facebook facebook
 
 
 
   
 
Новата финансова политика на Valve в ущърб на инди разработчиците
04.12.2018

От Valve промениха начина, по който се разпределят приходите от продажби на игри в Steam, с техните разработчици. До сега приходите се разпределяха 70% за създателите на дадена игра, 30% за Valve. От този момент обаче, ако една игра изкара приходи над $10 млн. Valve ще прибира само %25 от всички приходи, които играта получава, след като е преминала границата от $10 милиона долара. Ако играта успее да премине $50 милиона делът на Valve се намалява на %20. Докато дадено заглавие премине границата от $10 милиона в сила остава старото разпределение - 70/30. Новата политика на Valve влиза в сила за всички приходи, които са постъпили след 1-ви октомври тази година.

В публикация в Steam, Valve споделиха, че по този начин искат да помогнат на създателите на по-големи заглавия, като се очаква по този начин да се облагороди Steam като цяло. Но някои инди разработчици не виждат нещата по този начин и отчитат новата политика като "шамар в лицето" на по-малките студия, за които е абсурд да преминат границата от $10 милиона.

Браян Бъкли, създател на roguelike играта "Caves of Qud" сподели в Twitter, че "малки студия, създаващи интересни неща с изключително малки бюджети" ефективно "ще плащат за следващата Fallout 76". Според Саймън Рот (създател на space colony симулатор Maia) този ход на Valve е грешен спрямо инди разработчиците.

Не всички инди разработчици обаче са толкова критични. Кевин Симънс, дизайнер в Asymmetric, споредли в Twitter, че Valve се нуждае да даде тласък на "ААА аудиторията", тъй като ако ги загуби, това ще е пагубно за всички, ползващи Steam, тъй като далеч по-малко хора ще купуват игри през Steam като цяло, а това вече ще се отрази негативно на инди разработчиците.

Фрея Холмър, съосновател на Neat Corporation, заяви, че този ход е до някъде "просташки среден пръст към по-малките разработчици", но в крайна сметка е съгласна, че ако Valve взима по-малък дял от продажбата на игри, то това би било отчетено като стъпка в правилната посока.

 

напиши коментар
 


88 мнения
профил »
Gipo каза на 05.12.2018, 09:17 ч. :

С други думи, за инди студиата не се променя абсолютно нищо. Променя се политиката за по-големите компании.
Ще ми се в близко бъдеще да се приеме закон срещу Early access безобразията. Да кажем - цената на играта в EA да е поне двойно по-ниска от тази на пълния релийс и една игра да не може да бъде в EA за повече от 2 години.
напиши коментар
 
НАЙ-ЧЕТЕНО ПРЕЗ СЕДМИЦАТА
Завръщането на една легенда! 1929
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 1917
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 1908
Петото "яйце", награди и регламент 1902
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 1895
The Division за PC няма да е прост порт 1883
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 1882
Blizzard също прави разпродажба на игри 1876
Слух за изискванията на АС: Unity 1860
НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122
Blizzard също прави разпродажба на игри 122