facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Aliens vs. Predator
Ревю | 19.02.2010 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Rebellion
Издател:
Sega
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Възражда се поредицата

Кампанията с марините донякъде пресъздава атмосферата

При двете чудовища има интересни хрумвания

минуси

Много слаб дизайн на нивата

Никаква история

Проблеми в управлението

АI-то също е слабо

Пришълец и хищник – две думи, които възбуждат интереса на милиони киномани, геймъри и любители на комиксите. Поредицата, която „кръстосва” двете чудовища, се радва на голям интерес вече три десетилетия и закономерно Aliens vs. Predator бе една дългоочаквана игра. В крайна сметка над нея се трудиха не кой да е, а момчетата от Rebellion, известни с оригиналната игра от 1999 г. Резултатът обаче е незадоволителен - стандартен шутър, които може да се похвали само с лош дизайн на нивата и посредствена визия, които моментите на кървави изживявания с някое от чудовищата не могат да компенсират.

Но да не хващаме бика за рогата

Основната идея зад AvP е достатъчно солидна – имате три кампании с отделните герои, като бонус получавате Survival mode, в който трябва да отблъсквате вълни от чудовища. Към това можем да прибавим и широко рекламиран мултиплейър режим. В началото на историята корпорацията Уейланд-Ютани разбива древен запечатан храм, построен от Хищниците и по този начин събужда Кралицата на пришълците и привлича вниманието и на самите Хищници. След това вие и екипът ви се озовавате в изоставена колония на планетата BG-386, която много скоро ще се изпълни с гадини и от двата вида. По-нататък обаче историята не е особено развита и дори появата на Карл Уейланд Бишъп, озвучен от Ланс Хенриксън, не може да ви трогне особено. Единственият вариант да разберете какво точно се случва, е да намирате и изслушвате аудио записи, когато играете с марините.

Кой загаси тока?

Играта с марините наподобява стандартен шутър от първо лице, при това не особено добър. В самото начало на играта атмосферата е грабваща, защото коридорите са адски мрачни. Подобно на Doom 3 имате непрекъсната нужда от фенерче, а погледът ви е прикован към индикатора за движение, познат ни още от филмите. Скоро обаче ще разберете, че отделните елементи не винаги правят добро цяло. Дизайнът на нивата е изключително линеен и еднообразен и не позволява почти никакви маневри. В редките случаи, когато решите да вземете посока, различна от тази, която ви оказва играта, по-скоро ви очаква задъдена улица, отколкото полезен предмет. Индикаторът пък на практика не върши кой знае каква работа, тъй като AvP е много повече екшън, отколкото хорър игра и реално няма особено значение кой кого ще види пръв. Когато пък излезете в джунглата, нещата стават още по-досадни, тъй като атмосферата съвсем се губи; лошият дизайн на картите обаче остава.

Арсеналът на марините е приличен и включва оръжия, познати ни от филмовата поредица за пришълеца като пулсовата карабина, помпа, снайпер и огнехвъргачка, с която може лесно да изпепелявате яйцата на Пришълците. Освен престрелките, играта ви позволява да се борите с гадовете лице в лице, което е интересно и брутално преживяване. Когато на екрана се появи подканящ надпис, е възможно да блокирате атаката, след което да използвате краткото време, в което врага е на земята, за да контраатакувате или презаредите.

Да влязат чудовищата

Безспорно по-атрактивните герои в AvP са респективно Пришълецът и Хищникът. Историята с първия започва, когато успявате да избягате от една лаборатория и освобождавате своите пленени събратя. Ако примем, че сте започнали игра най-напред с марините, получаването на контрол върху двете чудовища е готино на първо време, защото за вас стават достъпни напълно нови умения. Пришълецът е максимално подвижен, като управлението му изисква известно време, докато свикнете с контролите и фактът, че във всеки един момент, почти без да искате, може да се озовете на някоя стена или на тавана. Ако успеете да се преборите с неудобството от това, ще се насладите на няколко интересни момента, но играта не ви ги предлага често.

На свой ред Хищникът влиза в действие, когато издържа успешно изпитанието за мъжество и вече е пълноправен ловец, отправил се за плячка. Той безспорно е най-силният от трите героя и играта с него е най-впечатляваща и брутално, особено в моментите, когато успеете да приклещите някой нещастен човек и да изтръгнете главата или да счупите гръбнака му. Освен двата вида ръкопашни атаки, той изстрелва плазмени заряди, които също биват два вида – бързи, но по-слаби и по-бавни, но мощни.

Играта с Хищника също разчита на стелт елемент, който е относително добре реализиран. Имате възможност да се сливате с околната среда, което ви позволява да се движите (почти) незабелязани, и същевременно получавате достъп топлинното зрение на чудовището, чрез което лесно откроявате приближаващите се войници. Имате възможност и да примамвате враговете си като ги карате да се насочат към избрано от вас място. Системата работи, но не търсете особен реализъм в нея, защото едва ли някъде ще откриете обучени войници, които с такава готовност отиват към собствената си смърт.

Няколко думи за визията

Визуално AvP отново е някъде малко над средното. Въпреки че прилича на Unreal, енджинът на играта всъщност е Asura и е дело на самите Rebellion. Той е създаден на базата на енджина на оригиналната игра от 1999 г., който е напълно разглобен и осъвременен, а вече е прибавена и поддръжка на DirectX 11 за онези, които разполагат със съответния хардуер и софтуер. Благодарение на Pixel Shader 5 са добавени и някои доста добри ефекти, засилващи атмосферата.

