facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Borderlands
Ревю | 06.11.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Gearbox Software
Издател:
2K Games
Жанр:
Шутър, Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Оригинална и стилна графика

Отлично съчетаване на жанрове

Разнообразие от оръжия и предмети

Добър мултиплейър

минуси

Историята е повърхностна

Оръжията понякога са твърде изкуствени

Сякаш някак без да иска, Borderlands се превърна в едно от най-чаканите заглавия за тази година, особено като се има предвид неочакваната суша към края на годината. Рекламирана като успешна кръстоска между FPS и RPG, издържана в оригинален визуален стил, играта действително оправдава надеждите и заплашва да установи нов стандарт в комбинирането на жанрове. След повече от 20 часа игра – което по стандартите на Borderlands е по-скоро опипване на почвата – можем да кажем само едно: 

Хващайте кораба и напред към Пандора!

За незапознатите, това е името на планетата, където се развива действието в играта. Колонизирана преди време с надежда за по-добър живот, тя се оказва неблагодарен нов дом за колонизаторите и онези, които успяват, я напускат бързо. Останалите заживяват в обстановка, наподобяваща тази в Дивия Запад. Едниствено слуховете за тайнствено подземие, пълно с високоразвита извънземна технология, продължават да придават някаква стойност на планетата.

Това обаче се оказва достатъчно за четирима търсачи на приключения, които се отправят към Пандора. Мордекай е ловец, който си служи най-добре с пистолетите и снайпера, а на помощ му идва верния и смъртоносен домашен любимец, който може да убие няколко души едновременно. Лилит е сирена, чийто крехък вид се компенсира със способността за телепортиране. Роланд е войник, който си служи отлично с огнестрелни оръжия, а специалното му умение е разполагането на картечница, която служи и за щит. Според първоначалните планове на хората от Gearbox героите в играта е трябвало да бъдат само трима, но след като ги създали, установили, че им липсва класическия образ на танка. Така се появил Брик, който е истински великан със специално умение, наречено „berserk”, при което за кратко той почти не понася щети.

След като изберете героя си, започва дълго приключение, което ще ви отведе в над 150 куеста. По-голямата част от тях са избираеми, но полезни, докато задължителните за история са около 30. Куестовете предимно са от типа на „отиди в точка Х, избий всичко живо, вземи предмет Y и го върни обратно”. Но веселбата се крие в изпълнението, а не в крайния резултат. През времето, в което не изпълнявате конкретни задачи, може да бродите из Пандора и да упражнявате мерника си върху най-различни противници, сред които най-много са едни четирикраки гадини, наречени скагове, които идват във всевъзможни размери и сила.   

На прицел

В основата си геймплеят на Borderlands е свързан с адски много стрелба от първо лице и за да бъде успешна играта, е просто задължително шутър механиката да работи. За щастие ветераните в жанра Gearbox са се справили добре. Без да се заблуждавате от анимационния вид на играта, оръжията в нея се държат съвсем прилично, а престрелките се не по-малко интензивни от тези в традиционните шутъри от първо лице. Авторите на играта са се отказали от механиката на заглавия като Fallout 3, където успешния изстрел се изчислява от енджина на базата на различни статистики, а са заложили на рефлексите и реалните умения. Така ако сте достатъчно бързи с мишката, няма опасност да пропуснете, само защото компютърът е добавил лош шанс към резултата ви.

Играта не предлага особено подробно ниво на поражения, което означава, че не може да свалите някой на колене, ако го простреляте в крака, нито да го накарате да изпусне оръжието си, ако поразите ръката му. Единственото по-добро попадение е изстрел в главата, който се брои като критичен удар. За вашата защита пък се грижат самозареждащи се енергийни щитове, познати ни от Halo, а някои от тях имат допълнителни свойства като възстановяване и на вашето здраве.      

