facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Battle Mages
Ревю | 03.04.2004 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
Targem
Издател:
Gramis
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

"Изнемощяваме. Паладините от другия полк вчера бяха сразени. Самите ние понесохме много загуби в последната битка, а зомбитата, нападнали ни в гръб, заразиха половината от другарите ми, които сега лежат болни в палатките на елфическите лечители. А си мислех, че всичко ще е наред след катаклизма. Изглеждаше така, сякаш започваме едно ново и мирно начало на съвместния си живот - елфи, хора, орки и гоблини. Но първо елфите нападнаха, след това лудостта им се прехвърли на орките. Слава богу, че гоблините се крият дълбоко из планините и май-не се интересуват много от нас...

Около нас усещам присъствието на мага, който ни води. Понякога виждам ефирната му форма да се понася над бойното поле и да поразява враговете. Едва ли сега щях да стоя и да пиша този дневник, ако не беше той. Но и неговата сила не е неизчерпаема."

Началото на края

Историята на играта ще ви разкаже за великия катаклизъм, сблъскал няколко вселени една в друга и събрал на едно място расите на четири от тях на планетата, оказала се най-силна и не поддала се на разрушение. Елфи, гоблини, хора и орки започват да се учат да живеят заедно и в мир.
Но мъката по загубения свят прави елфите податливи на манипулации. Точно на това разчита и млад магьосник, ламтящ за власт. Скоро избухва война между империята и елфите. След подписването на мира обаче се надига нова заплаха - мъртъвците из цялата страна започват да възкръсват и да тероризират местното население. Прекъснати са главните търговски пътища. Някои селища се оказват напълно отцепени от цивилизацията и впоследствие се оказват напълно обезлюдени. В целия този настъпващ хаос се появявате вие, наскоро завършил школата за магьосници в Лазурната цитадела - столицата на империята. И започва играта...

Трите елемента

Играта е представител на набиращия скорост хибриден жанр, обединяващ ролева игра и стратегия в реално време. На първо място това означава, че главният ви герой, както и всичките му единици, могат да трупат опит от изпълняването на задачи и от сразяване на врагове. За разлика от основния ви персонаж, бойните ви части получават експириънс в зависимост от участието си в битката, като при всяко ново ниво повишават с малко бойните си характеристики. Ако достигнат до статус "елитни", имат подобна опция и се намират в приятелски град от същата раса, за малка сума в злато те могат да се подобрят и в нов тип единица.

Главният ви герой не влиза в битката директно, но влияе с характеристиките си на всички юнити. Първоначалният ви избор се свежда до магове от зелената, синята и червената школа и военачалник. Всеки от тях може да научи всички магии в играта и да развие на максимум всичките си способности. Разликата е, че в самото начало маговете започват с 5 магии първо ниво от избраната школа, а воинът може да контролира повече единици.

Освен злато всяка бойна част изисква да имате и определени точки водачество. Ако ги нямате, не можете да я намете. При подобряването си много от воините искат по-висока степен на командване - например магьосникът се нуждае само от една точка, а бойният маг - от цели три. Естествено, с малко магия и нужните артефакти, по-елитните войски се превръщат в универсални месомелачки.

Основните характеристики на героя ви

са магия, водачество, мана и военно умение. Първата определя скоростта на регенерация на маната ви. От нея зависи кое ниво заклинания можете да усвоите. Вторият показател указва количеството мана, което можете да използвате (за системата на магиите - малко по-късно). От водачеството зависи колко и какви единици ще контролирате, а военното умение повишава с процент характеристиките на единиците ви при всяко качване на ниво. Не може да се каже кой е най-добрият герой, въпреки че аз предпочетох спеца по зелена магия -  наистина, контролира малко войски, но още от самото начало има четири адски полезни заклинания - "земята в кал", забавяща врага, докато поема удари от стрелците ви, лечение, щит (предпазващ единиците ви от отравяне) и противоотрова. А при положение, че повечето ви атаки са срещу заразяващи мърши (разбирайте зомбита, земни елементали и прочее сволоч), тези чародейства се оказват невероятно ефективни.

Бойните магове

По всяко време можете да изречете която си искате магия. Ако искате - и всички наведнъж. Докато имате мана, ще сеете разруха и хаос. А тя се регенерира доволно бързо. Нужно е само духът на магьосника ви да е около вашата войска. Проблемът е, че в повечето битки ще се нуждаете не само от едно заклинание. Освен по нормален начин можете да изкарате няколко магии в т.нар. бързи слотове - сложеното там заклинание не изисква мана, но му трябва известно време, докато може да бъде произнесено отново.

Магиите са разделени в три школи, като съответно червената е най-разрушителната. Повечето й заклинания са предназначени за масово поразяване и прецакване на противника. Специалистите по зелена магия могат да призовават силите на природата, за да лекуват войските си или да заразяват със смъртоносни болести всичко, неимунизрано към отрови. Синята магия е най-балансирана. Разполага с доста силни заклинания за поразяване на отделни цели и за прецакване на врага. Основният й специалитет обаче е подобрението на собствените войски (съвет от мен: нагрухани оркски берсерки с активни Дар на природата, Ликантропия, Леден дъх и Благословия минават през всичко като валяк през доматена градина).

И сам воинът е воин

Въпреки че количеството единици, които ще управлявате, е доста ограничено, то е за сметка на качеството. Всяка една от четирите игрови раси си имат силни и слаби страни, както и специфична стратегия, която може да ви доведе до победа. Имперските войски са най-балансираните. Разполагат със средно добра пехота и стрелци, а маговете и кавалерията им са най-добри в играта. Орките, естествено, имат размазваща пехота, но нямат стрелци, а при по-силните големи гадини няколко подразделения кашици са точно толкова полезни, колкото и едно. Гоблините са най-слаби физически и нито пехотата, нито стрелците им могат да се сравняват с тези на другите раси. За сметка на това бомбардирите им, които могат да се ъпгрейднат до балисти и най-накрая - до Танкети, могат и сами да се изправят срещу цели армии. С елфите ще играете съвсем малко и предполагам, че в някой бъдещ експанжън ще им бъде обърнато повечко внимание. И трите раси са балансирани и е приятно да се играе с тях. Между някои мисии ще можете да прехвърляте част от войските си, затова ги пазете в добро здраве и гледайте да не измират като мухи.

Визийка-мизийка

Графичната платформа на ВМ е собствена разработка на руснаците и за системните си изисквания е повече от красива. Всичко е изпипано и лъщящо, макар и на моменти леко еднообразно. Музиката е добра там, където я има (особено в началното меню - надъхва за подвизи), а всички гадове са качествено озвучени. Играта е едно от тези приятни изненади, които не очакваш, но те очароват, когато ти се случат. 

 
системни изисквания
Pentium III 733, 128 Ram, Win XP/ME/2000, 900 MB HDD, 32 MB Video, DirectX 9
напиши коментар
 

3 мнения
профил »
petar4o0o94 каза на 24.09.2011, 21:55 ?. :

Super igrica!

59 мнения
профил »
Sinister Spade каза на 12.02.2013, 19:52 ?. :

Култова игра. И то толкова оригинална спрямо западните приоми от рода на WarCraft. Може би малко дървена, но разпалваща въображението. Зеленият маг общо взето наистина е най-полезен, но какъв кеф е да раздаваш огнени стрели с червения като последно умение. Елфите като раса са едни от най-добре моделираните и нарисувани които съм виждал в игра изобщо. Музиката също е добра - изобщо игра пълна с много спомени. : )
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Battle Mages

Ревю:
Поемете по пътя на Мрака

ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28