facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Приключения: World of WarCraft: Cataclysm
Превю | 15.12.2010 | автор: Владимир Тодоров


Производител:
Blizzard Entertainment
Издател:
Activision Blizzard
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв
купи играта »

Днес ще разгледаме подземията в World of WarCraft: Cataclysm – едно от основните занимания на всеки, който достигне максимално ниво на развитие. Разбира се – винаги може да правите дейли куестове или пък да отидете и да натрупате малко PvP точки в Tol Barad. Но ако искате да облечете геройчето си в добри PvE дрешки, задължително ще трябва да посетите инстанциите в Cataclysm. А те могат да бъдат наистина забавни, ако попаднете на правилната група. Или пък истински кошмар с хора, които не знаят какво да правят.

Вероятно ветераните в WoW са забелязали, че от доста време насам Blizzard се стреми да създава колкото се може по-компактни инстанции за 5-ма души, които са кратки, но наситени с предизвикателни и интересни за убиване босове. Cataclysm не е изключение от това правило. Дори напротив – тук, поне по отношение на дизайн, компанията направо се надскача.

Може би най-красив и уникален като дизайн

е разположения високо в облаците The Vortex Pinnacle, където се намират армиите на Al’Akir – въздушният елемент, влязъл в съюз с Детуинг. За да преминават от една платформа на друга, играчите на няколко пъти трябва да използват виещите се торнадота. По време на битка с един от босовете пък не трябва да застават срещу вятъра, тъй като това ще забави хвърлянето на магии. Обърнат ли се така, че да духа в гърба им, кастът ще се увеличи няколкократно.

Halls of Origination също е интересна инстанция, в която откриваме цели 7 боса. Феновете на „Старгейт” ще останат доволни, защото насреща им ще се изправят същества, сякаш директно извадени от египетската митология и класическия фантастичен филм; в един момент дори ще можете да се качите на камили и да се биете и да хвърляте магии директно тях. И всеки един от босовете, особено четирите титана на върха, са коренно различни един от друг, всеки има с какво да изненада новите играчи.

Когато говорим за визуално зрелище, няма как да не споменем и Throne of the Tides, който се намира в подводната територия Vashj'ir, до който, за да стигнете първоначално, ще трябва да се гмурнете в огромен водовъртеж. А вече какво очаква вътре? Една инстанция, контролирана от нагите и нападната от едно гигантско октоподоподобно същество, срещу което ще трябва да се изправите по време на последната битка.

По отношение на разнообразни битки с босове

The Stonecore и Blackrock Caverns, определено успяват да изпъкнат, макар и дизайнът им да не е особено впечатляващ. В Grim Batol пък – гигантската крепост в Twilight Highlands – ще имате възможност да се качите на крилете на няколко дракона и да разчистите пътя си до един от първите босове в инстанцията. И на последно място - Lost City of the Tol’vir. Освен че има разни пигмеи и странни търговци, които те замерят с камъни, и един впечатляващ джин за финален бос, честно казано тази инстанция не впечатлява с нещо кой знае какво.

Онези от вас, които хранят топли спомени за едни от първите инстанции в играта – като Deadmines и Shadowfang Keep – ще останат приятно изненадани. Blizzard са ги адаптирали за Heroic 85 lvl. Предметите, които падат от тях, са напълно съизмерими с тези от новите инстанции в Cataclysm, макар и с една идея по-семпли във визуално отношение. Но определено чувството да се завърнеш в тях е страхотно. Би било чудесно, ако Blizzard адаптират всички свои инстанции за Heroic на максимално ниво на развитие. Turbine направиха нещо подобно с един от последните пачове в The Lord of the Rings – сега всяко една инстанция се адаптира спрямо нивото на героите, които влизат в него. И за момента работи изключително добре.

Промени в статистиките

Един от пачовете преди Cataclysm нанесе и няколко основни промени по "специалните" статистики на героите. Преди можехте да видите spell power, attack power, spell и armor penetration почти на всеки един предмет. Сега моят Priest да речем има spell power единствено на своя жезъл, attack power се среща на специфични оръжия, като например тези, които друидите носят, докато от spell и armor penetration няма и следа. От по-специфичните статистики се срещат най-често hit rating, critical hit и haste.