Да влезе RPG механиката

Двата най-важни елемента от RPG страната на Borderlands безспорно са уменията на героите и плячката. Подобно на Diablo II и World of Warcraft тук всеки герой има три отделни дървета с умения, които може да повишава с придобитите точки. Разбира се, хадркор RPG феновете веднага биха изтъкнали, че ролевата механика не е достатъчно комплексна и разнообразна, но бидейки игра-кръстоска между жанрове - и съответно стремяща се към максимално широка публика - Вorderlands просто не може да си позволи да бъде прекалено хардкор. Това не означава, че нямата не разположение достатъчно варианти, по които да моделирате героя си. Всеки от четиримата разполага с едно основно умение, което може да отключите малко, след като започнете игра. След това трябва да се заемете с уменията, които също стават достъпни едно по едно.

На свой ред системата за генериране на плячката несъмнено напомня тази на Diablo II. Тя работи на абсолютно случаен принцип, което означава, че може да се натъкнете на най-различни приятни изненади дори когато претършувате останките на някой съвсем обикновен бандит. Системата използва за ориентир настоящето ниво на вашия герой, така че с напредването на играта за вас стават достъпни все по-мощни оръжия. Цифрите, които авторите на играта предлагат, са наистина внушаващи – според тях общият брой оръжия в Borderlands надхвърля три милиона. Подобно количество е трудно да се провери след едно изиграване, но е факт, че системата за генериране на предмети борави с огромен брой компоненти, когато създава всяко оръжие, и така наистина може да се сдобиете с картечен пистолет с оптически мерник или помпа, която изстрелва по шест гранати наведнъж. За да е максимално удобно да се ориентирате в разнообразието от предмети, е приложена друга позната идея – оцветяването им по различен начин в зависимост от тяхната сила. Така всяко оръжие или броня, което срещнете, ще бъде в бяло, зелено, синьо, лилаво и оранжево. Голяма част от по-добрите имат най-различни специални ефекти, като сред по-колоритните са снайпер, който подпалва врага, автомат, изстрелващ корозивни патрони и много други. Освен оръжията, играта генерира още енергийни щитове, модификатори за гранатите и за уменията. Интересен модификатор, на който може да попаднете е Transfusion, при който енергията на противника се прехвърля при вас.

Има ли хляб в Пандора?

Рекламирайки играта, от Gearbox твърдяха, че геймърите няма да видят екран за зареждане, след като веднъж стартират Borderlands. Подобно на доста PR трикове и тове се оказа лъжа, но светът на Пандора действително е много голям и разнообразен. Движейки се из него ще срещнете прашни каньони, пръснати поселища, гигантски пещерни комплекси и заснежени върхове, над които се редуват виртуален ден и нощ. Основните места на картата остават непроменени, но играта генерира внушително количество вторични елементи като пещери, кули, бункери и базови лагери, пълни с врагове.

Borderlands е амбициозно начинание, което обаче не е лишено от някои недостатъци. На първо време, историята в играта е твърде слабо развита и въпреки че е достатъчна, за да ви даде претекст за здрав екшън, никога не стига по-далеч. Впечатляващото начало на играта за съжаление не се пренася по-нататък и след часове игра няма да видите някакви анимации или по-подробно представяне както на вашия герой, така и на NPC-тата. Битките с босовете понякога са по-безинтересни от обикновените престрелки и в повечето случаи при тях нещата се свеждат до изпразване на целия наличен арсенал в съответната гад. Говорейки за оръжията, трябва да отбележим, че внушителната милионна цифра, спомената по-горе, е доста раздута и много от предметите, които ще срещнете всъщност са модификации на такива, каквито вече имате. Тъй като с много малки изключения не може да ъпгрейдвате оръжията си, в момента, в който откриете нещо по-добро, трябва да изхвърлите старото, дори когато сте го придобили само преди няколко минути.

В много отношения Borderlands не може да бъде обективно оценена, тъй като дори и след като качите максималното 50-то ниво, може да продължите с изследването на планетата. При повторно изиграване, енджинът ще генерира нови противници със съответното ниво на сила, така че да имате ново предизвикателство. Една от най-силните черти на играта пък е мултиплейъра, при който играта с до още трима приятели може да се вдъхне живот дори и в по-скучните изживявания, познати ви от сингъл режима. Най-сетне, от Gearbox вече обявиха първото DLC за играта, наречено The Zombie Island of Dr. Ned, а вероятно след него ще последват и други пакети.