Извън това гласът на Ланс Хенриксън е добре дошъл, но пък по време на кампанията с марините няма как да не се подразните от озвучаването на Текила с характерен, но безкрайно неоригинален латино акцент. На Пришълеца, който получава наставления по някакъв необясним телепатичен начин от своята Кралица, поне това му е спестено.

Като изключим досадно дългото време за зареждане на нивата, трите кампании са доста кратки и по никакъв начин не могат да удовлетворят играчите, особено при тази с Пришълеца. Очевидно е, че Rebellion са имали доста идеи с потенциал, но реализацията на някои ключови елементи е посредствена. Това наистина е жалко, защото играта в много отношения представлява амбициозен опит за възраждането на класическата РС шутър поредица. За съжаление, освен за кратко и кърваво забавление, Aliens vs Predator няма да остане в гейм историята с нищо кой знае колко впечатляващо.  


Второ мнение

Факт е, че на пръв поглед Aliens vs. Predator изглежда като груб, недоизпипан и клиширан продукт, чийто левъл дизайнери страдат от сериозна липса на въображение.

Механиката, която направи оригиналната игра от 99-та обаче толкова популярна, се завръща и онези от вас, които все още си я спомнят, ще се почувстват като у дома си.

Кампанията с пехотинеца е класически екшън, а препратките към "Пришълци" са навсякъде. Текила напомня ли ви на Васкез? И двете са дразнещи, безспорно, но дори и този елемент допринася за цялостната атмосфера. Кампанията на хищника пък е за онези, които искат да се чувстват безсмъртни и да подскачат от клон на клон из дърветата, както в първия филм с Шварценегер (много добра геймплей идея между другото), а играта с пришълеца, от своя страна, никога не е била лесна. Просто сме забравили какво е да пълзиш с бясна скорост по стени и тавани. Вярно е, че управлението на моменти може да бъде леко изнервящо, но комбинацията от space и средния бутон на мишката вършат чудеса при навигацията на това чудовище и в случаите, когато искате да настигнете цивилен и да го подготвите за някой фейсхъгър (още една прекрасна идея, макар и без особен смисъл).

Безспорно геймплеят изглежда клиширан и слаб на фона на някои от съвремените шутъри, които се подвизават на пазара. Но това не го прави по-малко готин, най-малкото защото прави реверанс към две от най-популярните чудовища в киното и игрите, които през последните години бяха позабравени.

Моята оценка е 4.5

Владимир Тодоров

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista; CPU: E6400 2.13 GHz или Athlon 64 X2 4800+; 2 GB RAM; video: nVidia 8800 GTS 512MB или Radeon HD 2900 XT 512MB
напиши коментар
 

1104 мнения
профил »
vanmx каза на 20.02.2010, 09:13 ?. :

Как може още да се правят такива в стил DooM 3 шитове

1220 мнения
профил »
vasito каза на 20.02.2010, 09:15 ?. :

Играл си само Дуум и CS нали.....

1104 мнения
профил »
vanmx каза на 20.02.2010, 09:25 ?. :

Точно Doom 3 и CS са най-малоумните пуцалки. Същото важи и за Killzone 1 и Quake поредицата. Просто такива игри в затворени пространства, скучен дизайн,никакъв сюжет, идиотско озвучение извънземни, скафандри, лазери и т.н SCI-FI простотии не ги понасям. И не съм от тия пишлемета за които ме мислиш :)

297 мнения
профил »
Hurricane922 каза на 20.02.2010, 10:03 ?. :

За quake не съм съгласен,последните 2игри са издънки обаче 1,2,3 са си класика и все още се играят.....

110 мнения
профил »
Изход каза на 20.02.2010, 12:19 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 12:19 ?.

Doom 3 беше шутър със стабилен екшън и добра атмосфера. Просто беше по-дълъг, отколкото трябваше.


203 мнения
профил »
Fanatic каза на 20.02.2010, 09:17 ?. :

Не мога да рабера защо всички се оплакват от дизайна на нивата...Линейни били незнам си кво...Еми вие кво очаквахте, Sandbox ли? На мен не ми бяха пробем когато играх с която и да е раса.

Имало по-добри шутъри...Eми има да....Не мисля че авторите са искали това да бъде убиецът на MW2.

671 мнения
профил »
the_presator каза на 20.02.2010, 09:17 ?. :

Играта не е добра и омръзва бързо.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 20.02.2010, 09:28 ?. :

А стига бе! Наистина ли е толкова зле? :(

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 20.02.2010, 09:28 ?. :

За който не му понася Сай-Фай жанра - да си пише коментари по игри за WWII като са му толкова близки с реалността и оригинални... критиката към AVP безспорно не мога да я отрека но на думи е по-сериозна... в действителност играта определено убива време и е доста по-различно от останалите напоследък ;)

247 мнения
профил »
TheStudge каза на 20.02.2010, 09:36 ?. :

Найстина много слаба игра .

323 мнения
профил »
rampage85 каза на 20.02.2010, 10:07 ?. :

Така като гледам от статията,май това не е точно играта,която очаквах,но няма да си изграждам мнение за нея докато не я пробвам.

