Airport Tycoon 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2003

Airport Tycoon 2 е типичен представител на икономическите симулативни игри. С остър ум и проницателен поглед играещият влиза в ролята на мениджър и застава начело на не какво да е, а на летище. Освен да го построи той трябва да го развие така, че от място за кацане и излитане, то да се превърне в международен транспортен терминал.

Играта предлага 25 различни локации – Москва, Лондон, Чикаго, Токио са само част от имената на световните градове, заложени като местонахождения. Те се отличават не само по географското си разположение, но и по специфичния климат, който играе съществена роля при планирането на полетите.

Първата копка

започва с изграждане на терминал за обслужване на пътническия поток. После се заемате със службата за поддръжка на самолетния парк, пожарната, паркинга и стоянката за таксита. Следват сгради от типа на контролни кули, писти за кацане и излитане. За правилното им функциониране те трябва да имат връзка с главния път. Освен това самолетите трябва да могат да стигат и до хангарите. Всяка от сградите има месечни разходи и изисква необходимия персонал за подържане в изправност. Така че преди да предприемате разрастване, убедете се, че имате необходимите финанси за това.

След като сте осигурили необходимата материално-техническа база, ще дойде времето и за сключване на

договори с агенциите-превозвачи

В зависимост от големината на града, където сте построили летището, трябва да определяте и броя на самолетите, които ще са на разположение на желаещите да пътуват или да транспортират стока. Отмяна на полети може да възникне, ако не са налице необходимият брой превозни средства или звена за зареждане с гориво и обслужване на пътниците.
Airport Tycoon 2 е структурирана на седем технологични нива, като на всяко от тях имате достъп до построяването на определени сгради и съоръжения. Част от постройките на по-високите нива осигуряват по-добро обслужване, което се отразява на рейтинга на летището. Когато става дума за пътническите терминали, може да се наблегне на няколко различни аспекти, имащи връзка помежду си – например засилването на сигурността ще намали удоволствието на пътниците по време на престоя им преди полет, а ако увеличите броя на ресторантите и местата за пазаруване, ще се повиши и нивото на престъпността.

Графика

Когато видя подобна графична реализация, искам да убия дебила, който я е измътил. Няма ли кой да им каже на тия хора, че визията се развива, че изискванията на разглезения с 3D-ефекти геймър растат с всеки изминал месец. През 2000-та триизмерните игри бяха новост, търпяща компромиси по отношение на някои бъгове. Но след близо три години да предлагаш подобно качество и да го наричаш “триизмерно”, е повече от смешно. Да не говорим, че то разваля интересния замисъл на геймплей-предизвикателствата. Изхождайки от продажната цена за САЩ ($19.99), си мисля, че Global Star Software просто минават метър по отношение на вложените средства. Но по този начин ме губят като фен.

Автор: Васко Чаворски