От видяното до момента обаче Borderlands печели сърцата на геймърите. Липсата на интригуваща история и повтаряемостта се компенсират напълно от разнообразните оръжия, непрекъснатия стремеж към подобряване на екипировката и веселбата с приятели. 


Да нарисуваш игра

От времето на шутъра ХІІІ винаги съм се чудел защо технологията, наречена cell-shaded graphics, не се използва по-често в игрите. Всъщност за една бройка и Borderlands щеше да се размине с нея, тъй като първоначалният замисъл на авторите е тя да има реалистична визия, базирана на Unreal Engine 3. В доста по-напреднал етап от работата си обаче в Gearbox взимат рискованото решение да сменят изцяло визуализацията. Новата техника използва рисувани на ръка образи, които после се сканират и оцветяват с Photoshop, след което със специален софтуер се добавят реалистични ефекти като засилени светлосенки, черти на лицата и др. Накрая образите се обработват още веднъж, за да им бъде придаден комикс ефект. Дизайнерите на Borderlands единодушно признават, че най-голямото им вдъхновение са били видео клиповете на групата Gorillaz.
 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista; CPU: Pentium 4 2.4 GHz или Athlon XP 2400+, 2 GB RAM, Video: GeForce 8600 GS или ATI Radeon X850
напиши коментар
 

27 мнения
профил »
bokserkitemi каза на 06.11.2009, 05:15 ?. :

Г-н Иво Цеков,

здравейте и благодаря за добре написаната статия. Играта я играя от четвъртъка и потвърждавам, че концепцията FPS+RPG дава много възможности пред геймъра. Искам обаче да ви питам дали сте забелязали следният момент - когато стреляте със снайпера да речем има случаи, когато мерника е върху противника, а когато речете да стрелнете противника не бива уцелван. Понякога се случва дори от 10 изстреляни патрона към 3-4 да не бъдат регистрирани в тялото на противника. Обяснявам си тези моменти от това, че играта е....абе знаете поговорката "на харизан кон, зъбите се не гледат" : )

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 06.11.2009, 09:41 ?. :

Стрелбата в Borderlands си е истинска фирософия, примесена с доза математика за цвят :) Повечето играчи нямат проблем да уцелят врага някъде в тялото, но ако искате да постигнете critical hit с възможно най-големи щети, трябва задължително да се целите в главата. Средностатистически Critical hit повишава с около 150 % щетите, които използваното оръжие нанася обикновено, без да броим Additional critical hot damage, който самото оръжие може да има. В интерент има доста формули, които изчисляват възможността даден изстрел да нанесе определени поражения, като например тази:

DPS = ((Damage)*(Accuracy/100))+(((Damage*(Maga zine-1))/(((Magazine-1)/Rate of Fire)+Reload Time)*(Accuracy-Recoil)/100))

С високите нива - над 30 да речем - ще откриете оръжия с наистина страшно голям демидж, така че вероятността от подобни "празни" изстрели ще намалее значително.

117 мнения
профил »
Fang каза на 06.11.2009, 06:54 ?. :

Най-после писахте за нея! Играта е много яка и много ме кефи!

1 мнения
профил »
Zver-G каза на 06.11.2009, 09:07 ?. :

Тръгна на Windows 7 :)

240 мнения
профил »
radi_bomb каза на 06.11.2009, 09:18 ?. :

Най накрая!Ревюто е тук!Съгласен съм със всичко, защото за съжаление не открих безброи оръжия.Те сякаш са 4-5 модела в различни цветове и с някоя добавена екстра като по-голям пълнител.А зарежданията дори дразнят.Графиката поне е хубава и мултито е забавно.