30 мнения
профил »
turok каза на 20.02.2010, 10:08 ?. :

Хора какво ви става?Играта е супермегагига яка,стига сте я плюли!!!
PS:Добро Ревю,изкефи ме...БРАВО

784 мнения
профил »
veluvian каза на 20.02.2010, 10:17 ?. :

За съжаление и моето мнение не е толкова положително. Опитах кампанията с хищника, защото все пак ми е любимец. Скоковете и маркирането определено е може би едно от най - интересните нововъведения. Но... убийствено кратка! Унизително дори! Едва докопах и последното оръжие от арсенала на хищника и то взе че свърши. Имаше големи очаквания към тази игра, но само част от тях се сбъднаха. И дори графиката не е кой знае колко.
Мисля, че авторите не би трябвало да се съобразяват на 100% с филмите между чудовищата, защото имаме екшън, който наистина е интересен, но на базата на адски досаден сюжет. Ами това вече сме го гледали.
Вероятно ще си спечеля противници с мнението си. Но за успешен продукт трябва да черпим от класическите и извратени идеи на художника H.R.Giger, а не от баналните филмови идеи. А сюжета на играта вероятно е изпреварил Пол Андерсън, който със сигурност ще направи подобен трети филм и по нищо не може да стъпи на малкия пръст на Ридли Скот, който сътвори оригинала на Alien.
Може би играта е оринтирана предимно мулти и там ще бере точки. Статията е справедлива напълно според мен.

484 мнения
профил »
denik каза на 20.02.2010, 10:29 ?. :

хахаххахаха обаче имаше мега хайп и сега който я е преордърнал ще се мъчи в ада!

28 мнения
профил »
MyGaMeS каза на 20.02.2010, 11:09 ?. :

Моето мнение е , че играта е много добра и феновете го оценяват , сега за мен лично единственият проблем на тази игра е дължината на мисийте и техният брой , сега немога да приема игра , която се врътка за 2 часа с всички възможни раси , ако мисийте бяха повече и соло кампанията ви отнемаше поне 10 часа геймплей . ами мисля че коментарите за тази игра щяха да са доста по-различни , защо God Of War е можеби най-добрата игра за пс2? Ами защото е интересна като история , има приятен геймплей и не се врътка за 2 часа игрално време ,именно тва са 3те най-важни неща за една игра с амбиции да стане хит, ако хората от ребелион бяха седнали да поработят малко повече над този аспект на играта , щяха да имат огромен успех , мисля че през 2010 година вече никой не може да впечатли геймърите с яка графика , знаем какво правят хората от crytek и техния cry engine 3 , но какво от това? Графиката се развива , както и технологийте с всяка година , но с какво помните игри като Crysis ? Игра показваща моментните възможности на последните технологий и игра с умишлено завишени изисквания , за да могат хората разработчици на хардуеар да си продават продуктите на вманиачените на тема ''макс графика'' геймъри. Ами след всичко казано до тук , моето мнение е ,че за момента само една единствена компания знае как да подходи към направата на дадена игра , да говоря за blizzard , имах честта да бъда един от много малкото щастливци , на които им бе изпратен beta key за тяхното демо към играта star craft 2 и знам че доста се отместих от темата , все пак тук говорим за шутър , но ако кампаниите които се занимават с разработка на игри , последват този модел за направа на една игра , на пазара сега , всяка 2ра игра би била нещо изключително. Но уви , разликата е , че близард не гонят и не си поставят срокове за техните игри , в резултат на това , рано или късно , геймърите ще се сдобият с игра която ще се играе поне десетилетие напред , това е правилният подход към направата на една игра.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 20.02.2010, 11:20 ?. :

Rebellion напоследък се показват като сериозни некадърници (Rogue Warrior,AvP). Играта не е много зле,но покрай цялата реклама количеството "зле" се увеличава многократно. А имах очаквания...back to AvP2 (oldschool baby!)

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 20.02.2010, 11:34 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 11:48 ?.

Изключително слаба игра. Изобщо не ме впечатли, въпреки, че съм почитател на предните части... В началото започва много добре с хищникът и пришълеца, но само до там. Остатъкът, както и цялата кампания на маринеца си беше скуукаа. Историята си е онази тривиалната с пирамидите, но поне графиката радва окото.
Пехотинецът май можеше да изкефи само като награби смарт гъна, цялата кампания с него ми беше суха.
Пришълецът беше готино направен, но управлението ми е непривично и така си остана. Някак си беше по- удобно в предните игри с него. Особено дразни как може да се забавиш докато целиш шахта, че да излезе командата да влезеш в нея. Излишно бавене, за индивид, който разчита невероятно много на скоростта и бягането, особено като те затрещят с някое яко пушкало. Готино коли враговете гадинката, но омръзва. Най- писва обаче когато харвестваш някого как "удобно" покрай теб се появява един фейсхъгър. Играта тук ми беше далеч по- интересна.
Хищникът си остава мачкатор. Копието е имбата и заради смотаното AI и невидимостта, переш си колкото искаш от другия край на нивото (че и зуум има), гъташ щъкащите жалкари и пестиш и ток и кръв така. Адски ми хареса HUD-а му, но не ми допадна, че беше много human friendly, сиреч, няма я тръпката от разни йероглифи и щуротии да премигват по екрана. Това се преглъща. Жалко е също, че оръжията са му малко, както и за хомо сапиенса. Ама пък поне има баланс с Пришълеца. Healing shard-овете му също са странни. Цялата идея с тях малко не ми се връзва.
Честно казано очаквах доста, доста повече. Не е лоша играта, но само толкова. Не ме впечатли и няма да я запомня с нищо. Изигра се- следващата. :D

143 мнения
профил »
viviboy каза на 20.02.2010, 11:54 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 16:43 ?.

