facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Интервю: Diablo III
Интервю | 22.10.2009 | автор: Иво Цеков


Производител:
Blizzard
Издател:
Blizzard
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

Леонард Боярски е известно име в света на компютърните игри. Дизайнер с повече от 15 години опит, той е движещата сила зад света на оригиналната Fallout. През годините е работил по проекти като Stonekeep, Arcanum: Of Steamwork and Magic Obscura и  Vampire: The Masquerade-Bloodlines. Сега като главен дизайнер на света на дългоочакваната Diablo 3, Боярски ни предлага подробен поглед върху най-новите идеи на Blizzard за играта. Интервюто е на Gameriot.

Безспорно гръбнакът на всяко RPG са куестовете. Как създавате тяхната структура в Diablo III?

Леонард Болярски: В този случай първо написахме главната история на играта и след това започнахме да добавяме отделни допълнителни куестове. Идеите за тях идват от всички - дизайнерите, художниците, всеки може да предложи нещо. Идеята ни е тези допълнителни задачи да бъдат наистина разнообразни, от сравнително лесни и бързи за изпълнение задачи до мащабни приключения. След като вече сме решили и кои куестове да включим, остава да създадем персонажите и да ги обвържем с главната история.

На какъв принцип ще бъдат предлагани куестовете на играчите?

ЛБ: Главната история ще бъде повече или по-малко предварително скриптирана; там също може да има елемент на случайност в зависимост от територията, в която се намирате или героя, с който играете, но това са изключения. Всички останали куестове обаче са напълно случайно генерирани и при всяко ново изиграване изживяването ще бъде напълно различно. Не мога все още да ви говоря в проценти, тъй като и до момента си играем с цифрите, но със сигурност огромна част от съдържанието на играта ще бъде генерирано на случаен принцип. Такава е крайната ни цел.

Планирате ли издаването на допълнително съдържание като популярните в момента DLC пакети, на по-късен етап?

ЛБ: Не е изключено, най-малкото защото съдържанието, получено на случаен принцип, позволява лесно вкарването на нови приключения. В миналото сме правили експанжъни като при StarCraft например, така че вероятността това да се случи и в новото Diablo не е малка.

Като главен дизайнер, може ли да ни обясните по-подробно как протича процеса по създаването на един герой или едно чудовище в играта?

ЛБ: Създаването на чудовища е подчинено изключително на това какво е необходимо от геймплей перспектива. Нашият екип се събира и всеки дава идеи за това какъв вид чудовище ще бъде интересно за играчите и след това постепенно започваме да му придаваме облик. Ако решим, че то трябва да поразява играча отдалече, търсим начин за подобен вид атака. После художниците му изграждат визуален прототип, който да отговаря на неговите умения.

По подобен начин протича и раждането на всеки от класовете герои, но тук сме още по-задълбочени, защото искаме те да са максимално уникални и със съответните специфични способности и история. Така например едно от решенията, които обмисляме сериозно и вероятно ще осъществим, е да премахнем универсалната мана. Вместо нея ще има различни ресурси, базирани на отделните класове герои.

Говорейки за героите, досега те никога не са били особено интересни що се отнася до история или поведение...

ЛБ: Ето тук ще бъде голямата разлика между Diablo III и предните части. Всеки клас има различна история, различен стил на разговори с NPC-тата и цялото приключение ще бъде до голяма степен подчинено на вашия избор на герой. Играчите ще получат адски много история, митове и легенди от света на играта и така онези, които търсят максималното изживяване, ще имат още една причина да играят Diablo III по няколко пъти с различни герои.

Ще открием ли познати от предните игри места в Diablo III?

ЛБ: Не. Действително в началото на нашата работа обмисляхме и този вариант, но в крайна сметка решихме да изградим напълно нов свят, който играчите да видят през уникалната перспектива на всеки от техните герои. Но пък светът няма да се е променил, независимо че са минали 20 години, така че не очаквайте промени в общата концепция като нови технологии например. Идеята ни е Diablo III да запази същия си средновековен облик, който направи популярни двете предни заглавия.

В предните игри от поредицата структурата на подземията беше доста еднаква - влизаш, избиваш всички чудовища, след което се справяш с боса и това е всичко. Можем ли да се надяваме на някакво разнообразие като например включването на пъзели или други загадки?