366 мнения
профил »
Mersin каза на 06.11.2009, 09:54 ?. :

Абе пич аз вече съм 23-ти level,и досега видях повече от 400 оръжия(сигурен съм).То навсякъде пълно с оръжия.Да знам някои много си приличат,но обърни внимание-всичките са с различно damage,accuracy,даже някои са с reload speed....critical hit damage..и т.н.
А графиката просто кърти....(И гледай повечето critical hit да им даваш...

81 мнения
профил »
LUDIA666 каза на 06.11.2009, 10:04 ?. :

bokserkitemi, твоят проблем със снайпера си е изцяло в теб. Просто не чакаш, Ако не си взел ловеца за герой, а като мен войника, трябва да изчакаш 2-3 секундаи да ти се стабилизира отново добре мерника, да не мърда, но ти явно не чакаш и затова за малко, но пропускаш. Аз вече съм 40 lvl. и имам на 20 точки на стрелба с автомати. И основните ми оръжия са правени от HYPERION.
Г-н Цеков, може да добавите, че има и различни фирми при оръжият, около 10. Всяка е специализирна в определена област на оръжията. Както казах Hyperion са много точни, Maliwan всичките имат някакъв ефект - изгаряне, киселинен, взривен или електрически. Може да ги чуете всичките, когато си копувате от автомата за отъжие. Винаги когато влезете ви се обяснява коя марка, какво прави. Освен това има class mode-ве, които помагат и в сингъл и в мултиплеъра.

27 мнения
профил »
bokserkitemi каза на 06.11.2009, 14:55 ?. :

И аз съм с клас войник, но не правя това, което предположи в коментара си. Знам за отката, и изчаквам напълно докато отката мине като стрелна и патрона не регистрира удар. Понякога се случва рядко , понякога по-често.

139 мнения
профил »
koomshiqta каза на 06.11.2009, 12:07 ?. :

Аз почти я врътнах,30 левел с пича Роланд.Играта е супер!Първоначално бях скиптично настроен заради Fallout 3,мислех си че се пробват да я копират,но това се оказа напълно грешно предположение.Игрицата си заслужава вниманието,има богат набор от оръжия,противници,голям,красив сам по себе си свят и готини роботчета :D .Браво и за статията :)

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 06.11.2009, 13:17 ?. :

искам да кажа че СО-ОР мода е невероятен - играта я играя само с 1 приятел и удоволствието е много по голямо пък и си говорим по микрофоните, което води до прилагането на тактики и разни такива
И за мен единствения недостатък на играта е историята, можеха далече по интересно да я представят, но пък на кой му пука толкова много след като екшънът е едно доста високо ниво

375 мнения
профил »
Blacck каза на 07.11.2009, 01:57 ?. :

Да те питам ...на кооператив нужен ли ми е оригиналът?

260 мнения
профил »
ThI SanDmaN каза на 06.11.2009, 15:00 ?. :

Играта наистина е много забавна пък за историята може да е по-хубава ама това може да се поправи с експанжин или повече DLC-та.

И само да попитам ще направите ли един гаид за ограта както напрвихте за S.T.A.L.K.E.R. и Fallout 3

718 мнения
профил »
Drecher каза на 06.11.2009, 17:00 ?. :

Играта наистина е качествена. Геройте са различни не само външно, но и като характери(Мордекай е егати садиста). 6+ За Gearbox.

10 мнения
профил »
elfwarrior каза на 06.11.2009, 18:34 ?. :

Това е най-добрата игра която съм играл от месеци. Врътнах playtrough 2 и сега играем 4 човека 50 левъл а гадовете никога не са под 49 левъл и ни създават доста проблеми но плячката е супер яка.

ПП: Играта е много пристрастяваща, а сега с грипната ваканция...

