facebook facebook
 
 
 
   
 
Пет от най-дразнещите идеи в игрите
20.01.2017 | автор: Петър Йорданов


Първоначално публикувано - ноември 2010 г.

Гейм индустрията се слави както със своите оригинални и находчиви идеи, така и с някои от най-глупавите недомислици, появявали се някога. Ето пет от тях, които особено много дразнят екипа на PC Mania.

1. Непрекъсваемите анимации

Много бих искал да попитам хората, които решават, че анимациите в играта не трябва да бъдат прекъсвани от играча в желания от него момент, „Защо, бе, чичка, защо?”. Може би най-пресният пример, който изниква в съзнанието ми за игра, в която не можеш да се добереш до реален геймплей, преди да изгледаш всички анимации и обяснителни коментари, които разработчиците са подготвили, е новият Need for Speed: Hot Pursuit.

А кому е нужно това? Ако дизайнерите се притесняват, че по този начин ще пропуснем нещо ужасно съществено, винаги могат да ни предупредят с някой надпис, както в Two Worlds II. Но да ти навират в носа някакви непрекъсваеми анимации постоянно, особено в спортни симулатори или преди трудни битки с босове, при които умираш поне 10 пъти, определено ми се струва като една от най-дразнещите и ужасни идеи в игрите въобще.

2. Твърде продължителните смъртни сцени

Всеки, който е на мнение, че смъртта на нашия герой трябва да продължава повече от 5 секунди в гърчове и стонове, значи трябва задължително да отиде и да се прегледа за сериозни психически отклонения.

Умирането като цяло е мъчителен процес в игрите, съпътстван със зареждането на стар запис и загубата на не малко време. Но да се сипва още сол в раната, както правят Burnout Paradise и Too Human, е меко казано безсмислено.

3. Бос битките в Guitar Hero III

Без съмнение Guitar Hero е страхотна поредица. В желанието си да разведрят геймплея обаче, авторите й решиха, че третата част се нуждае от… битки с босове - един от най-слабо балансираните елементи в игра въобще. Противниците ви, управлявани от изкуствения интелект на играта, уцелват нотите абсолютно всеки път, което ги прави предизвикателни дори и на лесна и средна трудност. Единственият шанс да им попречите е като използвате специалната си атака. Същевременно, ако Слаш да речем успее да ви атакува, то в такъв случай битката е почти 100 процента загубена. За да усложнят нещата, авторите ви забраняват да продължите напред в кариерата, докато късметът ви не се усмихне и не успеете по някакво случайно стечение на обстоятелствата да победите поредната легенда на рока. Не на последно място – към всичко това можем да прибавим и характерния за PC версията лаг, който допълнително усложнява живота на играча. Колко ли мишки и клавиатури са били потрошени на тази игра? 

4. Quick Time Events

Макар и да не оглавяват списъка в тази класация, т.нар. Quick Time Events могат да бъдат наистина дразнещи. Особено ако се злоупотребява с тях или пък ако не са реализирани както трябва.

Да вземем за пример Star Wars: The Force Unleashed II. За да придадат по-кинематографичен вид на играта и в желанието си да разнообразят и без това монотонния и скучен геймплей, авторите прибягват до помощта на въпросните QTE. Някой от екипа обаче е решил, че трябва да направи визуалните подсказки за активация миниатюрни и на всичко отгоре – да се появяват всеки път на различно място на екрана. Така, на фона на целия визуален кич, който представлява The Force Unleashed II, е не само трудно да видиш къде точно е изписано копчето, което трябва да натиснеш, но и да реагираш навреме. По този начин често започваш от самото начало, а героят изглежда така, сякаш е пленен в някакъв откъслечен момент от времето, от който сякаш няма измъкване.

За капак – и самите анимации на QTE не са кой знае колко разнообразни и след първия един час игра започвате да гледате едни и същи сцени, които стават все по- и по-дразнещи…

5. Идеята да опростяваш

Ако работи, не го разваляй – са казали по-мъдрите от нас. И са прави. За съжаление обаче, в стремежа си да направят игрите достъпни за максимално количество народ (който, според дизайнерите, явно не блести с кой знае какъв интелект), все повече компании започват да опростяват иначе велики и комплексни в геймплей отношение поредици. ArcaniA: Gothic 4 е типичен пример в това отношение – игра, която сама по себе си става. Но ако я съпоставим с излезлите преди нея Gothic заглавия, буквално бледнее.

