Brothers in Arms: Furious 4

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не е нужно да си хардкор геймър или филмов фанатик, за да осъзнаеш, че на пръв поглед новообявената игра на Gearbox Brothers in Arms: Furios 4 и епичната лента на Тарантино Inglorious Basterds имат доста общи неща. Не е нужно и да си експерт по маркетинг, за да предположиш, че първото нещо, което Ранди Пичфорд и компания ще направят е да отхвърлят подобно сравнение.

Кой от кого видя?

„Казано простичко, Furious 4 не е дори вдъхновена от Inglorious Basterds, тъй като по времето, когато филмът направи своята премиера основната концепция за тази по-различна война, която играта ще представи, вече беше създадена”, обяснява Нуреди Абуд от Ubisoft. Въпреки това популярността на филма и начина, по който ще изглежда Furious 4 стават все по-тясно свързани с напредването на работата по играта и изкристализирането на визията.

„Не сме получили нашите идеи от Inglorious Basterds, но когато филмът на Тарантино излезе по кината и ние го гледахме, това затвърди нашата увереност, че подобна тематика ще бъде нещо, което ще се хареса на мнозина”.

А какво да кажем за Inglorious Borderlands?

Майк Нюмън, творческият директор на Gearbox Software, не се намръщва при това предположение. И действително, вместо да търсим евтини сензации, нека помислим логично: предстоящата игра на студиото изглежда като един исторически вариант на космическия шутър, при това със същите характерни комични елементи, комикс стил и чудесно съчетание на FPS и RPG елементи.

„Трябва да е ясно, че Brothers in Arms: Furious 4 не е следващата истинска част в поредицата Brothers in Arms”, признава Нюмън. Furious 4 е стилна и раздута извън всякакви пропорции история, надупчена от край до край с куршуми. А ако все още не го вярвате, мерникът, който придобива формата на усмихнато лице, когато един от героите използва своята картечница, трябва да ви убеди.

Мръсната четворка

Подобно на героите от Borderland, персонажите във Furious 4 изглеждат като сбирщина със съмнителен морал и е доста вероятно да останат на опашката при награждаването на момчетата от неделния църковен хор. Но пък за да се изправиш срещу пълчища нацисти и самия Хитлер се иска нещо повече от бели зъби и изгладени ръбове на панталоните, нали?

И Stitch, Chok, Crockett и Montana го имат. Stitch е ирландец с недотам здрава психика, който обича да поваля враговете си с нещо като електрошок. Chok е индианец с остра томахавка, а всеки, чел някога романите на Карл Май знае, че това е опасна комбинация. Crockett е южняк от Тексас, в чиито ръце дори желязото за жигосване на добитък се превръща в страховито оръжие, а освен това има и задължителния за всеки каубой револвер. Дървар в цивилния си живот, Montana е грамаден, навъсен и върти в ръцете си неудобната картечница със същата лекота, с която е размахвал и секирата.  

Отново ролеви елементи и това е чудесно

Въпреки заплашителните си герои, Furious 4 няма да бъде просто екшън, в който наблягате над един или най-много два бутона до прималяване. Подобно на Borderlands и тук ще видим ролева система, благодарение на която героите развиват уникалните си качества и умения. Обикновените и специалните килове формират kill streaks, освен това всяко ниво има и отделни уникални предизвикателства, които може да изпълните, а в края на всяка мисия играта ви представя пълна статистика, благодарение на която може да натриете носа на приятелите си, с които играете или пък да замълчите гузно. Очевидно е, че Furious 4 е предназначена за кооперативна игра, която може да направите с още трима души. Тази тенденция се налага все повече напоследък и само можем да се надяваме, че създателите на играта ще направят нейното изиграване в сингъл режим също толкова забавно.

Смяна на платната

Няколко месеца преди излизането на играта екипът с готовност признава, че истинската причина за този завой в поредицата Brothers in Arms не е свързана с почерпено от филм вдъхновение, а задънената улица, в която са се озовали след края на Hell’s Highway. Когато дизайнери и сценаристи се събрали, за да помислят над следващата глава от приключенията на сержант Мат Бейкър, нищо не се получило.

„Ако наистина имахме ясна и хубава представа за това как най-добре да изглежда продължението на Hell’s Highway, просто щяхме да го направим”, откровеничи Нуредин Абуд. „Може би следващото конзолно поколение ще ни подскаже как можем да направим нещо ново и различно”.

Дотогава обаче все още има време, а Furious 4 може да се окаже точно необходимата глътка свеж въздух в позастаряващата поредица.

Автор: Иво Цеков