facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Borderlands: The Pre-Sequel
Ревю | 16.10.2014 | автор: Филип Станиславов


оценка:
Производител:
2K Australia
Издател:
2K Games
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

шарена и като цяло забавна

в ко-оп определено е весело

новите лазерни и ледени оръжия

вертикалното маневриране

минуси

някои бъгове и гличове

слабичка история и персонажи

не носи никаква добавена стойност

Когато оригиналната игра се появи през 2009 г., тя се превърна в една от приятните изненади на годината. Комбинацията между FPS и RPG елементи изглеждаше точно толкова добра, колкото бе и когато започнете да играете и със сигурност доста други студия са се плеснали по челото с думите

„Защо ние не се сетихме първи?!“

Превъртаме пет години напред във времето, но не сменяме конзолното поколение и се изправяме лице в лице с Borderlands: The Pre-Sequel – трета игра от поредицата, която този път се прави от 2K Australia под зоркото око на титуляра Gearbox. Разполагайки действието между Borderlands и нейното продължение, Borderlands: The Pre-Sequel предлага нови локации, нови оръжия и нов, но иначе познат набор от герои. Играта представлява една дълга разходка назад във времето, разказана от Athena, която трябва да обясни защо е помогнала на Handsome Jack.  Именно така започва историята в играта, която се развива на луната Елпис край Пандора и на станцията Хелиос. Всичко, което правите оттук насетне, пък става с помощта на въпросния Handsome Jack, който се изживява като кръстоска между кандидат-герой и бъдещ тиранин.

Интересно е, че сред четиримата герои, между които може да избирате


има и такива, които са били преди това NPC-та или дори врагове във вселената на Borderlands. Това са Athena, позната ни от предно DLC; Nisha и Wilhelm, които бяха босове в Borderlands 2 и неподражаемият Claptrap. Конкретно тук неговата специалност пък е да подбира с помощта на софтуер уменията, които най-добре подхождат на дадена ситуация, но програмата не винаги функционира добре. За сметка на това Claptrap безспорно има най-добите поддържащи умения от четиримата. Не на последно място ако играете с робота не се нуждаете от кислород, но пък непредсказуемият характер на някои от неговите умения внася нужния баланс.

Елпис и доста различно място от Пандора

Най-напред започваме с очевидната липса на кислород, поради която играчите трябва да ползват кислородни маски и да държат под око наличното количество от безценния газ. Особено в началото това ограничава значително местата, които може да посетите, но постепенно нещата се балансират. Повечето от убитите врагове оставят след себе си кислородни резервоари и в един момент кислородът реално вече не е проблем стига да не се задържите прекалено дълго на дадено място.

Противниците ви също се нуждаят от кислород и бързо ще се научите да използвате това като важно предимство. Дори и да не успеете да реализирате хедшот, повреждането на маската причинява поражения и забавя движението на враговете. Другата промяна е слабата гравитация, която позволява да отскачате на голямо разстояние от повърхността и да използвате тази си позиция за тактически изстрели или поглед върху бойното поле. Респективно, ако се задържите прекалено дълго нависоко пък ставате лесна плячка за чуждия мерник.

Borderlands: The Pre-Sequel не би била Borderlands игра

без огромното разнообразие от оръжия

и тук трудът на 2K Australia не изневерява. Освен традиционни и познати оръжия получавате достъп до нова силна – ледът. Възползвайки се от студената повърхност на Елпис може да замразявате и направо разпарчетосвате враговете.
Играта напълно приема духа на поредицата и ви представя поредица от нови и познати лица, сред които старите фенове ще видят Lilith, Crazy Earl и други. За съжаление между подобни забавни срещи и изобщо готини моменти има дълги преходи от едно до друго място в играта, когато тя не е особено интересна. От части това е така, защото сте принудени доста дълго време да  прекарате само с два слота за оръжия. След това пък сюжетът ви връща на Хелиос и се оказва, че след часове на битки в слабата гравитация на луната, тук не може да използвате много от похватите, защото гравитацията е нормална, но пък в същото време срещу вас се изправят доста силни противници. Някои от босовете пък са толкова изнервящи, че отдалече си личи, че са направени с идеята за ко-оп. Всъщност никога не е било тайна, че игрите от поредицата се играят по-добре в компания; не е задължително да са всичките четирима души, но поне един приятел ще направи престоя ви значително по-интересен.

Говорейки за врагове, повечето от тези в Borderlands: The Pre-Sequel не са токова запомнящи се като в Borderlands 2. Същото се отнася и за новите NPC-та, а на моменти дори традиционният хумор просто пропуска да ви развесели. Възможно е с поредица от DLC-та това да се промени, но на този начален етап като че ли най-колоритният персонаж е самият Handsome Jack или по-скоро начина, по който Jack се превръща в Handsome Jack.

Играта не е без своите негативи, някои от които са доста странни

като например невидимите стени, които мистериозно ограничават движението ви в един иначе уж отворен свят. Заради тях понякога скокове, които изглеждат възможни се оказват неизпълними, което пък на свой ред променя начина на придвижване и изследване на картата от нещо забавно в дразнещо. При дизайна на локациите също има някои проблеми, които водят до това да се загубите, защото не може да се ориентирате къде е изходната точка. Наблюдават се и гличове, свързани с поведениет на оръжията.

Все пак най-характерната и силна черта на Borderlands: The Pre-Sequel е, че запълва мястото между първата и втората игра и в това отношение шутърът на 2K Australia се справя доста добре. Новите герои имат разностранни умения и да играеш с всеки един е забавно. Най-авантюристично настроените направо биха прегърнали играта с Claptrap. Процесът на трансформация на Jack в мегаломан и социопат е интересен и създава добър мост към останалите истории във вселената на играта.

