facebook facebook
 
 
 
   
 
Лагеруване: Eton Raptor
14.07.2011 | автор: Петър Йорданов


оценка:

Вносител:

Цена:
ок. 200 лв.
сайт на продукта »
плюсове
Малък продукт с огромен набор от функции
Може да зарежда джаджите ви с енергия, събирана от слънцето
минуси
Разучава се трудно
За да заредите батерията му на макс чрез слънчева светлина, трябва да го държите поне 18 часа на слънце

Eton Raptor е джаджа, която е абсолютно задължителна за всеки, който обича да лагерува. На пръв поглед това е швейцарско ножче. То обаче е натъпкано с всевъзможни екстри, някои от които дори не сте си представяли, че могат да се предлагат в продукт от този тип.

Джаджата е дълга едва 20 см и тежи 310 грама. В нея обаче откриваме компас, висотомер, барометър, термометър, хронограф с аларма, говорител, през който да слушате радио или който да вържете към любимия си плейър, и дори LED фенерче. 

Има и отварачка, в случай че се налага да си отворите бира или друга подобна напитка в планината.

Черешката на сладоледа обаче е 1800-mAh литиево-йонна батерия, която се захранва посредством вградения слънчев панел. Нещо повече – тя може да бъде използвана и за зареждането на мобилния ви телефон или която и да е друга джаджа, в която може да включите USB кабел.

За да свикнете да боравите с всички тези екстри обаче, ще трябва да се потрудите мъничко. В предната част откриваме девет бутона, посредством които се контролират всички функции. А в тях няма нищо интуитивно и помощта на 12-страничното ръководство е просто задължителна. Не е трудно да се досетите за какво служат Volume – и Volume +, но каква е разликата между M и MEM? Да не говорим, че за някои функции трябва да натиснете бутоните в определен ред. Ако объркате нещо, трябва да започнете отначало… 

Веднъж щом свикнете да работите с Eton Raptor обаче, ще откриете, че това е изключително полезен и функционален инструмент. Достатъчно е да го захвърлите в чантата си и готово – нямате нужда нито от компас, нито от радио, нито от фенерче. Безспорно най-атрактивната му функция обаче е възможността да зарежда вашия собствен телефон.

Единственият по-съществен недостатък на Eton Raptor е, че за да заредите батерията на макс чрез слънчева светлина, трябва да го държите поне 18 часа на слънце.  Но дори и това не би трябвало да попречи на най-отявлените планинари да го превърнат в свой неотменен спътник.

 

напиши коментар
 

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 12:46 ?. :

"За да заредите батерията му на макс чрез слънчева светлина, трябва да го държите поне 18 часа на слънце"
То така или иначе, като го гледам това, надали е създадено за еднодневна приятна разходка в горичката. Създадено е или за сериозни експедиции или за хора с много излишни пари, които си мислят, че една седмица преход в планината е невероятно опасно приключение.

806 мнения
профил »
pi4aama каза на 14.07.2011, 13:02 ?. :

То изобщо има ли ден в който слънцето да грее 18 часа :D Това чудо трябва да се зарежда с дни .

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 14.07.2011, 13:06 ?. :

Това ми се струва абсолютно ненужно. Аз ако отида на лагер сред природата, няма да си взема нито лаптопа, нито телевизора, нито МР3ката...

115 мнения
профил »
Telba каза на 14.07.2011, 14:21 ?. :

Ще вземеш обаче компас, мобилен, източник на енергия, и др.
Да има възможност да зареди телефон може да бъде животоспасяващо.
Не всеки човек ходи по отъпканите пътеки.

707 мнения
профил »
sturba каза на 14.07.2011, 16:38 ?. :

"Better drink my own piss" :d

44 мнения
профил »
necris каза на 18.09.2011, 10:02 ?. :

Bear Grills FTW!

144 мнения
профил »
Castor каза на 14.07.2011, 17:16 ?. :

Много готина джаджа, особено соларната батерия, но на планина важните неща са поне по две - два компаса, две фенерчета,поне два ножа и няколко запалки и кибрити. А отварачката е напълно ненужна - в планината всичко се отваря с нож :)

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 17:27 ?. :

По два спални чувала, две палатки, две раници, 200 кг. багаж, десет шалтета, 100 кг. храна (300 кг. багаж)... С други думи за двете запалки и/или кибрита разбирам, обаче за какво са ти два ножа и два компаса? При това като се има предвид, че компас също ти трябва при по-сериозни експедиции. В планината намаляването на теглото на багажа максимално е особено важно. Сега някои ще кажат "Айде, колко ще ти натежи един компас и един нож повече", с което ще покажат, че са доста незапознати. За 1-2 дни няма да ти натежат, дори много по-тежък багаж няма да ти натежи, но за повече време всеки килограм е от значение. Точно поради това устройства като Eton Raptor могат да са полезни в условия, в които ти трябват подобни функции.

144 мнения
профил »
Castor каза на 14.07.2011, 17:50 ?. :
Редактиран на 14.07.2011, 18:53 ?.

