facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Borderlands 2
Ревю | 20.09.2012 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
Gearbox Software
Издател:
2K Games
Жанр:
Шутър, Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Пандора е в пъти по-разнообразна

По-силен акцент върху историята

Дребните промени по оръжията и въобще върху геймплея като цяло, са добре дошли

С една идея по-хитри противници

Както винаги – отличен кооп режим

минуси

Плячката в кооп се споделя между всички

Не може да се записвате по всяко време

Не всички босове са трудни

Ако преди време някой ми беше казал, че игра, в която основното ти занимание е да стреляш по противниците си и да гледаш как от тях извират всевъзможни числа като фонтан, може да бъде зарибяваща, сигурно щях да му се изсмея в лицето. Borderlands 2 обаче е категоричният пример в това отношение. Magnum opus-ът на Gearbox е вече тук - по-добър, по-голям и по-увлекателен дори и от своя предшественик.

Пет години изминаха от събитията в първия Borderlands,

когато група търсачи на съкровища разкриха тайните на Eridian Vault. Сега един човек, подвизаващ се под името Красивия Джак, поема контрола на корпорация „Хиперион", обявява се за диктатор на планетата и си приписва всички заслуги за откриването на Eridian Vault ( дори и унищожението на Destroyer). Неговата H-образна база, разположена на спътника на Пандора, е винаги видима за подтиснатите жители на планетата. Вашата цел, разбира се, е да го убиете. Точка.

Какво ви е направил на вас самите? Нищо особено, освен че се опита да ви убие, като взриви влака, в който се намирате. Джак си е наумил да елиминира всеки, който реши да търси Vault, тъй като слуховете, че в него няма нищо друго, освен Destroyer, се оказват неверни.

Още от самото начало на Borderlands 2 си личи, че Gearbox са решили да подсилят историята в играта. Ако в първата част нямаше ясно откроен антагонист ала Дарт Вейдър, то сега Красивият Джак изпълнява перфектно тази роля. За разлика от пухтящия човек с черната маска обаче, Джак има чувство за хумор, което той самият проявява настойчиво и навсякъде. В този ред на мисли - цялата игра блика от забава. Шегичките са навсякъде и някои от тях буквално ще ви карат да се смеете на глас. Но това така или иначе го знае всеки, който е имал удоволствието да играе на първия Borderlands.

Разбира се, едва ли ще си вземете двойката заради нейната история.

Всеки знае, че сърцето на поредицата са нейните оръжия

А те са много. И като казвам много, всъщност имам предвид наистина много. Отделните производители в света на Пандора са вече много по-лесно различими един от друг. Jakobs например се отличават с много по-голям откат, докато тези на Tediore презареждат светкавично.

Сега дори и едно оръжие от по-нисък клас може да бъде ефективно, тъй като ролята на ефектите на елементите е засилена. Ако в първата част елементен враг (например огнен skag) можеше да бъде убит от оръжие с огнен ефект (например Hellfire SMG), то във втората част този тип противници ще поемат много по-малко щети от оръжия с елементи, към които са резистентни. Т.е. ще трябва да използвате правилното оръжие срещу тях.

Този път обаче вече разполагате с място, на което да съхранявате своите оръжия. Имате възможност дори и да споделяте плячката между своите герои. Повечето оръжия обаче изискват определено ниво на опит. Т.е. няма как вашият 1 lvl герой да понесе пушка двуцевка за 20 lvl.

Като стана дума за герои, в Borderlands 2 откриваме четирима

Първият е Gunzerker на име Салвадор. Той напомня на Брик от първата игра по отношение на умения, но може да носи оръжие и в лявата, и в дясната си ръка едновременно. Мая пък е Siren. Нейната специалност е да обездвижва противниците си като ги вдига във въздуха. Акстън пък е командо, разчита на позиционирането на специални обстрелващи кули и напомня на Роланд. Последният герой е Zer0 - асасин, който става невидим и създава илюзия, приличаща досущ на него, с която залъгва противниците си. Разбира се, това трае само няколко секунди. В рамките на тях обаче той може да нанесе критични щети с оръжие или меч.

Що се отнася до четиримата герои от първата игра - Роланд, Лилит, Брик и Мордекай, те ще се появят и в двойката под формата на NPC-та. Ако горните четирима не са ви достатъчни, спокойно - Gearbox планира да въведе пети клас. Т.нар. Mechromancer. Той (всъщност тя - героинята се казва Гейдж) обаче ще бъде достъпен на 16 октомври под формата на DLC.

