facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
BioShock 2
Превю | 19.03.2009 | автор: Владимир Тодоров


Производител:
2K Marine/2K Australia
Издател:
2K Games
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
77.00 лв.
купи играта »

Беше неизбежно. След невероятния успех на BioShock просто щеше да бъде абсурдно, ако играта нямаше продължение. И противно на първоначалните слухове, че втората част ще бъде прикуел, се оказа, че всъщност BioShock 2 ще доразвие и продължи историята за невероятната подводна утопия, изградена от Андрю Райън. Така че добре дошли отново! Поемете дълбоко въздух, защото ни очаква повторно пътешествие до дълбините на океана!

Цели десет години изминаха

откакто един странник се спусна в Рапчър и вся хаос във и без това отчаяния разум на неговите обитатели. Не стига, че уби Андрю Райън и Франк Фаунтин – човека, контролиращ субстанцията Адам – но и успя да избяга. А с него и всички Малки сестрички. Сплайсърите започнаха безмилостно да се избиват и за малкото, останало от Адам, а Големите татковци продължаваха да бродят из града, самотни, без да има кого да пазят. И така, докато ТЯ не се появи – Голямата сестра.

Независимо колко високо в йерархията на Рапчър някой случайно успее да се издигне, тя винаги е над него. Голямата сестра притежава целия град. Как изглежда? Нейната смътно наподобяваща женска форма фигура е покрита с тежка броня, подкрепена с метални шини. Въпреки това тя е гъвкава и ужасяващо мощна. Лицето й е скрито от шлем, а в лявата й ръка се намира огромна, чудовищна игла, с която извлича Адам и директно го вкарва в своето тяло, за да захранва телекинетичните си способности. Според Джордан Томас, творческия директор на BioShock 2, именно

Голямата сестра е „гръбнакът на историята”

Вече порасналото момиче има спомени за Рапчър и за това как е изглеждал той в самото начало, преди да се разпадне безвъзвратно. Затова то започва да отвлича всички малки момиченца от Крайбрежието, до които успее да се добере, и ги отвежда в подводната утопия, където ги превръща в Малки сестрички. Но трагичната нотка в цялата история е, че Голямата сестра не осъзнава какво им причинява.

Когато в края на първия BioShock д-р Тененбаум напуска града с всички оцелели Малки сестрички, неговите жители започват да се адаптират към липсата на Адам. Бавно и мъчително хората свикват с мисълта, че вече няма да могат да си набият поредната доза от тази ценна и пристрастяваща субстанция, която дълго време се бе използвала за усъвършенстване на човешкия организъм, подобряване на физическите и умствените качества, лекуване на болести и наранявания и още много други.

След като Голямата сестра идва обаче, всичко отново се обърква. Тя започва да създава нови Малки сестрички и с властта на Адам в своите ръце подчинява целия Рапчър на волята си. Момичето не е непременно „първично зло”. Никой не знае какво се е случило в нейното съзнание, след като е избягала с д-р Тененбаум, но едно е сигурно – тя е убедена, че Рапчър не може да съществува без Малките сестрички, които неизменно трябва да бъдат следвани от своите пазители.

Без значение по какъв път сте решили да поемете в първия BioShock, рано или късно сте се срещнали с най-мощните и страховити обитатели на Рапчър – Големите татковци. Тези тежкоподвижни воини, които всъщност представляват генетично подобрени хора, надянали водолазни костюми, бяха най-интересните герои в играта и не случайно един от тях се намираше и на нейната обложка. Сега благодарение на втората част на утопичния шутър

ще погледнете подводния град през очите на първия въобще Голям татко

Въпреки че в края на първия BioShock имахме възможност да се преобразим в подобно чудо за малко, ние не успяхме да усетим същинската мощ на гигантските пазители. Поради тази причина авторите ще се постараят да пресъздадат максимално точно всички умения, тактики и оръжия, с които тези внушителни същества си служеха, и да ги поставят изцяло в нашите ръце.

Както стана дума – вие ще наденете водолазния костюм на прототипа на Голям татко. Като такъв няма да сте толкова огромни, колкото последвалите версии, но оръжията, с които ще бъдете екипирани, са ъпгрейднати и по-ефективни. За начало – вместо гаечния ключ в продължението основното ви оръжие ще бъде една гигантска механизирана бургия. С нейна помощ ще сондирате лицата на всеки, дръзнал да ви доближи. Уви, няма да можем да я използваме безкрайно, тъй като рано или късно ще прегрее и ще престане да работи. Тази брутална сила обаче ще бъде съчетана със завидна ловкост, тъй като ще може да се втурвате напред и да удряте едно рамо на противниците си, точно както правеха Големите татковци с нещастния Джак – героя в първата част.

