Age of Conan: Hyborian Adventures

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

СЪЗДАВАНЕ НА ГЕРОЙ

Раса и Пол

Когато създавате герой, ще трябва да избирате неговата раса, клас, име и външен вид. Ако името, което сте избрали, вече е заето от друг играч, за съжаление ще трябва да го смените. Най-лесно в такъв момент е добавите просто някоя цифра накрая, или препинателен знак, долна чертичка и т. н. Когато избирате пола на вашия персонаж, не трябва да забравяте, че в Age of Conan равнопоставеността е на първо място. Това означава, че жените не са по-слаби от мъжете в нито един аспект и разликите между женските и мъжките герои са само визуални.
Расите в Age of Conan са много ключов компонент, защото ви дават достъп до различни класове. Ето пълно описание на трите раси в играта:

Cimmerian – Това е варварски клан с върховно божество Кром и разбира се, най-известният представител на тази раса е самият Конан от Аквилония. Както сами се досещате, те разчитат предимно на мускулите си. Магиите не са достъпни за кимерийците. Ако изберете тази раси, класовете, които ще са на ваше разположение, ще са Conqueror, Dark Templar, Guardian, Bear Shaman, Barbarian и Ranger.

Stygian – Те са стара окултна секта, за която се говори, че е населявала земята много преди всички други раси. Те са господари на магиите и окултните ритуали, а техен върховен бог е Сет. Стигийците не могат да играят като Войни, а класовете, които са на тяхно разположение, са Demonologist, Herald of Xotli, Necromancer, Tempest of Set, Assassin и Ranger.

Aquilonian – Техният основен град се казва Цветето на Запада. Този народ е много задружен, но и силно тоталитарен. Самият Конан живее в Аквилония, въпреки че е кимериец. Аквилонците не могат да играят като магьосници, но могат да избират между Conquerer, Dark Templar, Guardian, Priest of Mitra, Assassin, Barbarian и Ranger.

Класове и архетипи
В Age of Conan класовете не са решени по стандартния за повечето RPG-та начин, а се делят на четири основни архетипа – Войн, Свещеник, Мошеник и Магьосник (Soldier, Priest, Rogue и Mage). Всеки един от тези архетипи има три подкласа, които са на разположение на играчите. Ето ги и тях:

Воин:

Conqueror: Завоевателите са майстори на меча и тежката броня. Този клас е на разположение на Аквилонците или Кимерийците, а Стигийците нямат достъп до него.
Guardian: Закрилниците са най-добре екипираните войни в света на Хиборния. Те могат да носят най-тежките брони и понасят най-много щети от всички класове. Освен перфектната защита, те разполагат и с много опасни атаки, които могат да повалят врага с един удар.
Dark Templar: Тъмните рицари комбинират в себе си тежки брони, силни атаки и магически способности. Това ги превръща в много добра бойна комбинация за всякакви условия.

Свещеник:

Bear Shaman: Шаманите от този тип носят в себе си частица от духа на Великата мечка. Те могат да използват тази енергия за нанасяне на щети, лечение и надъхване на съотборниците.
Priest of Mitra: Свещениците на митра са основно лечители. Те могат да лекуват съотборниците си и дори да възкресяват мъртъвци.
Tempest of Set: Тези последователи на Сет са известни с унищожителните си магически сили, но въпреки това, те могат да лекуват и да помагат на останалите.

Мошеник:

Assassin: Това са най-опасните обитатели на Хиборния. Те могат да изчезват, да нанасят унищожителни комбота и да издебват враговете си без дори да бъдат забелязани.
Barbarian: Варварите са ненадминати по своята сила в меле атаки. Те разчитат главно на грубата и брутална сила и близките спречквания.
Ranger: Рейнджърите могат да нанасят щети на противниците си от разстояние и са много полезни за масови мелета.

Магьосник:

Necromancer: Това са майсторите на задгробния живот. Те могат да съживяват мъртвите в тяхна полза и да ги използват за свои помощници по време на битка.
Demonologist: Те са най-силните магьосници в играта. Благодарение на силата на земята и ада, те могат да засипват враговете си с огнени езици до припадък.
Herald of Xotli: Пратениците на Ксотли са микс между войн и магьосник. Те могат да боравят както с магии, така и с оръжия за две ръце, като по този начин се превръщат в неприятен противник.