Съгласен съм с всичко казано дотук... наистина беше кратка. Хищикът беше само един и битката с него беше повече от лесна. И още нещо, което не мярнах да е коментирано, но малко ме подразни, как така маринката ще може да блоква меле удъри... и в мултито става баси имбата. Поне главната героиня "Тequila" беше симпатична (най-добрата част от кампанията на марина според мен).

88 мнения
профил »
Nerozavar каза на 20.02.2010, 12:03 ?. :

На фона на тези г...а които играя последните 2 години това е направо шедьовър. Мен пък много ме радва добрия стар PC пуцалник от едно време. Това е единствената игрица която наистина ме е накефила покрай недодялани простотий като Modern Warfare 2 и Crysis които нямат нищо друго от яка реклама и хубава графика.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 12:19 ?. :
Редактиран на 21.02.2010, 18:46 ?.

Кефи те стария PC пуцалник?Играи Serious Sam и не се ебаваи с готините шутъри.Хмм,безмислени касапници за аудитория до 10 години...некакси странно.Всички малко деца ли са садисти?Тва не не е Halloween?

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 12:17 ?. :
Редактиран на 21.02.2010, 01:36 ?.

Мда,първите 30 минути е готина,после разбираш гадната истина.Разочарован съм от историята(може би не я разбрах,ама караи).Като геимплеи можеше да е малко по-добре,боината система е на масеци разстояние от Assassin's Creed.Краткостта и нелогичността също са гадни,последните босове,ако не трудни са поне АДСКИ досадни.Играта е колкото да са забавляваме малко преди излизането на добри заглавия.Въпреки сичко на мене ми хареса,не е супер гадна,просто посредствена.Нещо,което много ме...обезпокои,беше насилието в играта...то не е и наполовината на първите 2 игри.Просто е скучно.Забелязах го още от килл мовес треилъра,аматам ставаше толкова бързо,че не можех да се фокусирам.Кръвта е прекалено малко,въпреки,че откъсваш ръце и глави,просто не е задоволително,като Warrior Within например.Цял месец,чаках тази игра,и накрая и теглих една маина след превъртането и си пуснах Left 4 Dead 2.Играта не е и толкова страшна(12 шот е изкючение).Няма я музиката,няма го Хищника,които мазно пищи като зима хед.Не е лоша игра,но не и добра.Графиката не е толкова лоша(ма тежка да го...)и на добра видеокарта е готина.Препоръчвам играта на някои,на които не му се минава една и съща игра отново и отново.
П.П. Ако може някои да ми каже откъде доиде идеята за хилването на хищника?В филмите се мушка със спринцовка,маза се с гадост,пак се мушка с жалко подобие на спринцовка.Откъде са двете остриета,които се забиват в шкембето?А те са още от 2-рата или пърата игра.

88 мнения
профил »
Nerozavar каза на 20.02.2010, 12:39 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 12:45 ?.

Дай пример за добра игра която ще излезе скоро. Аз така като те гледам какви игрички играеш си точно в категорията 15 годишен геймър цъкащ посредствени пуцалки. В последно време игричките се насочиха към аудиторията до 10 години. То затова не излиза нищо яко, а се правят само безсмислени касапници и мулти бози.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 20.02.2010, 13:18 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 13:19 ?.

Добра игра,която ще излезе скоро? Пъво се сещам за Splinter Cell Conviction. "Посредствени пуцалки"? Като Aliens vs. Predator ли? Защото тя е точно такава.
Странно твърдение,че игрите които излизат напоследък са насочени към "аудиторията до 10 години". Погледни Dragon Age,Mass Effect,Borderlands,BioShock,S.T.A.L.K.E.R . Предполагам,че това са игри,които не са твой тип защото ако харесваш AvP значи си по "посредствените пуцалки".
А,че FPS-тата са насочени към 10 годишни е ясно,то винаги си е било така.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 15:43 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 15:53 ?.

Assassin's Creed II
StarCraft II
WoW;Cataclysm
Splinter Cell:Conviction
Dragon Age:Awakening
Command & Conquer4:Tiberian Twilight
Suprime Commander2
Battlefield:Bad Company2(на ти мулти шутър с готин сингъл!)
(още някои,които ме мързи да се сетя)
+излезлите:
Mass Effect2
BioShock2
(още някои,които ме мързи да се сетя)
Това ни дава достатъчно време докато излезе новия Prince of Persia,Tom Clansy's Ghost Recon,Diablo3(може би новия F.E.A.R. и Serious Sam3) и Crysis2
Аз не се кефя на "посредствени пуцалки"дори шутърите са ми отбиване на времето.
A Alien vs Predator не е точно пуцалка,както казва пича отгоре,защото ти дава шанс да избиваш като животно хора(алиен)или да се гавриш с тех(предатор),без нито един приизнак на "талибан с калашник стреля на ръш".Проблема ми с тебе,е че се ебаваш с Crysis и MW серията.Аз казвам,че играта е добра...толкова.Това,че ти се закачаш и ръсиш помии,че съм се кефел на пуцалки,е може би защото през живота си не си игра друго.Оди се запали и играи CS бот.
П.П Па и аз си се кефа на касапниците,а че дизаинерите не уважават това,че Singleplayer е винаги в главното меню над Multiplayer,не е наш преблем да обсъждаме.

