facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Anno 1701: The Sunken Dragon
Ревю | 01.05.2008 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
Related Designs
Издател:
Sunflowers
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Въведена е кампанията

Дълги и интересни мисии

Азиатската култура

минуси

Липсват разтърсващи геймплея промени

Прекалено дълги мисии

Все още има версия само на немски

За първи път се запознах с немския Anno франчайз, не от монитора на РС-то си, а от дисплея на мобилния си телефон. Странно, нали. Един прекрасен късен следобед, обзет от скука и убеждението, че компютърна игра не може да портната успешно в Java среда, си я намерих, заплатих и разцъках. И ми беше интересно - в общи линии първия случай, в който батерията ми пада от пълен заряд до нула само с 1 игра. Това ме наведе до следното заключение - не са важни платформата и хардуера, важни са качествата на игра. Anno 1701: The Sunken Dragon е вторият експанжън на цивилизационен сити билдър, който Ubisoft ни предоставя. Доста добре, при положение, че жанра кучетата го яли. Също както и в The Settlers: The Eastern Realm играта ни пренася в загадъчния и екзотичен далечен изток.

Свързващият елемент

Основният недостатък на първата Anno 1701 беше добре развитата и разказана кампания. Играта просто нямаше такава и разчиташе на фантазията на феновете си, да се вживеят в сетинга й и сами да си измислят история. Това се хареса на някои, но повечето (и аз в това число) се чувстваха леко ограбени, незадоволени - все едно ни сърбеше някъде, където не можем да се почешем. Създателите на играта са се вслушали в жалбите, разпрострели се по форуми и чатове и фокуса в Anno 1701: The Sunken Dragon пада върху кампанията. Тя е и най-голямото нововъведение в поредицата.

Кампанията съдържа около 11 мисии доста дълги и интересни мисии. Всяка една от тях разказва и развива историята на безименен герой (до момента, в който не го кръстите в профила си), чиято роля се поема от вас. Той напуска родното си европейско градче, с джоб, пълен с пари, глава, фрашкана с идеи, и яке, тъпкано с бълхи, и поема на дълъг път по море. Финалната му дестинация е Изтока. Стар негов приятел, му е намекнал, че го очаква интересна и опасна задача (как да не ги харесваш съспенс създаващите геймклишета?). Естествено, нашият пич не вдига гълъбите, за да прекоси два континента само заради разходката. Крайната цел на вашето пътуване е натрупването на неприлично голяма сума кинти, която да се опита да изхарчи докато е жив.

Въпреки че историята е с коефициент на оригиналност, колкото патица на заледено езеро, самото й присъствие вече е голям плюс за играта. Освен това авторите на Anno са се опитали да я разчупят, вкарвайки изненади и (не)очаквани обрати. Браво за труда, те не са виновни, че претръпналите ни геймърски мозъци все по-трудно се впечатляват. Запазени са класическите Anno елементи, като откриването на нови земи, застрояването на селища и колонии, търговията помежду им и военните действия. Над всеки един от тези елементи пък се акцентира в различни мисии, което пък ще остави по-свободолюбивите геймъри леко недоволни (налага им се темпото, вместо те да го определят), но в крайна сметка всеки получава това, което желае. Освен това не са направени глобални промени по геймплея на поредицата, и за това прескачащите от елемент на елемент мисии създават чувство за динамика и фън, а това е най-важното за една игра.

Освен стандартните задачи, всяка една мисия е буквално бъкана с допълнителни задачки и субкуестове - иди на еди-кой си остров и го завладей или прекарай търговски отношения с еди-кой, приспи доверието му и го унищожи. Тъй като всяка мисия е сравнително дълга - отнема около час и половина до 3 за последните, с допълнителните мисии можете да прекарате цял ден пред една карта.

Всяко начало е трудно

Както и в другите Anno игри, ще стартирате приключението си с малка лична държава без оръжия, без производство, без нищо - голи като пушка. Първите ви усилия ще бъдат насочени към колонизацията на най-близките острови и земи, тъй като света на Anno още не се е оправил от библейския потоп и островния лендскейп преобладава. Всяка колония ще ви носи определени ресурси, но и ще изисква такива. За да ви е интересно и да има интрига в цялата история, освен вас на другите острови са разпръснати компютърно управлявани играчи, които също развиват държавите си. И ако се замотате прекалено много с микроменджмънта, можете да стигнете до неприятни срещи с техните флотилии, навеждащи ви на мисълта, че 5-годишният рисърч за нови марки вино, тотално не си е струвал в сравнение с подобряването на далекобойността на оръдията. Крайната ви цел е да изнесете останалите играчи от картата, като единствено от вас зависи дали ще го направите с подкупи и съюзи (играта се превръща в икономически симулатор) или със силата на барута.

Извън колонизацията, експанзията и акумулирането на ресурси отново ще можете да се възползвате от уменията на специалните си агенти. Всеки един от тях не може да спечели играта, но доста помага в тази посока. Bomber-ът например може да гръмне произволна сграда на врага ви, а Отровителя превръща кладенци и водоеми в малки смъртоносни басейни. Освен тях ще можете да влияете на морала на лошите с Демагога, да събирате подробно инфо за останалите играчи с шпионина или да грабите от съкровищницата му с джебчията. В същото време, постоянно трябва да се грижите за търговията си и да се пазите от пиратски набези, а по-озлобени от азиатските, трудно се намират.

Финални щрихи

Последното най-голямо нововъведение в поредицата е редакторът за карти. Имаше три различни едитора в оригиналния Anno 1701, а сега експанжънът добавя и т.нар. world editor, позволяващ ви да създадете собствена кампания. Както и първите мод инструменти, и този е с доста приветлив интерфейс, така че на са ви нужни кой знае какви хакерски умения, за да направите сносна карта.

Уви, графиката е останала непроменена. И въпреки че Anno беше една красива игра преди около година, сега вече се усещат недостатъците на използвания енджин. Новите елементи и украси, в типичен азиатски стил, както и феноменално добре изглеждащите водни повърхности до някъде спасяват положението, но при следващия Anno определено трябва да се мисли за подобряването на визията на играта. 

 
системни изисквания
2,2 GHz CPU, 512 MB RAM, 64 MB 3D Video, Win 2000/XP
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28