facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3
 
   
 
Assassin's Creed: Brotherhood
Ревю | 30.12.2010 | автор: Ивелин Г. Иванов


оценка:
Производител:
Ubi Soft Montreal
Издател:
Ubi Soft
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PS3
сайт на играта »
Цена:
109 лв.
купи играта »

плюсове

Оригинален и завладяващ мултиплейър

Достоверна възстановка са Рим от онова време

-Осезаеми подобрения в комбата

минуси

Разводнена, неангажираща история

Ключовите геймплей проблеми не са решени

Някои странни дизайнерски хрумвания

Някак не е в стила на UbiSoft да оплескват нещата на маркетинг фронта. Но с новия Assassin’s Creed те някак успяха да го постигнат. Като подзаглавие „Brotherhood” дава всички грешни сигнали към изкушения да опита новата им игра. Особено в комбинация с всичко, което се изприказва за нейния мултиплейър. „Братство” не е просто лек намек, а по-скоро дебело подчертаване на идеята за геймплей, различен от обичайния „соло” експириънс на поредицата. И, разбира се, липсващата цифра зад заглавието говори допълнително в полза на идеята за някакъв странен Assassin’s Creed експеримент. Нека тогава да започнем с едно важно уточнение.

Brotherhood е абсолютно пълноценна сингъл плейър игра

при това с повече от прилична дължина на соло кампанията. Да, мултиплейърът си е там и определено заслужава вниманието ви, но за него – след малко. Новото асасинско приключение започва точно там, където завърши предишната игра. Всъщност, „завърши” е едно доста смело определение за „открития” финал, с който ни плесна Assassin’s Creed II. Вероятно си спомняте, че Ецио така и не разчисти сметките си с Родриго Борджия, главния виновник за смъртта на баща му и братята му. Странно наистина... Попитан „защо” от чичо си в началото на новата игра, месере Аудиторе просто измънква нещо от сорта на „убийството на един човек не решава нищо”. Може би, но Brotherhood стартира с масираната атака на семейство Борджия над имението в Монтереджионе. В резултат чичото на Ецио е убит, а китното градче-крепост, в което вложихме луда пара в рамките на миналата игра, е сринато кажи-речи до основи.  Самият Ецио е ранен сериозно и като по чудо се спасява с бягство в Рим.

Ето ни отново в първи клас...

Без пари, без приятели, без покрив над главата си дори, Ецио трябва да разчисти Вечния град от извратените Борджии. Всеки изиграл поне част от Assassin’s Creed 2 ще почувства у дома си още в първите минути на Brotherhood. Геймплеят е оставен почти непокътнат... с няколко дребни, но „изпъкващи” допълнения. Като начало, този път ще трябва да освобождавате Рим квартал по квартал и за да отметнете поредния в списъка ще трябва първо да взривите извисяващата се над него „кула на Борджиите”. В буквалния смисъл – изкатервате се на върха, драсвате кибрита на услужливо складираните там бурета с барут и после с драматичен „скок на вярата” се озовавате обратно на улицата. Но преди да имате това удоволствие, ще трябва първо да откриете капитана от армията на Борджиите, който командва малкия отряд, охраняващ кулата, и - разбира се – да му видите сметката. Не помня точния брой кули, които трябва да вдигнете във въздуха, но бяха между 15 и 20. При първите три или най-много четири

упражнението беше дори забавно... донякъде

После всичко се превърна в досадно мотаене из Рим и повторение до припадък на едно и също. Освен това – мамка му, кой дебил би изкатерил сто-двеста кила барут на покрива на кулата си, за да може после някой негов враг удобно да им запали фитила? Само не си мислете, че ако някак заобиколите охраната и се озовете на върха на кулата, работата е свършена. Става въпрос за странен, своенравен барут, който не иска да се пали преди да видите сметката на гореспоменатия капитан. Ок, аз не съм (пълен) идиот и разбирам, че в игрите далеч не за всичко трябва да има логично обяснение. Стига то, обаче, да бъде забавно за правене. Комбинацията от скърпена с бели конци мисия плюс нейното повтаряне до безумие показва, най-малкото, дизайнерско и продуцентско безсилие.