На фона на тези промени откриваме една чисто нова статистика – mastery – която се отразява върху ефективността на героя в зависимост от това в какви таланти е избрал да специализира. Един Holy Priest например подобрява своя Echo of Light – малък HoT heal, който се появява след всеки директен. При Assassination Rogue се увеличават poison щетите. Докато Fire Mage пък получава повече Flashburn, благодарение на който всички огнени магии добавят DoT върху целта.

Не на последно място, играчите вече могат и да преизковат (reforge) своите предмети при съответните NPC-та, като заменят 40 процента от второстепенните им статистики с други, които са по-полезни или по-подходящи за техния клас или стил на игра. Нямате нужда от hit rating, а от повече spirit? Лесно е. Искате повече haste за сметка на crit. Отново става - при това доста евтино. Дори може да върнете предмета в първоначалния му вид и да го преизковете наново, ако не сте доволни от крайния резултат.

Рейдовете

С гилдията ми успяхме да надникнем и в някои от новите райдове в Cataclysm – общо четири на брой (вклчюително Baradin Hold - този в PvP територията Tol Barad, който включва 1 бос). Макар и все още да нямаме кой знае какъв прогрес и тук мога да кажа спокойно, че Blizzard продължава да надскача себе си по отношение на дизайн и интересни и увлекателни битки. Да вземем за пример Blackwing Descent и битката с Omnitron Defense System – четири голема на име Arcanotron, Electron, Magmatron, Toxitron нападат рейда на произволен принцип, като всеки е снабден с между 2 и 4 уникални умения. Сама по себе си битката не е толкова трудна, но изисква изключително добра координация на групата, а фактът, че четирите голема излизат в различен ред всеки път, може допълнително да обърка по-разсеяните играчи и да доведе до уайп.

Успяхме да надникнем и в рейда Bastion of Twilight и да свалим двойката дракона Valiona и Theralion, които също изискват изключително добра координация. Дамата например хвърля дебъф на име Blackout върху произволен играч, който абсорбира 20 000 heal. Ако го махнете или изтече от само себе си, нанася 250 000 щети, които се разпределят между всички играчи наблизо. От друга страна, Theralion хвърля Engulfing Magic, който не вреди на вас самите, но всички щети или heal, който нанасяте междувременно, рефлектира в рамките на 20 секунди на всички ваши съюзници на 10 ярда от вас. С други думи – забавите ли се повече от 1-2 секунди – уайп.

Също така няма как да не отбележим, че сега предметите, които падат от рейдове за 10 и за 25 човека са едни и същи като качество. Разликата е в количеството. За 25 души просто ще са повече. Това е изключително добра новина за по-компактните и малки гилдии, които не могат да съберат и организират толкова много хора наведнъж или пък за онези, които предпочитат по-компактните рейдове.

Не на последно място - т.нар. raid locks също са претърпели промени и са много по-гъвкави - от пач 4.0.1 насам всеки играч има шанса да победи всеки рейд encounter само по веднъж на седмица (в Icecrown Citadel например те бяха общо 12), независимо в каква група е - за 10 или 25 човека - или на каква трудност се бие - Normal или Heroic. Т.напр. може да унищожите Lord Marrowgar и Lady Deathwhisper в рейд с 10 души в сряда, след което в петък да се изправите срещу Lich Kinga-а с 25. 

С това прегледът на новите инстанции в света на World of WarCraft. В следващия материал по темата ще разгледаме промените в гилдиите, новата професия, наречена археология, както и двете допълнителни раси – гоблините и уоргените.

А инстанциите – подобно на новите територии и те получават (почти) пълен отличен – 5,5 от 6. 

 
системни изисквания
Intel Pentium 4 1.3 GHz или AMD Athlon XP 1500, 1 GB RAM, NVIDIA GeForce FX или ATI Radeon 9500, 25 гигабайта свободно дисково пространство, Win Xp/Vista/7
напиши коментар
 

38 мнения
профил »
sandwraith92 каза на 16.12.2010, 19:36 ?. :
Редактиран на 16.12.2010, 19:37 ?.

