Activision Blizzard и YouTube сключиха сделка за 160 млн. долара

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Сделката между Activision Blizzard и YouTube свързана с ексклузивен livestreaming, се оценява на $160 милиона. Сделката с YouTube бе обявена от Activision Blizzard преди няколко седмици, определяйки я като “дългогодишно стратегическо партньорство, което ще даде тласък на нови геймърски преживявания”. Според нея Google Cloud е предпочитания доставчик за гейм хостинг инфраструктура на Activision Blizzard, а YouTube е “ексклузивен стрийминг партньр в глобален мащаб”, с изключение на територията на Китай. Към онзи момент детайли по сделката не бяха ясни, но за сравнение Activision успяха да сключат подобна сделка и през 2018 г. с Twitch, която се оценява на стойност $90 милиона.

Сделката е от голямо значение за YouTube, който доста изостава като livestreaming услуга в сравнение с конкуренти като Twitch и Mixer. Тя ще предостави на YouTube ексклузивните права при излъчването на e-sports мероприятия като ежегодните Call of Duty League, както и лигата по Overwatch, сезон 2020. Заедно с тях вървят и клаузи за приходи от реклами и цели за брой гледания. Според Google, Activision Blizzard са предпочели Google Cloud, заради неговите качества – глобална разпознаваемост и надеждност, изключително развити технологии за анализ на данни, възможности за внедряване на изкуствен интелект, както и възможности за работа с отворен код. Всички това създава страхотна среда за бъдещи гейминг иновации.