Естествено, бургията няма да е единственото средство за елиминиране на множеството сплайсъри. Ще имате на разположение и някои гигантски огнестрелни оръжия, произведени специално за вас. Едно от тях например е т.нар. Rivet gun, който татковците тип Rosie, носеха в BioShock, и който ще може да бъде ъпгрейдван и зареждан с най-различни по вид муниции.

Като експериментален прототип, вие сте и единственият Голям татко, който може да използва и плазмиди, при това по-ефективно от Джак. Тази способност, както знаете, не е присъща за следващите модели, което прави вас самите толкова уникални и същевременно – опасни. Всички стари плазмиди, които ще бъдат пренесени в BioShock 2, както и новите такива, ще могат да бъдат ъпгрейдвани и това коренно да променя тяхната функция (а не просто да увеличава щетите, които нанасят). Така например Incinerate все още възпламенява противник с един клик. След като подобрите този плазмид обаче, ще може да образувате огромна огнена топка, задържайки бутона на мишката. А когато достигнете финалния етап от усъвършенстването на Incinerate, ръката ви ще се превърне в естествена огнехвъргачка и от нея ще извира постоянна струя от пламъци.

Нещо повече –

ще може да комбинирате отделните плазмиди

и по този начин допълнително да увеличавате функционалността им. Така например ако съчетаете иначе слабия Cyclone Trap с Incinerate, ще изградите един ужасно опасен капан, който ще завъртите противника ви в мощен циклон от пламъци. Като прибавим към всичко това и факта, че ще можем да носим и използваме едновременно и оръжие, и плазмиди, можем да сме сигурни, че битките ще бъдат в пъти по-гъвкави и разнообразни.

Един Голям татко обаче е нищо без своята Малка сестричка. Същото ще важи и за вас. Като отцепник от системата, който е решил да не следва правилата, установени от Голямата сестра, вие ще трябва да си откраднете едно от малките момиченца директно от своите събратя, защото се нуждаете от тях и по-специално – от техния Адам. Когато успеете да елиминирате техния пазител, отново ще бъдете изправени пред дилема – как да постъпите с Малката сестричка. Ако преди можехте да избирате между това да я убиете или спасите, в BioShock 2 нещата стоят по малко по-различен начин. От една страна, отново може да жертвате живота й и да получите огромно количество Адам. Но от друга – имате възможност и да я „осиновите”. Малките сестрички са устроени така, че да вярват безпрекословно на Големите татковци. Така че те няма да ви се разсърдят дори и когато убиете подвижната крепост до тях. Дори напротив – ще се обърнат към вас с миличкото обръщение „Mr. Bubbles” и ще се зарадват, че сте живи и здрави.

Ако решите да си осиновите едно от тези малки момиченца

то веднага ще скочи на рамото ви и ще се превърне във ваш верен съюзник. И когато по пътя си срещнете т.нар. „ангели” – труп, който съдържа субстанцията Адам, може да й позволите да слезе на земята и да се опита да я извлече от него. Тогава обаче Малката сестричка ще бъде изложена на огромен риск, тъй като ще привлече вниманието на сплайсърите, които ще се съберат в група и ще я нападнат (та кой би посмял сам-самичък да атакува Голям татко като вас?). Успеете ли да я защитите, докато си върши работата с трупа, тя отново ще се покатери на рамото ви и дори ще ви даде част от течността, която е извлякла.

Убием ли твърде много Големи татковци, неизбежно ще привлечем вниманието на новата владетелка на Рапчър. А това е последното нещо, което бихме искали да направим. Да – вие сте един от елитните пазители на подводния град и сплайсърите треперят в краката ви, а Малките сестрички ви имат безпрекословно доверие. Но едно нещо е над вас във всяко едно отношение – Голямата сестра. Тя познава града из основи и ще ви открие където и да сте, където и да сте решили да се скриете. Авторите ни обещават, че битките с нея ще бъдат „сражения на отчаянието”. Вие всячески ще се опитвате да преживеете през поредната среща с нея. Голямата сестра е изключително бърза и може да прекоси цяла стая с един-единствен скок, а плазмидите, с които борави, са в пъти по-усъвършенствани от всичко, което сте виждали до момента. Така че ако я разгневите, остава ви само едно – да се молите, че ще оцелеете.

В ръцете на друг екип

Макар че Кен Ливайн – лидерът на 2K Boston и човекът, който на практика създаде BioShock – няма да има пръст продължението, можем да сме сигурни, че BioShock 2 е попаднала в добри ръце в лицето на 2K Marin. В основата на това студио стоят хора, които познават света на Рапчър из основи. Така че много от ключовите елементи на първата част ще бъдат умело пренесени и доразвити в продължението. BioShock 2 ще притежава по-силни хорър елементи, ще бъде наситена с повече философски идеи и ще предложи не по-малко силни обрати в историята. Дори бе потвърдено, че ще включва и мултиплейър режим, макар че каквито и да било подробности по темата все още не са разкрити.