2 мнения
профил »
alexander23 каза на 06.11.2009, 19:09 ?. :

Играта наистина е нещо свежо и много забавно,бих казал дори ,че е шедьовър.Но бихте ли ми казали каква е разликата и какви са отделните способности и интересни неща при гериоите.Аз от любопитство започнах с всички без бабанката ,но накрая реших да се съсредоточа с снайперистчето :Д хехе ,само че някакси си поразвалих настроението и ми е интересно каква е съществената разлика с другите - най-вече момичето и грамадата и какви са техните умения :)

27 мнения
профил »
bokserkitemi каза на 07.11.2009, 12:39 ?. :

Влез тук >- http://www.borderlandsthegame.com/

Menu >- Fortune Hunters >- клас герой и готово

103 мнения
профил »
gadmc каза на 06.11.2009, 19:34 ?. :

Що Иво Цеков пише статиите за всички яки игри?

86 мнения
профил »
Children of Bodom каза на 06.11.2009, 20:48 ?. :

87 Bazilion Gunz MFka
Честно играта е велика !

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 06.11.2009, 23:22 ?. :

Играта не е каквото очаквах,но е прилично добра.За мен игрите трябва да са или изцяло екшън или по-малко екшън,затова може би не ми допада на 100% тази игра.Робота все пак е луд :D
Иначе най-много в тази игра ми хареса песента от интрото.Поздрав за феновете на играта - Cage The Elephant - Ain't No Rest For The Wicked

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 07.11.2009, 08:45 ?. :

Играта достойно си заслужи 1вото място за мен тази година. Освен ако не излезе Диабло 3 :Д:Д:Д:Д:Д

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 07.11.2009, 22:53 ?. :

Заслужи си второто място,след Dragon Age: Origins.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 07.11.2009, 13:23 ?. :
Редактиран на 07.11.2009, 13:30 ?.

Благодарим за статията г-н Цеков! А относно играта - просто красота. Както Ранди беше обещал имаме комбинация от всички добри игри и то в един продукт. Историята също е доста забавна според мен. С риск да разваля кефа на онези, които все още се чудят дали да я вземат или пък не са стигнали до края, ще коментирам завършека.

От това по-отворено нямаше как да завърши играта. Определено ще има продължение и след като вече стана ясно, че съкровищницата е лъжа, а ангелът пазител е някакъв ИИ, който следи събитията на Пандора от орбитата на планетата и насочва нищо не подозиращите ловци на съкровища към мястото където веднъж на всеки 200 години се появява "Разрушителя".

Очаквам с нетърпение ДЛК-то и дано да има повече неща (не че играта предлага малко, но "от имане глава не боли"). А както някой беше казал по-горе играта е наистина предназначена за кооперативна игра. В мултито е наистина трудно и се изискват координирани действия в противен случай отбора не може да постигне прогрес =)

П.П. Щях да забравя да отбележа, че решението играта да изглежда по начина по, който изглежда сега е било взето без знанието на директора на Гиърбокс (Рандал Пичфорд) от което той доста се ядосал и щял да овулнява хората стоящи зад идеята, но след онизи 12 секунден тийзър и добрите отзиви на аудиторията всичко се разминало =)

Също така всеки противник има различна "критична зона", където всеки изтрел нанася критични щети, а тях ще трябва да откриете сами (аз няма да ги издам) =Р

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 07.11.2009, 15:38 ?. :

Играта е много маняшка, но несъм съгласен че е разнообразна. За мен нивата са доста еднообразни.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 07.11.2009, 18:52 ?. :

Приятелю, то Хейло и ЦеЕс са мега повтаряеми, но се играят та пушек се вдига. Смея да отбележа, че Бордърлендс е доста по-разнообразна от тях и от половината заглавия в момента =)

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 07.11.2009, 19:25 ?. :

Солидно поиграх на играта, на доста места обаче става доста трудна, даже за да взема ключа за мината се наложи да използвам God Mode. Но наистина много ми харесва играта, Gearbox са се постарали.

90 мнения
профил »
adolf_aihman каза на 07.11.2009, 20:42 ?. :

Абе на мен ли само графиката ми се вижда като на комикс?Иначе като геймплей е добра смеска между RPG и Екшън,но графиката...вижда ми се като на комикс.