Всеки един от героите си има силни и слаби страни,

както и набор от умения, прилежно разпределени в три отделни „дървета". В сингълплейър те са напълно самодостатъчни. Borderlands 2 обаче е изградена с идеята да се играе в кооп и първото нещо, което трябва да направите, когато си я вземете, е да си намерите приятели (до четирима), с които да я играете, тъй като и четиримата герои са изградени така, че да се допълват един друг.

Единственото лошо впечатление от него е, че плячката се споделя между всички. Т.е. кой превари, той завари. Need/greed/pass система като че ли би била по-подходяща, не мислите ли? От друга страна обаче идеята на Gearbox за споделената плячка се нагажда идеално към факта, че все пак вие сте група търсачи на съкровища в един суров свят без правила.

Друга готина нова екстра в Borderlands 2 е

т.нар. Badass система

Тя ви позволява да кустомизирате допълнително своя герой чрез Badass точки, които получавате при изпълнението на редица предизвикателства из света. С тяхна помощ можете да покачите здравето си или капацитета на щита си, да увеличите щетите, които гранатите ви нанасят, да подобрите прицелването и т.н. С други думи - постоянно ще усъвършенствате своя герой. Билото чрез нова плячка, с разпределението на точка в дърветата с умения или с Badass точки.

Очевидно е, че Gearbox са внимавали изключително много при разработката на втората част и не са играли на сляпо с успеха, който Borderlands имаше.

Вместо да правят коренни промени по играта,

авторите й са предпочели да подобрят всеки един от вече съществуващите й аспекти. Пандора си е същата Пандора, която феновете познават от първата част. Сега обаче тя е с доста по-разнообразни местности. Към пясъчните дюни може да прибавите и блата, лава и дори покрити със сняг планини. Дребни промени по геймплея, като например факта, че просто трябва да минете през падналите на земята муниции и здраве, а не да ги взимате ръчно, са добре дошли. А когато се качите на някое возило, ще видите, че сега е много по-лесно да шофирате и да се прицелвате в някого едновременно.

Разбира се, не всички промени изглеждат за добро

Намирам за странен факта, че не може да съхранявате health kits за по-късна употреба. Трябва да разчитате на това някой враг да изпусне подобно нещо. Да - в първия Borderlands не бе особено удобно да влизате в инвентара, за да използвате подобно нещо. Но пък поне опцията за това присъстваше. Така или иначе обаче всеки герой разполага с умения, които му позволяват да възстановява здравето си. В по-напрегнатите битки може и да ви се случи да умрете веднъж-два пъти. Но спокойно - както обикновено, ще може да се борите за живота си и ако убиете противник, докато сте паднали на земята в предсмъртна агония, ще получите втори шанс.

Макар и Borderlands 2 да не предлага кампания, характерна за класическите ролеви игри, тя ще погълне минимум 40 часа от свободното ви време. Липсата на съдържание не е нещо, от което човек може да се оплаче. Основната куест линия е доволно дълга и интересна, а второстепенните задачи буквално извират. Да не говорим, че елементът на изследване на света е доста по-здраво застъпен и навсякъде ви очакват различни тайни. Някои куестове дори могат да бъдат изпълнени по два различни начина и съответно - да ви донесат различни награди. Например снайпер или пушка двуцевка. А веднъж щом превъртите Borderlands 2, може да започнете отначало на по-труден режим, където ви очаква още по-добра плячка. С други думи - забавлението никога не свършва. 

 
системни изисквания
CPU: 2 GHz dual core 64-bit Intel или AMD, 1GB RAM, съвместима с DirectX 9 видео карта с 512 MB памет, Nvidia 200 или AMD Radeon 4000, Windows XP SP2.
напиши коментар
 

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 21.09.2012, 06:16 ?. :

http://www.theverge.com/gaming/2012/9/18/3348706/ borderlands-2-review

Очевидно единствените на които реално им пука за геймплей частта на тая игра.

"The shooting still lags behind other first-person frontrunners, and combat too often feels like an afterthought in Borderlands 2's enormous world. It's often mired in the design problems of the genres it borrows from."



166 мнения
профил »
waaaagh каза на 21.09.2012, 06:44 ?. :

"The left-trigger aiming mechanic is paired with very aggressive auto-aim, so hitting things isn't a problem — it's just not very exciting." Къв ауто ейм, кви 5 лева-това е опция от менюто.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 21.09.2012, 07:19 ?. :

Е става въпрос за iron sights очевидно.

Доста игри имат ауто ейм там.


