Borderlands

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 29 авг. 2009

Представете си фантастичен шутър а ла Halo, който комбинира най-добрите елементи от геймплея на Diablo и World of WarCraft. Ходите, стреляте по стотици гадове, изпълнявате куестове и събирате плячка. Сами или с няколко ваши приятеля. Но не като мрачната и еднообразна Hellgate: London. Ще се потопите в гигантски и отворен свят, вдъхновен от „Лудия Макс”, с една изключително приятна анимационна визия, благодарение на cell-shaded ефекта. И като прибавим към всичко това, че играта се разработва от авторите на Brothers in Arms, не е ли Borderlands едно от заглавията на тази година, които трябва да очаквате задължително?

В Borderlands ще може да изберете измежду един от общо

четирите различни класа герои.

Всеки един от тях ще трупа опит, качва нива и специализира в различни таланти (точно както тези дървета от умения в WoW). Как ще ги развиете? Това зависи изцяло от вас самите. Подобно на тези в Diablo те остават с вас докрая – с екипировката, която са събрали, с изучените умения или качените левели.

Да вземем за пример Soldier-а. Това е основният боен клас в играта. Едно от специалните му умения например е това да поставя картечница, заобиколена от прозрачен щит. Тя е идеална както за нападение, така и за защита. Това обаче не е всичко – той обаче може да специализира в различен по вид боец. Например Infantry, където ще наблегне на използването на определени оръжия. Или пък Medic, благодарение на който ще лекува както себе си, така и своите приятели.

Ако сте фенове на снайперите, то Hunter-ът е идеалният клас за вас. Подобно на този в WoW и той си има „домашен любимец”. Т.нар. Blood Wing – напомняща на сокол птица, която ловецът може да „хвърля” към противниците си, за да ги разкъса на парченца.

В случай че си падате по красиви и мистериозни класове, значи ще трябва да изберете Siren. Тя може да става невидима и да се приближава незабелязано до противниците си и да ги размазва с ударни вълни.

Накрая стигаме и до Berserker. Олицетворение на класическата концепция за танк. Т.е. излиза, че всеки един от четирите класа (в зависимост от вида специализация, която е избрал) допълва останалите. Което ги прави и толкова подходящи за отборна игра. Това обаче не означава, че Borderlands е вид ММО. Напротив. Това е сингълплейър ориентиран шутър със засилени ролеви елементи, който може да бъде изигран както от един играч, така и от четирима в кооперативен режим.

Според авторите Borderlands ще предлага 30 основни мисии с множество допълнителни задачи. Към тях можем да прибавим и 120-те второстепенни куеста.

Приликите с WoW и Diablo

обаче не се изчерпват единствено до героите и техните разнородни таланти/специализации. „Плячката” е неизменна част от геймплея и стотиците същества, които ще изтребвате по пътя си, ще пускат най-разнообразни по вид предмети. Сиви, зелени, сини и лилави – цветовете, разбира се, определят „ценността” на оръжието. От най-слаби към най-мощни и редки. Gearbox директно са усвоили тази концепция от WoW. Също така по пътя си ще се срещате и с чудовища, които ако в MMORPG-то на Blizzard се наричат „елитни”, то в този фантастичен шутър ще бъдат „Bad Ass”.

Интересното е, че дивелъпърите въобще не се притесняват, че са черпили вдъхновение от толкова популярни игри. Ако RPG механиката е усвоена от WoW и Diablo, то шутър елементите напомнят тези на Halo и Call of Duty. Според Ранди Пичфорд, един от основателите на компанията, въпросната „познатост” ще помогне на геймърите да навлязат в света за минути и да усвоят механиката на игра на момента.

Ключовата дума е ”произволно”

Авторите твърдят, че едва ли не е трябвало да създадат изкуствен интелект, който да сам да изгражда оръжията. Вместо тях самите. Звучи налудничаво, но е факт. ИИ-то се казва Gear Builder System и в него са заложени десетки отправни точки, с които да се съобразява. Например материалът, от който е създадено оръжието (пластмаса, дърво и т.н.), както и неговият клас (системата знае каква е основната разлика между пистолет, снайпер, помпа и т.н.). Нещо повече – Gear Builder System знае точно за какво е необходим всеки един компонент. Да вземем за пример барабана – дължината му определя точността, а големината му – калибъра на мунициите. И не само. ИИ-то се съобразява с всичко това и в крайна сметка може да ви произведе милиони. Буквално милиони различни оръжия, генерирани на произволен принцип. То нерядко изненадва дори самите автори, изплювайки нещо, които самите те не са подозирали, че може да съществува.

Арт стилът

също заслужава нашето внимание. Интересното в случая е, че първоначално Borderlands не е била замислена като игра, която ще използва cell-shaded ефект. Тази идея се е родила впоследствие. Можем обаче да бъдем само благодарни, че Gearbox са решили да я вплетат в играта. Графично Borderlands изглежда великолепно. Разбира се, това не е първият шутър, който използва подобна визия, но определено може да се окаже един от най-добрите.

Автор: Владимир Тодоров