Но чакайте, става още по-яко

След като „освободите” даден квартал, вие ще може да „реиновирате” разните му там магазини, банки, конюшни и прочее, така че всяко от тези местенца да ви носи сигурен доход. Интересно наистина защо след гръмването на една-единствена кула злите Борджии изведнъж решават да ви оставят да трупате кинти на техен гръб, вместо просто да ви изсипят два пъти войници и ви прогонят обратно. За бога, в първия Warcraft имаше повече реализъм! Добре де, казах си, поне сега ще мога да си взема туй-онуй. М-не! Първо, оказва се, че трябва да си плащате за стоката в магазина, в който току що се вложили сума ти и суха пара. И второ – преди да можете да си купите каквото и да е полезно нещо, ще трябва първо да „освободите” всичките му там седемнайсетина магазинчета из целия град. И това ли е „ок”? Дано да е, поне за вас, защото в първите 3-4 часа това ще бъде

основното ви и почти единствено занимание в Brotherhood

И знаете ли кое е най-веселото? Междувременно човек забравя защо точно е дошъл в Рим, кои са враговете му и какво са направили, за да заслужат тази титла. Или с други думи – два-три часа навътре в играта историята е изстинала като задника на труп в морга отвъд Полярния кръг, където от сутринта е спрял токът. Отворен свят? “Sandbox experience”? Да бе! Имам три думи в отговор на подобно леймърско извинение – „Red”, „Dead” и „Redemption”. Ей така се правят тия работи! Ок, наречете ме мрънкач, но как точно игра, която има слаба история (с мъгляв и разочароващ край), която продължава да мъкне повечето от до болка познатите си геймплей проблеми (вече трето издание) и която като капак на всичко предлага някои странни дизайнерски „хрумки”, би трябвало да задържи вниманието ми едни, да речем, петнайсетина часа? Трудно? Не, по-скоро невъзможно. Да,

битките показват видими подобрения

но това не променя досадното усещане, че играта „се играе сама” твърде често. Битките, след първите приятни час-два, стават досадно еднакви и са – което е още по-лошото – или разочароващо лесни, или дразнещо трудни. При това – без видима причина или обяснение. Понякога Ецио е просто „танцуващия със смъртта” и всичко се получава завладяващо просто и ефектно. В следващия сблъсък, обаче, той изведнъж получава пристъп на Паркинсън плюс подагра, мъчи се като муха в мед и като цяло ви къса нервите, докато противници, които преди броени минути сте направили на смешници, сега изведнъж ви наритват задника по един късащ нервите начин. И докато битките все пак са претърпяли някаква мижава еволюция, то „паркурът”, другата запазена марка на поредицата, е останал непокътнат. Същата история – въпросният „фрийрън” е главозамайващо елегантен... когато се получава. Което, признавам, е в поне 80 процента от случаите. Останалите петнайсет-двайсет процента, обаче, могат наистина да ти скъсат нервите и (поне при мен) да убият цялото удоволствие. Дизайн идеята, която наистина заслужава адмирации, е възможността да си създадете

своя малка армия от верни асасини

които да привличате направо от редиците на местните жители. Веднъж спечелени за каузата, те ще могат да изпълняват мисии, възложени от вас самите, или пък да ви помагат при напечени ситуации на улицата. Ефективността на тези новопокръстени убийци ще зависи (най-вече при мисиите) от средствата, които сте инвестирали в обучението им. Успехът им далеч не винаги е гарантиран, а емоционалната връзка, която (предполагам) ще ви свързва с падналите в битка братя (и сестри) асасини е нещо наистина рядко и дори безценно в тази развлекателна медия.