Ръководство за игра с Войн – действието в това ръководство започва, след като сте минали въвеждащата част на играта и сте в град Tortage

Нива 5-10

The Awakening I

Говорете с Nadini. Тя може да бъде намерена в къщата си по алеята към югоизточната част на града. След като преминете през таверната Tirsty Dog Inn, завийте в ляво и продължете да вървите направо по най-десния път. Продължете през моста докато не видите стълбището. Продължете нагоре и после завийте вляво. След като говорите с нея, трябва да се върнете обратно до кръчмата Thirsty Dog Inn. Говорете със Sigurd. Това е човекът зад бара и той ще бъде вашият учител докато сте в Tortage. След разговора отидете на пристанището, където ще намерите кораб, който ще ви закара до White Sands Isle. За да стигнете до него, тръгнете в дясно от Thirsty Dog Inn и след това продължете по левия път.

Преминете през моста и не спирайте да ходите направо, докато не стигнете морето. Минете под Rum’n’Rumble Inn (това е големият кораб, издигнат на пръти) и продължете по пътеката до плажа. Там ще видите и кораба. Когато пристигнете на White Sands Isle, ще видите много хора, но вие трябва да намерите лагер, ограден с камъни. Не влизайте в него, а се изкачете на хълма отляво, където ще ви чака Arias. Той е заобиколен от банда пикти, които трябва да убиете и да говорите с него. След това ви остава само да се върнете обратно до кръчмата Thirsty Dog Inn и да говорите със Sigurd. Той ще ви каже, че братът на Tina се е изгубил и му е нужна помощта ви, за да го намери. Говорете с Tina, за да разберете повече за брат и, а след това намерете някой от гардовете около пристанището. Най-лесно ще срещнете такъв вдясно от кръчмата Rum’n’Rumble Inn.

Гардът ще ви каже да говорите с Harbor Master-а. Минете отляво на него и веднага ще го намерите. Изгледайте филмчето и избийте нападателите му. След това се върнете до Rum’n’Rumble Inn и говорете с Phoenic, който се намира на палубата. Върнете се до Thirsty Dog Inn и съобщете лошите вести на Tina. Върнете се на пристанището, точно от мястото, на което имаше филмче с атаката над Harbor Master-а. Малко по-надолу по пътя ще срещнете Valeria, която сама ще започне разговор в вас. Избийте враждебните гардове, включително и мини-боса, който ще пусне ключ. С него, отворете вратата на фара и говорете със Si-Khu. Върнете се в Thirsty Dog Inn и говорете със Sigurd.

Letter to the King

Sigurd ще ви помоли да говорите със Si-Khu, който можете вече да намерите до вратата на Thirsty Dog Inn. Когато вземете свитъка от него, отидете към западната порта и хванете левия път. Не спирайте да вървите, докато не срещнете Ninus и тогава завийте вляво. След малко ще се озовете в лагера на Arias и след като говорите с него, продължете по пътя на дясно и веднага, когато той се разклони, завийте пак вдясно. Убийте враговете и вървете само направо по пътя, докато не стигнете входа на вулкана. Когато влезете, просто следвайте пътя. Недейте да се катерите, защото на този етап, няма да успеете да стигнете до никъде. В първия лагер, ще видите път, който тръгва нагоре. Не тръгвайте натам, защото все още нямате нужното ниво, вместо това продължете надясно през моста и избийте всичко по пътя си.

Тук трябва да бъдете внимателни, защото в палатките има гадове, които няма да забележите, докато не ви нападнат изненадващо. Освен това, не забравяйте да носите със себе си няколко еликсира за здраве. Продължете надолу по стълбите и не спирайте да избивате всичко по пътя си. Изведнъж ще видите пред себе си Shenti-Aku, с който трябва да говорите. Тук имате две опции за разговор – с едната ще влезете в сигурен бой, а с другата ще приключите нещата мирно. Въпреки това, и двете опции ще доведат до успешно приключване на куеста. След като свършите в тази зона, трябва да се върнете при Arias и да му разкажете какво се е случило. След това отидете до пристанището по същия път, по който вървяхте за White Sands Isle. Там на кея ще срещнете Redrik. Дайте му писмото и му пожелайте успех.
За да продължите напред с основния куест, трябва да сте достигнали 10-то ниво.

