facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Alan Wake
Ревю | 18.02.2012 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Remedy
Издател:
Microsoft
Жанр:
Сървайвъл хорър, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

страхотна атмосфера и графика, които засилват чувството

отличен саундтрак и озвучение

най-сетне за РС!

стегнато хорър приключение

Бари Уилър сам по себе си

минуси

геймплеят постепенно става еднообразен

слаба инициатива за повторно изиграване

Alan Wake е игра с история. Не само защото е добра чисто като геймплей, а заради начина, по който дойде на бял свят. Зачената в тъмните времена на Средновековието, далеч от всякакво медийно внимание, в продължение на години тя съществуваше в някакво странно състояние между живота и смъртта, подобно на призрака на някогашна любима, който отказва да си отиде от съзнанието ви. Пътят на играта бе дълъг, криволичещ и често трънлив, а надеждата, че изобщо някой ще я види оставаше по-тънка и износена от тази на смелите пътешественици, дръзнали да се спуснат в Дантевия Ад.

Малко тежък откъм метафори увод, нали?!

Точно такава обаче е историята както на, така и в самата Alan Wake, играта на финландското студио Remedy, която най-сетне и малко неочаквано излиза за РС. В един момент от мрачното приключение творчеството на неговият главен герой Алън Уейк бива наречено „твърде пълно с метафори“ и това не може да бъде по-вярно. Всичко, което се случва в и около играта изглежда малко сюреалистично. Преценете сами – най-напред слухове за новото хорър приключение от авторите на Max Payne се появяват преди седем-осем години, след това Microsoft обявява, че играта ще работи само под Windows Vista, за да се опита да пласира новия си и непопулярен софтуер, после Alan Wake изпада във виртуална кома, докато в реалния живот се изнизват година след година и хит след хит. След това като по някакво библейско чудо научаваме, че играта всъщност не е забравена и ще излезе съвсем скоро, но само за ХВОХ360. „Най-добрият начин да се усети приключението на Алън Уейк е в удобството на вашия хол“, оправдава тогава решението си компанията. Играта излиза през пролетта на 2010 г. и се превръща в един от недооценените хитове на годината. Междувременно Remedy продължава да намеква, че РС версия не е съвсем невъзможна, но всичко зависи от желанието на Microsoft.

Е, очевидно в началото на 2012 г. могъщата компания се чувства доста благосклонна към РС потребителите, защото за кратък период от време ги дари с две твърди 360 неща – моушън контролера Kinect и досегашния ХВОХ360 ексклузив Alan Wake.

Две години по-късно


В случаи като този неминуемо първият въпрос, който си задават хората е „Заслужаваше ли си чакането?“ Ако трябва да отговорим с две думи – да, заслужаваше си, защото Alan Wake не е идеалната игра, но е наистина стойностно приключение, което заслужава да бъде опитано от възможно по-широка публика Освен това като малък реверанс за закъснението в РС версията на играта подобна на L.A. Noire преди няколко месеца са включени и двата DLC пакета, за които конзолните геймъри трябваше да плащат отделно: The Writer и The Signal.

Едва ли има уважаващ себе си геймър, който да не знае поне в общи линии за какво става въпрос в Alan Wake, но нека припомним това за всеки случай. Едноименният герой на играта е писател, който попада в т.нар. writer’s block или невъзможността да получи вдъхновение и да произведе нещо стойностно изпод перото си. В опит да смени обстановката и да преодолее творческата криза Алън и жена му отиват да прекарат известно време в градчето Брайт Фолс – едно идилично място в американския Северозапад, където въздухът е чист, високите борове нашепват песни от отдавна отминали времена, а хората са любезни и гостоприемни.

Лошото е, че зад благоприличната фасада дебнат тъмни сили и далеч не всичко е такова, каквото изглежда. Малко след пристигането му, Алън се среща с тайнствена и злокобна жена, която изглежда крои пъклени планове за него, а след това половинката му изчезва. Така пред Алън не остава нищо друго, освен да положи всички усилия да я открие и да разгадае мистерията на Брайт Фолс преди да е станало твърде късно.

I literally have a dozen lawyers on speed dial because you never know!

А, да, Бари. Бари Уилър е литературният агент и най-добър приятел на Алън, който се появява малко по-късно в приключението, но го прави с такъв гръм и трясък, че си заслужава самостоятелен параграф. Бари е претенциозен, забавен, агресивен, когато трябва и загрижен, когато е необходимо. Като типичен представител на големия град, той не гледа с добро око на населението на Брайт Фолс и отначало е твърдо убеден, че нервното напрежение на Алън си е казало думата и приятелят му просто не знае какво прави. Когато обаче историята започва да се разплита, Бари не губи време и застава твърдо до своя другар от детинство.