11 мнения
профил »
MiLeN_kiLLerNO:1 каза на 20.02.2010, 14:20 ?. :

Много е яка играта!Аз вече я превартях с маринците.Не мога да сазбера какво не и харесвате?Мисийте са готини,оръжията са яки.Не мога да разбера какво не и харесвате?

110 мнения
профил »
Изход каза на 20.02.2010, 14:45 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 20:09 ?.

Че я играят хора, които не знаят къде се слага "й".

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 15:50 ?. :

+1

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 20.02.2010, 14:23 ?. :

Единственото и лошо е,че е убийствено кратка.

18 мнения
профил »
EviL каза на 20.02.2010, 14:51 ?. :

Хъм със смесени чуства съм... От една страна това е играта която исках ( и много хора като мен ) от друга не точно. Не ме разбираите - до момента това е най-добрата милтиплеар игра на тема Пришелеца срещу Хищтника. За съжаление поради този факт страда единичната игра .. и то много.

И все пак всеки който е изиграл поне една карта в мрежова игра с която и да е раса няма как да е разочарован. Това е един от малцината фирст пърсън шутари който толкова добре да събира под един покрив ръкопашен бои и огнестрелни оръжия и то толкова елегатно и удобно. Не мога да разбера защо хората пищят че картите не били интересни и достатачно разчупени ? На картите който аз играх в мрежова се чуствах прекрасно.

Както и да е - много се радвам че си закупих играта - вече десет часа се забавлявам като за последно да късам глави със хищтника или да пълня пришълците с олово :)

П.С. Ако сте фен на поредицата - купете си я , ако сте фен на разнообразен мултиплеар със напълно различни класове и интересна боина система - купете си я , ако не си падате по франчаиза и не сте особен фен на мултиплеарите и играте игрите само заради единичната игра - не си я копуваите.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 20.02.2010, 15:19 ?. :

... ще видим до къде ще се простре мултиплейъра... останалото вече го казахте =(

П.П. има дребно тайпо в последната думичка от коментара към 12ти шот.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 22:10 ?. :

дребно какво...?

4 мнения
профил »
Dragon age каза на 20.02.2010, 15:59 ?. :

Как се използват мините.Нали натискам 2 оня не6то се пипа и до там.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 20.02.2010, 19:58 ?. :

Еми щракваш и оня я фърля на земята малко пред теб. Това е, че изискват точец. Ако нямаш енергия- мина друг път. :D Иначе той си се пипа там, зарежда я и те така. :)

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 21.02.2010, 18:23 ?. :

(defaut)среден бутон на мишката.Не мога да повярвам,че си направи профил,само за да питаш това.

240 мнения
профил »
cobra11ben каза на 20.02.2010, 17:01 ?. :

Вижте играта не е лоша. Дават и 7/10 повечето гейм медий което значи, че е добре.
Според мен незаслужено сте и дали 3ка. Аз и давам 5тица. Има разнообразие и атмосфера. Геймплей-а също е на ниво макар и да не е нищо особено.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 22:10 ?. :

Е,Владо и е дал 4.5,и тва е нещо.

88 мнения
профил »
Nerozavar каза на 20.02.2010, 19:07 ?. :

Айде да има мир. Игрицата е добра като цяло и става да я изиграеш 1-2 пъти. Добро продължение на поредицата. Чакаме и новите заглавия.

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 20.02.2010, 20:12 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 22:09 ?.

Eто и моето кратко "ревю" на multiplayer режима(който изненадващо не сте коментирали):

За съжаление са оплескали и една от главните причини да чакам играта а имено multiplayer-ът, причината поради която станах доста голям фен на 2ката...

1. Абсолютно необяснима и откровенно казано дразнеща е липсата на класовете! Докато в 2ката освен "баналните" predator и alien, имаше сравнително голямо разнообразие от подкласове(например за Aliena - Runner, който е най-бързия,но и най-кекавия, Preatorian - който беше най-издръжливото говедо, но бе тромав и не можеше да прави quick kill, Drone, Predalien и тн.), които внасяха огромно разнообразие при игра не само с дадения вид, но и с дадения клас. В тази игра трупането на фраговете може само да ти отключи... нови скинове. Честно казано си мислех че липсата на класовете я има само в демото, но уви!

2. Зрелищните "quick" kills... Ако тове е quick идея си нямам какво ще да е slow! Безспорно въпросните касаплъци са зрелищни (първите няколко пъти) но отнемат 3-4 секунди, през което време сте изцяло открит за атака... Давам като пример следната безумна случка на която станах свидетел: Alien убива marine с "quick kill", зад него 1 Predator търпеливо чака да му свърши kill анимацията, след което той почва да мори Alien-а, а през това време аз му напълвам каската с олово... Подовни "опашки за kill-ове" са твърде чести и невероятно дразнещи, пак питам - какъв беше проблема в Multiplayer, quick kill-овете да са като в 2ката(просто издебваш някой в гръб с Alien-а и му хрусваш главата за половин секунда,без излишен драматизъм)?!?!?!