Slesher, никога не си бил на планина нали? Абсолютният минимум от ножове е - два, защото ако нещо стане с единия, може да умреш, компасите са два, защото ако нещо стане с единия може да умреш(повечето компаси са с течност и понякога при лашкането в компаса може да влезе въздушен мехур и тогава той дава леко отклонение, а ако имаш два, дори и двата да са с такъв мехур можеш поне да държиш права линия, дори и посоката да се бърка малко) фенерчетата са две, защото ако нещо стане с едното, може да умреш. Сега по-ясно ли ти е? Два ножа, два компаса и две фенерчета тежат няколкостотин грама дали си струва? А напълно екипирана раница за зимно лагеруване в България(една палатка, два чувала, двойно шалте(ако е еднопластово ти трябват две шалтета:) якета, няколко комплекта дрехи, брадва, примус, печка за палатка и прочее и прочее тежи 12-15 кг) Не е чак толкова зле уверявам те. Олекотяването на раницата става като си купуваш по-маркови, висококачествени неща, а не като оставяш вкъщи жизненоважни предмети, които могат да ти потрябват за да оцелееш. Що се отнася до железарията, сериозните планинари твърдят че абсолютния минимум е: четири ножа(един викторинокс с инструменти, един голям сгъваем и два несгъваеми), сгъваем трион, гъвкав трион и брадва, като всичко това може да тежи 1-1,5 кг. :))))))))))
P.S. Хората които знаят какво правят, дори и на еднодневен поход си взимат два-три ножа и брадва, малките брадви започват от 200-300 грама къде е проблемът? А ако много те мързи, купуваш един много качествен нож за 150-300лв. (примерно Пелтонен, Фалкнивен Ф1,С1), той става и за брадва, но ножовете пак са минимум два :)))))

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 19:55 ?. :

Моля ти се, говориш глупости. Как така ще умреш? Къде в България можеш да умреш без да носиш 2 компаса, 2 ножа и т.н.? Или си се вживял много в гледане на Bear Grylls? Нощувал съм с дни през зимата, при тежки условия и нито веднъж не съм се чувствал фатално застрашен защото не съм имал 15 компаса и 16 ножа, но пък всеки път съм бил щастлив защото не ми се налага да мъкна хиляди видове глупости с мен. Ако ти трябват, например, 2 компаса значи не познаваш региона достатъчно добре. С други думи проблема не е в екипировката... Типичен пример за човек, за който планината не е нищо друго освен имиджово, невероятно трудно приключение.
И за да не се хванеш за думата - и по-горе съм казал, че говоря за обикновени условия, а не за изкачване на Еверест.

ПП: Баси, ти с тия ножове камъни ли дялкаш, бе?!

144 мнения
профил »
Castor каза на 14.07.2011, 20:34 ?. :
Редактиран на 14.07.2011, 21:09 ?.

Планините в България, в които можеш да умреш внезапно както лятото, така и зимата са: Стара Планина, Пирин, Рила, от тях номер едно без съмнение е Стара планина. Времето в тези планини се сменя внезапно, за броени минути. Ето ти и един истински пример:
Близки приятели са в Стара планина, края на август. Времето е слънчево и топло. Те са на хижа. Излизат на кратка разходка по къси ръкави, по-предвидливите имат в тях якенце и нож, другите нямат нищо. Изведнъж се извива буря, която става на виелица те се загубват, успяват да звъннат на ПСС по телефоните. ПСС ги намират, но понеже изключително добре познават района, не носят компаси и джи пи ес-и с тях. Загубват се и те. Шестнайсет часа лутане из планината, разни хора искат да лягат да заспиват, драми... С ножовете се секат щеки и тояги, за да налагат тези, които искат да лягат да почиват. Накрая единия спасител ги оставя и тръгва сам да търси хижата, успява да я намери и да доведе помощ. На другия спасител, понеже е с пластмасови обувки за ходене му измръзват кокалчетата на краката и после му ги ампутират. Та такива ми ти работи.
В планината всички тези неща се носят не защото се ползват непрекъснато, а защото МОЖЕ ДА ТИ СЕ НАЛОЖИ. И какво значи трудно "имиджово", при условие че всички тези пособийца всъщност правят прекарването леко и приятно. Опитвал ли си се да отвориш консерва без нож? Опитвал ли си се да намериш нещо през нощта в лагера без фенер?В гората през нощта понякога за да намериш фенера ти трябва фенер :)))))) Или просто никога не си бил на палатка и си един обикновен трол-дървен философ? :))))))) Иначе на планина може да ходиш и по бели гащи ако искаш, кой каквото си предпочита :)))))
P.S. Споменах ли че случката горе се отнася за топъл ЛЕТЕН ден и КРАТКА разходка БЛИЗО до хижата с по един сандвич? :)))))))
P.P.S. А що се отнася до Беър Грилс, тоя пич е пълен малоумник и дава опасни съвети, които могат да струват живота на някой, а ножът Беър Грилс е абсолютен боклук - едно дърво не може да отсече :))))))))))))
P.P.P.S. И какви са тези тежки условия при които си нощувал зимата без нож, фенер и компас? Може би на вилата на някой приятел печката не е работела? :))))))))

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 14.07.2011, 22:18 ?. :

Повече гейски усмивчици нямаше ли как да сложиш?

