facebook facebook
 
 
 
   
 
Лорд Бритиш: „Повечето гейм дизайнери не струват нищо“
20.03.2013

Ричард „Лорд Бритиш“ Гариот - създателят на поредицата Ultima – заяви съвсем открито, че според него повечето гейм дизайнери не струват нищо.

В интервю за PC Gamer Бритиш допълва, че повечето дизайнери са неквалифицирани, докато той самият си разбира от работата. 

Е, изключения има. Като такива Гариот посочва Крис Робъртс, Уил Райт и Питър Молиньо.

„Не казвам това, защото си мисля, че съм брилянтен. Имам предвид, че повечето дизайнери не струват нищо. Има си причина за това.“ Според Гариот повечето хора стават гейм дизайнери, просто защото не са квалифицирани да вършат нещо друго.

„Всички дизайнери, с които съм работил през целия си живот са откровено мързеливи“, добавя Гариот. Причината за това според него се крие в сериозната липса на амбиция.

Какво мислите за тези негови крайни изказвания?
 

напиши коментар
 


4164 мнения
профил »
VK_ каза на 21.03.2013, 07:50 ч. :
Редактиран на 21.03.2013, 16:03 ч.

Факт! Само, дето не желая да разпределям самият Гарът по разни категории... от уважение към Ултима. Доста време мина от как видяхме за последно негови дела. Но иначе, да, гейм дизайнерите в наши дни са доста ограничени дали заради фирмите, за които работят или заради тях самите... последните няколко блокбъстъра го потвърждават.

12 мнения
профил »
Acwulf каза на 21.03.2013, 08:43 ч. :

То е нормално да няма качествени заглавия, като все повече се пренебрегва качеството за сметка на количестовто. Все пак с 50 бройки Х се правят много повече пари отколкото с 1-2 качествени игри.
Много малко са производителите найстина опитващи се да създадът заглавия, които да не пазчитат на масов хайп и едното отбиване на номера, колкото да има нещо което да се продава.

199 мнения
профил »
moroel каза на 21.03.2013, 11:45 ч. :

Само дето е забравил да спомене,че той е начело на тея мързеливци.Името му като дизайнер е адски прехвалено.Има едната ултима от миналия век и една камара грандиозни издънки след това.А и като гледам кои дизайнери е посочил-същите като него-мързеливци,почиващи на стари лаври от зората на гейминга.А най-смехотоворен е факта,че иска 1 мил. $ в кикстартер за новия си проект,при положение че даде амнайсе милиона да полети в космоса.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 21.03.2013, 13:11 ч. :

Четеш ми мислите.

377 мнения
профил »
gua543 каза на 21.03.2013, 14:59 ч. :

Това важи с пълна сила за дизайнерите от TOR - вместо да направят някакви обикновени роби ала Отмъщението на ситите, те ми слагат всякакви джуджурии, стърчащи от странни места пръчки и тем подобни глупости.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 21.03.2013, 15:28 ч. :

Обикновено под "гейм дизайнер" разбираме човек, занимаващ се със съвсем друг аспект в игрите, не с арт решенията по робите. Казано образно - гейм дизайнерът е отговорен по-скоро за макро решенията в една игра, не за детайлите по робите или статистиките им.

Примери за добри дизайнерски постижения и не добро изпълнение на отделни аспекти в игри: Арканум - достоверен и завладяващ игрови свят, оригинален сетинг, богато ролево преживяване и... куца бойна система.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 21.03.2013, 16:01 ч. :

@ gua543 - Гейм дизайнера е човека, който взема решенията за играта още преди да се появят първите концептуални рисунки. В случаят с Арканум, гейм дизайнерът е човекът, който еказал "Действието в играта ще се развива в стиймпънк сетинг, ще бъде изометрично РПГ, ще може да се учат умения по този и този начин, персонажите ще се характеризират с тези статистики, а битките ще се водят по тази система, историята ще следва тоя сценарий". Разбираш ли, той е доста далече от детайлите по персонажите, дизайна на околната среда и това колко добре е нарисувана едикоя си текстура? =)

377 мнения
профил »
gua543 каза на 22.03.2013, 20:05 ч. :

В момента се чувствам изключително тъп...
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues

новини:
В първоначалния си вид Shroud of the Avatar не бе нищо повече от една карта и няколко аватара, но сега финалната ѝ версия наближава.
Налична за РС, Linux и OS X, Akalabeth: World of Doom се счита за директен предшественик на ролевата серия Ultimа.
Първият етап от ранния достъп на Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues ще стартира на 12 декември. Именно тогава играчите ще могат да създадат свои персонажи.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122
Blizzard също прави разпродажба на игри 122