ArcaniA: Gothic 4

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Една стара поредица поема по нов път. С променено име и различен разработчик, четвъртата част ще се опита да извади Gothic от мрака, в който се бе залутала, и да възвърне славата, която и се полага по право. За добро или лошо

Piranha Bytes отстъпиха дивелъпърския стол

на Spellbound – студиото, прославило се най-вече с командосоподобната стратегия в Дивия Запад, наречена Desperados. То от своя страна е приело работата си изключително присърце и внимателно следи всяко едно предложение, отправено във форумите на Gothic. Често прибягва и до консултации с дизайнерите в Piranha Bytes, колкото и странно да звучи това. А те едва ли са особено щастливи от факта, че един цял свят, изграден лично от тях самите, им бе така брутално отнет.

Едно от основните намерения на Spellbound е да превърне Arcania: A Gothic Tale в по-достъпна и примамлива ролева игра за геймърите извън Европа. Досега поредицата бе популярна най-вече в Германия, а геймплейът й бе всичко останало, но не и кежуъл.

Първата стъпка към осъществяването на подобно начинание е промяната на заглавието, което би трябвало да се хареса повече на по-ограничените северноамериканци, на които само Gothic не им говори почти нищо. Но това не е всичко…

Един нов герой

ArcaniA: Gothic 4 ще ни пренесе десет години напред във времето след събитията в Gothic 3. Безименният герой от първите три части, с който бяхме свикнали, вече няма да бъде главното действащо лице. Той е успял да победи и изгони орките от своята земя и се е възкачил на трона на Миртана. Но като крал, жаждата за власт го е погълнала изцяло и по-голямата част от населението малко или много е загубило доверието си към него. Дори Вещиците на съдбата са разочаровани. А именно те бяха онези, които го тласнаха към благородното му приключение.

Предадени, сега старите гадателки са принудени да намерят нов безименен герой, който да поправи неправдата. За тяхно щастие той живее именно на онзи остров, който кралят на Миртана е решил да нападне и да присъедини към неговото и без това огромно кралство. Това е един нищо и никакъв рибар, в чийто ръце ще бъде поставена съдбата на целия свят. Не забравяйте, че

туй все пак е Gothic игра

и в нея ще може да правите, каквото си поискате – присъединете се към краля, детронирайте го или пък го убедете да тръгне отново по пътя на доброто. Ако пък не ви пука нито за него, нито за хората в Аркания, просто отворете свой магазин и работете като наемник, гледайки си своята собствена работа.

Въпреки че ще играем с нов безименен герой, цялостната структура на геймплея в ArcaniA: Gothic 4 ще бъде подобна на предните три части. Ще изпълнявате куестове и ще подобрявате репутацията си към различните фракции, които обитават света, а всяко едно ваше действие ще се отразява на всичко и всеки около вас. Ще трупате опит, ще качвате нива, ще ходите при учители, които ще ви дават нови умения. Отново ще можете да създавате свои собствени брони и оръжия, а системата, свързана с алхимията, ще бъде доста по-интуитивна. Според авторите менютата ще бъдат по-добре организирани отпреди, а

интерфейсът ще наподобява този в WoW

Авторите обещават, че ще ни предложат и по-ясна куест система, която ще следи всяко ваше действие и ще ви помага при изпълнението на задачите. Че и карта ще бъде въведена – нещо, което липсваше във всяка една от частите досега, което обаче допринасяше за усещането, че скитате из един голям, непознат свят, в който единствено вашето собствено чувство за ориентация ви помага да не се загубите из множеството тесни горски пътечки или високи заснежени планински хълмове.

За щастие помислено е и за хардкор геймърите. В менюто ще има опция, наречена „Gothic режим”, с която може да изключите картата, както и всякакви неща, които биха ви улеснили странстванията ви из света.

Една от основните критики към Gothic 3 бе към

бойната система

която, каквото и да си говорим, бе особено нескопосана. Новите разработчици съзнават това и ще се постараят да заличат горчивия спомен за безумно дразнещите супермогъщи диви прасета от предната част. В ArcaniA: Gothic 4 ще можем да правим множество комбинации от удари, да парираме прииждащите атаки и да изпълняваме специални движения, като например мощно завъртане с два меча в ръка.

Този път обаче не всичко ще бъде толкова тромаво. Искате да изпиете еликсир? Готово. Героят ви няма да си прибира оръжието и да „влиза” в дълга и мудна анимация, прекъсвана в 99 процента от случаите от противниците наоколо. Е, не бива да очакваме нещо и от сорта на Diablo, но според Spellbound новата система ще ускори процеса значително.

Ще бъде обърнато специално внимание и на магиите, които ще допълват всеки един ваш стил на игра. Ако искате да бъдете боен маг – ще получите достъп до бъфове, които подобряват оръжието ви. В случай че предпочитате да сте стрелец, ще използвате друидоподобни заклинания, чрез които ще контролирате растенията и животните.

Заселете се в Аркания

Една особено интересна идея, която все още се обсъжда, е дали Безименния да има свой дом, където винаги да може да се оттегли, да си почине, да остави насъбраната екипировка в някой сандък или да отиде в своята работилница на втория етаж и да създаде някоя броня. В този ред на мисли – доспехите вече няма да представляват един цялостен комплект. Ще има отделни ризници, ръкавици, каски, ботуши и прочие, които от своя страна ще могат да бъдат гравирани със знаците на фракцията, към която сме се присъединили, което от своя страна ще ни позволи пълна кустомизация на облеклото на героя ни.

Светът в четвъртата част ще бъде с една идея по-малък от земната маса в Gothic 3. Говори се обаче, че ще можем да пътуваме доста по-лесно от една точка до друга (из форумите се носят слухове за ездитни животни, но все още нищо не е решено със сигурност). Освен това всяка една зона ще бъде коренно различна от предходната – ще има пустини, заснежени райони, гори, огромни подземни комплекси, пълни с течаща лава…

Времето също ще играе ключова роля в геймплея на играта. Играчът ще може да го манипулира, например всякакви готини трикове от типа на – предизвикване на порой, който ще накара охраната на някоя порта да се скрие под навес, за да може да минете незабелязано покрай нея!

Визуално

ArcaniA: Gothic 4 би трябвало да изглежда зашеметяващо. Все още обаче разработката е в твърде ранен етап, за да се твърди каквото и да било със сигурност. Вярвате или не, в желанието си да направят така, че играта да се харесва и на геймърите в Северна Америка, и на тези Европа, в нея ще открием и специфични графични опции. Едната ще се казва „Europe” и при нея геймката ще бъде с по-мрачни и подтискащи тонове, характерни за първите три части. С другата пък – „North American”, цветовете ще бъдат ясни и по-живи…

Определено ни очаква игра с два коренно различни привкуса, която на всичкото отгоре ще ни отнеме между 60 и 80 часа от живота, когато излезе на пазара. А кога? Може би края на 2009-та. Знае ли човек…

Автор: Владимир Тодоров