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 21:30 ?. :

Поне чети какво пиша. Не съм казал без нож, казах без наличието на втори нож. Не казах без фенер, а без нужда от втори фенер. И къде точно е станало това в Стара Планина? Защото аз съм прекарал целия си живот в Стара Планина (даже живея в планината) и такива условия не съм виждал, камо ли "през лятото". Или наричаш героите от някой филм приятели?
"Имиджово" означава "Трябва да носиш 2 ножа, 2 фенера, 2 компаса защото в планината можеш да умреш!!! Виж сега, естествено ще ти трябва невероятно скъпа екипировка като моята, но...ИНАЧЕ ЩЕ УМРЕШ!"
Защото не съм имиджов "разбирач" не обичам да казвам какви "невероятни подвизи" в планината имам, но тъй като попита тъй малоумно - последните тежки условия са седмица и 2 дни в Рила и Пирин след ЗИМНАТА сесия тази година. И нито веднъж не си казах "Ех, сега ако имах втори нож, че тоя който имам не ми стига..." и честно казано не знам и някой от хората, които бяха с мен да си е казал "Ех, сега ако имах втори фенер, че тоя челник не ми стига" или "Сега ни трябва още един компас, защото не ни стига този, който не използвахме повече от веднъж". Всяка година още преди да започна дори първи клас прекарвам или голяма част от зимата или голяма част от лятото, а най-често и двете в планината. Видимо говориш по учебник без да познаваш истинските условия, затова тихо. И аз съм чел какви ли не неща, преди да придобия опит и да поумнея. И не мисля, че трябва да продължаваме да занимаваме хората с това, просто не можах да понеса помията, която изрече няколко пъти. Така че аз по тази тема повече няма да пиша, а ти продължавай да си даваш парите и да пълниш раницата с ненужни неща.

ПП: Само един въпрос - имаш ли от тези водоустойчивите кремъци, с които лесно се пали огън? Това дали имаш ще ми каже достатъчно за теб.

144 мнения
профил »
Castor каза на 14.07.2011, 21:49 ?. :
Редактиран на 14.07.2011, 22:33 ?.

А в Южен Джендем бил ли си? Да твърдиш че живееш в Стара планина, но не си виждал такива условия означава само едно - не живееш в Стара планина. И нарочно ли избра точно трите планини които споменах, за да твърдиш че си бил там? Изглежда ми като съшито с бели конци. Аз казвам че най опасните планини са Стара планина, Пирин и Рила, и хоп! Изведнъж се оказва че ти живееш в Стара планина, а скоро си бил в Рила и Пирин. Забавно. Какви съвпадения ни поднася живота. Не можа ли да измислиш някоя друга планина? Странджа също може да бъде доста опасна - има отровни растения, паяци, змии... :)))))))
P.S. И за какви водоустойчиви кремъци ми говориш? Всеки кремък е водоустойчив, нали е камък :)))))))) Може би имаш предвид магнезиево огниво? Не нямам такова, но всеки може да си направи, взима си парче магнезий и драска с НОЖА по него. И между другото хич не е лесно да се запали огън с него, кибритчето е по-практично. :)))) Интересно уж си планинар, а нямаш идея как се казват тези неща? :)))))) Не че нещо, ама ти си бил на планина, колкото аз съм бил в Марианската падина :)))))) Удобно нещо е нета а? Човек може да се представя за какъв ли не. :)))))
P.P.S. Знаеш ли кога човек човек си казва "Ееех да имах сега втори нож"? Когато го загуби :)))))) Случвало се е на всеки, който ходи редовно на планина. Нож се губи много лесно - крие се под шумата, пада под коренища, заравя се в земята, забравя се като се спре за почивка... И тогава? До селото ли ще ходиш за друг?



1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 22:40 ?. :

Нищо лично, но си сериозно тъп. А в кое да съм бил? Във Витоша? Да, и там съм бил, но е прекалено тъпо за цяла седмица там. В Родопи, да, бил съм, но лично според мен е много под нивото на Рила и Пирин, Странджа ми е прекалено далече за често посещаване. Между другото, живея във Враца, което виждаш ли, някак е в Стара Планина, даже доста. Живея точно в Стара Планина, поглеждам през прозореца на моята стая - планина, поглеждам пред къщата - планина, отстрани на къщата - е да, тук аргументите ми издъхват, има друга къща, но пък покрай нея е планина. Типичен пример за загуба на спор - нямаш аргументи, обвиняваш другия, че лъже. Лесно е, а? По-каква логика всеки камък е водоустойчив? Хвърли кремък в езеро или река и виж после как се пали огън. Друго типично - загубваш спор като се вижда, че малко си в грешка - започваш да изтъкваш имена като това, виждаш ли, би трябвало да покаже на другия, че не знае нищо. Ходя в планината всяка седмица от малък, катеря от години вече. Има само две неща, от които наистина мога да кажа, че разбирам и това са музика и планина, за друго не мога да кажа такова нещо. Много мразя, когато се налага да наруша обещанието си, но нямаше как да не пиша пак. Успокой се и го приеми - има хора, които са по-опитни и разбират повече от теб, а ти си чети книжките за оцеляване в природата и се мисли за експерт. Истинско знание се трупа само с опит. Айде, чао и без лоши чувства.