Образът на Бари е перфектният инструмент, благодарение на който иначе сериозния и тежък сюжет се разнообразява. Той е неподправен, истински, винаги готов да внесе нотка хумор в труден момент и заслужава адмирации за един от най-готините второстепенни герои във видео игри.

Светлината е вашето оръжие

Alan Wake по същество е сървайвъл хорър игра, в която са заложени някои от основните елементи на жанра: ограничени ресурси, злокобни врагове и действие, развиващо се предимно през нощта. Изборът на нощни сцени не е случаен, защото основополагащ мотив в играта е противопоставянето между светлината и мрака. Ето защо Алън има постоянна нужда от свой източник на светлина, с който не само да осветява пътя си, но и да омаломощава или направо убива враговете си. Той започва с обикновено фенерче, но постепенно може да придобие и други джаджи, които му помагат. Идеята за вплитането на светлината в геймплея е доста интересна и е реализирана сполучливо.

Освен фенерчетата и лампите, Алън разполага и с доста по-земен арсенал, с който да бори враговете. За съжаление той не е особено разнообразен и през по-голямата част от приключението ще бъдете принудени да жонглирате най-вече между пистолет и пушка помпа с едно-две допълнения. Не че това е съвсем малко, но със сигурност нямаше да навреди, ако авторите на играта бяха дали малко повече воля на въображението си и бяха създали още няколко интересни оръжия, така както са направили това със светлината.

Хорър, който изглежда добре

Преди да излезе за ХВОХ360, играта се рекламираше като интерактивен трилър и трябва да кажем, че това е самата истина. Alan Wake е разделена на отделни глави, които свършват на ключови моменти, а от менюто може да видите какво се е случило до момента. Историята може да не спечели награди, но като цяло е добре развита, персонажите са оригинални и интересни, а озвучаването им – на ниво. Саундтракът към играта е наистина страхотен и включва изпълнители като Дейвид Бауи и Ник Кейв, чиито мрачни песни се вписват перфектно в общия тон на приключението.

Освен това Alan Wake изглежда много добре визуално. Разбира се, по-голямата част от действието се развива на тъмно, което означава, че не можем да видим средата в цялата й прелест, но графиката, анимациите и ефектите са на доста високо ниво. Хубаво щеше да бъде, ако създателите на играта бяха включили повече сцени през деня за малко разнообразие, но това очевидно противоречи на историята.

Време за раздяла

По съвременните стандарти Alan Wake е относително къса игра, която на най-ниска трудност може да минете за около седем часа. Това обаче е добре, защото към края геймплеят започва да се поизносва и е доста вероятно да се уловите, че с нетърпение очаквате края, но не толкова, за да разберете какво става, а просто за да приключите с играта. Това е така, защото под страхотната атмосфера всъщност те стои особено разнообразен геймплей. Противниците са само няколко вида – преди всичко т.нар. taken, които са обладани от злата сила плюс някое и друго ято гарвани и неодушевените предмети, които имат неприятния навик да се блъскат в Алън, когато той влезе в обсега им – а тактиката за справянето с тях не се променя. Освен това приключението е доста линейно и въпреки страхотния заобикалящ свят не позволява на играчите да направят дори крачка в страни. Липсват и провокативни пъзели, които да напрягат мозъка между отделните схватки. С изключение на онази прословута сцена, когато борите противници на осветената сцена под звуците на хеви метъл, в играта няма достатъчно моменти, които ще помните дълго. След като веднъж приключите с Alan Wake не е съвсем ясно дали бихте искали да се върнете пак към играта, освен ако не горите от желание да съберете всички термоси или да изгледате всички епизоди на ТВ шоуто Night Springs, които също се колекционират.

Въпросните недостатъци обаче са доста дребни в сравнение с цялостното добро впечатление, което Alan Wake оставя. За игра, която прекара толкова години в безтегловност тя се представя доста добре, а позакъснелият й РС дебют е направо дар от небесата. Ето защо всеки истински геймър трябва да влезе в кожата на измъчения писател и да даде своя дял за битката между доброто и злото. 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista. 7; CPU: Intel Core 2 Duo 2 GHz или AMD Athlon X2; 2 GB RAM; видео: GeForce 8600GT AMD или Radeon HD4450 с поддръжка на DX10
напиши коментар
 

32 мнения
профил »
inflames каза на 18.02.2012, 00:45 ?. :

Страхотна игра!Изиграх на xboxa...Смятам да я тествам и на PC...Да се надяваме,че не са развалили продължението... :)

942 мнения
профил »
Радостин Стефанов каза на 18.02.2012, 01:24 ?. :

"С изключение на онази прословута сцена, когато борите противници на осветената сцена под звуците на хеви метъл, в играта няма достатъчно моменти, които ще помните дълго."

