facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
American Conquest: Divided Nation
Ревю | 31.05.2006 | автор: Асен Георгиев


оценка:
Производител:
GSC Game World
Издател:
CDV
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

На всеки се е случвало да подкара някоя стара, но любима геймка и да остане крайно разочарован от това, което виждат очите му. Времето обикновено си казва тежката дума – графиката изглежда овехтяла, сюжетът – изтъркан. Случаят с American Conquest: Divided Nation е подобен. Вторият експанжън на реалновремевата стратегия на GSC Game World предлага единствено стандартните подобрения – нови юнити, постройки, карти... В това няма нищо лошо – много поредици минават между капките и по този начин. Проблемът тук е, че играта изглежда силно овехтяла. В геймката, която пресъздава събитията от ранната американска история през XIX век, ще откриете девет кампании, общо около петдесет карти, над сто нови единици и двадесет допълнителни сгради. Но това не е достатъчно, за да може тя да се наложи на пазара през 2006-та година. Особено след като Age of Empires III вече видя бял свят.

Загубени във времето

В стремежът си да ни предложат една исторически коректна игра, програмистите от GSC Game World така са се заровили в миналото, че направо са си останали там. Насочили са огромно количество от енергия си в пресъздаването на Тексаската война за независимост, Гражданската война и Битката за Ню Орлеанс. Това са основните събития, случили се в периода, обхванат от сюжета на играта - 1815-1865. За да позволят на геймъра да почувства атмосферата на едни от най-значимите сблъсъци на територията на Америка, производителите са се погрижили да измайсторят нови войници и униформи. Divided Nation предлага и богат набор от оръжия, използвани от тогавашните солджъри. Сраженията са пресъздадени на базата на автентични топографски карти и исторически документи. Идеята на GSC Game World да създадат малък брой враждуващи фракции (Union, Texas, Confederacy и Mexico), но всяка от тях да има коренно различни юнити, е добра. Уви, реализацията е слаба. Разликата между бойните единици е повърхностна и трудно забележима. Основните новости, с които може да се похвали експанжънът, са добавените кампании и карти, около стотина юнита (заселнически войскови части, нови артилерии, медици и т.н.), и двадесет невиждани досега постройки.

Съдържание

Сингълплейър кампанията се състои от девет части, разделени в четиридесет и три мисии. Както се досещате, всички те са с историческа насоченост. Провеждат се на повече от тридесет различни по големина карти. Сюжетната линия проследява пътя на едни от най-известните генерали от онова време и отразява техните най-знаменити победи и загуби. Divided Nation ви приканва да усетите атмосферата (доколкото е възможно това на базата на примитивното графично оформление) на битките при Гетисбърг и Шайло, прекосявайки гъстите северняшки гори и горещите пустини на юг. И дори да се включите в обсадата при Аламо – едно от най-значимите събития от времето на войната между Мексико и Тексас.

Основното нововъведение, с което се сдоби предишният експанжън, е на лице и тук. В мултиплейър можете да разцъквате Battlefield режима. Ако не си спомняте, той ви предлага възможността да се съсредоточите върху провеждането на битки. В случая те няма да са с конкретна историческа натовареност, но за сметка на това са перфектно балансирани и ще ви позволят да разработвате и изпробвате нови тактики и стратегии или просто да размажете противниците си.

Ретро визия

Чувствам се малко замаян, главата ми се върти, все едно съм изпил бутилка от най-долнопробната българска водка, а краката ми се подгъват като разтопена от слънцето дъвка. Това е ефектът от пътуването във времето, устроено ми от въпросната геймка. Току-що се завръщам от близкото минало, където успях да открия създателите на графичната платформа, която захранва Divided Nation. Според “експертите”, работили по този гениален за миналия век енджин, той е понесъл редица подобрения и вече притежава съвременно излъчване.

Единственото нещо в тази насока, което отчитам като реално изпълнено, е възможността за по-мащабни битки. Вече числеността на войниците на картата може да достигне четиридесет хиляди. За сметка на това юнитите изглеждат като разхождащи се химикалки, а теренът - като мърлява носна кърпичка. Девелъпърите твърдят, че са се погрижили за подобряването на изкуствения интелект на вразите, но от това, което видях, не останах напълно убеден, че е така.

Накъде клонят везните

Преди да пристъпя към заключителните си думи, искам да обобщя положителните и отрицателните черти на втория експанжън на American Conquest – Divided Nation. Плюсовете се изчерпват със стандартните подобрения, които вече изброихме – нови единици, сгради, карти и наличието на солидно количество историческа информация (която може да се използва с образователна цел). Недостатъците са повечко. Като започнем от остарялата графична платформа, минем през невероятно неудобното управление на камерата и системата за приближаване и стигнем до липсата на свежи идеи. Въпреки явния дисбаланс между положителните и отрицателните качества, сигурно има хора, които да се изкефят на Divided Nation – такива, които са били в кома последните няколко години и не са виждали компютърна игра в този период. Или пък хардкор феновете на поредицата.

Заключение

Човешката цивилизация се крепи на прости, ама много прости закони, взаимодействия, аксиоми, теореми и други подобни щуротии. Благодарение на тях всеки представител на вида хомосапиес знае, че не е хубаво да се убива – това е приносът на религията. Интелигентните хора са наясно, че за да имаш приходи, трябва да извършиш определена работа, въз основа на която да те възнаградят – приносът на икономиката. Дори и децата са чатнали, че е по-изгодно да свалиш mp3-ка, отколкото да си купиш оригинален албум – развитието на логическата мисъл.

Има и закони, които важат със страшна сила за гейминдустрията. Според един от тях е невъзможно да създадеш игра и да се опиташ да я продадеш след пет години, защото конкуренцията тогава ще е много по-развита и ще те смаже като хлебарка. Това е основен постулат, който всички производители на игри би трябвло да спазват. Но за съжаление “историците” от GSC Game World явно не мислят така. За сметка на това благодарение на тях можете да осъществите напълно безплатен полет в миналото само чрез кликването на иконката с надпис Divided Nation. Така че и те са дали своя принос за развитието на човечеството. :) 

 
системни изисквания
Pentium 2.0GHz, 256Mb RAM, 128Mb Video card, Win 98/ME/2000/XP
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28