А примери за това – колкото искаш. Splinter Cell, Dragon Age, Mass Effect… Явно най-новото мото на гейм-индустрията като цяло е „Колкото по-просто, толкова по-добре”.

Сигурен съм, че всеки един от вас има свой собствен списък с най-дразнещите идеи във видео игрите. Някои от тях може и да съвпадат с изброените по-горе примери, други пък напълно да противоречат на нещата в тази статия. Така че какво чакате – споделете вашето мнение с нас. 

напиши коментар
 

179 мнения
профил »
TheManiac каза на 19.11.2010, 15:02 ?. :

Гласувам с 10 ръце против първият пример! Затова има NoIntroPatch за почти всяка игра.

450 мнения
профил »
Logus каза на 19.11.2010, 15:06 ?. :

С две ръце подкрепям класацията, особено 1-ва и 4-та точка. Не знам колко време съм изгубил в Rezident Evil 4 и в Jericho при комбинацията от сцени и quick-time-events.

Друго нещо, което ме дразни, е все по-честата липса на демо-версии.

40 мнения
профил »
Съселче каза на 19.11.2010, 15:24 ?. :

Подкрепям 1-ва и 5-та точка с всеки възможен крайник!

320 мнения
профил »
radqtor каза на 19.11.2010, 16:00 ?. :
Редактиран на 19.11.2010, 16:00 ?.

Аз подкрепям всичко плюс това че mразя прекалено скриптирания екшън ала MOH(2010)COD:BO

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 19.11.2010, 16:21 ?. :

Най-много мрзя това за босовете и за клиповете.

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 19.11.2010, 20:12 ?. :

Аз пък нямам нищо против да гледам 6 часов филм като от време на време стрелям по някой.

331 мнения
профил »
Tranquil каза на 20.11.2010, 11:48 ?. :

+1 за Ic3S. Ако филма е интересен и продължава да ти придържа вниманието, разбира се :)

320 мнения
профил »
radqtor каза на 20.11.2010, 16:07 ?. :

Ама за тая работа си има филми аз искам игра

31 мнения
профил »
darkeci каза на 19.11.2010, 16:20 ?. :

Определено всички неща са много дразнещи и класацията е много добра, но според мен точка 5 е най важната.Лично мен много ме подразни опростяването в Мас Ефект 2 РПГ елемента тотално го заебаха, за разлика от първата част играта стана наистина много проста.Както разбирасе и споменатият Готик който след като се мъчех 2 часа да го играя на кашона просто изхвърлих диска.Липсват ми игри като Baldurs Gate и Arcanum нещо което се чудя дали ще видим скоро като изпълнение.Жалко много жалко за разработчиците.

1740 мнения
профил »
Sentry каза на 19.11.2010, 16:39 ?. :

Бих казал, че 4 трябва да е на първо място, 2 спада към 1, а за 3 на никой не му пука.

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 19.11.2010, 16:41 ?. :

1,2,4,5 ги подкрепам напълно. Gуитар херо не съм играл за да кажа.
Друго, което трябваше да добавите е безбожно кратките кампаний при ФПС-тата.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 21.11.2010, 17:03 ?. :

КампаниЙ някой римски пълководец ли е?

222 мнения
профил »
Маце Борко каза на 19.11.2010, 16:56 ?. :

Липсата на опция да пропуснеш анимация е просто един гнусен ход за изкуствено удължаване на играта.

1740 мнения
профил »
Sentry каза на 19.11.2010, 16:58 ?. :

Според мен не е проблем анимациите да са unskippable стига да не са напълно безсмислени и да не трябва да ги гледаш по 20 пъти.

46 мнения
профил »
katotemoto каза на 19.11.2010, 18:19 ?. :

Според мен номер 5 трябваше да е на първо място.

3 мнения
профил »
jack_maniaka каза на 19.11.2010, 18:47 ?. :

Според мен също доста дразнеща идея е,когато при някои от игрите с аутосейф местата са разположени така че да те връща много назад било то на бос или тръдно ниво.