Адски много се радвам че са увеличили значинетелно трудността на играта в сравнение с WOTLK.Сега тъпите нообове от wrath ще се научат на CC,Wipes, и ще получат само синички от Heroics.Хахахахахахаха плачете мазни гадни Wrath нообове не забравяйте да са оплаквате по форумите.Вашите сълзи са толкова сладки...ммммммммм.... ^_^

188 мнения
профил »
Spook4o каза на 17.12.2010, 19:01 ?. :

Поредният , който се смята за велик на тази игра.

51 мнения
профил »
roxorloops каза на 22.12.2010, 10:41 ?. :

Приятелче моля те почни да си спестяваш стотинки от закуската вместо да ядеш по 3 мазни баници на училище и ела в Близзард да видим чии сълзи са сладки.

22 мнения
профил »
Vect0rZ каза на 22.12.2010, 13:09 ?. :

В поста ти има две нередни неща:
2. Не си играл Blizzard.
1. Не е възможно да си 92 набор.

24 мнения
профил »
vlive каза на 05.01.2011, 14:05 ?. :

:)

113 мнения
профил »
Celebtuile каза на 16.12.2010, 19:51 ?. :

+1. Wrath беше твърде лесен, и се радвам, че Близ се усетиха че минават границата между гейминг и фармвил и оправиха инстанциите :)

29 мнения
профил »
quizX7 каза на 16.12.2010, 20:18 ?. :

Tрета снимка не ви ли прили4а на Hall of Heroes в Orzzamar от Dragon Age?

140 мнения
профил »
morg0mir каза на 16.12.2010, 20:25 ?. :

Но обзета от корупшана на Детвинг ;-)

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 16.12.2010, 20:54 ?. :

Който казва ,че дънджъните са лесни да гори в Ада сега.

24 мнения
профил »
JediMonster каза на 20.12.2010, 03:26 ?. :

И кое по точно им е трудното???? WoW е забавна рефлексна игра само малоумнци(какъвто си ти явно) или хора които неразбират добре english им се струва трудно и невъзможно, предвид и Addon's наистина трябва да си много зле направо те съжелявам!

29 мнения
профил »
tarbuh каза на 20.12.2010, 04:10 ?. :

Ти явно си голямо про, след като масово добри играчи,играещи от 5-6 години (под добри разбирам хора, които знаят какво правят, четат и гледат достатъчно, за да знаят какво правят, и познават класа си ) казват, че в катаклизма нещата са по-трудни

1565 мнения
профил »
n00b каза на 17.12.2010, 10:49 ?. :

Камилите са яки.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 17.12.2010, 15:27 ?. :

хаха ;D
Г-н Тодоров, надявам се нещо да не съм ви обидил, просто Dungeon преведено на Подземия, нещо не си е на мястото, не мислите ли...

1880 мнения
профил »
Sentry каза на 17.12.2010, 15:51 ?. :

Тъй като dungeon принципно се превежда като "тъмница" не виждам как може да има точен превод на български. "Подземия" ми звучи доста точно, ако държим да не използваме друга чуждица, а именно "инстанси".

331 мнения
профил »
Koshmar каза на 20.12.2010, 19:07 ?. :

A защо не просто "местности"?

1880 мнения
профил »
Sentry каза на 20.12.2010, 19:39 ?. :

Защото "местности" е доста точен превод на "zones" или "areas", които се използват за неинстансирани части от света.

898 мнения
профил »
Nightbringer каза на 22.12.2010, 08:09 ?. :

Dungeon пък е точно подземие в смисъл на Dark underground place.

90 мнения
профил »
Roskouhunt каза на 19.12.2010, 12:05 ?. :
Редактиран на 19.12.2010, 12:06 ?.

Абе за момента на PUG не е препоръчително да ръшкаш хероици.А и още нещо до всички българи които играят : Спрете да се мотате по нубарските реалми и идвайте в Neptulon. Айде чакам ви там защото вярвам че вече е дошло времето да се направи BG гилд който да заеме място сред 100те най добри в WoW.

