facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Alice: Madness Returns
Интервю | 18.08.2010 | автор: Иво Цеков


Производител:
Spicy Horse
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Екшън от трето лице, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

Ако обикновеният човек чуе за прословутата героиня Алиса, той автоматично се сеща са произведенията на Луис Карол. Геймърите обаче веднага си припомнят класиката Alice на Американ Макгий. Излязла преди почти десетилетия, от нея се продадоха над един милион бройки и играта се превърна в култово заглавие. След редица странични проекти талантливият Макгий отново е готов да сътвори ново приключение с главна героиня Алиса и не бива да се съмнявате, че то ще бъде не по-малко разтърсващо, мрачно и причудливо.

Ето какво има да каже самия г-н Макгий по въпроса...

- Как всъщност се роди интереса към Алиса и книгите на Луис Карол?

- Преди десет години Electronic Arts ме попитаха дали съм в състояние да им предложа оригинална идея за игра. Вдъхновението ме споходи доста изненадващо, по време на едно мое пътуване из Калифорния. Карах колата си и слушах музика, когато от една песен започна да ми се натрапва думата "wonder". В съзнанието ми изплува и "wonderland", а след това и думата "dark". Ако щете вярвайте, но точно това беше началото на всичко.

- Звучи интересно. А коя беше песента?

- “Trip Like I Do” на The Crystal Method. В началото на песента се говори за някакъв мрачен кристал, за страната на чудесата, а по-късно разбрах, че това е текст, семплиран направо от филма "The Dark Crystal". Но всичко, което имаше значение за мен, бе думата "wonder".

- И така дадохте началото на първата игра...

- Да, започнахме с няколко идеи за история и концептуални картинки. От ЕА харесаха много хрумването и докато се усетим, вече ни дадоха зелена светлина. Като се замисля колко е трудно един оригинална идея да се превърне в готов проект, в този случай просто имахме късмет.

- А защо нещата изведнъж станаха толкова мрачни?

- Това е характеристика и на двете ни игри. Необходима ни беше някаква стартова концепция, която да оформи героинята ни. В случая става въпрос за загубата на нейните родители. Това е трагедия, която я подлудява и я прави несигурна. И така идва мрака...

А атмосферата е особено важна за нашите игри. За първата Alice слушах много Nine Inch Nails и Мерилин Менсън, като специално Менсън дори помогна в създаването на музиката за играта. Вдъхновение черпех още от класики като Quake и Doom.

- Въпреки че беше наистина много готина, първата игра не включваше всички възможни геймплей елементи. Ще има ли сериозни промени що се отнася до геймплея за продължението?

- Мога да ви кажа, че в Madness Returns това, което ще видите като геймплей, до голяма степен е повлияно от обратната връзка с феновете. В продължение на 10 години те коментираха пъзелите, платформър елементите, битките и всичко друго от първата игра. Съобразили сме се почти с всичко, което казаха. Например обърнали сме специално внимание на платформените елементи, които ще изглеждат по-скоро като тези при конзолните игри. Но не искам да издавам нищо определено, поне не на този етап. Чакахме доста време, за да сме сигурни, че новата игра ще излезе в правилния момент.

- Ще бъде ли Madness Returns наистина страшна игра?


- Не, не и ако имате предвид "страшна" в същинския смисъл на думата. Целта ни не е да шокираме хората, нито да правим еквивалент на филми като "Писък" и "Петък 13-ти". Но Алиса определено излъчва нещо плашещо, това е част от образа й. Когато започвахме оригиналната игра, за хората от ЕА беше достатъчно само да видят картинката на Алиса с ножа в ръка и вече бяха фенове на идеята. Така че този път само им споменах, че искам да направя нещо подобно и издателите отново посрещнаха предложението радушно.

- Какво точно е вдъхновението за новата игра?

- Да продължим от там, където спряхме миналия път. След като вече имаме основата и героинята, трябва да останем верни на този образ. Много адаптации са се провалили, защото хората не осъзнават кое е важното в оригинала. В случая става въпрос за Алиса, за нейния живот, за нейната мотивация и за нейните сили.

Ето защо и историята в Madness Returns е директно продължение на първата част. Събитията се развиват 11 години по-късно, когато Алиса напуска приюта за душевноболни, но все още има проблеми с халюцинациите си. Тя се връща в Страната на чудесата, за да открие причината за тях и да намери спокойствие, но нещата се объркват.

- Защо студиото ви е точно в Шанхай? Може би заради бюджетни причини?

- Всъщност не, заради едно момиче... Точно така, заради момиче. Докато работех по първата Alice, срещнах едно момиче тук, в Щатите. После тя отиде в Хонг Конг, но продължихме да се виждаме и там. Междувременно ме поканиха в няколко китайски университета, за да говоря за видео игрите. И така си казах "защо не?!" и от Хонг Конг отидох в Шанхай, където основах студиото. Шанхай е страхотен град, пълен е с таланти и с гордост мога да кажа, че част от тях работят и по новата игра. А колкото до момичето... вече не сме заедно, но останахме приятели. 

напиши коментар
 

342 мнения
профил »
nero9333 каза на 19.08.2010, 08:40 ?. :
Редактиран на 19.08.2010, 08:41 ?.

Това първата игра на Алиса ли е за РС ?

88 мнения
профил »
Pesho ™ каза на 19.08.2010, 09:41 ?. :

Не тази е втората. Първата е "American McGee`s Alice" излязла през 2000

14 мнения
профил »
meksikan каза на 22.09.2011, 04:31 ?. :
Редактиран на 22.09.2011, 04:33 ?.

