American Conquest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 мар. 2003

В далечния 3-ти август на 1492 година Кристофор Колумб и неговите деветдесет спътници потеглят на пътешествие с ясна цел – да открият пряк път към Азия, за да улеснят търговията с подправки. Пътешествието било спонсорирано от Изабела, кралицата на Испания. Експедицията на мореплавателя не постигнала своята цел, но за сметка на това попаднала на новия и все още неизвестен континент, който впоследствие започнал да носи името на Америко Веспучи.

С откриването на Новия свят и с опитите на всички по-големи европейски сили да се заселят на континента и да завземат природните богатства започва 300-годишният конфликт за тази безценна земя. Той стартира с откриването на Америка през 1492 и свършва около три столетия по-късно, когато на 4-ти юли 1776-та, американците успяват да извоюват своята независимост. American Conquest е посветена точно на този исторически период. Сигурен съм, че всички горди американци с кеф ще разцъкват тази игричка, за да погъделичкат своето самолюбие и самочувствие.

American Conquest е мащабна реално-времева стратегия

разработена от украинското геймстудио GSC Game World (създатели на поредицата Cossacks) по поръчка на издателя CDV. Един от най-големите плюсове на новата им игра е, че до шестнадесет хиляди единици едновременно могат да вземат участие в една битка. Това определено е грандиозна цифра. Лично аз не си спомням да е излизала друга стратегия, която да прави възможни подобни масови сражения, освен може би гореспоменатия Cossacks, който е на същата фирма.

Играта се основава на напълно съществуващи битки, племена и нации от края на 15-ти век и проследява събитията от стъпването на Колумб на Новата земя чак до Деня на независимостта. Ако разбирате добре английски, ще имате възможност да получите и съвсем безплатни уроци по история. Преди всяка мисия ще слушате изключително дългите и на моменти дори отегчителни лекции за по-основите събития, предхождащи сценария.

В играта са включени дванадесет различни враждуващи фракции, всяка от които притежава по няколко уникални единици и специфични сгради. Освен Великобритания, Испания и Франция ще управлявате и племената, населявали територията на Северна Америка – маи, ацтеки, инки, сиукси и др. С индианските фракции обаче имате възможност да играете в една единствена кампания. Това не е особено изненадващо, особено като се има предвид, че местните жители не са успели да спечелят кой знае колко сражения.

Изобилието на юнити

е много голямо. Общият брой на различните единици е около сто. Въпреки мащабните сражения, управлението на толкова огромни войски не е трудно. Имайте предвид, че можете да подреждате единиците си в зададени формации. Единственото, което ви трябва за целта, е офицер, които да ги строи. Към вече сформираната група ще се присъединят знаменосец и барабанчик, който да вдига морала на вашата армия. Като стана дума за морал, трябва да ви предупредя, че той ще играе голяма роля за изхода на сраженията и за ефективността на вашите войници. Сигурен съм, че не искате да станете свидетел на това как част от армията започва да бяга панически от полесражението.

Нещо, което ми направи добро впечатление, е, че сградите могат да бъдат завземани от противникови войници. Както в собствените, така и в чуждите постройки имате възможност да вкарвате пехотни единици. Веднъж барикадирали се в дадената сграда, войниците стават доста ефективни, получават защитен бонус и трудно могат да бъдат изритани оттам.

Четири климатични зони

Енджинът на играта ще е познат на всеки, който е играл предишните заглавия на GSC Game World от поредицата Cossacks. Сега обаче той е леко модифициран. С оглед на изминалото време не е нещо невероятно, но и определено не е и за пренебрегване. Хубавото в случая е, че щайгата не се натоварва кой знае колко и при мащабни битки не насича дори на по-слаби машини. Единиците са много по-добре анимирани и движат далеч по-плавно от тези в Cossacks. Всъщност и картите са професионално изпипани в графично отношение. Терените са огромни и богати на детайли. Ще се натъквате на водопади, каньони, скали, малки рекички и т.н. Освен по големина, картите в American Conquest се различават и по типа климатична зона – северна, умерена, пустинна и тропична. В зависимост от това в кой район се намирате, флората и фауната чувствително ще се различават. Из терените ще щъкат най-различни животни – бизони, крокодили, пуми и т.н., които често, особено в периода на миграция, ще представляват заплаха за по-слаби войници и незащитени постройки.    

Исторически коректни кампании

Соловата част на American Conques се отличава с доста продължителен геймплей. Ще имате възможност да изиграете общо четиридесет и две мисии, разпределени в осем отделни кампании. Те се различават главно по това с коя нация играете и в коя година се развиват събитията. Приключенията ви започват с първата експедиция на Колумб, продължават с испанското нападение над инките, седемгодишната война между Великобритания и Франция (1756-1763), въстанието на местните племена срещу американските заселници и завършват с войната за независимост, видяна от гледната точка и на янките, и на англичаните. За хората, които не обичат да се мъчат на дългите и продължителни кампании, присъстват и още девет напълно самостоятелни мисии.
Освен стандартните мултиплейър варианти на игра в American Conquest се откроява и един нов режим, наречен War of America. В него ще имате възможност да изберете която и да е от дванадесетте фракции и да воювате на териториите както на Северна, така и на Южна Америка. Вашата цел ще е да покорите земите на своите съседи. Освен това разработчиците са включили и шест исторически битки като сражението при Саратога, Йорк и прочее, които съвсем спокойно ще можете да разцъквате в местното клубче с приятели.
Не е нужно да ви убеждавам, че American Conquest заслужава всяка една безценна минута, прекарана с нея. В редица отношения тя безспорно превъзхожда Cossacks, своя далечен роднина и предшественик. И макар и да излиза в дни, изпълнени с нечовешка конкуренция в лицето на WarCraft III, Age of Mythology и наскоро появилия се Command & Conquer: Generals, American Conquest все пак успява да изпъкне и да привлече вниманието към себе си със своята мащабност, добър геймплей и исторически достоверен и увлекателен сингълплейър.

Автор: Асен Георгиев