите по сериали са линейни, дървени, сковани и… така мога да продължавам с негативните прилагателни приятно дълго време. Все пак се надявам, че скоро някой ще роди брилянтната идея за

игра, която да не е по телевизионен сериал

За сега обаче, докато програмистите си бъркат в носа, а сценаристите гледат “От местопрестъплението”, ние ще трябва да играем техните изсмукани от пръстите адони.

CSI: Miami представя на геймъра новите герои от новия сериал “От местопрестъплението – Маями”. Те са Хорацио Кейн, Кали Дукен, Тим Спиилде, Ерик Делко и още няколко по-периферни действащи лица. Макс Алън Колинс (сценариста на компютърния CSI) е написал 5 „свежи” сценария за убийства, с които е решил, че може отново да запали страстта на геймъра по темата. Но, уви, в моя случай не е успял. В първия от петте случая ще се сблъскате с човешки останки, намерени в и около алигатор, убит на терена на голф-игрище във Флорида. По-нататък ще се натъкнете на мистериозно

убийство в местен нощен клуб

а най-накрая ще трябва да разберете как един от местните милионери е починал мистериозно на яхтата си.

Казано с други думи, случаите не са нещо впечатляващо с оригиналност и нестандартност. Те са малко тривиални и някак не дават нужната нотка мистерия за жанра.

Всички инструменти, с които анализирате и събирате уликите, са абсолютно същите като в предишните CSI-игри. Методите и начините за разкриване на престъпленията (анализи в лабораторията, компютърни проверки, сверки и т.н.) също не са променени и разнообразени. Но какво да се прави, явно и криминалистиката не еволюира с някакви вихрени темпове. Единствената по-очевидна промяна е фактът, че от 369 Interactive са решили да добавят глупави задачки в стил „пъзел куест”, които вече видяхме в Law and Order. Така например ще ви се наложи да разкодирате информацията от карта за PDA, която е

поразена от стомашните киселини на алигатор (!)

Начинът, по който ще трябва да го направите, е да налучкате как буквите в изреченията са се увредили вследствие на химическата манипулация (например думата XAR се разкодира като ARE – оттам навсякъде, където имате А, замествате с Х, и така нататък). За съжаление тези задачки в повечето случаи са простички, не много адекватни за жанра и лично за мен не са достатъчна причина за радост, играейки новия CSI.

От техническа гледната точка CSI: Miami е абсолютно същият, както предшественика си Dark Motives. Хубаво е, че вече можете да настроите екрана си на резолюция 1024х768 с 32-битови цветове, но така или иначе няма какво толкова за гледане. Статичните декори са налице и тук, леко скованото поведение на персонажите около вас също е запазено.

Общите изводи, които могат да се направят, са, че серията е в моментна летаргия. След като почти три години Ubi Soft и 369 Interactive пускат абсолютно идентичен продукт с нови мисии, мога само да си помисля, че сериалът CSI по-скоро не е добър източник на вдъхновение. Дълбоко се надявам някой да се сети да направи истинска криминална игра с оригинален, нетелевизионен сюжет и така да покаже на конкуренцията, че има и други начини за направа на добри РС заглавия от този тип.

Автор: Орлин Широв