3. Лошия дизайн не е отишъл само за single player-а, и за мултито са си оставили... не сериозно, в 2ката картите са значително по-добре измислени!

Въобще наистина не очаквах сингъл кампанията да е кой знае какво, или пък да има невероятно добре измислен сюжет (просто вижте тези на филмите...), но когато дори мулти-то e сериозен downgrade спрямо предишната част(където то бе повече от добре направено), наистина максималната оценка за играта е 3/6!

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 20.02.2010, 22:01 ?. :

Напълно прав във всяко отношение.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 20.02.2010, 22:08 ?. :
Редактиран на 20.02.2010, 22:21 ?.

Ха!И за 3-те точки съм съгласен.В демото малко ли стелт кил вериги имаше.По 5 човека един след друг,а накрая първия се респаунваше е продължаваше.Тва позволява на нооб,дето не може да се бие на меле,и само спами левия бутон,да изтреби сумати народ.А в 2-ката трябваше да се прицелиш,кошмар за хората,които не се опражняваха.Съгласен съм и за дизаина.На рафинерията,хищник,качил се на вентилационните шахти с плазмата=wtf pwn срещу неопитен противник.Имаше и стая(с диска),където марин кашон беше неубиваем 1vs1.Поне има интересни мултита,ама проблема е,че никои няма да ги играе.Новаците цъкат на Team Deathmatch,хардкор на Free For All.Много малко хора се занимават с Predator Hunt и Infastation,може би само приятели.Само се чудя,защо досега никоя игра,с готино мулти,не излиза с ботове.Добре,да ти иска CD кеy за онлаин игра,ама защо не пускат ботове?Аз не бих купил игра за 60 лв. , знаеики,че съм напълно зависим от другите хора за игра,и имам 5 часов сингъл.Crysis и CoD са отлични примери(за ботове да не дава XP разбира се!)за готин мулти с кратък сингъл.Искаме ботове!Учете се от Quake игрите wtf.

671 мнения
профил »
the_presator каза на 21.02.2010, 07:36 ?. :

+1 Напълно съгласен съм.

4 мнения
профил »
kamenator каза на 21.02.2010, 13:42 ?. :

Ето го и моето мнение за играта...

ПЛЮСОВЕ:

-все пак това е AVP игра която за щастие не е правена по малоумните AVP филми

-визуално играта е супер, някои може и да не се съгласят но за мен не графиката прави една игра добра

-звуковите ефекти и музиката са по добри от всякога и носят духа на филмите

-новата меле система тип "камък-ножица-хартия"

-разнообразие от режими за игра в мрежа

-зрелищна касапница

-пак могат да се чупят лампите, коета внася допълнителен стратегически елемент

МИНУСИ:

Като цяло Rebellion не са се поучили от работата на Monolith върху AVP2 и елементите които я направиха успешна

-мисиите са кратки и малко но брой

-нямя различни класове и подвидове като runner,specialist,light predator от които да избираме при игра в мрежа тук добавям драстично намаления арсенал при пехотинеца и хищника

-картите за игра в мрежа са малко и липсват емблематични места от филмите

-при мисиите с пришълеца вече започвате като напълно развит организъм

-вече не може да разчленяваш тялото на врага с екслозии или голи ръце

-AI-то можеше да е по-добро

-историята, но това е в следствие на кратката кампания

-клякането- движение което с появата си доразви играта при шутърите и откри нови стратегии отсъства (мен поне ме подразни)

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

Средна работа. Можеше и по-добре, дано да доживеем продължение което да отсрами тази ира. Навит съм даже на римейк на AVP2 стига да има стабилни сървъри.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 21.02.2010, 18:31 ?. :

Новата система не е "камък ножика хартия",предвид факта,че можеш да видиш анимацията на атаките и да ги различиш,са сметка на това,блока е труден за забелязване,и докато се усетиш да направиш тежка атака,противника те е превърнал в заклана коза.Въпроса е бързо да мислиш.Проблема е.че всички Alien играчи винаго започват с тежка атака от разстояние(за трофеи) и е почти невъзможно да го нападнеш или блокиташ.Ако нямаш далекобоино оръжие си преебан срещу умел Alien(да не говорим,че докато те млати може да мине зад теб и да те изтърбуши) За другото съм съгласен.

4 мнения
профил »
kamenator каза на 22.02.2010, 15:10 ?. :

"Камък-ножица-хартия" - блокът спира леките атаки, леките атаки могат да прекъснат тежка атака, защото тя се изпълнява бавно а тежката атака пробива през блока. Схвана ли аналогията?

32 мнения
профил »
Revan_666666 каза на 21.02.2010, 16:17 ?. :

4,5 за играта.

83 мнения
профил »
BrakeDown2 каза на 21.02.2010, 17:07 ?. :

Не проумявам как в кътсцените са толкова зле направени лицата, а ингейм са перф.
Беше ми много смешно че показва "Storyline progress:". Очаквах.... НЯКАКВА история от AvP... Много бързо ми омръзна

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 21.02.2010, 18:33 ?. :

А демек са се ровили в филмите,комиксите и старите игри...