Не ми казвайте че сте забравили оживелия комбайн или клиниката която полтъргайста разрушава.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 18.02.2012, 02:08 ?. :

Kрасива, но скучна игра. Не ме грабна изобщо за съжаление... :(

1078 мнения
профил »
vanmx каза на 18.02.2012, 02:16 ?. :
Редактиран на 18.02.2012, 02:21 ?.

Доста добра игра. Само че трябва да се намери някой да я преведе на български, защото имам чувството, че недобрият ми английски е причината да не разбера историята изцяло. Не знам, може пък това и да е нормално, защото и при преведени хорър/трилър филми пак става така - виждаш края, а все още има въпроси без отговор.
Въпреки всичко, перфектна игра, наистина, преди я бях играл малко на Xbox 360, но току що я изиграх на компютъра. Сигурно ефектът ще ме държи следващите 2-3 дена, а си мислех че съм вече дърт че да се вживявам така от игрите :).

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 18.02.2012, 02:21 ?. :

Е аз я превъртях преди година и повече и ефекта още ме държи. Можеби това се дължи на факта, че е доста ралична от другите иги, но като графика, история, геимплей, атмосфера, дизайн и какво ли още не си е номер едно. Ето това според мен трябваше да бъде Алоун ин д дарк 5, а не онова неразумение. Играта си е съвсем в стилът на старите хорър сървайвъли, а не като новите екшън бози тип резидент 5.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 18.02.2012, 09:34 ?. :

Играта е яка, хареса ми общо взето :)

1326 мнения
профил »
sollider каза на 18.02.2012, 09:55 ?. :

Играта определено впечатлява с атмосфера. Ще се изиграе.

380 мнения
профил »
des каза на 18.02.2012, 11:05 ?. :

И аз ако трябва да се съм честен играта не ме впечатли с нищо...нито атмосфера, нито графика, нито екшън, нито история...дори играя играта вечерно време, че сам да се провокирам да вляза по-дълбоко в атмосферата...и пак си оставам с чувство за изгубено време след изиграването й.

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 18.02.2012, 11:57 ?. :
Редактиран на 18.02.2012, 13:08 ?.

Играта е доста добра...даже все още я играя....
звездичките за рейтинг е добре да са 5 (а не 5.5),
защото според мен:
минус е че: враговете са малко като разнообразие
минус е че : няма ръкопашен бой (няколко удара дори или ритниик) в случай, че ти свършат всички муниции...
минус е че: пъзелите са много малко или дори ги няма...

като допълнителни идеи можеха да се включат:

>дъжд , гръмотевици, бури...
>преминаващи моментно животинки в гората като елени, зайци и др., обострящи сетивата на героя в даден момент...
>вратите в играта можеха да се отварят с ръка( или крак) вместо просто да се бутат

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 18.02.2012, 16:02 ?. :

хехехе доживяхме

508 мнения
профил »
Ragnarous каза на 18.02.2012, 18:11 ?. :

И Ragnarous ще тества играта. Имам големи очаквания, но също като изчетох какво сте писали, леко слязох на земята...

679 мнения
профил »
torrin каза на 18.02.2012, 21:20 ?. :

супер е играта, най после за PC с удобни контроли, на бокса беше ужасно мъчение, но сега ще я изиграя с кеф

4 мнения
профил »
Розово Хипи каза на 18.02.2012, 21:48 ?. :

Чичковци, геймката си я бива. Натоварва психиката по един доста доволен начин. Добро попадение е, а и отдавна не бях играл нещо от сорта.

508 мнения
профил »
Ragnarous каза на 18.02.2012, 22:13 ?. :

Много жалко, че не мога да и се насладя. Показа ми, че съм за минималните и дори на тях ми сече. Докато стига до фара имах ужасно ниско FPS. После на дневна светлина FPS-то ми е 20 (играе се с толкова) до 24 (когато няма обекти за зареждане около мен). Това показа FRAPS. Иначе на видеотата показва 450 FPS :D Не знаех, че лаптопа ми е слаб. Все пак играх Crysis 2 без да ми насича със стабилните 30-35-40 FPS... Какво да се прави.

1078 мнения
профил »
vanmx каза на 18.02.2012, 22:30 ?. :

Нормално е Crysis 2 да е по-лека игра.

2714 мнения
профил »
Zlob каза на 18.02.2012, 22:31 ?. :

Играта е прекрасна!Remedy са си Remedy-добра визия,хубави геймплей хрумки,добра история(заплетена).Както и друг път съм казвал-играта е добра дори само защото я е правило независимо студио без мощен финансов и ресурсен гръб.