2 мнения
профил »
alexander23 каза на 07.11.2009, 20:52 ?. :

Е тоя последния коментар ..Не знам просто :Д:Д,прочети повече за играта и ще разбереш защо се вижда като комикс :Д:Д хах .Та кой ще ми разясни все пак по въпроса за героите .. :)

27 мнения
профил »
ignatos каза на 07.11.2009, 23:16 ?. :

много е яка игричката

391 мнения
профил »
juni0r каза на 08.11.2009, 00:54 ?. :
Редактиран на 08.11.2009, 00:55 ?.

Моето лично мнение е, че играта не е нищо особено. Пробвали са се да освежат гейм сцената, но не се е получило особено. В общи линии само графиката ми хареса (въпреки че и в други игри съм виждал такава графика - примерно XIII :)) За сингълплейър ми се струва направо абсурдно тъпо и скучно да я играеш. Единствения плюс на играта е ко-опа който е доста забавен. За това я и играх - за да се забавляваме с приятели. Не е нищо особено, но колкото да се събереш с приятели петък вечер, да си лафите по скайп и да постреляте малко става. Същата история като left4dead :) Според мен - плюсове - яка графика, забавен ко-оп режим, изобилие от оръжия, интересна смеска между RPG и FPS; минуси - ако сам си я играеш е доста скучна..., светът е добре замислен но нещо сякаш липсва, плоска история, не само във света на играта, в самата игра имам чувството че нещо липсва, не знам какво..просто ми се струва недовършена. А имаше потенциал да стане един от хитовете на 2009.. Както казах това е лично мнение така че го зачитайте и не се пробвайте да налагате своето..моля :) Просто с нищо не ме грабна тази игра...:)

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 08.11.2009, 03:16 ?. :

VK_ как може да кажеш, че Бордърлендс е по арзнообразна от Хало? Само пустиня има в тая игра, а на Хало има градове истински, пуснини, джунгли, космически кораби, хаивове като на зергите. Тук има само 1 или 2 превозни средства щото ненамерих разлика между тях, а в хало има няколко вида джипки танове самолети бъгита и съответно такива извънземни. Оръжията тук може да са безкрайни на теория, но на Хало дори оръжията са по разнообразни, абе просто се изказа доста неподготвен.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 08.11.2009, 12:23 ?. :
Редактиран на 08.11.2009, 12:34 ?.

Без да се заяждам, ще те питам още нещо, защо след като е тъй разнообразна Хейло най-много се играе Slayer и Team Slayer?

П.П. Щях да пропусна да отбележа - след като са толкова разнообразни оръжията в Хейло защо всички клипчета с килстрийкове играчът ползва снайпер? Снайперът в Хейло е като AWPто в CS - който го хване пръв и вгорчава живота на останалите. Докато има такива небалансирани оръжия няма как да ме убедиш, че някой ще тръгне да играе с други =) т.е. обезсмислят се другите оръжия.

103 мнения
профил »
gadmc каза на 08.11.2009, 14:26 ?. :

Така и не разбрах защо господин Цветков пише всички статии?

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 08.11.2009, 15:46 ?. :

VK_ изобщо нензам за кво ми говориш, а за снайпера ще ти кажа, че за да си добър с него трябва много да игареш с него и просто е по добър за далечни разстояния, а применро ако си хванеш базука по добре нея да използваш за меле да удариш. Има по слаби оръжиа има и по силни то затова нете пуска отначало с снайпер и базука применро.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 08.11.2009, 16:35 ?. :

Хахаха... добре =) ще обсъждаме Хейло някой друг път, а сега нека се върнем към Бордърлендс.

