Bio F.R.E.A.K.S.

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 фев. 1999

Биткаджийските игри, както и jump&run-ите, не се радват на голяма популярност за PC. Това е и причината за много хора (основно на Запад) да си купуват Playstation или N64, за да могат играят любимият си тип игри, които не изискват голямо напрягане на мозъчните клетки, а основно бързи рефлекси. Достатъчно е да спомена някои суперхитове за Playstation като Tekken 3, Dead Or Alive, Soul Blade, Street Fighter EX и Star Gladiator, за да разберете какво се играе на конзолите. При PC нещата обаче стоят по-различно – поради факта, че за повечето игри не могат да се намерят разпространители (всички конзоли и повечето фирми, които разработват игри за тях, са японски, а японците нямат сметка да подбиват печалбите от видеоигрите си като ги конвертират за персонални компютри) и заради ниските продажби PC-пазарът остава беден на fighter-games. След доста приличната Last Bronx и Mortal Kombat 4, която за съжаление не успя да постигне успеха на предшествениците си, няколко месеца в този жанр зейна дупка, която беше запълнена едва наскоро с появяването на BioFreaks на Midway.BioFreaks излезе от два-три месеца за N64 и Sony Playstation и отзивите за нея не бяха особено ласкави, но нека все пак не забравяме, че там конкуренцията в жанра наистина е люта. За сметка на това за PC няма никаква конкуренция и затова на привържениците на този тип игри може би ще им е интересно да научат с какво точно се отличава BioFreaks от излезлите досега fighter-и.Действието се развива в недалечното бъдеще. След т.нар. техно-индустриална гражданска война, САЩ са се разпаднали, а 50-те щата са се превърнали в частни територии на могъщи корпорации.

Компютърните технологии, био-инженерството и кибернетиката се развиват с такива бързи темпове, че конкуриращите се фирми започват да се занимават с неконтролируем и безогледен шпионаж на чуждата продукция.Докато правителството се мъчи да запази контрола над държавата безскрупулната финансова политика на гигантските корпорации довежда икономиката до пълен колапс. Във време, в което Уолстрийт е отдавна забравено понятие, правителството е банкрутирало и фактически цялата власт се намира в ръцете на технологичните суперконцерни, се ражда Нова Америка.

Ако се питате защо авторите са нарекли играта BioFreaks (което се превежда био-изроди), ето го и обяснението: F.R.E.A.K.S. означава Biological Flying Robotic Enhanced Armored Killing Synthoids. Най-просто казано, въпросните biofreaks са всъщност мутантите, произведени от големите корпорации, а битките помежду им най-вероятно се водят, за да се реши спора за първенството в индустриалния свят.

BioFreaks прилича по много неща на Mortal Kombat 4 и това не е учуващо, като се има предвид, че и двете игри са правени от Midway. В началото ще можете да изберете един от четирите режима на игра – Arcade (играе ролята на нещо като кампания в играта), VS Mode (режим за схватка между двама играчи на един компютър), Team Battle (избран от вас отбор бойци срещу същата бройка компютърни опоненти) и Survival (единичен бой срещу избран от вас противник).

Когато отидете на екрана за конфигуриране на клавишите, ще забележите първите разлики с излезлите досега за PC биткаджийски игри – освен клавишите за странично движение, дясна и лява ръка и десен и ляв крак, тук ще имате на разположение стрелба и летене. Това може би е най-интересната характеристика в играта, защото с отделен бутон за стрелба тук боевете от разстояние и редовното използване на щитове са задължителни елементи от всяка битка. Ако не включите навреме щитовете си, противниковият играч ще ви напълни с олово, огън или киселина за части от секундата. Най-атрактивното нещо в BioFreaks, което виждам за първи път в игра от този тип, е летенето – всеки от бойците в играта разполага с jet pack, който му позволява да се носи за няколко секунди из въздуха и да обстрелва оттам опонента си или пък да прилага специални атаки, които могат да се изпълняват само в този режим. След като енергията на летателното ви приспособление се изхаби, ще тупнете на земята и за да се възнесете отново във висините, ще трябва да изчакате то да се презареди.

В BioFreaks има осем бойци, които, меко казано, изглеждат странно. Всеки от тях е натъпкан до дупка с био-механични екстри, които трябва да му помогнат да си осигури победа над опонентите. Още в първите минути, когато пуснах играта, ме обзе странното чувство на dёjа vu – вече бях виждал подобни изроди в много други игри или пък във филми… Това, разбира се, не означава, че те не изглеждат феноменално с плавните си анимации и изразителните физиономии, които се променят според ситуацията. При изграждането на 3D-моделите на героите е използвана технологията skin mapping, благодарение на което в BioFreaks играчът няма да се натъква на нескопосани и ръбести тела. А сега да ви представя и самите бойци… Те са:

Bullzeye (смесица между Дюк Нюкем и герой на една доста неуспешна fighter-игра преди повече от две години)

Delta (моята любимка; екзотична красавица с два меча, която прави фрикасе от противниците си) Sabotage (пълно копие на безстрашната Васкес от “Пришълците”) Purge (истерично създание, вместо ръце има нещо като сгъваеми вентилатори, които освен за мелене се използват и за бълване на огън)

Ssapo (грозен, мастит, малоумен мутант, рядко пропуска случая да повърне преди или след бой и разчита най-вече на големите си размери)
Zipperhead (истински “красавец”, с когото явно са злоупотребили по време на конструирането му; един от най-опасните противници)
PsyClown (явно фен на “KISS”, това приятелче се е дегизирало както подобава след излизането на албума Psycho Circus) и
Minatek (свръхтехнологичен минотавър, размахва гигантски боздуган и обстрелва опонентите си с ракети).

Всеки от бойците има определен набор от стандартни и специални удари, които няма да публикуваме, защото винаги можете да ги видите по време на игра при натискане на F1. В BioFreaks няма fatalities, но за всеки един герой има по една атака, която убива моментално противника. Най-забавното в играта е, че всеки от осемте biofreaks може да използва обида (taunt) по време на битка – Delta ще покаже апетитното си задниче, а пък Ssapo ще започне да прави физиономии.

За разлика от Mortal Kombat 4 си имаме работа с наистина триизмерна игра. Тук стигаме и до най-интересната и уникална особеност на BioFreaks – арените, на които са провеждат боевете. Всеки боец има своя собствена арена и всички са интерактивни. Това ще рече, че в някои от тях има платформи, на които ще можете да се качвате (прелитайки), други са заобиколени от лава или киселина, трети разполагат с пещи, които могат да ви изгорят или неща, които могат да ви смелят (напр. вентилатори) и т.н. Нещо наистина уникално!Графиката е прекрасна и множеството фази на анимация на бойците правят движенията им изключително реалистични. Тук трябва да спомена, че е задължително да притежавате ускорител, ако искате да играете Biofreaks. Играта е порядъчно кървава и често ще можете да откъснете нечия ръка по време на бой или пък дори да съсечете противника си на две. Звуците са характерните за този вид игри ръмженета, писъци и стонове и няма ви изненадат с нещо по-необичайно. Музиката е доста добра и епичното й звучене е приятно изключение от задължителния рок, който сме свикнали да чуваме в този тип игри.

С изключителното разнообразие на движения за всеки герой, интерактивните 3D-арени и възможността за летене, BioFreaks е задължителна за всеки почитател на този тип игри. Наистина тя има и доста недостатъци, но не смятам, че ще й отделите толкова време, че да ги забележите всичките.

Автор: Никола Икономов