Подобно на самия Claptrap на моменти Borderlands: The Pre-Sequel

сякаш се опитва да се хареса прекалено много

Истината е, че промените в нея са прекалено козметични, за да променят изцяло начина, по който са играе играта и когато най-сетне стигнете нейния край вероятно най-силното чувство, което ще изпитате е желанието за истинско next-gen продължение. А дотогава Пандора и Елпис все още са достатъчно гостоприемни за геймърите, които обичат шутъри с характер и цвят. 

 
системни изисквания
OS: Windows XP, Vista, 7, 8; CPU: 2.4 GHz Dual Core Processor; 2GB RAM; видео: NVIDIA GeForce 8500 / ATI Radeon HD 2600
напиши коментар
 

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 16.10.2014, 19:51 ?. :

Хубаво ревю на PS3 версията.

http://i.imgur.com/AuN4MAi.png


746 мнения
профил »
Blackbird каза на 16.10.2014, 21:49 ?. :

Пхахахахах...астронавт/анализатор - планинар, по професия шаман; сега добавяме и детектив.

Браво! Вече може да излезнеш от мазето :D


707 мнения
профил »
sturba каза на 16.10.2014, 23:32 ?. :
Редактиран на 16.10.2014, 23:38 ?.

Borderlands.The.Pre.Sequel.PS3-iMARS - 2014-10-13 21:30:49
Точно началото на седмицата.

Тези прес копия да не ги раздаваха от COMPLEX, iMARS и DUPLEX :D :D


127 мнения
профил »
Infinity каза на 16.10.2014, 22:03 ?. :

Играта е страхотна,който харесва миналите части,ще му хареса и тази !

63 мнения
профил »
Kirilicata каза на 17.10.2014, 16:25 ?. :

Хубава е играта, ако си бавно развиващ.

253 мнения
профил »
LetMeFindOut каза на 17.10.2014, 19:04 ?. :

Значи ти харесва или...?

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 17.10.2014, 20:09 ?. :

Още един плюс ( личен ) . Една шибана игра за 2014, която да не иска шибани 4/8 ГБ рам памет, и 1 ГБ видео РАМ ..

193 мнения
профил »
Rostik79 каза на 18.10.2014, 14:01 ?. :

"Истината е, че промените в нея са прекалено козметични, за да променят изцяло начина, по който са играе играта"

И кой е казал, че промените трябва да са великански и че трябва да се променя начина, по който се играе играта?

4 мнения
профил »
Diokksin каза на 19.10.2014, 19:08 ?. :

776626546521351655547841102 човека, които се оплакват от Call of Duty, Battlefield, Need For Speed, Fifa, Assassin's Creed и т.н. :Р

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 20.10.2014, 00:26 ?. :

"776626546521351655547841102 човека"

От коя галактика е тая статистическа извадка? =)

205 мнения
профил »
fordy каза на 04.11.2014, 22:38 ?. :

Имам чувството, че ревюиращия е играл някоя пиратка и за това има толкова много гличове :)... а може и конзолните версии да са по ограничени. Един път дори не ми е направило впечатление, че има невидими стени. Мисиите на хелиос в зоната която има гравитация (по мой спомен това е точно една зона) наистина се набиват на очи, поради факта, че много ще ви хареса да скачате напред назад... но не е толкова фрапантно. ЕДНА зона за цялата игра има гравитация и това е вече толкова голям проблем ли? Оставам с впечатление, че все едно ревюиращия е прочел от интернет, че на хелиос има гравитация и така си е съставил мнението ;). Историята също е яка... Новостите не са чак толкова много, въпреки факта, че 0-та гравитация си има своя чар, но BL2 беше хипер яка игра, тъй че не виждам нищо лошо, че BL: PS прилича много на нея. Ще кажеш AC Прави революция, след революция в гейминга. А ако играете с claptrap със сигурност ще се смеете много. Между другото прави ми впечатление, че клаптрап (не съм играл с останалите герои) е първия герой в BL, който дефакто отговаря на NPC-тата които комуникират с него. Някой може ли да потвърди, че другите герои също говорят или това е специално за клаптрап. Определено е свежо и се чуват доста глупави шегички :D.
За мен лично BL: PS е надграждане на BL2 или ако не друго, то поне на същото ниво. Което е добре дошло и оценката е поне 5-6/6. Повече новости биха били добре дошли, но ако още от същото за вас е причина да свалите оценката на 4/6, то AC, CD, Ea sports, трябва да са с отрицателни оценки. Особено след 4-я AC за тая година. И честно казано освен факта, че 2 пъти ми крашна играта в първите 4-5 часа, то не съм забелязъл други дразнещи гличове. Босовете в BL 1 бяха много по неадекватни и стъкващи от тея в BS: PS.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Borderlands: The Pre-Sequel

Превю:
Новата игра от поредицата изглежда не е поверена на Gearbox, но в нея ще се завърнат познати лица, а шантавият ко-оп геймплей също няма да изневери.

новини:
Студиото 2К Australia, което наскоро направи шутъра Borderlands: The Pre-Sequel, е затворено.
Компилацията на 2К и Gearbox се подготвя във версии за PS4 и XBOX One и е "специално създадена за новите конзоли".
Всички знаем, че Borderlands е една обичана поредица, но сега Take-Two има възможността да даде конкретни измерения на любовта на геймърите.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69