Ares Rising

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 сеп. 1998

I love this game! И не става въпрос за баскетбола, а за играта Privateer на Origin отпреди 4-5 години (но не мислете, че имам нещо против баскетбола – просто при температури от 40°C на сянка единственият спорт, който може да ме прилъже, е плуването)! Та нищо чудно тогава, че започнах да следя с внимание проявите на трима основни членове на екипа, създал Privateer, които се събраха в гр. Austin, Texas и образуваха компанията iMAGINE STUDIOS (и се пише точно така, с малко “i”). Естествено те започнаха да се занимават с това, което могат най-добре – да създават играта Ares Rising – която, ако бе произведена “под крилото” на Origin, щеше да се казва по един-единствен начин –

Privateer III

Всъщност тримата бивши и настоящи колеги изобщо не се и опитват да прикрият този факт – напротив, в дадените интервюта изрично се подчертава, че те съвсем съзнателно са запазили най-доброто от оригиналната игра, като обаче са добавили и всичко, което е било подсказано или дори поискано от огромния брой фенове в продължение на годините! Разбира се, всичко това е изпълнено със съответстваща на настоящето графика – в 16-битов цвят и поддръжка на D3D видеокарти (странно, но не забелязах специална поддръжка на 3Dfx – обикновено е точно обратното); основната сила на играта обаче си остава това, което направи знаменита и предишната – комбинацията от космически симулатор, екшън и силни стратегически елементи.

Действието в играта се развива във втората половина на 25-ти век, когато цялата галактика е добре усвоена и дори силно пренаселена. На всяка годна за обитаване планета живеят по много милиарди разумни същества; липсата на ресурси е довела до това, че нито една планета не е в състояние да произведе всичко, което є е необходимо – и естествената последица от това е разрастването на мултипланетните корпорации до такава степен, че те са станали всъщност истинската и реална власт в галактиката. От всички мултипланетни корпорации безспорно най-голямата и най-мощната е IPEC (Inter-Pleaides Economic Cooperative) –

пряк наследник на MicroGate

гигантската софтуерна компания, съществувала през XX век на планетата Earth. Сега, към края на 25 век, 1/8 част от населението на галактиката пряко или косвено зависи от действията на IPEC. Разбира се, корпорацията поддържа мощни въоръжени сили и огромен междузвезден флот, както и обширна мрежа от инфилтратори, информатори, шпиони и наемни убийци. В средата на 22 век един от президентите на корпорацията успял да убеди другите корпорации и малкото останали планетни правителства и да бъде официално удостоен с титлата Император; по-късно тази титла става традиция и ето, че за момента най-могъщият човек в галактиката е Негово Величество Император Radivic Karadescu, CEO на всесилната IPEC и наследник на древния земен мастодонт MicroGate.

И в тази взривоопасна обстановка, където се преплитат многобройни интереси, и където равновесието досега се е поддържало само от факта, че една общогалактическа война ще доведе до много жертви (а всяка жертва е изгубен клиент за корпорациите), се просмуква новината за нaмереното от кораб на IPEC изкуствено космическо тяло с размерите на астероид и от неизвестен произход. Артефактът е наречен Micomicon Device, и докато дори от самия IPEC не са наясно какво точно са открили, то съвсем ясно е каква лавина от слухове и брожения е предизвикала новината сред останалите 7/8 от галактиката.

Тук вече се появява и скромната персона на вашия персонаж – Mike Marlowe, бивш офицер от Кралската Гвардия на Cahli The First – Кралицата на Scavage. Понастоящем Mike има меко казано сериозен проблем – Кралица Cahli I е обявила огромна сума като

награда за главата му

И за да се досетите защо, ще добавя само, че причината е свързана с младата Princess Aurelia (която, кой знае защо, през последните няколко месеца е престанала да се появява на публични места)! Та нищо чудно, че Марлоу бе принуден да приеме пристигналото с електронната поща предложение на Helene – вицепрезидент на IPEC, отговаряща за въоръжените сили. Предложението включваше предоставяне на убежище – една малка военна база в дълбините на космоса, както и на малък, но оборудван космически кораб и известна сума пари. Срещу това Марлоу трябваше да предостави своите бойни (и други) умения в служба на IPEC за изпълнение на задачи от най-разнообразен и не винаги съвсем законен характер… “и, разбира се, Marlowe, можеш винаги да напуснеш… А всъщност колко беше наградата, определена от Кралица Кахли за главата ти? Е, не се безпокой де, просто любопитствам…”

Надявам се, че това е повече от достатъчно, за да сте наясно с положението – оттук нататък ще трябва да преминете през многобройни мисии, някои от които са неотменима част от главния quest, а останалите ще зависят само от вашите действия – както в открития космос, така и на твърда земя. Разбира се, ние в редакцията нямахме физическа възможност да направим нещо повече освен да преминем през първата тренировъчна мисия (препоръчвам ви да играете с джойстик), но ако се вярва на производителите, задачите, които ще получавате, ще се различават силно една от друга в зависимост от решенията, които сте взели по едно или друго време; дори твърдят, че ще разполагате с повече от един начин да решите главния quest и да завършите играта.

Освен това не бива да забравяме възможността да си наемате и wingmen – на пръв поглед една стандартна опция на всички съвременни космически симулатори, но поне аз за пръв път виждам симулатор, в който можете да модифицирате и ъпгрейдвате корабите на вашите wingmen точно по същия начин, както можете да правите това и със собствения си кораб! Добавете няколкотостотин различни оръжия и оборудване и качествено новата система, по която можете да модифицирате кораба си – много е сложна, но пък е безкрайно удобна за използване и ако си направите труда да четете внимателно техническите данни на оборудването, ще се научите за отрицателно време да я използвате. Всъщност тази игра е рай за тези, които като мен обичат да ровичкат из купища информация – от терминалите на централните компютри можете да получите данни за какво ли не, а като си подбирате кораб, оръжие и оборудване ще трябва да се съобразявате с почти двадесет параметъра! Ще бъде добре внимателно да прочетете указанията от наличния tutorial – иначе лесно ще пропуснете някои дребни, но много важни подробности (например факта, че не получавате веднага поръчаното ново оборудване, оръжие, бойни ракети и кораби – ще трябва да изпълните една мисия преди на базовата ви станция да пристигнат поръчаните goodies).

За последно – не знам какво ще стане на края на играта, но горя от нетърпение да науча! И още нещо – когато четете това списание, производителите вече ще са започнали работа по втората част от Ares Rising, като общо е предвидено да се появи цяла трилогия с единен сюжет; накрая, кой знае, може дори да се окаже, че и корпорацията IPEC вече се управлява от нови хора – и защо това да не бъдат Император и Императрица Mike и Aurelia Marlowe?

Автор: Генко Велев