Във визуално отношение

Assassin’s Creed: Brotherhood е отново далеч на средното ниво, но определено не и на нивото на топ-заглавията в жанра. „Декорите” на играта са все така впечатляващи, макар на моменти да е болезнено видимо каква част от елементите от предишната игра са били „рециклирани” за нуждите на Brotherhood. За съжаление никога не съм бил в Рим, затова ще приема на доверие това, което твърдят всички за невероятната достоверност, с която е възстановена неговата версия от късния Ренесанс. Освен това, играта отново съдържа една малка енциклопедия с информация за лица, събития и архитектурни паметници от онова време, нещо, за което създателите й заслужават само добри думи. Друг е въпросът каква част от целия този текст ще сте склонни да изчетете, докато сте насред поредното преследване и малко след поредната битка. Защото, нека си го признаем, всяко излизане от света на играта, за да бъдат прочетени страница-две

неизбежно чупи игралната илюзията за реализъм

Колкото до типажите – повечето от тях са изпипани до най-дребните детайли, като незнайно защо Ubi отново не са си дали твърде зор с лицата. Особено смешно и дори абсурдно е да видиш как лицето на самия Ецио изглежда супер „дървено” в сравнение с това на майка му, да речем, която сигурно има не повече от десетина минути „екранно време” в цялата игра. Странно, наистина, но като цяло въпрос на слаба арт дирекция и продуцентско късогледство, поне по мое мнение. Лицата може и да не са единствения или най-важен графичен елемент в една игра, но когато са „пипнати” както трябва, цялостното усещане от играта дръпва неимоверно. Справка – Uncharted 2: Among Thieves. Учудващо, за този жанр поне,

мултиплейрът е може един от най-големите плюсове на Brotherhood

Той включва както „соло” игра, в която играещият трябва да елиминира определена „цел” (разбирай – да убие този и онзи), докато той самия е мишена за някой друг играч, така и отборен мултиплейър на сходен принцип. Усещането да дебнеш някого, докато ти самия си дебнат, е настина уникално. Но за целта трябва първо да преодолееш неистовото желание да тичаш като изтърван, само и само да не те докопат. Успееш ли, играта на котка и мишка е тотално завладяваща. Ако сте си наумили да пробвате пък отборния мултиплей, опитайте да се съберете с хора, които разполагат с микрофони и – разбира се – са готови да играят като истински екип. Купонът определено си заслужава дългото и търпеливо търсене на правилните съотборници.

В заключение

въпреки очевадните проблеми, на Assassin’s Creed: Brotherhood определено трябва да се отдаде дължимото. Когато всичко върви по мед и масло, играта е истинско удоволствие, далеч-далеч на средното ниво в жанра. Малко еднообразно и повтарящо се на моменти, но все пак удоволствие. Да не говорим, че Brotherhood излиза малко повече от година след появата на Assassin’s Creed II, което отвсякъде си е впечатляващо постижение. И все пак – колко точно издания са необходими, за да излъскаш до блясък една идея с такъв убийствен потенциал? Четири? Пет? Хайде де, Ubi, студията с вашите амбиции и бюджет успяват ако не от първия, то поне от втория опит. Или пък... така и не успяват никога. 

напиши коментар
 

38 мнения
профил »
KakashiBG каза на 30.12.2010, 10:51 ?. :

Не знам защо ,но не ми харесва ревюто.

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 30.12.2010, 11:08 ?. :

+1

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 30.12.2010, 14:56 ?. :

Ами защото играта е много яка, а и дума не е спомената за мулти-то :) Нито пък за частите, в които се играе с Дезмънд. А също така всички вече я изиграха и забравиха тази игра, а PC маниа-ците се сетиха чак сега да драснат едно ревю...

261 мнения
профил »
bo6kata каза на 30.12.2010, 19:53 ?. :

Ем... за игра, толкова култова и известна, с толкова много очаквания към нея, предпочитам това ревю, а не някое, което не спира да го хвали и да не обелва и дума за минусите му!

П.П- Не ме разбирайте погрешно-голям фен съм на Assassin's Creed и чакам с нетърпение да излезне за PC.Даже имам плакат на Ецио на стената срещу монитора ми:)

17 мнения
профил »
Che каза на 07.02.2011, 23:46 ?. :

Не беше лошо ревюто, хич даже. Да, имаше негативни работи, но накъде без тях?
@bo6kata: само 1 ли имаш? :D

261 мнения
профил »
CheGuevara каза на 30.12.2010, 12:19 ?. :

Вероятно е защото в дясно пише само PS3.