@ Веско18 - Ако говориш за "Психото" в онази импровизирана арена ще ти дам няколко полезни съвета за преминаването му:

1 - Екипирай се със щит, който има шок резистънс
2 - Избягвай бизките срещи с него освен ако не играеш с "Тухлата"
3 - Бягай през цялото време и когато стреляш по него се цели в главата (той е доста голям, така че е лесно да го оцелиш в десетката =))
4 - Винаги го наблюдавай внимателно, за да знаеш кога ще хвърли гранати, за да можеш да ги избегнеш. В случай че се забавиш с бягането ще влезе на помощ щита =)

Това е в общи линии. Доста лесен бос. Съветът ми към всички е да избягвате срещи с босовете докато не станете поне техният левъл. Играта наказва жестоко неопитните играчи =)

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 09.11.2009, 09:40 ?. :

Благодаря. Точно ми беше проблем, че бях 9ти левел, а той - 15. Освен това нямах и щит с шок резистънс. След като го минах се насочих към самата мина и сателитното момиче ми каза, че трудното тепърва предстои :D Успокои ме доста.

61 мнения
профил »
Axon каза на 09.11.2009, 09:37 ?. :

Също като полезен съвет за босовете мога да кажа запасете се с гранати и мод-а с мините(Proximity Mine)нещо такова беше(МИНИТЕ ПОМАГАТ СРЕЩУ БОСОВЕ БЕЗ ОГНЕСТРЕЛНИ ОРЪЖИЯ).Иначе да играта е много яка.Врътнах я с Мордекай и това с оръжията,че са много-така е.Обаче всички казват,че са много разновидности на няколко оръжия.Най простия пример за който се сещам беше като бях малък левъл и си взех SMG(Bone Shreder) след което ми падна SMG със почти съсщите показатели.Разликата се видя веднага след като изпразних пълнителя(на новото SMG)без да съм ударил критикал(след няколко точно премерени каски според мен и мерника).:)

718 мнения
профил »
Drecher каза на 09.11.2009, 10:18 ?. :
Редактиран на 09.11.2009, 10:20 ?.

Аз имам друг съвет. Винаги щом се получат нови мисий на Bounty Board-овете ги изпълнявайте, и после продължете по сюжетната линия.С тая тактика почти не срещнах затруднение.
Мордекай Ruulz. So Big, So Angry, So Dead.

71 мнения
профил »
Klm каза на 09.11.2009, 13:05 ?. :

Г-н Цеков, много приятна статия.Играта е Просто върха с един приятел на ко-оп се скъсваме от игра, обаче съм напълно съгласен че историята можеше да бъде пипната малко.Ниската гравитация на Пандора (съеответно и високите скокове) е добро хрумване за да можем да излизаме от бъгове породени от заклещване, а за бройката оръжия нямам забележки (много, но не се усеща така че да стане досадно).Терена беше малко еднообразен докато не стигнах до New heaven и нататак, но тава не пречи много.Геройте са изпипани така че всеки да допринася а не да предвожда останалите по умения.Заслужава си всеки Лев!

247 мнения
профил »
TheStudge каза на 09.11.2009, 15:23 ?. :

ОМГ и тва е Продукт на седмицата :@ . Истината е че аз очаквах играта с огромно нетърпение а се разочоровах изключително много наи-много бих дал 4.0 на тази игра графиката изглеждаше на треилЪрите яка а всъщност графиката на играта дори и на HIGH Неможе да се сравнява дори и с графиката на CS 1.6 . Абе огромен боклук :(

68 мнения
профил »
A.C.A.B каза на 09.11.2009, 16:06 ?. :

Според мен ти си огромен боклук!!!

68 мнения
профил »
A.C.A.B каза на 09.11.2009, 16:31 ?. :
Редактиран на 09.11.2009, 16:32 ?.

колко време си я играл да я определиш като боклук? въобще играл ли си я или някой приятел ти е казал “тая игра е много тъпа".

247 мнения
профил »
TheStudge каза на 09.11.2009, 18:18 ?. :

Ми бях я играл първо 2 дена .След тва един фр ми каза че не е толкова лоша и продалйих да играя стана вече седмица и повече сигорно и тва че съм казал че е боклук е мое мнение че на теб ти хареса е друг въпрос.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 10.11.2009, 11:51 ?. :

Абе, ти ли беше на 12?

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 10.11.2009, 14:33 ?. :

... не, максимум на 11...

