Battlefield 3

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 03 мар. 2011

За краткото време, откакто бе обявена официално, Battlefield 3 се превърна в ярка звезда на гейм небосклона. Очакванията към третата истинска част на легендарната поредица са огромни, затова ние не губим време и ви предлагаме превю, написано по материали от Eurogamer.

При все, че името Battlefield е познато на всеки един РС геймър, подробностите около новото заглавие на този етап са изненадващо малко. Затова не е изненадващо, че първият въпрос към Патрик Бах, старши продуцент на Battlefield 3, е съвсем директен – за какво ще става въпрос в играта?

„Та вие направо ме карате да ви разкажа историята!”, шеговито отвръща Бах, познат на феновете с работата си по предходната Battlefield: Bad Company 2. Засега знаем само, че Battlefield 3 ще бъде съвременен шутър от първо лице, в който американски части са разположени на границата между Ирак и Иран. Играта ще използва новата версия на Frostbite, собственият енджин на DICE.

И ще има земетресения!

Означава ли това, че земетресенията ще играят ключова роля, обусловена от „разрушителния” енджин? Или че играта ще има някаква прилика със Spec Ops: The Line, чието действие отново ни пренася в Близкия Изток, но този път в залетия от пясъчни бури Дубай? Бах упорито мълчи.

И това е нормално. Не можем да очакваме да разкрие толкова важна тайна, при положение че до излизането на Battlefield 3 остава още доста време. В гейм индустрията и особено в силно конкурентния FPS жанр подобен ход би бил пагубен за всеки един продукт.

Демонстрацията на играта е на РС

За щастие. Така дори и в този безспорно ранен етап можем да придобием непосредствена представа за това как изглежда на персонален компютър. Бах и екипът му показват сцена, при която главният герой и отрядът му се придвижват по улиците на иракски град, намиращ се в епицентъра на конфликта. Групата напуска бронираната кола, за да проведе кратък разбор с командващия офицер, което е добър повод на огледаме средата и да преценим нивото на детайлите.

А то е страхотно. Предметите и обектите, изградени от материали като плат, кожа и метал са впечатляващо подробно реализирани. Анимациите на героите изглеждат съвсем достоверни, сякаш гледаме живи хора. Когато след миг куршумите започват да свистят нещата не се променят. Войниците пълзят по земята със същите плавни движения, с които преди малко са се разтъпквали около колата. Оловната градушка изглежда и звучи особено реалистично и първоначалната ви реакция ви кара да потърсите с очи прикритие. Battlefield 3 изглежда страхотно! Поне за РС. Време е момчетата в Crytek да си вземат поука.

Нова механика

Източникът на куршумите са иракски бойци, разположени по балконите на околните сгради. Ставаме свидетели на класическа престрелка, при която нашите хора са приклещени и трябва да намерят прикритие, след което да отвърнат на огъня. Нещата се развиват именно по този план, но точно тогава един от враговете успява да насочи RPG-то си и да изкопае истински кратер в средата на пътя.

Тогава нещата стават интересни. Взривът засяга един от бойците във вашия отряд и го запраща безпомощен на пода. Бах, който провежда демонстрацията, бързо се приближава до него и след като натиска съответния клавиш, хваща безпомощния боец под мишниците и успява да го издърпа на безопасно разстояние. Там той получава първа помощ и отново е готов за битка.

Подобни помощни действия вече ще играят важна роля в Battlefield 3, намеква продуцентът като разкрива, че те ще бъдат чест спътник на играча. „Тези действия са толкова важни, колкото и самата стрелба. Освен това така престрелките стават по-реалистични, защото по този начин се развиват и действителните ситуации. Там е важно да помогнеш на другаря, за да успеят всички. Смятаме, че това е особено важен елемент за сингълплейъра на играта”, обяснява Патрик Бах.

Звук като на кино

Звукът на специалните ефекти е ключов елемент от всяка игра, а при шутърите помага да се засили чувството за реализъм. Наскоро станахме свидетели на доста добри ефекти при новата Medal of Honor, но по всичко личи, че Battlefield 3 ще бъде поне с класа над нея. Звуковият екип на DICE полага усилия всяка една среда и помещение да има специфично озвучение и ефекти. Влезте в закрито помещение като гараж и веднага ще усетите ехото във въздуха.

„За да постигнем толкова високо качество трябваше да приложим почти научен подход”, обяснява технологията аудио инженерът Щефан Щрандберг. „Важно е да се знае, че няма едно-единствено звучене при записа на звук. Може да го направите по различни начини и да използвате различни микрофони. Може да създадете своя собствена реалност и точно това направихме ние”.

За целта хората от DICE работят заедно с екипа именно от Medal of Honor и си партнират с шведската армия. Практическите занимания включат присъствие на маневри на военните, където звуците от стрелба се записват с цели 84 микрофона, разположени на различни места по терена. „Имахме хора непосредствено до мястото на стрелбата и екип на 5 километра от него. Всичко бе записано и синхронизирано”, споделя Щрандберг.

Практическият резултат от това уникално старание е, че звукът от стрелба в Battlefield 3 ще се променя съобразно позицията на играча по отношение на оръжието, което стреля, както и в зависимост от материалите наоколо. Щрандберг бързо демонстрира какво има предвид, като разполага позицията на виртуалния войник на единия край на горичка. След това започва да го придвижва напред, държейки непрекъснато натиснат бутона за стрелба. Звукът от автомата се променя сериозно с увеличаването на дистанцията като тежките басови звуци постепенно отстъпват място на по-кух звук, наподобяващ ехо.

Обратно към демонстрацията

Следващата задача на екипа ви е да се спусне в мрежа от подземни тунели, за да обезвреди една бомба. Някъде по средата на трудния преход целият екран се разтърсва от очевидно земетресение, за което бойците коментират по радиостанцията. Не се случва нищо повече, но това е намек за нещо по-сериозно. В крайна сметка войникът, управляван от Бах стига до помещението с бомбата и започва да я обезврежда. Веднага след това обаче е прекъснат от иракски боец и двамата се вкопчват в брутален ръкопашен бой.

Програмистите на DICE нямат търпение да впечатлят аудиторията със способностите на Frostbite 2, който вече може да пресъздава разрушение в много по-голям мащаб. За целта Бах отправя противотанкова ракета към балкона на намираща са наблизо сграда, където се предполага, че се крие снайпер. Прозорците експлодират за секунда и сградата се срутва под собствената си тежест, разпръсквайки навсякъде парченца стъкла.

Земята в Ирак очевидно е неспокойна и в заключението на демонстрацията отново се повтаря трус, този път доста по-мощен. Сгради и улици се сгърчват под могъщия напор на земните недра докато войниците наблюдават мини катаклизма като хипнотизирани. И там нещата приключват. Battlefield 3 наистина изглежда страхотно, това сякаш е ясно още на този етап. Но за какво точно се разказва в играта?

„В момента правим най-добрият съвременен шутър от първо лице”, завършва Бах.

Иска ни се да му вярваме.

Автор: Иво Цеков