144 мнения
профил »
Castor каза на 15.07.2011, 00:27 ?. :

Ако кремъкът ти е мокър не може ли да го избършеш? И ако това ти е планинарството - планината дето се вижда през прозореца, ясно. Един приятел и той беше израснал в планината, по-точно Рудозем, но след пет дена в Пирин на палатка му дойде нанагорно и взе да мрънка да се прибираме. Едно е да израснеш в планината пред камината в къщи, друго е да те хапят насекомите докато спиш. Друг приятел живее в Несебър, но никога не е ходил на плаж и мрази къпането в морето така че... И ако и от музика така разбираш... А че се носят поне по две съм разбрал от личния си опит, тези знания човек трябва да ги е изстрадал, за да ги има, тях ги няма в книжките. Ако ти имаше опит, изобщо нямаше да водим този спор, защото тези неща са ясни на всеки и който веднъж се е парил, втория път се презастрахова. Не знаеш колко тежи една раница, но ми ръсиш пълни глупости за това какъв планинар си. Ти май си седнал и си решил че щом живееш във Враца, няма начин да не си планинар а? Но мога да ти кажа че планинарството е доста повече от това да гледаш през прозореца.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 15.07.2011, 08:36 ?. :

Не, съжалявам, ти си прекалено зле, добре спирам да споря с теб, успокой се, дишай дълбоко. Просто толкова невероятно глупав човек скоро не бях виждал, съжалявам, че трябваше да ти го кажа, но...

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 14.07.2011, 22:42 ?. :

Още нещо - в България няма паяци и змии, които могат да те убият.
И последно - ти сам ли ходиш в планината та недай си боже ако си изгубиш ножа няма от къде да вземеш при животозастрашаваща ситуация?! Ако ходиш сам си или невероятно опитен планинар или невероятно глупав, но ме съмнява да е първото.

144 мнения
профил »
Castor каза на 14.07.2011, 23:26 ?. :

Паяк - черната вдовица, змии - известните на всички усойница и пепелянка. Да, ходил съм на планина сам доста пъти. Не ми отговори след като "живееш" в Стара планина, ходил ли си в Южен Джендем?
P.S. В планината ако чакаш на някой друг, значи си просиш белята, без значение дали си с приятели или не. И ако сте във животозастрашаваща ситуация не е ли логично приятелят ти също да има нужда от този нож колкото и ти? Или може би той трябва да има поне два ножа, че да ти даде единия? :))))) Вместо да мислиш ако загубиш ножа дали ще вземеш от някой друг, не е ли по-просто да вземеш два ножа? :)))))))))))))))

35 мнения
профил »
pe6o560 каза на 14.07.2011, 23:44 ?. :

В България има няколко вида отровни зми, не се срещат особено често, два или три вида паяци с опасна отрова, а съм чувал истински истории за хора умрели на 300 м. от хижата в Стара планина.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 15.07.2011, 08:42 ?. :

В България черна вдовица няма, има друг паяк от рода Latrodectus. Отровата на пепелянката и усойницата е почти невъзможно да убие възрастен човек. Виждам, че и от отровни животни разбираш... Сега ако извадиш аргумент и против това вече ще съм изумен, взел съм си биологията преди един месец точно с такива и подобни въпроси. Или...лъжа, че съм имал изпит по биология? :D

144 мнения
профил »
Castor каза на 15.07.2011, 09:30 ?. :
Редактиран на 15.07.2011, 11:00 ?.

Дали пепелянката и усойницата може да убият възрастен човек, зависи от концентрацията на отровата(от колко време змията не е ловувала), от възрастта на змията и от сезона, както и от организма на ухапания човек. През есента и пролетта отровата им е сравнително слаба, но през лятото тези змии са много опасни. Що се отнася до черната вдовица, ето ти извадка от пресата:

"Черен паяк, известен с названието "каракурт", което в превод означава "черна вдовица", е захапал 60-годишен мъж и е поразил организма му с токсична отрова. Състоянието на пострадалия е под контрол, но вероятно пациентът ще остане за лечение още поне 4-5 дни в отделението по токсикология, съобщи завеждащият доц. Янко Илиев. Той обясни, че натравянето при ухапване от черен паяк се неутрализира със специален антилатротексов серум, с какъвто болницата не разполага. Затова се прилагат алтернативни високоефективни антитоксични методи. Преди години серумът се е доставял от Лабораторията по заразни и паразитни болести в София, но производството е преустановено и няма налични запаси, разкри доц. Илиев.