ЛБ: По отношение на битките с босове, желанието ни е да променим най-вече начина, по който се водят сраженията. Сега битките ще са нещо повече от проста поредица от удари, които постепенно намаляват живота на боса. Колкото до допълнителните елементи, все още работим по структурата, така че е възможно да има някое друго предизвикателство, което да прави играта по-интересна.

Накрая, кажете ни нещо интересно, което не е свързано непосредствено с геймплея.

ЛБ: Това, което се опитваме да придадем на играта е чувството за ужас, което сякаш се спотайва някъде встрани. Естествено, Diablo III не е хорър игра, но когато погледнете историята - хора се сражават със зловещи демони - не може да отречете, че хорър елементът не е застъпен. Ето защо искаме геймърите да усетят това чувство. Аз например се опитвам да използвам опита си от дизайна на Vampire: The Masquerade - Bloodlines - така в Diablo III ще има екшън, но ще има и хорър и вместо да си пречат, тези два елемента само ще обогатяват геймплея и историята. 

напиши коментар
 

253 мнения
профил »
GiantR каза на 23.10.2009, 09:43 ?. :

От това най-интересно ми се стори новината, че може би няма да има мана в Д3.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 23.10.2009, 10:00 ?. :

Ще има мана, но няма да е точно мана, а уникален за всеки герой ресурс, който ще му дава възможност да прави магии.

Идеята за случайните куестове никак не е лоша. Интересно ми е каква ще бъде историята, кои ще са главните босове и как ще се обвързани с историята на Д2 ЛоД.

253 мнения
профил »
GiantR каза на 23.10.2009, 10:07 ?. :

За историята имаше едно мяста дето някакъв тип, бе написал 13 страници( че и по малко да бяха, си бяха доста) разсъждения, кой е най-разумния начин да продължи история вкючвайки информация от книгите и някои предположения. Беше дста интересно, ще се опитам да го намеря и да го постна... А да моя грешка Wizard-а би трябвало да ползва мана, варварина има Фюри топки а за другите незнам.... Но най-вероятно колбите за мана вече няма да са толкоз популярни.



46 мнения
профил »
kFp_Kamko каза на 23.10.2009, 10:56 ?. :

Надявам се да ударите 1 стабилен БАН(по ИП ако е възможно) на този над мен..Какви са тези волности??

8 мнения
профил »
Cracker4o каза на 23.10.2009, 11:02 ?. :
Редактиран на 23.10.2009, 11:04 ?.

Типично изказване на разглезно недохранено геймърче (khassad), което си няма престава какво е да се създаде игра. Само показва колко много псувни знае. Говоря от гледната точка на разработчик. Иначе играта се надявам да оправдае натрупаните за тези години очаквания.

91 мнения
профил »
demona каза на 23.10.2009, 11:08 ?. :
Редактиран на 26.10.2009, 10:21 ?.

khassad кух си кат 100 горски хралупи.... колкото до босовете в една от книжките се говореше за демона Kabraksis/ черния път ако не се лъжа/ а може би Астрога/луната на паяка/ може само да гадаем

69 мнения
профил »
b0n3biter каза на 23.10.2009, 11:09 ?. :

бан го плс тоя khassad как обижда лайното му с лайно

175 мнения
профил »
lorenar каза на 23.10.2009, 11:18 ?. :

Ако от близард сериозно са решили да вмъкнат нещо от Блъдлайнс, атмосферата в играта ще бъде наистина манияшка.

87 мнения
профил »
peachy каза на 23.10.2009, 21:51 ?. :
Редактиран на 23.10.2009, 21:51 ?.

Наистина ще е много яко^^ Аз много се зарадвах, като разбрах, че Леонард Боярски е в екипа. Достатъчно е само да се погледне списъкът на проектите, по които е работил, за да се разбере за какво става дума. А всички промени и подобрения, които са обявени досега, наистина звучат страхотно. За момента изобщо не се притеснявам, че играта ще ме разочарова :)

1850 мнения
профил »
Sentry каза на 23.10.2009, 22:30 ?. :

Аз пък честно казано съм разочарован от всички игри на този тип, така че може да се поспори малко за това дали върви на добре играта. Естествено това са Blizzard и трудно могат да сбъркат в това, което правят, но все пак според мен остава място за притеснения, най-вече защото по-голямата част от екипа разработвал Diablo 2 вече не е в Blizzard.