718 мнения
профил »
Drecher каза на 19.11.2010, 19:31 ?. :

Най ме дразни липсата на Quick Save и Quick Load в някои игри. Неадекватно разположените checkpoint-ове също ме карат да избеснявам. Тези две неща ми развалиха удоволствието от Overlord 2.

569 мнения
профил »
dr_gilotin каза на 20.11.2010, 00:02 ?. :

+111

137 мнения
профил »
CryEngine3.5 каза на 19.11.2010, 20:23 ?. :

Аз съм се сблъскал с всичките тези изброени идеи(без Guitar Hero , защото не съм я играл и не смятам да играя такава куха игра).
Протакването на сцените със смъртта на героя и почването на мисията от начало , понякога имат много досадна продължителност , особено когато се играе на най-трудното и много често се налага преиграване.За първия дразнител с непрескачащите се анимаций наскоро не съм срещал , която ми е досадно да и гледам кът сцените.

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 19.11.2010, 22:56 ?. :

В ghost recon ти излизаше по-изгодно да изключиш играта и пак да я включиш като умреш, от колкото да чакаш рестарт.

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 20.11.2010, 08:28 ?. :
Редактиран на 20.11.2010, 08:29 ?.

1. Непрекъсваемите анимации ---- нямам думи, колкото и да е труден даден етап от играта, той се обезсмисля при преиграване , налагайки да гледаш едно и също нещо по 100 пъти. NFS Hot Pursuit има опция за "Skip, при някои мисии катo "Skip"-на, сцената си продължава да върви, а отдолу ми пише "Skiping" WTF???!!! :D

137 мнения
профил »
CryEngine3.5 каза на 20.11.2010, 08:59 ?. :

Изглежда е необходимо известно време да заредят другите сцени.Иначе и аз го забелязах това в НФС-то

27 мнения
профил »
Bond каза на 20.11.2010, 11:15 ?. :

В НФС това е направено, защото имаш летящ старт, а не статичен. Направено е за плавно включване в действието, но действително е неприятно.

296 мнения
профил »
Dumbaldor каза на 21.11.2010, 17:29 ?. :

Мен най-много ме дразни премахването на ресурсите в стратегиите. Добре че в SC2 всичко е наред :)

679 мнения
профил »
torrin каза на 22.11.2010, 10:03 ?. :

много са дразнещи и някакви tutorial нива които има в доста пуцалки. Или интро тип half life. Верно тогава беше супер интересно и ново, но идеята вече е прекалено експлоатирана и ... абе понякога "просто искам да пуцам" :D не ми се гледат филмчета, tutorial-и и т.н.

14 мнения
профил »
Belgarath каза на 22.11.2010, 10:07 ?. :

Моите 5 се отнасят за стратегическия жанр, защото това играя: 1. Опростяването на продукта, направен е за недоношчета; 2. Премахване пазнообразието от ресурси, в много от игрите днес имате само до 3 такива; 3. Бързата интернет игра (Sins of a Solar Empire), водеща до по-къс период на игра. На карта за 4 играча нормалното време е от 4 до 6 часа а тук наблюдаваме 2 до 3 такива. 4. Липсата от разнообразие на единици в игрите. 5. Безмилостно тъп ИИ, вземете пример от играта по-горе и по-точно неадекватността на вашите "strike crafts".
Къде отидоха хубавите игри?

1089 мнения
профил »
vanmx каза на 22.11.2010, 13:58 ?. :
Редактиран на 22.11.2010, 13:59 ?.

1.Мен пък много ме дразнят разните HDR и Blur ефекти с които яко се прекалява.Напоследък вместо разрабтчиците да се стремят да правят фотореалистична графика, правят някаква бозава анимацийка с някакви ярки цветове плюс някои от тия гадни ефекти. Иначе зорят видеокартите а пък и масата им се кефи.
2.Дразни ме също когато по време на игра, при всеки ход в играта се появява loading екран. Например в Oblivion всеки път когато отваряш врата, трябва да чакаш да зарежда.
3.Дразнят ме някои игри с т.нар "отворен свят". Тази тема доскоро се дискутираше тук. Нямам просто какво да кажа, скучно еднообразие. За пример мога да дам пак Oblivion. Когато в една игра не се разнообрази в рамките на половин час, поне малко декора и действията които прави героя на фона на този декор, просто зарязвам играта. Точно така стана с PoP Warrior Within и двата Bioshock-а. Майсторски направени игри, ама еднообразни.
4.Най-много ме е яд, че се затри моя любим жанр игри - Action-adventure. Просто момента с приключението и яката атмосфера вече е на заден план и остана вече само яко екшън. Няма значение къде се развива действито на играта, кога и как, важното е да се леят кървави водопади от монитора и то в повечето случай с изглед от първо лице. Разбира се, кефя се и на такива игри, но какво стана с игрите като Soul Reaver, Shadow Man, старите Tomb Raider и т.н