Възрастният мъж е приет в токсикологията снощи, той е транспортиран от Свиленградско, където е бил ухапан."


Ето и цитат от арахнолог:
Отровните паяци са много по-дребни и с предупредителна окраска. Такъв паяк е Черната вдовица, който се среща и в България. Нарича се "Черна", защото е черна на цвят и "вдовица", защото убива мъжкия, който я оплоди. Тя се среща през определени интервали от време. Може да се размножи в голямо количество и след това да изчезне за няколко години. Женската снася в дупки на гризачи. Тя влиза в дупката и убива с отровата си животното, затова отровата е предназначена за гръбначни животни. При другите паяци отровата е предназначена за безгръбначни животни. Докато при Черната вдовица е доказано, че отровата не въздейства така силно например на скакалеца. Мишката умира за 10 минути т. к. отровата на паяка е 15 пъти по-силна от тази на гърмяща змия. Човекът умира за 2- 3 дни.
д-р Стоян Лазаров, арахнолог

Единствено мога да добавя че Черната вдовица може да е с различно оцветяване в зависимост от местообитанието си. В България, където често живее в широколистни гори с нападала шума отдолу тя е по-често тъмно сива или кафеникава.


P.S. Не се и съмнявам че си имал изпит по биология, друг е въпросът дали си го взел. :))))))))





144 мнения
профил »
Castor каза на 15.07.2011, 09:43 ?. :
Редактиран на 15.07.2011, 11:54 ?.

И за завършек(надявам се), не е ли странно че живееш в Балкана, планинар си, а не знаеш че в същият този Балкан времето е капризно и променливо. Така и не ми отговори дали си бил в Южен Джендем. Що се отнася до това къде в българска планина може да умре човек, на една от двете хижи, Амбарица или Добрила, не съм сигурен коя точно, мисля че беше Добрила, има паметна плоча още от седемдесетте години: Група младежи са там на купон, хапват, пийват, когато се извива снежна буря. Няколко човека решават да вдигнат една-две наздравици пред хижата, във виелицата, излизат.....и не успяват да се приберат. Умират във виелицата на няколко метра от хижата. Тези млади хора може би също са герои от филм?
P.S. Ако наистина си планинар, би ли ми казал какви показатели имат раницата ти, чувала ти и палатката ти? Не говоря за марката, а за техническите им показатели. Или ти с такива "снобарии" не се занимаваш, те са само за тия планинари дето четат книжки? :)))))))))
P.P.S Не се ли усещащ че звучиш странно? Споменавам Стара планина, Пирин и Рила, оказва се че живееш в Балкана, а скоро си бил в Пирин и Рила(едновременно ли, не разбрах), започваме да спорим за отровни змии и паяци - скоро си имал изпит по биология. Представям си какво щеше да е ако спорехме за космически технологии, щеше да се окаже че си космонавт и скоро се връщаш от мисия на международната космическа станция. Прекалено много съвпадения станаха, а аз съм фен на максимата че съвпадения няма. Гложди ме една мисъл, но още е рано да я кажа :)))))))))))))))))))))))))))))))))
P.P.P.S. А да кажеш че "нивото" на Родопите е по-ниско от на някоя друга планина означава няколко неща: Ти си абсолютен глупак, който няма никаква представа от планинарство или планини. Рядко съм чувал по-олигофренско тролско мнение и то още веднъж потвърждава мнението ми че не знаеш за какво говориш. Родопите били ниско ниво!?! За какво са ниско ниво? И сега кой ми се прави на Беър Грилс големият екстремист? Ти изобщо знаеш ли за какво става дума? Знаеш ли какво са Родопите за България трол нещастен? Планините в България не могат да бъдат сравнявани една с друга, понеже са НАПЪЛНО РАЗЛИЧНИ(може би с изключение на Рила и Пирин, на които почиваш едновременно) Родопа е най-старата планина в България, а Балкана - най-младата, но може би няколкостотин милиона години нямат значение за теб? Жалкото ти мнение ме обижда преди всичко като българин, а не като планинар. Съжалявам за резките думи, но това наистина ме ядоса. И ще повторя: Ти си пълен идиот и не си никакъв планинар. Откъде го знам ли? Ами много просто, не разбираш бъкел от планини, от лагери, от пособия, от раници, от палатки, от ножове, не знаеш какви животни има в горите, не знаеш кое къде се намира. Ръсиш ми общи приказки и простоти от рода на "Скоро бях в Рила и Пирин" но къде по-точно - тайна великая есть. Аман от тролове.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 15.07.2011, 12:50 ?. :