1850 мнения
профил »
Sentry каза на 23.10.2009, 11:22 ?. :

А бе само на мен ли ми иде да закреща "Уууууууууу!" на новината, че няма да се появят места от предишните заглавия? Смисъл Кураст, Лут Голейн? ВТФ - как така ще правят игра продължение и то на такава култова поредица, без въобще да може да посетим някои от старите места на битките между доброто и злото. Напълно нелогично!

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 23.10.2009, 12:29 ?. :

Кофти е да, поне ще видим адски много нови места!

Аз пък най се радвам на факта, че с всеки герой превъртането ще е малко или много различно. Разбира се main story-то ще е едно и също, но онези малки детайлчета дето ще са около него ще са различни за различните герои. Ще покажат индивидуалността, начина им на мислене, историята и мотивите и какво ли не. Нещо, което почти не бяха застъпили в Диабло 2 и не застъпиха изобщо в Диабло 1.

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 23.10.2009, 12:58 ?. :
Редактиран на 23.10.2009, 12:58 ?.

Какво стана с New Tristram и катедралата? Те не се ли броят места от предните игри?!

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 23.10.2009, 13:08 ?. :

Само Tristram ( щото е мега имба )

45 мнения
профил »
Daath каза на 23.10.2009, 16:19 ?. :

Току-що превъртях Diablo II на Хел сам :D


Иначе ако примерно барба има нещо от рода на Rage,Fury некво такова,мисля,че ще е готино.

149 мнения
профил »
iskam_keri_russell каза на 23.10.2009, 22:06 ?. :

Супер интервю. Най-вълнуваща е новата информация за куестовете, както и за различната история и начин на поведение на героите.

Фактът, че се опитват да създадат и уникална хорър атмосфера също е обнадеждаващ. gogogo!

195 мнения
профил »
GreenBlood каза на 24.10.2009, 07:26 ?. :

Яка игра ша е Diablo III

80 мнения
профил »
Lord of the dreams каза на 24.10.2009, 08:11 ?. :

Спор нЕма! :D

1565 мнения
профил »
n00b каза на 24.10.2009, 10:05 ?. :

Сигурно ще излезе на 12.12.2012. Близ+Активижън стайл.

19 мнения
профил »
SmeX каза на 24.10.2009, 13:03 ?. :

Малко преди да свърши света :(

1565 мнения
профил »
n00b каза на 24.10.2009, 13:27 ?. :

Ако Чък Норис е геймър, ще отложи закриването на света с няколко години.

36 мнения
профил »
Cyrax каза на 24.10.2009, 14:28 ?. :

Колкото до босовете, в клипчето с wizard-а го имаше Кинг Леорик

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 24.10.2009, 20:39 ?. :

Да, още от Геймплей трейлъра падаха колби, до колкото помня, но ще имат cooldown или ще можеш да имаш само няколко, нещо от тоя сорт беше. Иначе сферите по време на битка са най-важни, да:)

1850 мнения
профил »
Sentry каза на 24.10.2009, 21:47 ?. :

Нещо аз съм се объркал явно.

167 мнения
профил »
3dwarman каза на 24.10.2009, 21:06 ?. :

Само да не я WoW-изират играта твърде много, че това ще е доста гадно.

253 мнения
профил »
GiantR каза на 25.10.2009, 08:22 ?. :

Могат, могааат... вече итемите заеман само едно квадратче, вече няма да можеш да си избираш дали да вдигах стрент, декстирити и тн. а ще се вдигат автоматично, може и друго да има ама не се сещам...

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 25.10.2009, 10:04 ?. :

Това с предметите не е болка за умиране, даже аз го предпочитам и мисля че така е по-добре.

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 25.10.2009, 10:16 ?. :

Предметите няма да заемат само 1 slot. Инвентара вече е разделен на 3 - quest items, small items(пръстени, амулети and stuff) и large items(брони, каски и др.). Това с WoW style инвентара беше в по-ранните етапи на разработка.

253 мнения
профил »
GiantR каза на 25.10.2009, 10:43 ?. :

Е явно ми е стара информацията, но пък за сметка на това няма да можем да си разпределяме атрибутите което продължава да си е шит.

