Blitzkrieg 2: Liberation

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2007

От идиоти за пациенти!

При положение, че първият Blitzkrieg държи позицията на една от игрите с най-много продължения, както официални така и направени от фенове, не е чудно, че втората част се сдоби с второ разширение. Но нали знаете приказката за стомната и водата – първи път Ок, втори път ОК, но на третия – reset и преинстал на Windows-a. Нещо подобно се случва и сега.

Когато нещо работи защо да не го развалим?

Експанжъна от всички страни изглежда като нещо изсмукано от пръстите. Премахната е стратегическата карта, на която можехте да избирате в какъв ред да играете мисиите си. На нейно място има карта на мисията с позициите на силите. В тази промяна на пръв поглед няма нищо лошо, но реално очупва доста брутално голяма част от геймплея на Blitzkrieg. Защото след всяка мисия печелихте нови единици и технологии. Така всеки можеше да си прецени дали да отдели време и да разполага с всичко (тежка мобилна и стационарна артилерия, няколко типа танкове, пехота и т.н.), да заграби тежките танкове и да се впусне в атака или веднага да се гмурне в дълбокото с централната мисия.

Сега такива опции няма – просто ви се дава картата и имате някаква задача със съответните подзадачи. Ако ги изпълните – браво на вас, може и да получите подкрепления. ако пък решите да кривнете от определените от дизайнерите пътеки, пък било и да направите нещо съвсем логично, като покриване на фланга бивате безмилостно пернати от същите дизайнери. А наказанието е лошо, в най-добрия случай просто трябва да презаредите последната записана игра, но може да ви се наложи да преигравате цялата мисия.

Разбирай: съвсем легално чийтване от страна на програмистите, изсипващи хиляди и хиляди подкрепления за противника или разполагащи го на позиции, през които и пиле не може да префръкне, а вие разполагате само с няколко взвода войници. И всичко опира до хиляди презареждания, докато нацелите конкретната пътечка и поредица от действия, които трябва да изпълните, за да имате шанс.

С други думи… играта е трудна, ама не готино трудна, а идиотски трудна. Което съсипва цялото удоволствие, от иначе брилянтната стратегия. А безумното орязване на генералите, трупащи опит и подобряващи характеристиките на цели клонове ваши войски ми се струва повече от нелогично.През цялото време се чувствате прецакани (да не говорим, че вече ми се повръща от бойни WW2 действия на територията на Франция), независимо дали сте с губещите по това време германци или печелещите американци. Независимо чия страна изберете, винаги численото съотношение е в порядъка 1/100 за кашиците и 1/10 за танковете в полза на противника.

В крайна сметка всички негативни фактори се струпват (споменах ли неоптимизираната графика?) и нулират дребните готини хрумки, като интересния терен на картите и шепата нови леки танкове. Просто трябва да си пълен идиот доброволно да изиграеш цялата игра и да се оставиш дизайнерите да се гаврят на всяка стъпка с теб. В името на дългогодишната си фенщина към франчайза се постарах, но дори и аз едва издрапах американската кампания.

В първия Blitzkrieg имашe експериментални оръжия, като Т95 и Maus танковете, които все още не са облазени от повечето игри по темата, ако експанжънът се беше концентрирал над тях, а не над прекалено сложни и засукани безумия, щеше да пожъне сериозен успех, а не просто да изнерви феновете.

Автор: Георги Панайотов