656 мнения
профил »
the_presator каза на 30.12.2010, 12:43 ?. :

Пропуснали сте да кажете за Virual Training и за full synchronization при мисиите.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 30.12.2010, 13:48 ?. :

Само дето аз я имам за Хбокс.

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 30.12.2010, 14:08 ?. :

^И какво?Аз пък я нямам за Хбокс...

352 мнения
профил »
thewhitenigga каза на 30.12.2010, 13:34 ?. :

като гледам минусите и плюсовете разбирам че са се постарали повече за мултито от колкото към историята на играта! за жалост и тази игра стана плячка на мултито и ще загуби своя блясък,а ние знаем какъв е именно той!!!

320 мнения
профил »
dido_y каза на 30.12.2010, 21:07 ?. :

+1

2715 мнения
профил »
Zlob каза на 30.12.2010, 14:57 ?. :

Авторът е прав за едно-не трябва да имаме 5 игри от поредицата,за да видим един тотален шедьовър без абсолютни никакви забележки.Игрите са много хубави,но потенциалът е наистина много голям и трябва да се оползотвори максимално.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 30.12.2010, 18:27 ?. :
Редактиран на 30.12.2010, 18:28 ?.

Ареее... Ецио(Цецо... =D) се завърна!

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 31.12.2010, 02:01 ?. :

"И кфо са.Кат моеш да избиеш цела армия ,кфо...Господ ли си?" ми каза един приятел ,който искрено мразеше първия Assassin's Creed.Какво да му кажа сега?
-Еми нали все пак можех да умра ако не внимавам...ама сега си имам 20 амфети ,с които се лекувам ,стън гранати ,мога спаумвам ботове да се бият за мене ,мога да утрепвам по 3 човека за 3 секунди а от всичкото нагоре има мисия ,дето с поглед ти мажа.
Да правят Ецио толкова силен е просто голяма глупост.Затова реших да си играя 2-ката без никаква броня и нови оръжия.
Каква е логиката ,щом си забил острие в главата/корема на врага ,да го застреляш?Това е загуба на амуниции.И шибано нереалистично.Но не съм съгласен ,че играта е повтаряща се.Има си ги мисиите на различните фракции(по скоро нещо кото ачивменти), мисиите на Леонардо ,и историята.

167 мнения
профил »
jaeger каза на 31.12.2010, 12:33 ?. :

Когато направиш това комбо дето ми забиваш меч в главата и го застрелваш, не ти хаби муниций от пистолета...

656 мнения
профил »
the_presator каза на 31.12.2010, 13:54 ?. :

Fail. Мунициите се хабят. Не говори без да си играл...

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 01.01.2011, 21:08 ?. :

Както и да е.Тъпо е да гръмнеш някой ,след като си го наръгал.

1 мнения
профил »
MrFreez каза на 03.01.2011, 14:12 ?. :

Мда,наръгай го и после го гръмни :)

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 05.01.2011, 08:31 ?. :

Ми това е ТЪПО.В Black Ops би ли хвърлил нож/граната на някой ,на който си му бил хедшота само за ебавка?

76 мнения
профил »
Xtremal каза на 31.12.2010, 12:35 ?. :

И на мен статията не ми хареса, може би защого съм фен на поредицата или заради нещо друго, но 100% ще си купя играта за PC когато излезе, не само заради мултиплейъра.

ПС- Снимка номер 5 е от Assassin's Creed 2 в мисията в Рим.

1 мнения
профил »
GhostBlade каза на 02.01.2011, 17:28 ?. :
Редактиран на 02.01.2011, 17:29 ?.

Някой знае ли как се казва песента от 5-то клипче,иначе с нетърпение я очаквам играта за PC

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 02.01.2011, 20:17 ?. :

Много почнах да уважавам г-н Иванов. Свалям му шапка, че свободно и компетентно си казва обективното мнение и реалните плюсове и минуси на дадена игра без да се влияе от масата фенбойщина и още повече, че го прави точно на тези игри по, които се сипе най-голям хайп.
Евала от мен !
Иначе играта я играх и останах доста разочарован от това, че с всяка нова игра главният герой все повече се отдалечава от думата assassin. Попринцип това би трябвало да значи да се промъкваш в сенките и да дебнеш жертвите си в засада, елиминирайки ги незабелязано(Hitman any one ?), а тука се разхождаш като софийска мутра из улиците на Рим-а някой, те е погледнал накриво, а си му ебал цялата рода.