1078 мнения
профил »
vanmx каза на 18.02.2012, 22:44 ?. :

Да бе, тия финландци правят игра веднъж в петилетката, но за сметка на това игрите им стават веднага класика.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 18.02.2012, 23:02 ?. :
Редактиран на 18.02.2012, 23:06 ?.

Eдно мнооооооооооооого голямо браво на Иво Цеков, който взе че написа добро ревю на една добра игра и пропусна само няколко дреболийки, при това... забележете... БЕЗ ЗАКЪСНЕНИЕ! Само два дни след премиерата на играта! ЕВАЛА!

Колкото до самата игра - не я бях играл в оригинал на Xbox360, пробвах я на компа - при това се изненадах колко плавно и леко върви. Имайки предвид, че на същата машина Rage беше пълно дърво, а за Crysis 2, Battlefield 3 и дори NFS - The Run да не говорим - пълна скръб. Може да е еднообразна след четвъртия "епизод", да има 5 оръжия на кръст, да има 4 вида гадове и един рояк гарги за разнообразие, но атмосферата... КЪРТИ МИВКИ!

Просто казано - ако не просто сте чували, а сте запознати с две или повече от следните имена и заглавия, играта е за вас - Стивън Кинг, Дейвид Линч, Twin Peaks, Silent Hill, Alone In The Dark и до известна степен дори Max Payne... Екшън хорър, който те оставя с онова чувство в стомаха след четиридесет минути игра, което те кара да търсиш следващото безопасно място - в случая уютната светлина на уличната лампа.

Съгласен съм с колегата Цеков, че след 4-тия, дори 5-ия час игра се цъка само за да се превърти, защото особено след четвъртия епизод (въпросният с хеви метъл сцената) вече липсва интригата. Напомня ми доста на онзи момент към края на FАHRENHEIT (Indigo Prophecy), в който Лукас и Карла са в изоставеното метро... и цялата история отива по дяволите!

Добро ревю - може би най-доброто ти, Иво, от Аlice: Madness Returns насам! Палци горе и продължавай да ни радваш в тоя дух и току-виж сайтът излезе от дупката, в която е изпаднал...

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 19.02.2012, 10:31 ?. :
Редактиран на 19.02.2012, 10:33 ?.

+1 Съгласен съм с теб!

винаги има тръпка докато се добереш до светлината...

30 мнения
профил »
Away^^ каза на 18.02.2012, 23:02 ?. :

Издател:
Microsoft

Microsoft, ама друг път.
PC версията си я издават лично от Remedy.
Microsoft нямат и грам общо с PC версията, освен че са разрешили на Remedy да я портнат за PC.

508 мнения
профил »
Ragnarous каза на 18.02.2012, 23:17 ?. :

Аз искам да питам - авторите на статиите превъртат ли ги или ги зарязват на определен %?

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 19.02.2012, 19:48 ?. :

На 67 % се зарязва, иначе никакъв автор на статий не си.

139 мнения
профил »
davion100 каза на 18.02.2012, 23:20 ?. :
Редактиран на 18.02.2012, 23:24 ?.

Страхотна игра.Направена е като филм тип трилър. Ще се убедите щом я поиграете. Единствените и минуси са еднообразните врагове и че ти яде видеокартата за закуска...,но пък е нормално при такава страхотна графика, направо гали очите с тази атмосвера.

380 мнения
профил »
des каза на 19.02.2012, 09:24 ?. :

Ми аз съм с 555gt на лаптоп и си играя играта на абсолютен Хай, плюс това видео-картата е сложена в режим на оптимално качество (обратното е производителност) и играя играта без никакъв сеч :) Но си прав, че гледките са феноменални :)

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 20.02.2012, 15:23 ?. :

Само балъците играят игри на лаптопи.

380 мнения
профил »
Alaster каза на 24.02.2012, 15:23 ?. :

Само нърдовете все още имат десктопи.

7 мнения
профил »
DaveWarfare каза на 19.02.2012, 09:22 ?. :

Сега тегля играта от Zamunda

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 19.02.2012, 18:23 ?. :

Лично аз съм горд с теб :) За признанието, де! Защото имах преди някоя и друга седмица една случка, която ме покърти - някакъв пич ми пише на лично във Vbox7 да ме пита откъде да си дръпне NFS - Underground. Aз му отговорих - от ПУЛСАР си я дръпни, само 20 лева струва, а имат и страшна оферта - за 30 кинта двата Underground-a + Most Wanted. Той ми отговаря - ама какво е Пулсар и как да си я дръпна оттам. Наложи се да обяснявам, че игрите се продават и че го препращам към магазин. Отговорът беше "ама какво, те диск ли ми дават". Не се ебавам, хора, положението е зле!

