BlackSite: Area 51

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 дек. 2007

Ако отдавна не сте избивали безкрайни орди извънземни същества, опитвайки се да спасите майката Земя, то със сигурност сте насочили жаден поглед към тази статия. Дори и нищо да не знаете за играта, заглавието предизвиква директна асоциация с извънземни експерименти, тайни връзки между американските военни с инопланетяни и всевъзможни заплетени конспирации.

BlackSite: Area 51 предлага именно това, което си представяте, плюс сравнително дълга сингълпейър кампания, здрав екшън, разнообразие от противници и шеметна визия. Естествено, всичко е гарнирано с някои недостатъци като дразнещи бъгове и малко недоправен изкуствен интелект на военния отряд, който командвате.

Шок

Супер странно е, че първата мисия от игра, която се казва BlackSite: Area 51, е локализирана в… Ирак. На мен ми се стори дори налудничаво. След като се впуснете в приключението обаче, ще започнете да свързвате престоя си в Ирак с по-нататъшните събития. Поемайки ролята на мълчаливия мъжага Аерън Пиърс – шеф на малък Echo отряд, ще трябва да оцелеете в родината на Саддам, търсейки къде са скрити неговите ядрени оръжия (които, както знаем, не съществуват). Между другото обаче, докато правите това, ще се срещнете с някои противници, които съвсем не приличат на обикновени хора. Първоначално се създава впечатлението, че те са плод на чудовищни експерименти. По-късно картинката се изяснява напълно.

След мисията ви в Ирак, действието се прехвърля не само в друга географска локация, но и по друго време. Следващите ви премеждия се случват в Невада, три години по-късно. Съвсем близо до мистериозната военновъздушна база Area 51 се случва нещо странно и вие сте изпратен там заедно със своя екип.

Типичен геймплей

Оттук насетне започват вашите премеждия. Тепърва ще се сблъсквате с все повече извънземни същества и съживени войници. Оскъдната информация, която получавате, ще ви кара постоянно да се чудите дали всъщност зад всичко това не стои провален правителствен експеримент или извънземно нашествие. Или и пък двете заедно. Подробностите ще разберете едва към края на кампанията, която се състои от цели 34 мисии.

Въпреки че арсеналът в играта е сравнително разнообразен, определено най-използваното пуцало си остава стандартната щурмова карабина. Иначе имате на разположение пистолет, снайпер, няколко вида експериментални оръжия, които ще изпадат от мъртвите ви противници, гранатомет, нещо като извънземна пушка и други. Вярната ви карабина дори няма алтернативна стрелба, но вместо нея притежава опцията за приближаване. Въпреки това тя е оръжие, което през по-голямата част от времето ще ви върши добра работа. Към него добре се връзват и гранатите, които не само разкъсват противниците на парчета, но и създават наистина зрелищни гледки, когато сте подкарали играта на достатъчно мощна конфигурация.

Пълен контрол

Както вече споменах, няма да се хвърлите напълно сами в сблъсъка за спасяването на света, а в компанията на своя боен отряд. За съжаление неговите членове са малко статични и не особено запомнящи се личности, но въпреки това вършат сравнително добра работа на бойното поле. Вярно, че на моменти изкуственият им интелект не блести с кой знае каква съобразителност, но като цяло, ако постоянно им давате заповеди, с които да се занимават, колегите ви по оръжие ще са ви от полза. Най-хубавото е, че управлението на съотборниците се осъществява само с един бутон. С натискането му и посочване определено място, те ще отидат там, заемайки бойна готовност. Спирането на курсора върху врата и натискане на клавиша означава пък, че след броени секунди вашите подчинени ще отстранят въпросната преграда. Като цяло идеята за крайно опростено управление на войниците е страхотна.

Втори шок

Вярно, че вече най-малките харддискове на пазара са от порядъка на 200GB, но когато при инсталацията на BlackSite: Area 51 се наложи да освободя 15 GB дисково пространство, си припомних, че пространството никога не стига. Този чудовищен обем обаче изглежда логичен, когато се запознаем с графичните способности на играта. Честно казано, не си спомням друго заглавие, в което да съм виждал толкова реалистично пресъздадени човешки модели. Да не говорим за околната среда, която е адски детайлна, а голяма част от нея подлежи на унищожаване. Например, още в първата по-сериозна престрелка ще забележите, че укритията, които използвате, изчезват под напора на противниковия огън. Най-якото нещо обаче е, че това става по супер зрелищен начин. Има и един много приятен ефект, който леко размазва погледа ви, докато се движите прекалено бързо, което създава известна доза реализъм. А взривовете и въобще всички дребни детайли са напълно в духа на нереалния енджин, използван от програмистите на Midway при създаването на BlackSite: Area 51.

Греда

Честно да ви кажа, не беше сега моментът Midway да издават тази игра. На пазара има далеч по-съвършени заглавия като Bioshock, Crysis, TimeShift и други. Ако бяха забавили още малко датата на излизане, програмистите по всяка вероятност щяха да отстранят и повечето от съществуващите бъгове, а челният сбъсък с 3D-титаните на пазара щеше да бъде избегнат. Днес играта не е особено добре приета от западните ни колеги. Сигурен съм обаче, че ако BlackSite: Area 51 се беше появила през късния януари, когато жадните за нови заглавия геймърски сърца се хващат за всяка игра като удавник за сламка, успехът й щеше да е далеч по-голям. Въпрос на сметки, явно Midway обаче не са добри в математиката…

Автор: Асен Георгиев