Виждам, че продължаваш да поддържаш позицията на 12-годишно дете идиотче "Ти лъжеш! Аз съм прав!"
За изпита по биология - МУ София, Стоматология, 1-ви курс, 2-ри семестър - изпит Биология. Програма искаш ли?
За черната вдовица - в България се среща Latrodectus tredecimguttatus, който е от рода на черната вдовица, но не е черна вдовица, която е Latrodectus mactans. Каракурт се среща основно в Русия, по какъв начин е достигнал до България не мога да ти кажа. С различно оцветяване са различните видове от рода Latrodectus, черната вдовица (Latrodectus mactans) е единствено черно-червена. И не използвам цитати, моето момченце. Когато достигнеш от твоето ниско ниво до моето и ти ще можеш така, надявай се.
Времето е капризно и променливо навсякъде, но при такива условия не те спасяват 12 ножа и 16 компаса, а добра екипировка и познаване на областта, умение и опит.
В Рила и Пирин бях последователно, ако щеш вярвай. Някои хора правим повече от изкачване на Мусала с лифта. За нивото на Родопите имах предвид, че на мен не ми допадат, не са ми интересни. Къде точно? Рила - Мальовица, Рилски езера, Рилски манастир, Пирин - Предел, вр. Вихрен, вр. Бански суходол, Кончето.
А за показателите:
Раници - Ташев Summit 30 от Cordura и тефлон с вместимост 30 литра (защото може и да не знаеш какво е това 30 накрая), с чуден дишащ гръб с Air Mesh, малка раница, за кратки преходи. Другата - Ташев Kentaurus 60+10 - отново Cordura и тефлон, алуминиева рамка, кемълбек, и двойно подсилено дъно. Обем 60L с 10L допълнителен обем (защото вече може да си забравил какво значат тия числа накрая).
Палатки - трисезонна Cavery Igloo II, места 2+1 (което ще рече двама нормални и един слабоумен нещастник като теб, или поне в момента така го приемам), 3 000mm воден стълб, рейки от фибростъкло с диаметър 8,5mm и теглото може да ти кажа - 3 кг. Палатка за леки преходи. Другата - Vango Tempest 200 - двуместна, 5 000mm воден стълб, двуслойна, олекотена платка, алуминиеви рейки, тегло само 2,55 кг. Да, половин килограм по-лека, което е от особено голямо значение за по-дълги преходи.
Спални чували - Deuter Orbit 0 - есктремна температура -14 градуса и тегло 1,3 кг.
Другият - Deuter Neosphere -10 - екстремна температура -30 градуса и тегло 1,3 кг.
Омръзна ми от позьорщината ти, честно. Когато стигнеш моето ниво ще говорим пак, надявам се това ти стига вече. Само едно не разбрах - защо реши, че не съм планинар ако не съм съгласен с теб? Или се чувстваш абсолютен герой, който ходи в планините, качва снимките във Facebook и се хвали пред грозновати момичета, които няма да му пуснат иначе? Между другото, като добавяш хиляди от тъпите усмивки накрая не постигаш ефекта да изглежда, че не ти пука, защото няма да можеш да го преживееш. Айде, живей си весело, носи си 20 000 ненужни неща и вярвай, че си най-добрия. Остави го моето мнение, сериозно, не разбирам явно. Fuck you very much, край.

144 мнения
профил »
Castor каза на 15.07.2011, 13:27 ?. :
Редактиран на 15.07.2011, 13:40 ?.

Нали не уж не ползваше "гъзарска" екипировка? Какви са тия Deuter какви са тия чудесии :))))) А и защо ли техническите показатели са като изкопирани от магазин "Стената" не знам, може и само да ми се струва. А на Предела с колата ли беше? Значи имаш две раници, два чувала, две палатки(за къси и дълги преходи) кое от кое по-гъзарски, но нямаш два ножа така ли? Абе ти май мислиш хората за идиоти? А както вече казах тези неща си ги изкопирал от магазин "Стената", защото не съм виждал някой като го питам за палатката да ми каже диаметърът на рейките(просто никой не ги знае, аз също не знам диаметъра на мойте рейки) освен ако току що не го е копи-пейстнал. Просто влезе в стената и си избра най-гъзарските неща от каталога за да впечатлиш хората а? Кофти е но изобщо не ти вярвам, просто от вчера ми говориш пълни глупости и непрекъснато сам се издаваш. Дал си примерно хиляда лева за дойтерки и гъзарски палатки(всичко по две-за къси и дълги преходи), но не си си купил втори нож и фенер. Пич, ама ти сериозно ли?
Що се отнася до ташевките, откога ги имаш ако не е тайна?
P.S. Очевидно за теб ножът и фенерът не са част от екипировката така ли е? Защото какво иначе означават думите "спасява те екипировката, а не ножовете и фенерите" Ти на планина с вилица ли ходиш?

