facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Atrox
Ревю | 23.08.2002 | автор: Орлин Широв


оценка:
Производител:
Joymax
Издател:
Interactive Ideas
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Освен не особено сполучлива игра, Atrox е и името на не особено сполучлива скандинавска метъл-група, основана през 1988-ма. Членовете й си имат странни имена като Gersa, Svenn, Skei (Manes), Knarr (I Fear) и Gunder (Godsend). След като две години творили под името Suffocation ("задушаване"), през 1990-та те се прекръстили на Atrox. Ако пък вие се заиграете на Atrox, единственото, което ви очаква, е Suffocation...

Atrox е стратегия от корейски разработчик, която е пусната с цел да задоволи StarCraft-манията в страната-домакин на световното по футбол. Поне аз друго обяснение не мога да измисля. Както знаете, там интересът към подобни заглавия е огромен и едва ли това, че играта е старомодна и грозна, ще спре фанатичните корейци. За съжаление или по-скоро за радост такъв тип клонинги не са много популярни в Европа и в Америка. Както би било логично, Atrox напомня по всичко хитовото творение на Blizzard от близкото минало. Да де, но заимстваната добра идея не винаги означава добра игра...

Историята на Atrox

През далечната 2334 г. последовател на делото на Алберт Айнщайн се опитва да раздели доброто от лошото в човека. Това трябва да стане посредством разкодирания вече геном, но резултатите не са много обнадеждаващи. Доктор Норман успява да отдели два съвсем различни вида клетки, които именува черни и бели ангели. Черните клетки еволюирали до киборги, които по-късно били наречени Createse, докато белите се развили до така наречените Intelion. Мечтите на гениалния доктор Норман за живот без злини обаче рухнали доста бързо. Двата вида същества се обърнали едни срещу други и кашата станала пълна. Createse успели да се измъкнат от лабораторията и конфликта вече бил налице. За да оправят проблемите, на помощ се притекли и Hominian, тоест хората, но с променено име. :)

Подобно на StarCraft и тук има

три враждуващи страни

които на всичко отгоре приличат ужасно много на расите от култовата игра. Хората са еквивалента на Terran-ите, Createse са абсолютни Zerg-ове, а Intelion напомнят на Protoss-ите. В една такова заимстване няма нищо лошо, но винаги съществува риск да се изложиш. Както е станало с JoyMax според мен. Те са се опитали да изкопират идеята от Blizzard, но явно възможностите им са ограничени. Иначе не виждам причина Atrox да изглежда толкова нискобюджетно. 

Визуално играта напомня старите и вече май малко поизтъркани 2D реално-времеви стратегии. Въпреки че се появява няколко години след StarCraft, като визия новата изглежда едно-две нива под творението на Blizzard, а максималната разделителна способност, която се поддържа, е 800х600. Извинете ме, но това е смешно и недопустимо през 2002 година.

Менютата също са крадени

от StarCraft, но вместо с F12 в тях се влиза с F10. На всичкото отгоре те са гарнирани с един доста неприветлив системен шрифт, който е в стила на игрите от миналия век. Като саунд Atrox също е по-скоро шаблонна. Слава богу озвучението на единиците е сравнително сполучливо и не дразни.
Като геймплей корейците от JoyMaх не са си свършили работата добре. Явно нуждите на корейския пазар са други, но според мен това, че единиците се движат страшно бързо по картата, не е предимство. Трудно е да обмисляш стратегии и тактики, докато враговете атакуват със скоростта на светлината. Най-неприятното в случая е това, че по време на игра едва ли ще се нападате по два пъти. Още от първата атака се разбира кой-кого. Интересни контри и обрати, с каквито StarCraft изобилства, тук са почти невъзможни. Това смъква и почти 2/3 от чара на реално-времевите стратегии.

Друг един

проблем е AI-то

което е под всякаква критика. Изкуственият интелект на вашите единици е като този на игрите през 1990 година и е в стил Dune II. Всички юнити се движат панически по картата, без да спазват някакъв строй, ред и организация. Казвайки единици, сещам се да ви спомена, че и те са доста сходни с войските в StarCraft. Имате и герои, които не можете да правите. Те ви се дават в началото на всяка мисия и обикновено, ако има такива, трябва да ги опазите живи до края на мисията. Те трупат опит и могат да качват нива като така се подобряват бойните им качества.

Геймплеят в Atrox е абсолютно стандартен за жанра - командвате единиците си по картата, докато не изпълните мисията, възложена ви в началото. Много от задачите напомнят на тези от StarCraft, но това едва ли трябва да ви учудва. Технологичното развитие на расите е почти сходно с това на играта, която JoyMax нагло са изкопирали. Дори имената на повечето сгради са подобни. Все пак е яко, че има доста

подвижни сгради

Така примерно подвижният бункер на Hominian е перфектен за отбрана. Ако ви нападнат от незащитена страна, просто можете да вдигнете във въздуха укритията си и да ги поставите там, където са ви нужни. Intelions пък могат да телепортират сградите си, където пожелаят. Това са част от малкото свежи идеи в играта, които обаче не можаха да ме накарат да остана повече от 4-5 часа пред монитора. Всяка една от трите раси събира различни ресурси и то по различен начин. Това обаче не води до особени разлики при тактиките и стратегиите - те винаги са сходни.
Приятен за lamer-ите и дразнещ за hardcore-аудиторията е фактът, че ресурсите винаги са в изобилие. Едва ли ще имате проблем с липсата на някои от тях. А те са с доста странни имена: например суровините на хората се наричат Quark и Muоn, а всъщност представляват черна и синя течност...

В Atrox има двайсетина солови мисии, като за всяка една от расите е предвидена различна кампания. В тях обаче няма никакви оригинални и нови идеи и, отново казвам, се доближават максимално до тези в StarCraft.
С риск да бъда изяден от редакторите сега ще се отплесна и ще поразсъждавам

дали има смисъл от игри като Atrox

Вие как мислите? След като вече се появи официалната версия на Warcraft 3, някой ще се поинтересува ли от не много задоволително копие на игра отпреди 3-4 години, било то и на StarCraft? Аз лично смятам, че отговорът е абсолютно ясен на всички. Добри футуристични 2D стратегии, изкопирани от StarCraft, просто няма. StarCraft е един и колкото и да се мъчат, корейците едва ли ще съумеят да го клонират успешно. Или поне не в скоро време. Така че да бъдат така добри и да напрегнат малко повече сивото си вещество. Аман от имитатори! 

 
системни изисквания
Pentium 266, 64Mb Ram
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28