Нива 10-15

The Awakening II

След като вече сте достигнали 10-то ниво, минете по време на нощта и говорете със Sigurd. Той ще ви помоли да отидете до Underhalls и да помогнете на съпротивата. За да стигнете до там, излезте през западната порта и следвайте пътя, до който стои Turach, а след това завийте вляво. Там има врата, която води към винена изба. Влезте и минете само направо, надолу по стълбите и след това вляво. Убийте гадовете там и продължете след кладенеца надолу по стълбите, които са отдясно. Там ще намерите и Tangerra, с който трябва да говорите.
След това, продължете към Underhalls и се върнете в града. Там около пристанището намерете склада, като пътя вдясно от Thirsty Dog Inn е по-къс от другия. Влезте в склада и избийте всички Red Hand Guards и последвайте Quesado. По пътя ще има много Red Hand Guards – затова внимавайте. Когато пристигнете до укреплението, Quesado ще ви нападне. Трябва да го убиете и да помогнете на Valeria да се справи с другите гардове. След мелето тя сама ще ви заговори и ще ви каже да говорите със Sigurd. Той пък ще ви изпрати при Nadini.

Letter to the King II

След като говорите с Nadini, отидете при Arias. Сега разбирате, че трябва да намерите Casilda, която е в Thirsty Dog Inn и след като вземете кръвта й, отидете към вулкана. Този път минете по пътя, който пропуснахте миналия път. Ще достигнете задънен край с възможност за катерене. Изкачете се по стената с бутона U до горе. Така ще изпълните първата част от куеста. Точно срещу вас ще видите лагер, но не е нужно да влизате там и да избивате всички врагове. Мястото, което търсите, се намира след моста в ляво, затова, ако се чувствате неподготвени за битка, по-скоро се насочете към целта си.

Там ще ви очаква мини-бос, който патрулира и вие сами можете да изберете начини, по който да го довършите, без дори да влизате в лагера. След като преминете моста, ще трябва да избиете малко гадове и да продължите през втория мост. Има само един начин да се достигне до мястото на куеста, затова просто трябва да избиете всички врази и да продължите напред. В края ще срещнете и първия бос, който, въпреки, че е доста труден, трябва да убиете. След като го довършите, качете се по стълбите и там ще видите стъкленица с кръв, оставена върху дървени сандъци. Използвайте я и така ще приключите този куест. След това се върнете и говорете с Arias.

За да продължите с основния куест, трябва да сте 15 ниво.

Нива 15-19

The Awakening III

Когато достигнете 15-то ниво, отидете в Thirsty Dog Inn и говорете със Sigurd. Той ще ви каже, че Tina е била омагьосана и вие трябва да занесете един медальон до Nadini. Отидете при нея и тя ще ви обясни, че единственият начин Tina да бъде излекувана, е с магическа вода от White Sands Isle. Малко след това, веднага след като напускате къщата на Nadini, ще бъдете арестуван. След кратко филмче, ще се озовете в заключен в килия, заедно с Red Hand Torturer. Убийте го и вземете ключа за стаята. Излезте и минете през вратата вляво.

Избийте всички по пътя и продължете по стълбите вдясно, а след това завийте вляво през вратата и слезте по стълбите. Сега трябва да се намирате на дървено спираловидно стълбище. Слезте по него и завийте в дясно. Сега вече сте на първия етаж. Бъдете внимателни, защото врагове има навсякъде и ако не се пазите, можете лесно да сдадете багажа. Минете вдясно и продължете направо до края на коридора. След като избягате от затвора, отидете директно на White Sands Isle, за да се сдобиете със светената вода за Tina. Когато пристигнете, минете вляво и се изкачете по стената.

Продължете само направо и се изкатерете по втората лиана. Свийте в ляво и вървете покрай брега. Към края ще срещнете дузина Swamp Snivels заедно с бос. Когато приключите мелето, влезте в пещерата и вървете по водата, която отразява лунната светлина. Натиснете U, за да вземете от нея. Сега спокойно можете да се завърнете към Thirsty Dog Inn. Стаята на Tina е на горния етаж по левия коридор от лявата страна. Влезте в стаята й и застанете до леглото й. Натиснете U върху нея, за да я излекувате, а след това говорете със Sigurd.
За да продължите с основния куест, трябва да сте достигнали ниво 19.

Ниво 19

На това ниво ще трябва да спечелите финалната битка, като самият куест започва след разговор с Valeria. Уверете се, че сте добре заредени с лечебни еликсири и следвайте указанията й. Успех!

Автор: Орлин Широв