4179 мнения
профил »
VK_ каза на 21.09.2012, 07:49 ?. :

Шон, ейм-асист е опция, която по начало е изключена... поне във версията за компютър. Учудващо е но играта има доста голям набор от различни настройки и предпочитания. Също така, това е първата игра от доста време насам, в която виждам на едно място рагдол анимации, реално времева симулация на платове и флуиди, а също и доста красиви партикъл ефекти. Доста забавна и красива игра бих казал. Ще потрошим доста почивни дни с нея =)

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 21.09.2012, 13:10 ?. :

Всъщност няма особено значение къде и как има ейм асисти.

Въпроса е колко е назодоволителен геймплея и как толкова малко журналисти всъщност са готови да изтъкнат това. Не знам как това може да се смята за нещо добро.

679 мнения
профил »
torrin каза на 22.09.2012, 08:31 ?. :
Редактиран на 22.09.2012, 08:31 ?.

играта е перфектна
фърли джойстика там ти е проблема квито и ейм асисти други тъпни да нахакат - mouse >> all

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 22.09.2012, 16:46 ?. :

не бих пипнал тая помийна яма за повече от 5 минути даже сестра ти да ми танцуваше докато играя

сериозно, искам gearflop да фалират :]

354 мнения
профил »
[BG]QQ каза на 23.09.2012, 06:24 ?. :

Шон е малко тъпо детенце дето търси внимание, не му го давайте.

116 мнения
профил »
kingofhell978 каза на 27.09.2012, 13:32 ?. :
Редактиран на 27.09.2012, 13:35 ?.

sean браво съдиш игра по ревю.Изобщо игра ли я?За мен тоя глупав autoaim не пречи при положение,че играта толкова забавна особено в кооп.Нека ти кажа,че в кооп геймплея е супер.Евтин начин да хеитваш Gearbox.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 21.09.2012, 07:23 ?. :

Г-н Йорданов, защо се страхувате да напишете по-дълго и изчерпателно ревю? Играх едва 3 часа (на рилиса онзи ден) и виждам, че има какво още да се каже. Например:

- някои от куестовете могат да бъдат завършени по 2 начина

- Има и елемент на експлоринг + скрити куестове

- враговете вече се държат по-интелигентно и имат разнообразен набор от трикове, като катерене (за да се докопат до играча), трансформации, хвърляне на различни предмети. Ще гръмнат и всеки опасен варел, до който стоите.

- относно липсата на хелтпак-ове в инвентара, мисля, че по-скоро тази система не работеше по предвидения начин и съответно я изритаха, но затова пък е доста по-лесно да се върнеш към битката, когато те повалят, защото вече можеш да допълзиш до прикритие, където да ти подаде ръка някой от партито. + факта, че много от уменията регенерират здраве и щитове.

- Различни комбинации от уменията на 4те героя имат различна синергия. Определено играта е правена за ко-оп

- Новата система за обмен на плячката.

- Променен е и начинът, по който действат еридиан артефактите.

- Кустомизацията на персонажите е доста по-добра (макар и семпла) от тази в предишната част.

- Вече щитовете и модовете за гранати имат по-широк спектър от атрибути. Някои щитове дори осигуряват имунизация към определен елемент, което е доста полезно в битките с босове.

... още доста неща, някои по-дребни, други по-значителни, но в крайна сметка - новости. Мисля, че Бордърлендс 2 няма как да се изчерпа само в една статия... освен ако статията не подобаващо изчерпателна.

С уважение: VK_

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 21.09.2012, 07:40 ?. :
Редактиран на 21.09.2012, 07:46 ?.

Почти всичко, което казваш, е засегнато в статията по един или друг начин (другото, което не е, като завършването на куест по два начина, е вече добавено). Иначе си прав - има много дребни промени в играта. Понякога обаче не е нужно да споменеш абсолютно всяка една от тях в едно ревю, за да оформиш представа у читателя за играта и да го убедиш, че си струва.

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 21.09.2012, 10:39 ?. :
Редактиран на 21.09.2012, 10:46 ?.