71 мнения
профил »
Klm каза на 12.11.2009, 18:26 ?. :

Да така е, максимум 11 ако не и по-малък.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 01.05.2010, 02:26 ?. :

Да не забравяме, че това бе хлапето, което оплю Dragon Age: Origins...

42 мнения
профил »
Nomad519 каза на 13.11.2009, 18:36 ?. :

Тази игра напомня на мултиплейър Fallout 3 с COD 4 привкус и класически MMORPG елементи.Кефи ме.

21 мнения
профил »
HaPk0MaH каза на 14.11.2009, 12:07 ?. :

Супер добра игра ама на мен ми омпъзна след като я играх око 1 седмица.Графиката супер много прилича на новия Принц на Персия.А като я играх ми мязаше много на Fallout верно.

45 мнения
профил »
Daath каза на 18.11.2009, 21:24 ?. :

С четирима приятели от училището играем всеки ден.ALL KNEEL BEFORE US защото често мачкаме всички нуубове в лобито :P

380 мнения
профил »
des каза на 27.11.2009, 22:31 ?. :

Аз треа да призная, че тази игра ми се струва безкрайна...играх твърде много от нея и все още имам чувството, че нещо не съм довършил. Тя е просто невероятна като геймплей....жалко, че историята започва да става интригуваща чак към края,някъде последните 8-9 куеста, докато преди тва цялото размотаване из земите създава усещането, че се играе ММО, ама самостоятелно...иначе играта си е яка пуцалка за разпускане и за хората, които дебнат да правят Ачийвмънти

380 мнения
профил »
des каза на 08.06.2010, 22:41 ?. :

Между другото...играта явно е направена наистина за Ко-оп. Играхме я тука 3-ма закоравели геймъра в Ко-оп....беше невероятно преживяване. Супер е яко!

898 мнения
профил »
Nightbringer каза на 17.01.2011, 01:40 ?. :

Моето мнение - Не става!

1 мнения
профил »
maryn4oo каза на 30.03.2011, 01:45 ?. :

momcheta izkam da vi popitam.znachi vkluchvam igrata izbiram si hero i kogato tozi me goni ot busa ne6to poglejda kum slunceto i izliza robota togava igrata naseche 2-3 puti i zabie i trqq resna kompa molq vi pomognete

6 мнения
профил »
skull каза на 14.06.2011, 13:47 ?. :

честно да ви кажа предпочитам Borderlands пред S.T.A.L.K.E.R.

380 мнения
профил »
des каза на 01.07.2011, 21:22 ?. :

Е...и двете са пост-апокалиптик, ама като сюжет нямат нищо общо, за да се сравнят. Нито и по геймплей могат да се сравнят. Аз ги харесвам и двете и съм си ги превъртал по няколко пъти (на Бордъра и ДЛС-тата), но все пак смятам, че за да усети човек истинския чар на Бордърландс, трябва да я играе в ко-оп с приятели :)

177 мнения
профил »
Vladety каза на 07.09.2011, 17:21 ?. :

Играта е направо чук, със супер удобен и як мултиплеяр :)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Borderlands

Превю:
Необикновено съчетание между Diablo и „Лудия Макс”. Резултатът е наистина шантав фантастичен шутър от първо лице с кооперативни елементи за до четирима души.

Чийт:
Стилна, оригинална, изпълнена с динамика и разнообразие - това е Borderlands. Изберете герой и напред към Пандора! Ето и редовната порция чийтове за играта!

новини:
Ранди Пичфорд от Gearbox побърза категорично да отхвърли възможността за продължение, по което вече се работи, но това не значи, че трябва да губим кураж.
Продължението на рисувания шутър се появи в резюмето на един аниматор на свободна практика, а не е изключено да чуем анонс на играта по време на Е3 2011.
Ранди Пичфорд - "Получавам много въпроси, свързани с това дали ще има нови DLC за Borderlands. Мога да кажа, че скоро ще се появят. И то повече от едно!"
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Borderlands 2 23
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69