116 мнения
профил »
kingofhell978 каза на 13.03.2012, 15:19 ?. :

Това сигурно някой младеж на 9-10 ти го е казал.

65 мнения
профил »
DEEPkillBG каза на 19.02.2012, 13:16 ?. :

nvision89
КАЖИ ИМ ГО БАТКА
че на готов продукт лесно се прави игра.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 19.02.2012, 18:25 ?. :

И да кажа, братле, и да не кажа - все тая :) Те мен ПЦ маниаците не са ме слушали никога, а откакто останаха само двама - още по-малко. Ние ще си я пазим тая тайна с теб :) Ей така - за лична употреба и удоволствие :)

380 мнения
профил »
des каза на 19.02.2012, 15:39 ?. :
Редактиран на 19.02.2012, 15:39 ?.

Ревюто между другото наистина е много добро и съм доста сългасен с цитирам: "По съвременните стандарти Alan Wake е относително къса игра, която на най-ниска трудност може да минете за около седем часа. Това обаче е добре, защото към края геймплеят започва да се поизносва и е доста вероятно да се уловите, че с нетърпение очаквате края, но не толкова, за да разберете какво става, а просто за да приключите с играта." Просто не мога да опиша с думи досадата, която изпитвах към края на играта и се молех да свърши най-после, а когато ми идваше момент, който очевидно отлагаше още малко края, все си виках: "Ееее, пак ли бе, а стига де..." и неща от тоя сорт

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 19.02.2012, 16:29 ?. :
Редактиран на 19.02.2012, 16:30 ?.

Мен пък ми стана мн тъпо като свърши играта, понеже ми беше много интересно и исках още да игаря. Различни хора различни идеи.

380 мнения
профил »
des каза на 19.02.2012, 18:25 ?. :

Всъщност и ти имаш право, тъй като ако играта имаше някаква по заплетена история и нещата се развиваха хем динамично, хем с някаква по-заплетена загадка, смятам, че и аз бих останал с подобни на твоите чувства към играта

52 мнения
профил »
Infy каза на 19.02.2012, 16:38 ?. :

На мен ми направи впечатление, че не може да се изключи АА от играта. След малко ровене, се оказа, че си е от самия енджин. Това не ми позволи да и се насладя на нативната ми резолюция, но не съжалявам, атмосферата е уникална!

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 19.02.2012, 23:36 ?. :

Много ме кефеше в една лудница ли беше кво беше, ама летяха яко столове и шкафове тами психарията беше на ниво.

380 мнения
профил »
des каза на 20.02.2012, 00:09 ?. :

Мисля, че игрите F.E.A.R и S.T.A.L.K.E.R. дават доста именно в тази насока

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 20.02.2012, 08:03 ?. :

Ш.У.Б.Е. - дам :)

590 мнения
профил »
XENOpz каза на 20.02.2012, 01:25 ?. :

За мен игра, която ти навира в лицето отвратителния motion blur (понеже не може да се изключи от опциите), както и игра, в която има настройка за AntiAliasing, но минималното, което човек може да избере е 2, не може да се счита за PC игра. Не ме интересува дали е добра XBOX версията, за мен такава излагация на техническо ниво взима поне две звезди от PC игра.

Още повече че от това, което видях като история, ужасно много напомня онези lovecraftски indie адвенчър игри.

Контролът с мишката също не беше на ниво.

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 20.02.2012, 08:02 ?. :

Положението е следното:
- Атмосферата е наистина жестока (визуално и звуково)... но до тук.
- Много плосък геймплей, типично по конзолно му, никаква интрига там.
- Лично за мен, озвучаващият главния герой, макар и с приличен глас - много мрънка и се опитва да докара драматизъм тип Макс Пейн (Ремеди все пак), но грам не му се получава и си претупва говора и трябваше да гледам за субтитри.
- Историята, не знам как се развива много нататък, до момента хваща, но ако до края ще е алогично всичко... и за 5 мин да ми кажат "голямата мистерия"... зле ще е.

449 мнения
профил »
Ronaldo9 каза на 20.02.2012, 14:16 ?. :

Като изключим еднообразния геймплей,играта е много добра.Не знам какви проблеми имате с подкарването.На максимални настройки с АА х 8 и тн. я играя с 82 кадъра.Има далеч по-тежки игри.

139 мнения
профил »
davion100 каза на 27.02.2012, 14:02 ?. :

Постоянно си в напрежение, докато стигнеш до някоя светлинка и тя изведнъж угасне и си викаш "Опа, прецакан съм" :D

380 мнения
профил »
des каза на 28.02.2012, 09:02 ?. :

Има го и тва нещо, но омръзва след 3-тия чаптър

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 29.02.2012, 17:33 ?. :

Мен пък след 3 тия точно почна да ми става интересно. Отначалото ми тъпееше.