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 21.02.2010, 18:42 ?. :

Aliens vs Predator е една игра,харесвана от всички,още от момента на обявяването и(вижте коментарите на видеотата,и ги сравнете с тези).Една игра,без забавяне,без разлика в PC,PS и XBoх версиите,с демо,подсказващо,че тази игра ще рита задника ти,докато вътрешностите ти излязат през дупките на главата ти(2 очи,2 ноздри,2 уши и уста),а като пуснеш мултито,мозъка ти ще избите през осма дупка зад главата ти.А какво получихме?Нещо,което прилича на експанжън на първата игра,отколкото самостоятелен продукт.

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 21.02.2010, 18:55 ?. :
Редактиран на 28.02.2010, 16:50 ?.

vanmx каза на 20.02.2010, 11:25 ч. :

Точно Doom 3 и CS са най-малоумните пуцалки. Същото важи и за Killzone 1 и Quake поредицата. Просто такива игри в затворени пространства, скучен дизайн,никакъв сюжет, идиотско озвучение извънземни, скафандри, лазери и т.н SCI-FI простотии не ги понасям. И не съм от тия пишлемета за които ме мислиш :)

---------------------------------------------

" пишлеме..."

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 22.02.2010, 06:29 ?. :

Еи перничанин!Стига си псувал бе!Как целуваш маика си за лека нощ,с толкова мръсна уста!Стига вече егати!Пича не се кефи на SCI-FI,тои си губи по един или друг начин.Ежедневно ми казват,че любимите ли игри съкс,ама не откачам като тебе.Егати нервната криза удари!CS е смотана,Killzone не съм играл,с Quake СЪМ ИЗРАСТНАЛ,ма не се гнева като тебе.Не мога да повярвам,че се фанахме за гушата с Doc заради тебе.

110 мнения
профил »
Изход каза на 22.02.2010, 20:09 ?. :

Sabaka, знаех, че си тъп...ама надмина всякакви очаквания!

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 22.02.2010, 21:23 ?. :
Редактиран на 22.02.2010, 21:27 ?.

Добре,де сега с кво те обидих?От Перник ли си?Викам му на човека,щот се нерви за глупости и псува.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 22.02.2010, 08:18 ?. :

Mного глупава и скучна игра...
Играх с маринката около час - Графиката супер готина ,има няква атмосфера ,но факт ,че е скучно --- някакси не ти се продължава
С Пришълеца- много уникален старт как ти си номер 6 и си много по умен от останалите , до там първите 15 минути ,след това пак скука еднообразие
С Хишника само минах първъта мисия и на втората изобщо не ми се свикваше с контролите и факта ,че можеш да скачаш само там кадето са решили много дразни.
Мойто лично мненеие е ,че играта може и да има хора на ,който да се хареса много (все пак е AVP) , но аз натиснах Shift- DEL и дотам , заслужава слабите отценких.
На фона на яките игри ,който излизат няма смисъл човек да си губи времето.
PS: Добре ,че нямам кинти и не я Preorder-нах ,защото демото ми хареса .

5 мнения
профил »
max_payne2323 каза на 22.02.2010, 11:44 ?. :

Незнайно защо.... ревюто ми прилича на това в Геймспот.....
чудя се защо ли.....

297 мнения
профил »
Hurricane922 каза на 22.02.2010, 18:15 ?. :

Я кажи , пари ли даваш за да я четеш?

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 23.02.2010, 11:51 ?. :

Защо ли? Вероятно защото става въпрос за една и съща игра...

5 мнения
профил »
max_payne2323 каза на 25.02.2010, 14:29 ?. :

@Hurricane922
А в Геймспот плащам ли за да чета?!?! :)
Я се стегни!!!! :)
Предпочитам да чета нещо оригинално, вместо да ми преразказват ревюта от чужди сайтове....

9 мнения
профил »
D3MONPAIN каза на 22.02.2010, 15:21 ?. :

Играта като графика е много добра ама грам умисъл няма много тъпа игра .

408 мнения
профил »
boilera каза на 22.02.2010, 17:35 ?. :

Подкрепям. Много е зле игрицата.

12 мнения
профил »
Makedonski каза на 23.02.2010, 09:32 ?. :

Най-отговорно заявявам, че тази игра ще оглави всички класации, започващи с „Най-лошият геймпродукт за 2010г.“ Толкова съм разочарован, че не знам.
Фен съм на поредицата още от 1999-та година и очаквах тази трета част с голямо нетърпение. Една камара библии са ми свидетели.

Уви, тя е тотален боклук, който въпреки, че е ЦЕЛИ 15 ГИГИ от опитен играч може да се превърти под 3 часа.
Само от геймплеят с Елиена ти стават ясно следните издънки:

1. Премахнат е найтвижъна придаващ голям чар на влечугото.
2. Вместо това има визия подобна на „wallhack“, с който враговете се виждат през стените. Няма никаква тръпка.
3. Ботовете са по-тъпи дори от тези на Супер Марио
4. Много, много кратка.
5. Неоправдано високи системни изисквания.
6. Липсват андроидите, картечниците изкачащи от стените, битки с Хищникът.

