7 Blades

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 12 фев. 2002

История и междинни анимации :І

На хартия историята на 7 Blades не звучи чак толкова зле. Средновековна Япония. Секта от религиозни фанатици избива проникналите в страната чужденци. Двама доблестни имперски следователи са изпратени да разкрият истината за случилото се. 7 Blades е базирана на вече появилия се в Япония едноименен филм на режисьора Кайзо Хайаши. В самата игра, обаче, историята до такава степен остава на заден план, че ми се наложи да се консултирам с официалния сайт, за да се убедя, че съм схванал правилно идеята.

За изработката на междинните анимации е бил ангажиран самият режисьор (очевидно доста известен в Япония), вероятно с цел играта на придобие по-“кинаджийски” фасон. Уви, филмчетата са слаби както като замисъл, така и като изпълнение. Да не говорим за доста странния (и доста дразнещ) начин, по който геймплеят бива прекъснат ни в клин, ни в ръкав, от поредното мини-“филмче”.

Избор на герой :І

В самото начало на играта ви се дава шансът да изберете кой от двамата главни герои да управлявате. (Другият също участва в действието, но ще бъде управляван от играта) Принципно Джигоку е представител на по-“силовия” тип бойци. В духа на класическото самурайство, той разполага само с хладни оръжия (седем на брой), всяко от които има и алтернативна атака. Например един от мечовете му, подобен на ятаган, може да бъде хвърлян и като бумеранг и това е доста полезно за неутрализиране на противници, застанали на високи, трудно достъпни места.

Девойката Оюри пък борави изцяло с огнестрелни оръжия, някои от които (поне според мен) малко трудно се вписват в една средновековна японска история – например подобията на гранатомет и картечен пистолет. Проблемът обаче идва от другаде. Тъй като Оюри не владее специални движения, всичко, което тя може да прави в една битка, е да поддържа безопасна дистанция, от която безпроблемно да отстрелва противниците си. Резултатът от това е един доста еднообразен и дори на моменти досаден геймплей.

Камера 🙁

Движенията й са неадекватни през по-голямата част от играта, което често прави битките доста неблагодарно занимание. Проблемът донякъде се решава с опцията за “прихващане” на конкретен противник, но в по-сериозните мелета за това рядко остава време. Добре поне, че можете да въртите свободно камерата чрез R1 и R2. Това е, функция, която в по-сериозните мелета ще използвате често.

Геймплей 🙂

Невероятно, но факт – дори една толкова недоизпипана камера не успява да опропасти напълно геймплея на играта. 7 Blades предлага една доста прилична доза самурайски екшън, най-вече заради разнообразните атаки на главните герои.

Графика 🙂

Категорично това е най-големият коз. Още първото обучаващо ниво най-вероятно ще ви накара поне да усмихнете одобрително. 7 Blades предлага детайлна, контрастна графика с доста прилични модели и анимации на персонажите. За съжаление и тук имам една недотам дребна забележка. Става дума за нощните нива в играта, където небето изглежда като парче опънат черен плат и това до голяма степен разваля цялостното усещане. Най-вероятно става въпрос за издънка в графичния енджин на играта, отколкото за съзнателно търсен ефект.

Автор: Ивелин Иванов