506 мнения
профил »
Azriel каза на 01.03.2012, 15:31 ?. :
Редактиран на 01.03.2012, 15:32 ?.

Ебати еднообразната игра.Освен историята която авторите представят като някой сериал и още няколко удачни идеи играта не може да се мери с Silent Hill и дори с Risident Evil 1.Липсата на загадки според мен е голям минус,а някои дизайнерски решения са мега глупави.Друг минус е че играта няма няколко алтернативни края както например Sh 1 има 5 начина на превъртане.Дори Amnesia е по-добро заглавие от Alan Wake.
Имаше някакво взаимстване от Gears of war което също не говори добре за Remedy.
Става дума за гаргите които нападат точно като Kryll от GoW и се убиват по абсолютно същият начин.
Сега за да не ме обвините че съм хейтър ще кажа че играта е добра,но не заслужава всички тези похвали които са погоре.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 01.03.2012, 17:32 ?. :

Сайлант хил пък е ебаси тъпяната. Щом повече те кефи от това значи си падаш по-скапани игри просто. Има хора които си падат по яки игри и такива които обичат скапаните. Ти си от вторите.

380 мнения
профил »
des каза на 01.03.2012, 17:42 ?. :

А защо ти да си от първите?! Сайлънт Хил е игра, която се е наложила в този жанр, както Халф-Лайф в шутърите...Резидънт Ивъл, особено 4-ката е 100 пъти по-добра игра от Алан Уейк и отново е игра, която се е наложила в пъти повече...Алан Уейк нито има ебаси атмосферата, нито якия геймплей, нито е страшна, нито има пъзели като хората, еднообразни противници и историята е просто единственото нещо, което ЕВЕНТУАЛНО би те накарало да играеш. Самият факт, че игри като РЕ и СХ се превъртат по няколкото пъти, а Алан Уейк е доста голяма рядкост някой да иска да я превърти пак, мисля че говори доста красноречиво. Уважавам правото ти на лично мнение, но засега си един от малкото, които защитават Алън Уейк толкова яростно. Тук не става въпрос за спор, играта очевидно не е шедьовър, за разлика от СХ 4 и РЕ 4

506 мнения
профил »
Azriel каза на 01.03.2012, 19:50 ?. :

Ти си играй скапания AW.Самият факт че много геймърски сайтове (конкретно съм виждал тези на GT и gamespot)когато правят класация на хорър игрите постваят SH ако не на първо място то поне в челната тройка защото има всичко онова което хората очакват от нея:
1.атмосфера - в това отношение играта е много пред AW защото играта имаше атмосфера и през 1999 и сега.
2.Оригинална история
3.Разнообразие от врагове
4.Пъзели
5.Саундтрак

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 01.03.2012, 21:29 ?. :

Сайлънт хил е пълно дърво и скука. Това че ти и се кефифиш още повече омаловажава играта.

506 мнения
профил »
Azriel каза на 02.03.2012, 02:02 ?. :

Единственото дърво тук си ти при това кухо.Това което направи SH за жанра AW не може да го направи и след 10 години.
Обади ми се когато Феновете на AW направят нещо подобно:
http://www.youtube.com/watch?v=CVRHkIZCdnI

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 02.03.2012, 04:03 ?. :

Ебаси тъпата грозна и дървена игра. Само умстено сакат човек може да се кефи да играе това дърво.

506 мнения
профил »
Azriel каза на 02.03.2012, 20:05 ?. :

Само олигофрен и кръгъл идиот могаже да твърди подобни глупости.

380 мнения
профил »
des каза на 02.03.2012, 22:13 ?. :

+1...дори и не разбирам защо тоя се заяжда и се опитва убеди всички в нещо, което просто няма как да е вярно и при условие, че игрите, които само той не харесва са всъщност светоноизбрани за шедьоври...явно някъде му куца нещо. Очаквам от него още един коментар, който да ни убеди, че със своите 1745 поста той е много по-мъдър от нас и как той е прав, а ние както и още няколко милиона души, дълбоко грешим

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 03.03.2012, 01:11 ?. :

Шедиоври ахахах ебаси куция кон

380 мнения
профил »
des каза на 03.03.2012, 07:17 ?. :

Мдам, колкото и да се опитваш да ме обидиш няма да успееш, така че не си прави труда да намираш интересни думи, които всички да видим, че знаеш...По-добре си направи една справка, например: http://www.gamespot.com/resident-evil-4/p latform/ps2
Виж каква е оценката, ако искаш влез и в IGN и в GameTrailers, където искаш, да видим дали оценката е по-ниска. И в същото време, О да, възхвалената от теб игра има само 7.0...