Остава само един въпрос – кога ще можем да играем на BioShock 2. По предварителни очаквания играта ще бъде готова в края на тази година. Така че пригответе се за една страхотна есен, в която не само, че ще се завърнем в Рапчър, но авторите обещават, че ще можем да се разходим дори по самото океанско дъно! 

напиши коментар
 

556 мнения
профил »
ciborg каза на 27.03.2009, 07:14 ?. :

Звучи много добре. Не съм играл първата част поради леката ми омраза към шутърите (може би, защото едно време прекалявах с тях), но мисля поне да пробвам BioShock 2.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 29.03.2009, 21:38 ?. :

Изпускаш супер много. Задължително я изиграй. Или поне разцъкай малко. Гарантирам ти, че ще останеш очарован и от атмосферата, и от геймплея. :)

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 30.03.2009, 14:24 ?. :

Засега съм леко скептично настроен. Цялата тази история с Голямата сестра и отвличането на момиченца ми се струва леко постна. Дано да греша.
Това, че ще играем с Big Daddy значи ли, че ще сме тромави?!

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 30.03.2009, 14:36 ?. :

Авторите твърдят, че ще има баланс между брутална сила и ловкост. Така че дали ще бъдем тромави? По-скоро не чак толкова, колкото татковците в първата част. Но и да не забравяме специалното им умение, с което се втурваха напреди и ни фрасваха с рамо. Това определено не бих нарекъл тромаво движение. :)

151 мнения
профил »
StubbsZombie каза на 30.03.2009, 16:58 ?. :

Първата част беше нещо уникално,дано и тази да е добра! :)

18 мнения
профил »
Master_Mind каза на 23.04.2009, 16:29 ?. :

Дано...

642 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 30.03.2009, 22:21 ?. :

Това, че ще влезем под кожата на Big Daddy ми звучи супер оригинално. Радвам се, че все още се виждат и чуват тук-таме оригинални хрумвания. Надявам се и реализацията да е такава.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 31.03.2009, 09:18 ?. :

Оригинални хрумвания има, определено. Мен обаче ме притеснява едно-единствено нещо. Авторите са други. Да, познават играта, познават света... Но все Кен Ливайн няма да има нищо общо... Дано това не се отрази по някакъв начин на втората част.

642 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 31.03.2009, 13:13 ?. :

Определено ще се отрази. Дори и да бяха същите автори, отново ще има шанс играта да не носи духа на първата част, защото ако прием, че създаването на игри е някакъв вид изкуство (както аз го възприемам), то един художник не може да нарисува две едни и същи картини.

99 мнения
профил »
Statis каза на 09.04.2009, 05:54 ?. :

Но все пак винаги има някъкъв шанс, да нарисува още по-добра картина. :)

129 мнения
профил »
ivo333 каза на 31.03.2009, 16:59 ?. :

Определено едно от заглавията, който чакам с нетърпение през 2009.

534 мнения
профил »
doggymien4o каза на 01.04.2009, 18:36 ?. :

Първата част ми хареса особено много :) Затова ще чакам тази с огромно нетърпение :)

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 01.04.2009, 18:53 ?. :

яко че ще сме Голямо Тати, но ми дойде веднага друг въпрос на ума. Какво ще стане с плазмидите????? просто ще изчезнат ли запазената марка и едно от най-яките неща в 1вата част тук ще го има ли!!! И предполагам че в тази част ще се наблегне пожече на екшъна!!! И дали ще ги има пак забавните и разнообразни мини игри???

642 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 01.04.2009, 19:14 ?. :

Май не си чел превюто...

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 02.04.2009, 06:47 ?. :

e добре хвана ме :) написах си 1во коментара и тогава прочетох превюто.Но въпросът ми за мини игрите остава. дали ще хакваме пак разни неща или не?

10 мнения
профил »
elfwarrior каза на 02.04.2009, 07:09 ?. :

Леле от години не е било такова чакане Диабло 3, Старкрефт 2 но най-много от всичко чакам Bioshock 2. Идеята за смесването на плазмидите е супер. Нямам търпение да проверя какво прави Winter blast + Sonic boom примерно

П.П. За първи април казах на един фр че е излязло демо. След 3 часа се обади беше яко ядосан

П.П.2 Има ли приблизителна дата

П.П.3 как да си сменя аватара

642 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 02.04.2009, 12:42 ?. :

Няма дата и аватара си го сменяш от форума. Влизаш и натискаш потребителски панел. От там вече трябва да ти е ясно. : )

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 03.04.2009, 20:18 ?. :

Все ми се струва, че макар и оригинално решение, влизането под кожата ан Големия Татко доста ще опрости, да не кажа ще ограничи геймплея от първата част. Примерно какво ще се случи с плазмидите?