не братле първата час на играта беше направина през 2000 година капиш :)

487 мнения
профил »
BlindGuardian каза на 19.08.2010, 09:29 ?. :

До колкото съм гледал филма (не тоя от 2010) тая не трябва ли да е някакво наивно нежно сладко момиченце ??? Гледах трейлър в пц-мания на тая madness return, е каква е тая Алис хаха тя е по-страшна от Алма от F.E.A.R. -_^

180 мнения
профил »
asen96 каза на 19.08.2010, 09:58 ?. :

И аз мога да взема няква класика , като пепеляшка и просто да променя всички герои така че да станат страшни и зомбирани и да нарека идеята оригинална .

210 мнения
профил »
Dr.Falus каза на 19.08.2010, 10:28 ?. :

Добре де хайде:Направи го!Ще видиш,че играта няма да се хареса на НИКОГО!American McGee е бъкан с свежи,прекрасни идеи като колегата си Питър Молиньо.Така че не плюй игра,която е стара като Starcraft и пълен шедьовър,както Alice:Madness Returns се надявам да бъде.

693 мнения
профил »
perro каза на 19.08.2010, 11:16 ?. :

Всичко на до което се е докоснал American McGee, било то като автор, тестер, левел дизайнер или продуцент е култ -Wolfenstein 3D, Doom, Doom II: Hell on Earth, The Ultimate Doom, Final Doom, Doom 64, Hexen: Beyond Heretic, Quake, Quake: Scourge of Armagon и Dissolution of Eternity, Quake II, Timeline, Alice, Scrapland, Bad Day L.A., Grimm.

И срещу него да тичаш не можеш да го настигнеш..

27 мнения
профил »
Bond каза на 20.08.2010, 14:47 ?. :
Редактиран на 20.08.2010, 14:49 ?.

@perro Като изключиш Bad Dad, която е една от най-малоумните игри правени някога и Scrapland и Grim, които бяха в най-добрия случай добри(и то на ниво едва се закачаха за това определение),

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 21.08.2010, 11:28 ?. :

@perro

И като изключиш Грим и Бед Дей, които се водят ужасни.
Иначе човекът безспорно си върши работата и има добри попадения като автор. Очаквам играта да е добра. А от статията става ясно, че за да прави игри, му трябва само радио/МП3 плейър.

18 мнения
профил »
lordzerg каза на 19.08.2010, 11:40 ?. :

еее това е жестока игра не вярвах че ще направят 2-ка . сега като се сещам от преди 10 години много яка игра! дано 2ката да е така сполучлива и добре направена като старата

601 мнения
профил »
Seigar -X- каза на 19.08.2010, 12:43 ?. :

За Goth геймърка това е просто сбъдната мечта ^.^

481 мнения
профил »
denik каза на 19.08.2010, 13:12 ?. :
Редактиран на 19.08.2010, 13:13 ?.

Ооо, първата част навремето като излезе, беше голям хит! Още си спомням психарската корица на списанието с Алиса. Велика игра! Нямам търпение да видя и тази!

Seigar-X, без такива коментари!

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 19.08.2010, 14:33 ?. :

Много добра новина.
и пише платформа PC :)

241 мнения
профил »
mooncrosser каза на 19.08.2010, 16:18 ?. :

Скоро изиграх първата,беше малко бъгава,но не в най-лошия смисъл на думата. Хареса ми идеята,с нетърпение чакам продължението.

553 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 19.08.2010, 16:18 ?. :

perro прав си на 100%, ма мен тея игри за Алиса не ми допадат ...

481 мнения
профил »
last son of krypton каза на 20.08.2010, 10:44 ?. :
Редактиран на 21.08.2010, 16:42 ?.

Събитията се развиват 11 години по-късно
Значи алиса вече е 20-21 годишна?
Да така е ето линк в които го казват ,че вече е голяма и има работа.
http://www.youtube.com/watch?v=LaW7DmxLLS4&featur e=search

3 мнения
профил »
Момчил Стоянов каза на 21.08.2010, 13:39 ?. :

Прекрасна новина!Първата Алиса ми е любимата игра,имам си я оригинална...за нищо на света няма да изпусна продължението:)

556 мнения
профил »
ciborg каза на 22.08.2010, 17:02 ?. :

Ето го супер якото fan-made клипче Return of Alice, което дори е смятано за официален трейлър на 2-та игра, когато излиза. Ако не сте го гледали, не е за изпускане: http://www.youtube.com/watch?v=46PfegxX1ls&NR=1

103 мнения
профил »
Grendor каза на 29.08.2010, 18:55 ?. :

Това клипче съм го гледал...Ненормално добро е - едно от най-яките клипчета за игра въобще!

103 мнения
профил »
Grendor каза на 23.08.2010, 09:09 ?. :

Нямам търпение :) ...

2 мнения
профил »
apxeonTepukc каза на 25.08.2010, 17:46 ?. :

Класика... дано тия комерси ЕА не провалят продължението на една от най - добрите игри правени някога... Алиса и кървавия нож - мнооо яка... жалко, че игрите вече не са това което бяха :) сега се правят игри за дебили

53 мнения
профил »
isopropophlex каза на 08.03.2011, 06:57 ?. :

Ако продължението напълно наследи и развие мрачната и подтискаща налудничева атмосфера на първата част ще е страхотно... дано да не я направят по-лесно "смилаема", че ще е голяма глупост
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Alice: Madness Returns

Ревю:
Десетилетие след първата игра творческият гений на Американ МакГий отново ни повежда на обезпокоително пътуване в Страната на чудесата и детските кошмари.

новини:
Той сподели, че вече работи по конкретно предложение към ЕА за нова игра и е приготвил визия, дизайн и финансов модел.
American McGee’s Alice и Alice: Madness Returns имат доста фенове, които не престават да питат дизайнера за бъдещето на серията.
Първоначално той се опита сам да вземе правата от издателя, но не успя и сега прикани геймърите да настояват за същото.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 103
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80