4×4: Hummer

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Карали ли сте джип? А хамър? Да си призная харесвам джиповете, а най-мощният, който съм управлявал, е Гранд Чероки 5200 кубика. Наистина внушително преживяване с изключение на факта, че без малко не го обърнах на един завой на магистрала „Хемус“ – просто не отчетох факта, че джипът не лежи на земята като леката кола, а е едно своеобразно „кубче“, което е доста по-нестабилно на завой при висока скорост. Но когато влязохме в Стара планина и нагазих тежко всякакви бабуни и камънаци, които и пеша трудно щях да изкача с такава лекота, просто се влюбих в този вид возила.

А какво ли е да караш Хамър?

С 4×4: Hummer ще имаме възможността да разберем. Недостатък в тази игра е може би фактът, че тунингът не влияе по никакъв начин на движението на автомобила, а има чисто естетически свойства. Трябва да се има предвид, че в реалността той може както да увеличи проходимостта и скоростта на колата, така и да ги намали. А едни тежки масивни ролбари могат да ви спънат, но пък и да спомогнат да не потрошите фаровете си в някой гъст храст. Което обаче в 4×4: Hummer не е отчетено адекватно. 

Когато излезете от състезанието, колата ви ще има определени щети, които ще можете да отстраните в гаража и да продължите напред с един чисто новичък автомобил. През цялото време докато шофирате ще можете да получавате информация от табло за щетите по ходовата ви част, а след това в сервиза педантично да ги отстранявате. Много е приятно, че играта има изпипана система за щети – ако се забиете в някое дърво, ще ви падне я предната броня, я калникът, я нещо друго и ако пораженията са прекалено тежки, просто ще се наложи да преиграете нивото. То и без щети сигурно не един и два пъти ще ви се наложи именно това, тъй като

противниците са изобретателни и нагли

и често няма да успеете да завършите първи, а това е важно условие както за да получите пари, така и за да продължите напред в играта.

При добро изиграване на дадени отсечки ще получавате бонус звезди – от една до пет – които също ще ви носят доходи. Приятно е и че дори да завършите последен, пак ще вземете кинти, макар и в минимално количество, но то ще ви е достатъчно, за да си оправите изкривените ламарини от последния курс. А ако накрая много ви писне вашата кола и искате да подмените автопарка, просто можете да продадете таралясника и с получените средства да се ориентирате към нещо по-ново.

Като всяко офроуд състезание и това е малко по-нестандартна надпревара, защото тук не е важна толкова бързината, колкото шофьорските умения на водача, способността му да прецени терена, завоите, широчината и материала на настилката. Това ще усетите в пълна степен на пистата в Невада, където ще трябва да придвижвате возилото си по скален мост, широк толкова, че

гумите ви едва успяват да застъпят двата му края

а под вас се шири необятната пропаст на Големия каньон, който впрочем се намира в щата Аризона, но това или е недомислица на авторите, или просто е друг голям каньон, който е в Невада. 🙂

Разбира се няма как да успеете всеки път да се задържите на трасето на подобни крайно опасни маршрути и често ще пропадате я в някоя широка скална пукнатина, я в тресавище, от което няма измъкване. Затова разработчиците са ви дали един бутон за връщане в коловоза на малко по-преден етап и така ще имате реалната възможност, макар и да сте се забатачили, да успеете на финиширате пръв. Не се чудете изобщо, това е играта за вас!

Автор: Свилен Енев