370 мнения
профил »
des каза на 04.04.2009, 04:24 ?. :

Предполагам,може да се изявят като "гориво" за голям татко.Или може въобще да ги няма

370 мнения
профил »
des каза на 04.04.2009, 05:37 ?. :

А колкото до вариант със смесване на плазмидите,мисля,че ще отпадне...Все пак човек влиза в ролята на Голям татко и малко тъпо ми звучи да се ползват плазмиди.Абе знам ли...има време докато излезе играта.Те и в СТАЛКЕР казваха,че ще има возила,ама нямаше :)

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 04.04.2009, 14:49 ?. :

не ми се вярва да отпаднат плазмидите защото точно те правеха 1вата част различна от останалите екшъни. Но ме е страх че някакси може да се изгуби осещането да си голямо тате и да запрелича на игра с обикновен човек с бургия!!!

20 мнения
профил »
zerga88 каза на 05.04.2009, 15:25 ?. :

Страшна игра !!! Първата беше голям хит и дано оправдае очакванията на всички!?! :)

370 мнения
профил »
des каза на 05.04.2009, 16:29 ?. :

Знам (при условие,че съм превъртял първата няколко пъти),че плазмидите са много важна част от играта,обаче просто не ми се връзват плазмиди+Биг Дади...просто две различни неща.То играта се обезсмисля,защото хем си "терминатор" със супер оръжия и в същото време имаш на разположение плазмиди.Тогава играта би трябвало да стане много лесна и елементарна,но все пак нямам нищо против да го сложат така,както пише в превюто,обаче ме притеснява,че ще стане голяма каша

370 мнения
профил »
des каза на 11.04.2009, 06:37 ?. :

Вижте новия трейлър в Gametrailers,наистина представя доста добре играта,само дето героят е доста пъргав и подвижен за Голям Татко,но явно няма да е "чист" Татко,ами ще е някакав микс.

1 мнения
профил »
VLeninD каза на 22.04.2009, 06:41 ?. :

Да си марксист като Ryan е доста добра стъпка.

18 мнения
профил »
TheLoneWanderer каза на 05.05.2009, 20:26 ?. :

Въпрос: Вие прочетохте ли текста написан по-горе от господин Владимир Тодоров?! В текста, а и навсякъде в интернет, пише "ще погледнете подводния град през очите на ПЪРВИЯ ВЪОБЩЕ Голям татко". Ако болният ми мозък си спомня правилно, а обикновено това го прави особено добре, към края на оригиналното заглавие можеше да се докопаш до запис описващ "инцидент" с ПЪРВИЯ Голям татко. Даже създателят им беше изразил тревога, че не всеки става за тази работа. Това мисля беше на нивото, на което трябва да се преобразите в едно от тези грамадни създания. Имайки предвид това идеята за комбиниране на плазмиди с първично бруталната сила на татковците не изглежда нелепа или странна, а що-годе логична. Навярно ще ни се дадат и подробности около инцидента, който си спомням, беше споменат в първата игра.
Що се отнася до самата игра, навярно ще се окаже главен фактор за отчуждението ми от външния свят, поне докато не видя всичките й завършеци, а ще съм безкрайно разочарован ако е само един и действията ни в света на играта се окажат без последици. Това все пак е bioshock. Играта, която ни припомни какво означава за де замислиш какви ги вършиш докато играеш.

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 02.06.2009, 10:18 ?. :

Не си падам по FPS-та последното което играх беше Serious Sam 2 и Dark Messiah ама да видим тоя Bio Shock.

67 мнения
профил »
sa6o666 каза на 30.06.2009, 18:20 ?. :

А кога ще излиза филмът? Изобщо ще има ли такъв?
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
BioShock 2

Ревю:
La mer, la mer… BioShock 2 е като една хубава песен, изпята повторно. Никога не ти омръзва да я слушаш, въпреки че вече знаеш какво ще чуеш.

новини:
Макар и да не е част от екипа, който разработва играта, той определено има ясна идея този екип към какво трябва да се стреми.
Портът за платформата идва от студиото, направило Мас версиите екшъните Mafia 2, и Batman: Arkham Asylum, както и оригиналния BioShock на Кен Левийн.
Подводното геймърско приключение ще се сдобие с хартиено издание, което ще бъде с предговор от самия Кен Ливайн и ще очаква още през пролетта на тази година.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
BioShock Infinite 57
BioShock 2 28
BioShock 4
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69