Blackroom

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 апр. 2016

History is happening right now.

От този момент в продължение на месец студиото Night Work Games, зад което стоят легендарните геймдизайнери John Romero и Adrian Carmack, e в процес на набиране на средства за техния нов шутър проект, озаглавен Blackroom. Тъй като всичко до този момент е concept art-ове и идеи, не можем да говорим като за нещо, което неизбежно ще се случи, но все пак ви предлагаме в изчистен и обобщен вид това, което двамата представиха в близо двучасовия туич разговор с феновете.

Сюжета на играта ще се развива в близкото бъдеще, където компания, работеща в сферата на високите технологии създава специална холограмна технология, посредством която можете да бъдете навсякъде по света, по всяко време. За целта хората влизат в специална тъмна стая (black room, от тук идва и името на играта). В един момент нещо обаче се обърква и холограмите започват да стават доста действителни и да нападат нашия свят. Тук вие поемате нещата в свои ръце. Този път вече не сте безименен маринец, а си имате име – Сантяго Сенора, инженер работещ по проекта Blackroom. Всъщност вие също си нямате и на идея какво точно се случва, докато то не се случва и на вас. И от тук започва играта. Посредством генерираните в Blackroom-a светове, ще трябва да откриете какво в програмата се е прецакало и да го оправите (разбирайте „да го убиете“). Според Ромеро ще разполагате със специална високотехнологична джаджа на своята ръка, чрез която ще можете да променяте света около себе си. Атмосферата на играта ще е определено мрачна, но ще включва в себе си и мрачен хумор. Не стана ясно дали ще има активно участващи на ваша страна NPC-та.

Разбира се, по думите на дизайнера, всичко това обаче не бива да ни подвежда, защото геймплеят ще залага на динамика и екшън

– неподправени, по начина по който бяха в DooM и Quake. Джон изрично подчерта, че играта няма да има регенериращо се здраве, а ще разчита на добрите, стари аптечки. Също така няма да имате опцията да се прицелвате през мерника на оръжията – ще се оповавате единствено на вашия crosshair. Разбира се олдскуул шутър няма да е олдскуул, ако не включва и разчупени откъм архитектура и дизайн нива – отново направи асоциация с DooM и първите две Quake игри, като добави, че е възможно и да се включат и тайници. “И бъдете сигурни – нивата ще са огромни!“. По отношение на враговете Ромеро беше повече от лаконичен – „Те ще са достатъчно и ще има някои доста огромни“. Като заговорихме за враговете, от страна на феновете бе отправен въпроса дали враговете ще могат да бъдат накарани да се нападат взаимно. След кратък размисъл Джон отговори „Различните врагове са все пак различни видове същества, а различните същества се случва понякога да се намразят и всичко произтичащо от това…“. Споменато беше също така, че играта ще използва чекпойнт система, която ще се активира автоматично при ключови моменти от прогреса ви – при натискането на бутони или ръчки например. А също така играта ще включва и key cards.

Що се касае до мултиплеъра,

той ще включва елементи в движението като air control, rocket jump, strafe jump, bunny hopping, circle strafe. Всички оръжия и муниции ще са разпилени по картата и играчите ще трябва да си ги събират. Играта ще предоставя възможност за игра в кооперативен режим, детмач и team deathmatch, rocket arena, 1on1. На въпрос от страна на фен, стана ясно, че нивата ще включват и „Телепортери и телефрагове – те са невероятни и трябва да са там!“. Що се касае до детмач арените за сега са планирани около 6 детмач арени, но е предвидена и възможността да се играе детмач и на сингълплеър картите – по същия начин, по който това ставаше в Quake 2.

Целият този екшън ще е озвучен с dark ambient тракове „но разбира се ще включим и Хеви метъл“, като беше споменато и името на George Lynch, но не стана ясно дали той наистина работи по саундтрака.

Играта ще се захранва от Unreal Engine 4, но Ромеро е категоричен, че „Няма да наблягам на невероятно-детайлните текстури за стени, защото геймърите не играят, за да зяпат стени, те играят за да се забавляват“.

Въпреки, че сумата е солидна (700 000$) Ромеро е категоричен, че ако тя бъде достигната, студиото няма да се увеличи драстично като състав. „Над играта ще работи екип от не повече от 20 души. Все пак това е класически тип шутър. А тази kickstarter кампания ще покаже дали хората наистина искат един класически шутър.“ Резултатите обаче са обнадеждаващи, тъй като при близо двучасовия туич бяха набрани 35 000$.

Работата по играта ще започне веднага щом сумата бъде събрана. Запитан от зрител какво ще се случи с проекта, в случай, че не успеят да съберат необходимите средства, Ромеро отговори:

“Няма да оставим нещата така, макар че ако не успеем с Kickstarter ще е доста трудно да го реализираме.“

Е на нас ни остава да се надяваме, че Джон Ромеро и Ейдриън Кармак ще успеят да съберат необходимите средства и ще ни поднесат един наистина динамичен и страхотен шутър.

Автор: Георги Кацаров