Следват тонове нереализиран потенциал:

Сложили са скрипнати маринци, които обаче са там само за да умрат в скрипнати сцени. Ами, ако можеше поне за кратко да ги управляваш?
Сложи ли са филмче на космическо нападение. Ами, ако не беше само на клипче?
Сложи ли са Кралица, която обаче седи заклещена. В AvP2. се биеш на 2 (на два) пъти с този изрод. Плюс един бос в роботизирана броня.
Махнали са роботът, който можеше да управляваш.
Махнали са различните породи пришълци. Само един тъп фейсхъг, който отново е на скрипната сцена. А в предишната част, лепнеше ли ти се…край. Имаше и чейзбъстъри, рънъри, Преторианци, Предилиън. Дори др животни и растения, които искаха да ти видят сметката.
На битките им липсва предишната баталност.
В играта няма обрати, нито някакви дори по-нестандартни сюжетни решение.

AvP 2010 е такава подигравка със серията, каквото унижение беше AvP:R за филмовата поредица. Да не говорим за оплакванията и от "великото", и бъгаво мулти.

Играчът на AvP 3 ще крещи не от страх при поредната орда елиени идващи към теб, а по адрес на родата на разработчиците.


2 мнения
профил »
hyparh каза на 25.02.2010, 12:10 ?. :

Makedonski, с всичко съм съгласен освен с видовете пришълци. Все пак са вкарани поне 3 различни вида- бързоподвижните кафяви, които умират доста лесно (те май са рънъри), също не съм сигурен и тези в джунглата, който плюят киселина дали не са друг вид, но може и те да са рънъри; черните, които са по-корави гадове, също има и Preatorian-и, с един от тях се биеш в мисиите с маринеца, присъстват и в Survival mode-а.
На мен лично никак не ми допада това омешване на нещата. Пришълците трябва да си останат отделно, както и хищниците. Аз съм голям фен на пришълците и силно се надявам да излезе игра, посветена само на тях, независимо дали ще е Colonial Marines или ще измислят друга, но да е само с Aliens (съответно да поемаме ролята на пехотинец). Както и да се надяваме да бъде по-изпипана от тази...

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 28.02.2010, 16:49 ?. :

Абе извинявам се искрено. Просто напрежението в арените на УОУ ми идва в повече тая седмица. Любимия Челси пада от кой го хване... само нерви.

Неможе да говори така за ДууМ и Куейк и аз наистина съм израстнал с тях. Мен не ме кефат много неща ама не ходя да обяснявам колко са съкс.

10 мнения
профил »
Txc каза на 01.03.2010, 12:33 ?. :

Играта е мн зле .
Скоците (специално за Хищника), блоковете и трофейни убийства са зле реализирани , както и си знаех .
Авторите , защо не пишете нещо и за мултито ?
Ми то с такъв лаг какво мулти ?
Shooter за конзола ? РОФЛ , shooter с autoaiming си е просто noobfriendly боза .
Върха на тая игра си беше 2-ката , но графиката продава .
Знаех си че така ще стане .
ROFL

279 мнения
профил »
fizo каза на 04.03.2010, 09:04 ?. :

Аз съм от по старите геймъри на които първата част на играта е добре позната и ми беше една от любимите особено мултиплейъра. Имах възможността да поиграя и с Маринаката и с Хищника. Останах впечатлен и от двата персонажа. Изключително много се раздвам когато направят добро продължение на стара игра. Тук Маринката пак е жертвата и е много забавно да се играе с нея. Особено в мрачните коридори с едно фенерче, пистолет и радар който като записука бързо започвам да се оглеждам във всички посоки и накрая от там от където най-малко очаквам ми се метне някой пришалец на лицето :) . За хищника това със дебнетото и скачането по дърветата е направо жестоко, точно така трябва да бъде пресъздаден хищника !!! Това дебнене от дърветата, как ги чувам какво си говорят от далече, как ги расейваш и ги викаш един по един направо се чуствам като истински ловец :). Да не говорим за лазера на рамото му което като прихване маринка или пришалец е точно като във филма :). Честно казано не съм от хората на който графиката им прави толкова голямо впечатление. Предпочитам яка игра и добър геймплай пред хубава графика и нищо друго.

За мен това е една чудесна игра и кой знае може да изкарат някой пач и да я удължат (да се надяваме).



1220 мнения
профил »
vasito каза на 01.02.2012, 21:38 ?. :

Графиката била зле. Графиката е уникално добра. БФ3 дето толкова я рекламираха по-зле изглежда в МП. Текстурите са на изненадващо висока резолюция и светлинните ефекти и цялостния арт дизайн е брутален!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Aliens vs. Predator

Превю:
Кой ще бъдете вие? Пълзящия по тавана пришълец? Бродещия из дърветата хищник? Или най-голямата издънка в цялата галактика - пехотинеца?

новини:
Sega и Rebellion обявиха, че ще пуснат нов пакет с общо четири карти за мултиплейъра на играта, който може да се очаква в началото на новия месец юли.
Както често става, неоправданите очаквания покрай пускането на някоя голяма игра, могат бързо да доведат до смяна в кадровата политика, уволнения и затваряне.
Ако сте сред малцината горди собственици на мощни видео карти с поддръжка на DirectX11, но шутърът на Rebellion постоянно крашва, вижте тази полезна информация.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69
Wolfenstein: The New Order 67