Alpha Black Zero: Intrepid Protocol

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 ное. 2004

Ако си падате по фантастиката и си мечтаете да се пренесете няколко века напред в бъдещето, задължително трябва да хвърлите един поглед на геймката Alpha Black Zero: Intrepid Protocol. Създателите й от холандското дизайнерско студио Khaeon, подпомогнати от големия европейски издател PLAYLOGIC, ни представят тяхната оригинална и добре представена гледна точка за развитието на човечеството през идните столетия. Геймърът получава възможност да се озове във времето, когато колонизирането на чужди планети е в разгара си, а пътуването в далечния космос е детско забавление.

За съжаление този огромен прогрес не е избавил хората от войните и престъпленията. За да намери окончателен изход от ситуацията, правителството създава специален отряд, наречен E.T.I. (External Tactics Initiative) Marines. Именно тук вие и вашият екип се намесвате в хода на човешката история. Надявам се за добро.

Мога да си призная, че винаги съм предпочитал игри, които имат увлекателен и съдържателен сюжет. Alpha Black Zero е точно такова заглавие. Предисторията на събитията, в които и вие ще участвате, е обемиста и спокойно би могла да послужи за основа на

учебник по история на бъдещето

Развитието на нашата планета е описано изключително прецизно по години и събития. В следващите редове ще опитам да резюмирам накратко тривековната еволюция на човечеството.

Първото голямо събитие според тази фикционална хронология, ще се случи съвсем скоро във времето, тоест през 2010 година. Така че всички ние може би ще имаме късмета да го видим на живо, ако авторите се окажат прави. Става дума за създаването на първите колонии на Марс. Шест години по-късно започва изграждането на високо индустриализирани и годни за постоянен живот космически станции – Leonidis Halo, намиращи се в околоземната орбита. Технологиите се развиват така бурно, че през 2019 са построени първите селища на Луната.

Но истинският скок се осъществява през 2021 година, когато на Червената планета е пуснато в действие първото високотехнологично устройство за създаване на земен климат – Soletta. Резултатите са впечатляващи и през 2080 покритият със зеленина Марс има вече население от 200 милиона души. Междувременно през 2043 година руските и американските астроинженери завършват изграждането на пръстена от обитаеми станции около нашата родна планета. Интензивното развитие на цивилизацията ни създава необходимостта от централизирано управление на трите приятелски правителства (Земята, Leonidis Halo и Марс). Така през 2082 се създава Sol Gov (Sol Government).

В началото на 22 век изобретяването на двигател, използващ антиматерия, дава техническата възможност да започне колонизирането на планети извън Слънчевата система. За съжаление всички тези изключителни постижения са помрачени от терористичните атаки на сектата на Cypherchristians. Оттук насетне проблемите пред нашата раса се задълбочават. През 2185 империалистите от Земята и Луната открито се противопоставят на нарастващото влияние на Марс в администрацията на SolGov.

Три години по-късно избухва първата междупланетна война

Нейният край е ознаменуван с подписването на капитулацията на всички империалистически сили, известни като Troglo-Imperialists. Това се случва във Вашингтон през 2191 година. Въпреки този ужасен конфликт покоряването на чужди светове продължава с ускорени темпове.

През 23 век мюсюлманските и еврейските партии получават мнозинство в правителството на Марс и след почти едно столетие управление преименуват планетата на Qahira. Многото убийства на влиятелни политици от Европа и Азия през 2267 отново изправя човечеството пред сериозна криза. Главните подозрения падат върху ESIS – тайните служби на Qahira. В резултат на тези покушения сектата на Cypherchristians на Земята обявява война на SolGov и по-специално – на Червената планета. Използвайки тази нестабилност на централното правителство, много колонии като Fuchiyama, Shih и Concord решават да се откъснат. Те обявяват независимост и се включват в размириците, подтиквани от Troglo-Imperialists.

На следващата година избухва втората междупланетна война. Тя завършва през 2276 с победа на SolGov, но последиците от нея са огромни. Започва тежка икономическа криза, която продължава почти век. Големите компании прекратяват нисколихвените си кредити за колонизирането на нови планети. Из цялата позната Галактика се активизират ядра на Troglo-Imperialists. Техните действия са провокирани и от милитаристичната политика на правителствата на Qahira и Leonidis Halo. Постепенно отдалечените планети преминават под влиянието на терористите, които организират контрабандни канали за разпространение на нанотехнологии и секретни оръжия…

И така достигаме до 2366 година, когато посланикът на Shih иска от SolGov да бъде изтеглен, заради опасната обстановка на тази колония. Току-що създадените E.T.I. Marines, наречени Alpha Black Zero, са изпратени да разрешат кризата. В този момент започва и вашата мисия. Вие ще се превъплътите в лейтенант Kyle Hardlaw – лидер на този отряд от четири отлично тренирани космически командоси. По същото време този офицер е изправен пред военен трибунал, който го обвинява за убийствата на няколко официални лица от SolGov по време на секретни операции на бунтовни планети. От вашите умения зависи дали главният герой ще изчисти името си в следващите мисии или не.

Множество престрелки

Действието в Alpha Black Zero: Intrepid Protocol се развива в third person перспектива, като на къси и средни дистанции може да се прицелвате “от рамото” на героя. В основата на всички ваши мисии ще стои задачата да премахнете враждебните елементи.

По пътя от точката на стартиране до мястото на вашето назначение ви очакват множество засади, пътни блокади и вражески бази. Не мога да определя дали невероятната големина на картите е плюс или минус, но е факт скуката, която понякога ме обземаше. Все пак, само за да обиколите някое ниво, тичайки, дори без да срещнете съпротива, ще ви трябват поне 40 минути.

За всяка отделна мисия може да подбирате въоръжението си в зависимост нейните характеристики. На ваше разположение са футуристично изглеждащи пушкала като снайперова карабина, лека картечница и стандартен автомат. Вашите съотборници също са три отделни типа. Именно тук концепцията на игрицата леко куца. Интелектът на подчинените ви не е от най-добрите. Това са хората, които ще ви бъгват най-много през цялото време. Обикновено запецват около някой дънер или баирче и жестоко изостават. Така в най-големите престрелки ще трябва да разчитате предимно на себе си.

На другия полюс на интелигентността са опонентите ви. Те със сигурност ще ви затруднят, защото умеят майсторски да използват околната среда за прикритие и винаги могат да ви пуснат един откос в главата, скрити зад някой храст. Така че се запасете с търпение – засади ще ви очакват из всички огромни карти.

Serious Sam енджин

Може и да ви се стори малко странно, но графичният енджин на играта е модифициран вариант на този от Serious Sam. Това донякъде обяснява размера на нивата, но не обяснява тяхната еднообразност. Въпреки тези мои думи не мога да не призная, че искрено се възхитих от обагрените в червено или зелено планети. На повечето карти има много растителност, която предоставя отлични скривалища за всички. Визията на героите също не дразни окото, но и не блести с нищо.

В заключение ще кажа, че Alpha Black Zero: Intrepid Protocol не е игра, която силно ще ви впечатли или пък ще ви разочарова. Но въпреки това всеки геймър, запален по футуристичните шутъри, вероятно ще се изкефи на 19-те мисии, които му предстоят.

Автор: Димитър Трифонов – Димо