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 15.07.2011, 14:09 ?. :

Диаметърът на рейките го пише на торбата на палатката, планинарю. И да, купувал съм едната от палатките от Стената, проблем ли е някакъв? И виж сега, има разлика между това да даваш много пари за "гъзарска" екипировка, която наистина ще ти спаси живота като палатки, якета и обувки и "гъзарски" ножове за 500 лв. които са все нож. С други думи - купи си една палатка за 20 лв. от Kaufland и два ножа за 1000 лв. а аз ще съм с палатка Deuter и нож за 20 лв. пък ще видим кой ще оцелее. И да, разбира се, че имам различна екипировка за различни условия. Какво? Да ида зимата в планината с трисезонна палатка и чувал с есктремна температура -10 пък дано ножът ме спаси? Да, имам по две, но не ги нося наведнъж, нали?
На Предела не бях с колата. Колата беше оставена на паркинга на комплекс Мальовица, но си прав, щеше да е доста по-топло в колата, а и музичка щеше да има... ех.
Добре, защото виждам, че обичаш да се ловиш за думата ще повторя нещо, което съм казал по-горе в същия коментар, пък дано си ме разбрал. Под "екипировка" в миналия коментар имам предвид ВАЖНИТЕ неща като палатка, спален чувал, яке, ръкавици и добри обувки. Ако можеш да си светиш с фенерчето в мъглата и виелицата по тениска и маратонки Runners няма да е много приятно, нали? А още по-якото е, че като му свършат батериите, ако си още жив, ще можеш да си светиш и с втория фенер, който носиш! За паяците и змиите - пак няма да те спаси супер скъп нож, фенер или компас. Ще те спасят, например, добри панталони. Или искаш да атакуваш змиите като свиреп войн?
Но добре, ти печелиш - ходя само по морето в 5-звездни хотели, задължително с Wi-Fi за да мога да си играя WoW по цял ден в стаята преди да ида да се напия сам в дискотеката под звуците на най-новата чалга. Излъгах за всичко, съжалявам...

144 мнения
профил »
Castor каза на 15.07.2011, 14:56 ?. :
Редактиран на 15.07.2011, 15:05 ?.

Разликата между добрия нож и евтиния, е както при добрата палатка и евтината - некачественото изделие ще те остави в най-неподходящия момент, на евтината палатка ще и се скърши рейката при силен вятър, или ще протече на втория ден, а евтиния нож ще ти се счупи в ръката и ако нямаш втори... :) В екипировката няма "важни" и "маловажни" неща. Не може да кажеш че якето е по важно от ножа или обратното, защото и за двете си има приложения. Не може без яке или обувки, не може и без нож. На планина с един чифт дрехи ли се ходи? Не. Взимаш си поне два ката, същото е и при другите неща. Що се отнася до това колко е важен ножът, ами важен е защото с него си правиш целия лагер, ако се наложи сечеш дърва, правиш си вечерята, храниш се, окопаваш си палатката, може да се наложи и да палиш огън с него... Както аз няма да оцелея с палатка за 20 лв, така и ти няма да оцелееш с нож за 5 лв., тези неща не са различни, говорим за едно цяло. Ако има слабо звено някъде, цялата идея заминава по дяволите. А дали трябва да са поне два? Да трябва, защото в противен случай зависиш от един единствен нож, а това не е добре. Същото е и при другите важни неща(фенер, компас), ако можеш да вземеш резервно, вземи, защото иначе зависиш от единственото което имаш и ако нещо случайно се случи става лошо.
И за какви 1000 лв. става дума? Качествените ножове тръгват от 10 лв, качествените фенери от 15 лв, а резервен компас може да си купиш от битака и за два лева, но е по-добре с него, отколкото без него. Да дадеш 300 лв. за палатка, а да не дадеш 10-50 лв. за два ножа и два фенера примерно е смешно, защото всички тези неща, и палатката, и чувала, и ножа са ЕДНАКВО ВАЖНИ, просто палатката и чувала не може да ги изгубиш, или да им свърши батерията, или да паднат в реката затова нямаш нужда от резервни, но при дребните неща не е така. Примерно друго абсолютно задължително нещо е резервни връзки за обувки(или тънко въженце) :))))) Носиш 3-6 кг, палатка, но не носиш 200-300 г. допълнителна застраховка, какъв е смисълът? Нали знаеш скаутския принцип? "Бъди готов", това е идеята на цялата работа. :))) Нещата са прости, ако хвърлиш резервен нож и фенер в раницата и не ти се наложи да ги ползваш, даже няма и да ги забележиш. Въпросът е: когато се наложи те да са там.
P.S. Говоря толкова много за резервните дреболии не защото искам да си начеша езика, а защото съм го духал здраво в планината - губил съм си ножа в шумата(да тогава взех от приятел), падал ми е фенера в реката(тогава не можах да взема от приятел, защото той разчиташе на моя фенер), късали са ми се връзките на обувките и т.н, научил съм си урока по трудния начин и не мисля че трябва и другите хора да го научат така. Не ми е цел да те затапвам, просто искам да споделя че резервните връзки за обувки са наистина много важно нещо. А да, и ножа също :))))))
P.P.S. Целта на усмивчиците е не да те дразнят, а да покажат че съм приятелски настроен и не съм ти ядосан или нещо такова(е, освен след забележката ти за Родопа де:)))

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 15.07.2011, 22:35 ?. :

Слага се една-две, като слагаш по тоя начин 200 скоби е гейско и явно не го забелязах само аз...

