Battle Realms: Winter of the Wolf

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 дек. 2002

Вълчият клан… Миролюбив народ, който живеел в хармония с природата. Така било до момента, когато населяваният от тях остров бил връхлетян от бурите. Идилията бързо се превърнала в кошмар. Да останат тук, означавало да се обрекат на сигурна гибел. Спасението било само едно – Черепът на белия вълк. Призовавайки мощта на свещения тотем, друидите успели да пренесат целия си народ на друга земя. Новите им съседи – Змийският клан и Лотосът, ги приветствали с отворени обятия и ги приели в своя съюз. Сякаш животът щял да продължи почти като по старому…

Но не минало много време и злото показало истинското си лице. Вълчият клан не могъл да устои на изненадващия удар на “съюзниците” си. Тези, които се опитали да защитят свободата си, били безмилостно посечени. Преживелите клането “бели” били обречени на робски труд в мините на Лотоса.

Вече три десетилетия светлината на деня, шумът на дърветата и ласките на вятъра са само спомен. Но докато потисниците си мислят, че непосилният труд и безмилостният глад са пречупили волята на поробените, въстанието бавно назрява.

Нужен е само лидер

който да направи първата стъпка към свободата.

Това, естествено, е наша задача, а един от основните инструменти за постигането й ще бъде героят Grayback. На него отдавна му е писнало от диети, лечебен глад и геология. При едно относително благоприятно стечение на обстоятелствата гигантската му кирка се насочва не към беззащитната скала, а към черепа на близкостоящ пазач.

Действието се развива седем години преди пътешествието на Кенджи от оригиналния Battle Realms. Първите няколко мисии от кампанията, обрисуващи измъкването ви от  мините, може да не ви очароват особено, но нататък борбата за независимост е доста интересна, макар че на моменти е възможно да ви се стори, че това вече сте го виждали някъде.
Новостите на пръв поглед не са кой знае колко много. Балансът на расите е приблизително едно към едно с последната версия на Battle Realms. Принципът си е същият. Построявате първата къща близо до оризище.
Пращате част от селяните да събират реколтата, други пък натоварвате с набавянето на вода от близкото езерце (респективно вир/рекичка/море/и т.н.). Разбира се, разпределяте и някой, който да напоява нивите.
Същевременно почвате да развивате базата си. По-голямата част от армията си получавате като тренирате селяните в една, две или всичките трите основни типа “казарми”. Всеки войн може да има и някакво специално умение. Примерно ако играете с Вълчия клан и последователно пратите някой селянин във всяка от “казармите”, крайния резултат ще е берсерк. Него пък може да го екипирате с допълнителна броня или да накарате някой друид да го “благослови”. В резултат на това берсеркът може да се превърне във върколак. Някои умения са постоянно действащи, други могат да се ползват само определен брой пъти, а трети пък хабят от издръжливостта на единицата. Войните ви са способни и да тичат, да яздят или в случая на Вълчия клан – да водят със себе си глутница зверове.

Бойната система

е отлично направена. Атаките и защитите в играта се делят на пронизващи, режещи, тъпи, магически, експлозивни и огнени. Някои единици могат да използват и повече от един вид нападение. Примерно, ако се наложи, друидите могат да налагат с тоягата си, но по принцип предпочитат да атакуват с магия от разстояние.

По време на всеки сблъсък с противника получавате не само визуална наслада от кървавата сцена, но и някакво количество Ин или Ян енергия. Нея можете да употребите за множество подобрения на единиците си или за призоваване на дзен-майстори – изключително могъщи, но съвсем не безсмъртни войни. Колкото по-далече от града ви се състой битката, толкова повече енергия печелите.

Във Winter of the Wolf всеки клан е получил по два нови типа войска. Те могат да бъдат тренирани след надстрояването на Wolf Court (Town Square при другите три клана) и пращането в новата сграда на селянин или друид (респективната единица). Това са digger и dryad – за Вълчия клан, guardian и battle maiden – за Дракона, reaper и overseer – за Лотоса и enforcer и witch – за Змийския клан. Всяка фракция е добавила към армията си и по един нов дзен-майстор.

До осем души могат да се сражават в

четирите варианта на мрежова игра

Survival е стандартният тип битка. В момента, когато нямате повече войска, нито пък начин да си я създадете – губите сражението. Razing ще ви елиминира в момента, когато останете без сгради. Във Famine почвате с огромно количество ресурси, но без начин да събирате ориз. Ясно е, че тук печели играчът с най-ефикасно изградени град и армия. В четвъртия вариант почвате с построен keep. Отпада играчът, изгубил тази сграда.
Бойните полета, където се подвизавате, са над 70 на брой, а при желание просто си потърсете още от интернет или се заемете с редактора на карти.

В звуково и графично отношение промените също са минимални. Всъщност единствените забележими нови звуци са тези на новите единици. Музиката си е същото опияняващо чудо с подчертано азиатски мотиви.
Това, че графиката почти не е пипната, не бива да ви притеснява. Със сигурност ще ви се понравят ефектите, промъкнали се покрай новия снежен терен – следите в снега и топлия дъх на единиците. 

Сигурно се чудите как давам толкова високи оценки на игра, за която спокойно може да се каже, че почти не е мръднала за близо година. Много просто – заради цялостната атмосфера това, което така и не открих в WarCraft III. Геймплеят изисква истински умения, графика е аниме стил, а битките са изключително красиви и точно толкова привидно хаотични, колкото е необходимо. Няма да гледате сцени от рода: “аз вдървено те налагам, после ти мене и така половин час”. В двубой виждате как бойците редуват различни атаки и се опитват да избегнат ударите на противника. Когато самотен боец е нападнат от тумба противници, ще наблюдавате как той отчаяно се защитава, отстъпвайки под вражеския напор. Сравнено с повечето RTS това, което Winter of the Wolf ще ви покаже на екрана, е направо кинематографично.

Както и да го погледнете, ако сте почитател на качествените RTS, дори няма и да усетите как ще започнете да виете като вълк.

Автор: Борис Цветков