656 мнения
профил »
the_presator каза на 02.01.2011, 21:20 ?. :

Всъщност за мисиите, в които трябва да убиеш някой, почти винаги си задължен да останеш незабелязан. Отделно има множество други в които за 100% синхронизация отново трябва да останеш незабелязан. В Brotherhood е най-силно застъпен този елемент. А когато се разкарваш из града нещата не са променени спрямо AC 2, но би било доста тъпо един пазач да те види и да те върне на последният чекпойнт.

784 мнения
профил »
veluvian каза на 07.01.2011, 14:30 ?. :
Редактиран на 07.01.2011, 14:31 ?.

blackmaster, донякъде си прав, но със сигурност героят все повече се отдалечава от думата асасин, изобщо хашишините, които не са се промъквали измежду сенките, а по скоро са извършвали показни и публични политически убийства през 12 век. Но Ецио е вече някаква форма между Данте и Супермен. Може би и сценаристите на Убисофт имат някакво оправдание, в надписите поне на първата част в началото си пишеха, че си смесват фантастиката с исторически събития, така че все пак това е просто игра.

Иначе авторът на статията не знае пощада и милост, така и трябва с високо комерсиални заглавия, те затова са такива - за да бъдат сочени с пръст. :)

103 мнения
профил »
Sidef каза на 06.01.2011, 14:36 ?. :

Не ми хареса как приключиха тази част.

4 мнения
профил »
pe4kata каза на 08.01.2011, 01:18 ?. :

em gotino

33 мнения
профил »
Blur каза на 21.01.2011, 15:19 ?. :

Кога най-накрая ште излиза за PC

91 мнения
профил »
Mitaka963 каза на 09.11.2011, 10:17 ?. :

Това ревю въобще не е вярно (само частта с мултиплеъра, дървеното лице на Ецио и части от началото на ревюто).Първия път като почнах да я играя и аз като пълен шмил почнах да реновирам и да игнитвам кули. После си преинсталнах джама заради вирус и като я почнах от начало само 2-те близки кули бутнах а останалите като завърша някоя мисия и съм близо до кула си я бутвам. Като я започнах миналта събота сутрин и след обяд я свърших с около 92-93% синхронизация (около 8.30 я започнах и в 8 вечерта я свърших.) като махнем и 40-50 мин обяд и после малко телевизия не виждам Кви 15-20 часа ги видяхте. Просто не тръгвайте веднага та игнитвате борджия кулите и да реновирате-в хода на историята всичко ще си се нареди както трябва.

1 мнения
профил »
gamerx каза на 12.07.2012, 11:12 ?. :

na men igrata mi haresva mnogo
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Assassin's Creed: Brotherhood

Ревю:
Brotherhood комбинира стари и нови елементи с умение и доза въображение, като същевременно добавя дългоочаквания мултиплейър режим. Но достатъчно ли е?

новини:
Пакетът включва Assassin's Creed 2, Assassin's Creed Brotherhood и Assassin's Creed Revelations, които са графично преработени за актуалните конзоли и в 1080р.
РС геймърите най-сетне имат повод за радост, след като в следващите дни ще се появят както противоречивия шутър Homefront, така и позакъснелия AC: Brotherhood.
При стартирането си, PC версията на AC: Brotherhood ще проверява онлайн дали копието ни е оригинално, но впоследствие няма да иска интернет връзка за соло игра.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Assassin's Creed: Revelations 90
Assassin's Creed 2 81
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Assassin's Creed: Brotherhood (PC) 68
Assassin's Creed 2 (PS3 и Xbox 360) 62
Assassin’s Creed 23
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Grand Theft Auto V 142
God of War III 67
Assassin's Creed 2 (PS3 и Xbox 360) 62
Bayonetta 46
Grand Theft Auto V 29
Alan Wake 27
Metal Gear Rising: Revengeance 25
God of War: Ascension 25
Transformers: The War for Cybertron 23
Quantum Break 19