Играта е много добра.Като почнем от производителността и стигнем до геймплея.Взели са всичко най-добро и просто са го подобрили.Множество видео опции,както подобава на една PC игра.Менютата малко ме дразнеха в началото,но се свиква.В първата имаше възможност да носиш healthpacks,а тук няма и вероятно причината е за да може играча да се съсредоточи върху патакламата.Идеята с ротативките в Sanctuary е супер-потроших към 5000 $ в нея понеже така или иначе много рядко си струва да се купи нещо от пазара.Дизайнът на оръжията е много добър.С 2 думи-достойно продължение.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 21.09.2012, 10:51 ?. :

Хахах! Да, това с ротативките е наистина откачено =)

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 21.09.2012, 12:24 ?. :

Само аз ли имам усещането, че играя Borderlands 1.5, а не чистокръвно продължение. Да промените са много, но сякаш няма много нови неща, а по-скоро надграждане върху старите. Не знам... менютата са същите, класовете герои са същите, магазинтие са същите, единствено оръжията са доста по-разнообразни откъм дизайн и характеристика. Някак си имах много по-големи очаквания като хипер фен на първата част.

35 мнения
профил »
wolf87 каза на 21.09.2012, 12:49 ?. :

Съгласен! От 2009 насам очаквах да мръднат повече, а това го усещам като модерните едно време expansion pack-ове ;)

122 мнения
профил »
vladdim каза на 21.09.2012, 12:41 ?. :

Играта се е получила учудващо зарибяваща - запазвайки основата от 1-вата част (която не ме бе впечатлила) и добавяйки множество детайли Гиърбокс показаха как се прави добро продължение. Ще спомена някои от нещата за отбелязване:

Една от важните промени е, че вече дори оръжия от един и същ тип се държат доста различно заради системата за генерирането им - водейки до рзличен геймплей и много по-лесното приенане на ново оръжие за потенциален upgrade.

'badass' системата макар че дава минимални апгрейди стимулира най-различни странични забави - като да целиш камъните на горилите или пък да търсиш къде левъл дизайнера е скрил Vault символа.

Също така вече дори герои от един клас могат да са моного различни заради скил билдовете - основно играх с 'ganker'-а (Zer0) - и го пробвах като меле, снайпер и гренадир, а сигурно има и други интересни комбинации - чхдесен начин играта да не става монотонна.

Степента на предизвикателство изглежда добре балансирана (е, поне без autoaim ;) ) и новите скилове идват точно когато вече има нужда от тях.

Ако трябва да оценя играта, ще е около 90/100

199 мнения
профил »
StupidJupiter каза на 21.09.2012, 14:19 ?. :

С тия вашите коментари ще ме „ принудите ” да си я купя. Не сте хора виЙ :-D П.С. Честит петък! :-)

524 мнения
профил »
white storm каза на 21.09.2012, 17:13 ?. :

Поцъках три-четири часа.Така и не ме грабна,но няма да я оплювам,просто явно не е моя жанр.За сметка на това обаче новия Тоурчлайт 2 ми допадна наистина много.

166 мнения
профил »
Sem каза на 22.09.2012, 12:31 ?. :
Редактиран на 22.09.2012, 12:41 ?.

Премахнали са всички недостатъци от първата част и са ги превърнали в положителни, като освен всичко друго са сложили от всичко по много, още и още:D
Това, че може да се движиш като се бориш за живота си също много ми допада и вероятно за това са решили да махнат онова с кръвта за по-късно.
Оръжията на колите и цените също са по-адекватни.
И идеята за нова валута също е много добра.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.09.2012, 19:33 ?. :

Макар изобщо да не си падам по подобни екшъни, беше ми приятно да поразцъкам час и половина, два, колкото да добия повърхностна представа и общо взето доста се забавлявах с непривичния за мен геймплей и свежата визия на играта.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 23.09.2012, 23:22 ?. :
Редактиран на 24.09.2012, 00:36 ?.

Играта почва след втория час.
Иначе играта си е същата, което си е куцо. Става дума яко си е, ама е още от същото. Първата ме кефеше, ама ми писна, а това е същото. Кофти тръпка.

7 мнения
профил »
thegreenkrs каза на 20.10.2012, 22:42 ?. :

ВЕЛИКО !!!

7 мнения
профил »
arbiter117 каза на 09.01.2013, 18:11 ?. :
Редактиран на 09.01.2013, 21:29 ?.

Според мен най-добрата игра за 2012.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Borderlands 2

Интервю:
Продуцентът на шутъра Мат Чарлз ни разказва защо новата игра на Gearbox е обект на такова очакване и дали ще видим в нея познати лица от оригинала.

новини:
Borderlands 2: Game of the Year Edition е най-продаваната игра през Steam за изминалата седмица.
Европейската премиера на портативната версия на ко-оп шутъра Borderlands 2 за PS Vita ще стане в самия край на месеца.
Студиото Gearbox е ангажиpано с доста пpоекти, но Borderlands 3 не е един от тях.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Borderlands 56
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69
Aliens vs. Predator 68