2059 мнения
профил »
Zipy каза на 22.11.2010, 16:00 ?. :

Бих сложил на точна 6.Кинект и плей стейшън муув

65 мнения
профил »
Pandar3n каза на 22.11.2010, 20:39 ?. :

НЕ на неудобните камери и гледни точки !(Legacy of Kain : Defiance , PoP : The Sands of Time)

200 мнения
профил »
Diversant каза на 23.11.2010, 11:39 ?. :
Редактиран на 23.11.2010, 11:40 ?.

- Посредствената пропаганда(добрите праведни американци/рейнджъри/тюлени - льошите, много льоши руснаци/китайци/комунисти/нацисти/терористи/извън земни) присъстваща в голяма част от заглавията.Когато не е твърде смешно, просто те кара да натискаш 'ескейп' без изобщо да се интересуваш от 'историята'.

- Прекалената линейност.Когато каквото и да правиш цялата игра се минава по един-единствен начин, без право на обжалване или дори 1 % творчество.Примери бол.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 23.11.2010, 14:15 ?. :

Новото НФС наистина дразни с тези непрекъсваеми лигни. Освен това е малко по-трудно, отколкото трябва.

276 мнения
профил »
fizo каза на 24.11.2010, 17:54 ?. :

1-во ме дразни безмисленото ходене като идиот от точка А до точка Б. (Lineage2, WOW, Oblivion и още доста). Да нека има малко ходене, но да не се прекалява да има телепорти до повечето места или друг вид транспорт все тая. В lineage2 го пооправиха едно време беше пълна мъка да си направиш quest-овете на 40 лвл.
2-ро Адски дразнесщо е да не можеш да си изпълниш questa по простата причина, че не ти е отбелязано на карата, това ми къса нервичиките.
3-то изумително дразнещо е за да разбереш какъв ти е questa да трябва да прочетеш 1 страница тъпоитии.
4-то В някои РПГ-та е налбегнато адски много на история и диалози които трябва да провеждаш с почти всеки срещнат. Много досадно ми се вижда. В KOTOR1 и 2 също го има но там има сравнително умерено, но от време на време ми ставаше досадно. Иначе играта ми е една от любимите.

320 мнения
профил »
dido_y каза на 20.03.2011, 22:48 ?. :

Съгласен съм с всички (без Guitar Hero - не съм я играл) и освен това се дразня от многото информация! Например в някои куестове трябва да прочетеш няколко страници с информация (голяма част от която - ненужна и разбира се на английски) или да изгледаш 10 минутен клип, за да разбереш какво следва да направиш. И хем не можеш да пропуснеш този етап (защото в такъв случай попадаш в задънена улица) и към края на писмото/клипчето, което четеш/гледаш, вече си забравил какво беше началото и само като си представиш колко още ще ти се наложи да правиш същото, вече не ти се играе!

173 мнения
профил »
Grubiqn каза на 02.02.2017, 15:01 ?. :

Относно първия пример спокойно можеш да псуваш разработчиците на боклуците които играеш :) Защото умните хора сред тях са го измислили още преди ГОДИНИ,да не кажа ДЕСЕТИЛЕТИЯ!Diablo,WoW,Warcraft и още не една игра са направени така че,да изгледаш веднъж клипа и толкова,след това не ти излиза повече или ако случайно някъде излезе примерно нов герой си почнал,спокойно даваш ескейп и те пита най-учтиво cancel the cinematic? :) Съгласен съм само с последния пример,наистина много игри станаха прекалено лесни :) Или хората прекалено умни...не не е така игрите са лесни :D
напиши коментар