144 мнения
профил »
Castor каза на 16.07.2011, 11:18 ?. :
Редактиран на 16.07.2011, 16:59 ?.

По-добре гейско, отколкото сергейско :)))))))
В моите извратени представи една-две усмивчици означават че леко се подсмихвам, а повече - че съм широко ухилен. А за да се придържаме към темата - много е важно човек да има резервни усмивчици :))))))))))))))))))
P.S. Някой като каже "гейско", винаги ми звучи малко гейско :)))))))))))) кажи си го като трябва: ПЕДЕРАСТКО и стига сме се лигавили. :)))))))))))))

78 мнения
профил »
Altay каза на 15.07.2011, 01:32 ?. :
Редактиран на 15.07.2011, 01:33 ?.

Притежавам такова нещо, смея да твърдя, че от РС мания са некоректни!
На това му трябват не 18 а от 3 до 4 часа зареждане. Изтощава се обаче доста по-бавно. Ако се слуша радио.. може да изтърпи около час и половина-2. Но ако се ползва нормално си трае доста, около 5 часа.
Това нещо НЕ МОЖЕ да зарежда телефон! Пробвал съм го!
Единственото нещо, което може да зареди е някоя антика от преди 2-3 години и то само за едно обаждане, но достатъчно да те измъкнат от бедствена ситуация.
.. но предполагам, че тук в България няма такива навитаци, като примерно Беър Грилс или някой друг, който нарочно се поставя в опасни ситуации за да оцелява

24 мнения
профил »
HaSLeS каза на 16.07.2011, 23:34 ?. :

Недей да споменаваш горкият Беар, защото наще опитни баш планинари го оплюха и казаха, че е некомпетентен :Д

144 мнения
профил »
Castor каза на 17.07.2011, 12:58 ?. :
Редактиран на 17.07.2011, 13:03 ?.

Не казах че е некомпетентен, а че дава опасни съвети, които могат да струват живота на някого. Ето и имена на няколко човека които се занимават със същото, но знаят много добре какво правят: Дейв Кентърбъри, Коуди Лъндин, Морс Кочански, Том Браун. Добрият стар Беър Грилс е за оцеляването това, което е Холивуд за киното - имат някои много добри филми, но основното са парите.
Ако желаеш, ще обясня защо точно съветите му са опасни.
P.S. А ако те интересуват още неща по темата: http://xenos-bushcraft.com/blog/ (уточнение: нямам нищо общо с този сайт, не познавам лично хората и не ходя на сбирките им, но пичовете ги разбират нещата)

24 мнения
профил »
HaSLeS каза на 20.07.2011, 01:07 ?. :

Тоя Коуди Лъндин не е ли тоя дето ходи бос от двойно оцеляване пак по дискавъри с още някъв друг?

144 мнения
профил »
Castor каза на 20.07.2011, 16:47 ?. :

Същият. :)

43 мнения
профил »
Darkthrone каза на 20.07.2011, 12:52 ?. :

незнам пластмасови ножове ли ползвате,че ги чупите...
аз имам глок с дебело острие и незнам какво трябва да стане за да се счупи,отделно имам валтери,смит и уесъни и кабарове...

144 мнения
профил »
Castor каза на 20.07.2011, 16:53 ?. :

Не че ги чупим, но понякога ги губим или забравяме. Иначе хубави ножове имаш, със здраве да си ги ползваш.

91 мнения
профил »
Roskouhunt каза на 09.08.2011, 09:33 ?. :

Знаете ли кой връх в България е 1 от най опасните?

144 мнения
профил »
Castor каза на 29.08.2011, 16:12 ?. :

Кой?

44 мнения
профил »
necris каза на 18.09.2011, 10:13 ?. :

Пичове, къф оффтопик отпрахте не е истина, а иначе грешите и двамата, най опасно в България е... по Софийските улици. И 15 ножа да носиш, пак некой бакшиш може да те отнесе на пешеходна пътека... Със здраве.
напиши коментар
 
ПРОДУКТ НА СЕДМИЦАТА  

Монитор: Acer Predator XB240H

ОЩЕ периферия
Рутер: D-Link Cloud Router N300+ (DIR-626L) 185
Ново поколение рутер с вградена облачна услуга: D-Link DIR-605L 135
Скенер-преводач: C-Pen 600 MX 83
Мрежови плейър: WD TV Live Hub 80
PS3 стойка: TwistDock 79
USB 3.0 хъб: D-Link DUB-1340 76
Видео очила: Vuzix Wrap 280 73
WiDi устройство: Netgear Push2TV HD (PTV2000) 72
Кутия за външен HDD: WD Nomad 72
Рутер: D-Link DIR-645 71