1326 мнения
профил »
sollider каза на 03.03.2012, 09:33 ?. :

Стига сте спорили за глупости - играйте каквото си искате и не спорете. И на мен Сайлънт Хил не ми допадна, но играта си има достойнства, които не мога да отрека. И все пак не забравяйте, че Алън Уейк не е horror, не знам какви очаквания сте имали в тази област, но отдавна стана ясно, че хорърът не е приоритет тук.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 03.03.2012, 15:39 ?. :

Вжи каква е оценката в ибм аххахаха. Няма ли да си покажеш и ученическата книжка и в нея да ти вида оенките. Балък

380 мнения
профил »
des каза на 03.03.2012, 16:59 ?. :
Редактиран на 03.03.2012, 17:03 ?.

В интерес на истината съм студент, и то в една от най-елитните специалности в БГ (бих ти казал коя и къде, но правилникът на университета ми го забранява), а успехът ми е 6.00. Оценката на РЕ 4 в IGN е 9.5 (9.8 Избор на редактора), почти всички платформи, на една от тях е 9.0 http://cube.ign.com/objects/015/015821.html
Спри да говориш разни глупости тука. Защитавай си мнението, колкото искаш. Това няма да промени, обаче мнението на милионите останали играчи по света

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 03.03.2012, 22:47 ?. :
Редактиран на 03.03.2012, 22:51 ?.

Ми ето бе братле. Ти си еидн тъп зубар дето се итересува само от оценки и неможе да мисли. Точно за това се кефиш на сайлант хил, една тъпа игра която няма нито геимплей, нито графика, но понеже си видял че оценката е висока и понеже си зубар, а за еидн зубар оценката е най-важта. Това значи, че нямаш собствени мнение и си тъп като овца. Аре ходи за субриш балък и не се обяснявай. Имам 6 с най-елитарския университе, ахахахах ебаси жалкия книжен плъх. Това да си дадеш оценката беше майтап бе, но ти явно си толкоз кух, че верно почна да се фукаш с оценките си от университета колко си разбирал от игри понеже си бил зубар. Ти си ебаси олигофрена братле успехът ми е пълно 6 ахахахаха ебаси смешното епик фейл

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 14.03.2012, 18:23 ?. :

iddqd как смело говориш на човек, който в най-добрия случай един ден ще ти е шефче.
цъ цъ цъ.
защо не си изчистил кенефите iddqd you are fired

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 15.03.2012, 20:39 ?. :

Е не съм аз чистача на кенефи ако в най добря случаи зубара стане шеф на кенеф може да отидеш да работиш при него хахаха

380 мнения
профил »
des каза на 04.03.2012, 09:18 ?. :

Не съм съгласен с твоето мнение за това какво са оценките, но щом така смяташ...то е ОЧЕВАДНО, че с теб не може да се говори много много, ама както и да е. Ти като не спираш аз ще спра, защото е ясно, че квото и да кажа ти ще си го извъртиш така както ти допада. Точка по въпроса!

1220 мнения
профил »
vasito каза на 14.03.2012, 10:08 ?. :

Педераст.
Не се ебавай с сайлънт хила

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 15.03.2012, 20:39 ?. :

Сайлант хила е любима игра на дебила.

380 мнения
профил »
des каза на 15.03.2012, 21:19 ?. :
Редактиран на 15.03.2012, 21:22 ?.

Оф, тоз пак продължава. Млъкни бе, говедо неземно. Ти да не си въобразяваш, че светът се върти около тебе и всички треа да се кланяме пред твоето мнение. И щото не го правим, дай сега всички да излизаме идиоти, зубъри, неразбрали и т.н. Млъкни вендъж завинаги. По същата логика, по която отричаш, че Сайлънта и Резидента не са класики, можеш да отричаш, че и Бетовен и Моцарт не са класики...вярно е, че е твое мнение и си имаш аргументи, но когато това е признато от милиони хора, а ти си един от малкото, може би треа да се замислиш дали не дрънкаш глупости и не затвориш тая уста!

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 15.03.2012, 23:38 ?. :

Ти си този които се хвали с оценките си следователно си зубар. Ти си този които в темата за Алън уейк обяснава колко по-добри били някви тъпи игри следователно ти си този които се опитва да си наложи тъпото мнение. Ходи си зубри и не се опитваи да разсъждаваш че ще се бъгнеш.

380 мнения
профил »
des каза на 16.03.2012, 08:00 ?. :
Редактиран на 16.03.2012, 09:47 ?.

