facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Blitzkrieg: Mission barbarosa
Ревю | 04.04.2005 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
CDV
Издател:
CDV
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Първоначално смятах да ви залея в рамките на една страница с това как CDV се моткат като котка в горещ летен следобед, премятат се от кълка на кълка и вместо най-накрая да ни дадат Blitzkrieg 2, ни затрупват с експанжъни. Не че е лошо да има какво да правим докато чакаме, но имам чувството, че съм обходил всички окопи от Берлин до Москва и обратно.
След първите десет минути игра обаче усетих, че има нещо нередно. Сбиха ме като куче. Нещо не е наред, все пак съм изкарал не една и две безсънни нощи над играта. Пробвах пак. Пак Misiion Failed. И през цялото време определено нещо не беше наред. Седнах сериозно и каква беше изненадата ми, когато открих, че Мисия Барбароса (да не се бърка с татко Барба и барбароните, ще обясня по-късно) само използва енджина на Blitzkrieg. Всъщност това странно творение, микс между стандартно продължение и мод, е една съвсем, ама съвсем друга игра. С изцяло променена физика и статистика на единиците. Това може би ще се окаже най-свежото от всички допълнения към поредицата.

Барбароса

Зад кодовото название Барбароса всъщност се крие планът на Хитлер да отвори втори фронт срещу СССР. Все още се спекулира, защо го е направил. Според много историци, именно това е бил ходът, който е обрекъл кампанията му на провал, откривайки гърба си към руснаците. Но ако вярваме на бившия КГБ кадър Суворов, Хитлер е нямал друг избор и просто е изпреварил другаря Сталин, в плановете му да налази Европа. Погледнато от тази перспектива, дори можем да приемем Адолфо, като спасител на съвременния капиталистически свят, и единствената причина, ти читателю да се казваш Александър, а не Альоша (което дори и след войната пак за малко да не стане, но това е друга история). Пак според бившия танкист и спецназ агент, след нахлуването на немските войски в руските земи, Сталин до такава степен се бил шашнал, и не можел да приеме швабската дързост, че се оттеглил за три дни в дачата си (дача - вила, ама руска) и се самодепресирал с тежки мисли и половин кашонче водка. Историците не казват как точно се е отърсил от това си състояние, дори доста се съмняват, че на Лидера са му изпушили бушоните, но фактът си е факт: в продължение на тези три дни, немците напредват необезпокоявано, завличайки маса стационарна и мобилна военна техника, складирана на границата. Така на пръв поглед невъзможният Блитзкриг из руските степи се осъществява предимно с красноармейски средни и леки танкове и каруци. Маса каруци, честно!

Играта

Както и сами вече сте се досетили, ще поемете командването над немските части, от похода срещу руснаците. До тук, нищо ново. За разлика от мисиите в основната кампания, обаче няма изведнъж да се пренесете до Москва, а бавно ще напредвате от първите селца, попаднали под ударите на Райха. Мисиите са адски добре направени, само 9 са, но изиграването на всяка от тях ще ви отнеме между 2 и 5 часа, в зависимост от нивото на трудност. Разклатена е и традицията от първите части да разполагате с всичките си юнити от самото начало. Точно както и в реалността, ще започвате с малък отряд от разузнавателни машини, след малко пристига под формата на подкрепления пехотата, а най-накрая се довличат и танковете. Всичко това е интегрирано доста добре в действието и освен чувството за реализъм, допринася доста и до динамиката на действието. Ходът на войната е отразен доста добре - в началото ще имате определено числено и технологично превъзходство, а действията ви ще са офанзивни, газейки маса кашици (да дадем и своя принос за милионите паднали в бой "братушки". Постепенно ще забавяте темпото, новите попълнения ще стават все по-малко и по-малко, докато накрая почти не секнат, авиационната ви поддръжка също ще отслабва, докато съвсем не изчезне. А след битките при Харков и Курск ще се наложи да водите дефанзивни действия, в които ще се сблъскате с численото превъзходство на червената армия.