768 мнения
профил »
Kazomir каза на 22.12.2010, 07:36 ?. :
Редактиран на 22.12.2010, 07:36 ?.

Бил съм в нептулон и съм се навидял на българска идиотщина.
No thanks.

143 мнения
профил »
wannabe каза на 23.12.2010, 15:57 ?. :

С българи добра игра не става... Селянията си личи дори в УоУ. Иначе деиствително трудността е доста завишена. Още не съм рейдвал, ама на хеорици верно си е направо приключение да завършиш дънджън-а

90 мнения
профил »
Roskouhunt каза на 19.12.2010, 12:10 ?. :

Боркоо спри да ми се праиш на ингилизин :Дънджън ли е Инс ли е мноо важно всеки знае за кво иде реч.Аре престанете вече тука за филология ли става вапрос или за WoW a???????

44 мнения
профил »
ze3rax каза на 20.12.2010, 08:03 ?. :

Доволно по-трудно е, но затова и ми харесва - предизвикателство :) Определено зарибява, за пореден път...

378 мнения
профил »
dakovi4 каза на 21.12.2010, 07:41 ?. :

WoW винаги ще радва феновете си (и не само тях).............................

407 мнения
профил »
Damnation каза на 27.12.2010, 09:27 ?. :

Dungeon-ите наистина са по-трудни от тези в Лич-а, но и определено са по-забавни ( засега де, не е ясно дали когато се нагрухам с юбер лилави предмети от райдовете няма да ми станат твърде лесни ).
Но, поне в сървъра в който играя основно ( Ghostlands ) се чака адски дълго време ако си дпс - по 30-40 минути. А ако си танк влизаш след максимум 2, което е дразнещо.

1 мнения
профил »
ZzZz каза на 16.01.2011, 09:56 ?. :

baxt iwee v naikoi slu4ai e stanalo qko. no i v pove4eto tapooo.....

5 мнения
профил »
haster каза на 07.02.2011, 18:39 ?. :

dosta ot horata koito pishat komentari nesa igrali v blizz. az lichno igraq ot nqkolko meseca i mnogo mi haresva. razlikata mejdu lesnite raidove na lich king i novite si lichi opredeleno. Neprepor4vam na nikoi da igrae v neptulon pri bgtata shtoto sa p1lni nobove. Neka pishat komentari samo tezi koito naistina igraqt i razbirat ot cataclysm.neka tezi koito gledat samo clipove v youtube da ne davat ocenki ili da pishat zlobni komentari. kogato vidqt realnosta shte se vpe4atlqt. Na tezi koito shte pishat zlobni komentari po moi adres moga samo da im kaja da poglednat sebe si da doidat v blizz i togava da vidqt kakvo predstavqlvat. Pozdravi na vsi4ki koito igrat v blizz

188 мнения
профил »
Spook4o каза на 02.05.2011, 23:12 ?. :

Постарай се и ти следващия път да пишеш на кирилица, защото малко хора ще ти обърнат внимание така.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Приключения: World of WarCraft: Cataclysm

Ревю:
Време е да видим какви други промени – малки и големи – нанася Cataclysm върху цялостния геймплей на WoW. И разбира се – да поставим финалната оценка!

Превю:
Един стар свят се прероди, Катаклизмът настъпи. Време е да си пусна брада, да изключа телефона и да окупирам компютъра със стек бира...

новини:
Blizzard подобри значително наградите, които т.нар. Scrolls of Resurrection - метод за връщане на отказали се играчи в играта - предлага за World of WarCraft.
Blizzard съобщи, че предстоящият пач 4.3.2 ще добави възможността да ходим на рейдове със своите RealID приятели - независимо на кой сървър се намират.
"Има 10 млн. играчи в World of WarCraft, защото Чък Норис им позволява да живеят" - това е новата реклама кампания на популярното MMORPG на Blizzard!
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
World of WarCraft: Mists of Pandaria част II 16
World of WarCraft: Mists of Pandaria - финал 15
World of WarCraft 3
World of WarCraft: The Burning Crusade 2
World of Warcraft: Classic
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21