Къв ти проблемът с моите 6-ици, що да не се хваля, след като е успех, който постигам с четене и учене. Аз не плащам 4-цифрени суми годишно, за да ходя по купони. Един ден от мене може да зависят животи на хора и затова се старая, а ти явно нямаш никакви успехи никъде, щом ме наричаш зубър. Ти си този, който бълва глупости и после казва, че са майтапи, ти си този, този си мисли, че има лично мнение, но всъщност само гледа да е противположно на останалото, че да хвърля обиди и простотии, че да си мислят хората как има лично мнение. Ако имаше лично мнение щеше да даваш аргумент, а не мръсната ти уста да бълва пумии. Независимо какъв съм, пак си оставам човек, с повече интелект от тебе. Ти сиг си някой пъпчасал пубер, дето само гледа да дразни хората, че да казва, че има "лично мнение" и да им обяснява колко са тъпи и зубари (оценката 6.00 не означава, че си зубар, не знам защо лепваш такъв етикет). Вероятно никъде никой ти обръща внимание и се чудиш къде да си го изкараш. Колкото до това, че аз защитавам моето мнение, аз го защитавам, щото е вярно :) Защото тези игри са се продали и са били оценени високо. Защитавам както сосбственото си мнение, така и на всички останали. Докато ти не защитаваш нищо, ти просто ругаеш в безизходицата си, виждайки, че никой не ти се връзва!
ПС: За оценка 6.00 взимам европейска стипендия 600 лв. и 600 лв. от университета. За участия на състезания взимам още 200лв. Тва са пари, които взимам с учене без да работя допълнително...ти надали знаеш и надали ще разбереш какво е.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 20.03.2012, 03:56 ?. :
Редактиран на 20.03.2012, 03:57 ?.

И това трябваше да го напишеш в темата за Алан Уейк ли? Ебаси олигофрена
Ходи си зубри уроците, че за друго май не те бива.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 20.03.2012, 07:04 ?. :
Редактиран на 20.03.2012, 17:48 ?.

Добре бе, от всичкото изписано не разбрах какво общо има Alan Wake със Silent Hill? На каква база ги сравнявате изобщо? Alan Wake НЕ Е horror игра. A, и още нещо - като гледам Сайлънта си има немалка фен аудитория, затова защо просто не пренесете дискусията в нейното ревю, а оспамвате излишно Alan Wake. В крайна сметка продуктът оправда очакванията на повечето геймъри. А администраторите на сайта правят голяма грешка като държат такива offtopic-и, а не ги трият. То не бяха университети, не бяха елитни специалности, не бяха шестици... айде спрете се малко.

759 мнения
профил »
soti_n каза на 20.03.2012, 21:58 ?. :

Аз след като изиграх The Darkness 2 преди 3 седмици просто веднага открих общите прилики в сюжета, с разликата, че единият бяга а другият се спасява от светлината. Другата игра, за която ми напомни още в първи епизод е Dead Space 2, от към историята с мацката Алис.

38 мнения
профил »
sandwraith92 каза на 24.03.2012, 23:27 ?. :

Strahotna igra.Mnogo mi haresa.

123 мнения
профил »
turbo_4i4ka каза на 06.04.2012, 13:05 ?. :

Играта цепи мрака. :P Вярно, беше си скучна на моменти и особено към края, но на мен лично ми бе интересен развоя на сюжета.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 13.11.2013, 00:39 ?. :

Единият от минусите ме трясна по главата. "слаба инициатива за повторно изиграване"... Току що я превъртях за 4-ти път, и за в бъдеще най-вероятно ще има още няколко пъти. Просто няма друга такава игра - динамика, атмосфера, графика... такива игри са изключителна рядкост и най-малкото заради това трябва да им обърнем заслуженото внимание. Едва ли в следващите няколко години ще видим нещо подобно било то от Remedy, или от някой друг кадърен разработчик.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Alan Wake

Ревю:
Създателите на Max Payne се завърнаха с нов претендент за култов статус. Но дали да си писател на хорър романи е толкова готино, колкото да си ченге в немилост?

новини:
Remedy регистрира запазената марка Alan Wake’s Return, което накара мнозина да повярват, че става въпрос за нова игра от поредицата, но това не е така.
В тази цифра влизат продажбите, генерирани от оригиналния интерактивен трилър Alan Wake, както и от дигиталния спин-оф Alan Wake's American Nightmare.
След дългия и трънлив път на играта и загубата на нейния ХВОХ360 ексклузивен статус финландското студио Remedy все пак може да се похвали с добър резултат.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 2 101
Dead Space 3 80
Metro: Last Light 61
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Metro 2033 44
Dying Light 33
Don't Starve 32
Resident Evil 5 31
The Walking Dead: Survival Instinct 29
The Walking Dead 22