Поради промените във физиката е изчезнал елементът с изтръшкването на 2/3 от картата само със снайпериста, ще трябва да мислите бързо, да се движите много, и да сменяте на място и според ситуацията плановете си. Да, играта е трудна, много трудна, би се опряла дори на хардкор блитзкригаджиите... - е, как да не я хареса човек!

Модната

Първа голяма промяна (точка в полза на реализма) - танковете са танкове, артилерията е артилерия, изобщо всичко се държи АДЕКВАТНО! Нека поясня - в Codename Panzers и други подобни игри танкът има малко по-голям range (далекобойност) от кашимерията пушки например - т.е. 50-200 метра. Абсурд! Танковете са биели до няколко километра, естествено, че са улучвали много по-качествено на ниски разстояния, но снарядът на 85мм-оръдие на Т34-ката например е можел да пробие тигрова броня до 900 метра, а тази на стандартен Панцър 4 Ausf - до 1700 м. Така далекобойността определя не само разстоянието на гърмежа, но и неговата ефективност. Точно това е и в играта - всички единици са получили огромен бонус към Line of sight-a си, а машините и оръдията - още по-голям към range-a. Обикновените гаубици вече пукат на половин карта, а обикновената тежка артилерия (не топ моделите) спокойно прехвърлят местности с размер от 16 и нагоре по стандарти на играта. Т.е. като видите в описанието на единицата 18-20 километра далекобойност - толкова и ще получите. Авиацията също е модифицирана. Не че не ми беше забавно да гледам как Илюшини с 20мм-оръдия къртят 118мм броня на Пантери, ама все пак! Е, сега няма такова нещо - щурмовите използват картечниците само на леки танкове и пехота, на големите пускат бомби, и то по много и в пакет, не 2-3 за цвят, които я улучат, я не. 2 щуки ще ви отнесат танковата колона от КВ-та като стой та гледай. Артилерията вече има минимален обхват, и не може да гръмне танк от упор (приятно). Но най-важното - най-накрая имаме огън в играта. Не че солдатите са седнали да си спретнат едно бързо барбекю - добавени са пехотинци и танкове с огнемети, зверски ефективни срещу пехота, и обездвижващи други тежки машини за известно време. Гранатите на пехотинците вече не могат да подбият веригите, пък камо ли да гръмнат танк (ха-ха, и още веднъж ха-ха - същото го има и в Battlefield 1942 между другото), но ги използват срещу леките машини (както си и трябва) и пехота. Когато някой от металните ви зверове яде бой, може да гръмне някоя от системите му, но да оцелее (да остане без вериги или оръдие). Тогава в акция влизат подобрените и по-добре бронирани сервизни камиони.

Звуците също са напълно променени и много по-реалистични. Добавете и масата нови юнити, до един безбожно оригинални и за първи път включвани в подобна игра (Т28!!!) и сами ще разберете, че ако сте харесали оригинала, то трябва да имате и този експанжън. 


Т28

Паралелно с разработката на Т35 върви още един проект за тежък танк - Т28. Чудовище с 3 кули, предназначен за пехотна поддръжка. Уви, дизайнът и концепцията се оказват морално остарели. Трите оръдия (най-силното - 42мм) не можели дори да одраскат бронята на модерните немски танкове, а и за да излезе екипажът, едната трябвало да се завърти на 90 градуса. Така в случай на повреда и танкистите се оказвали в тлеещ метален ковчег. Танкът се славел и с ужасната си проходимост, заоравал на малки наклони и често се чупел. В крайна сметка са произведени по-малко от 300, използват се предимно за учебни цели, и единственото сражение, в което влизат, е защитата на Москва, където съотношението немски/руски гръмнати танкове е около 1/25. Но си остава една от машините с най-безумен дизайн.
 
системни изисквания
P450, 64MB ram, 1xPC Cdrom
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28