1850 мнения
профил »
Sentry каза на 25.10.2009, 12:26 ?. :

За инвентара и аз съм съгласен, че е по-добре така. В началото точно това ми беше много терсене, обаче преди няколко дена пуснах игра с old style инвентар и ми се видя много примитивен по някаква причина. :)

Това за статовете обаче е наистина непростимо. Като не можеш да качваш случайно статове това значи, че и половината ти item игра отива по дяволите, защото най-вероятно ще има tier-и, което е най-голямата глупост в една игра.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 25.10.2009, 14:20 ?. :

Старя инвентар си беше съвсем добре. Ако ви се струва "олдскул", пробвайте да вкарате вкъщи огромен меч и пръстен, да видим кой от двата заема повече място и е по-тежък.

Ако всеки айтъм заема еднакво място пиша голям черен минус.

694 мнения
профил »
perro каза на 25.10.2009, 14:32 ?. :

Прав си - сега се сетих за The Grandfather от Diablo II. Лелееее колко беше голям. А и моя беше истински - сам си го свалих от оня гад с кошницата на гърба при кошарата дето се спасяваха варварите нагоре от първия way point в петия акт. :)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 25.10.2009, 16:03 ?. :

Браво :) Аз много ги мразех тие монстъри там, щото тюфлеците от кошниците наливаха много зъл файър демидж и им бягах като мишчица :)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 25.10.2009, 18:12 ?. :

Еееех, временааа... дали Диабло 3 ще ни накара след време да се "обръщаме" назад с носталгия както сега към Диабло 2?

694 мнения
профил »
perro каза на 25.10.2009, 21:58 ?. :

дано да има :))
аз досега си пускам D II с разни модове на лап/неттоп-а: eastern sun, median-ите... кефи си ме таз игра и тва е :)

1565 мнения
профил »
n00b каза на 25.10.2009, 18:55 ?. :

С времето се появяват все по-малко игри, които са способни да предизвикат носталгия след време. Напоследък даже ми предизвикват не носталгия, а главоболие от прекалено многото абсолютно малоумни DX ефекти, които в реалния свят ги няма.

Все пак имам големи очаквания към Д3. Single борбата на Найтмеър и Хел ... епично.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 26.10.2009, 19:06 ?. :

"които в реалния свят ги няма"
+10

193 мнения
профил »
Rostik79 каза на 30.10.2009, 15:17 ?. :

Diablo 3 ще бъде поредната ролева игра, която пускат на пазара - заради старата слава и може би някоя друга свежа идея, ще бъде хита на сезона, но ... само за сезона. Вече почти няма заглавия, които да издържат на играене повече от 1-2 години. Изиграваме ги и ги забравяме. Повечето "стари" игри, които се играят и до ден днешен и са все така популярни са отпреди 5+ години.

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 02.11.2009, 14:16 ?. :

Какъв хит на сезона, направо хита на седмицата ще е и всички ще забравят за него. :D

1 мнения
профил »
Tevez каза на 31.10.2009, 10:08 ?. :

Тоест ще има мана ама няма да и е това името

3 мнения
профил »
nightmare1349 каза на 04.11.2009, 20:53 ?. :

кога излиза ле да му се невиди чакаме го от няколко години вече
ДИАБЛО 2 3 са най-яките игри лед wow на blizzard

1 мнения
профил »
BOSS89 каза на 08.11.2009, 21:29 ?. :

и все пак има ли някаква дата на която да очакваме играта

42 мнения
профил »
Nomad519 каза на 13.11.2009, 20:21 ?. :

То и да се появи дата, най-вероятно ще я отложат няколко дена след обявяването, за да може да направят още някой пач за WOW (тоест да спечелят още някой лев).Иначе съм съгласен, че Диабло е една от най-яките игри на детството ми.

380 мнения
профил »
des каза на 17.12.2009, 16:01 ?. :

Ще чакаме няма как! За жалост Близард харесват парите и биха пуснали своите шедьоври един след друг с около 10 години закъснение. Целта е една-мангизите!

2 мнения
профил »
minifaraona каза на 27.10.2010, 08:05 ?. :

Кога ще излезне тая игара шото вече нямам търпение да играя

1 мнения
профил »
kimboki каза на 12.01.2011, 09:38 ?. :

И аз това се питам ;д

30 мнения
профил »
Helo каза на 25.06.2011, 11:37 ?. :

Ei Blizzard se osirat za poreden pyt..to takava prosta kompaniq nqma..da bavqt tolkova elementarna igra tolkova GODINI!

6 мнения
профил »
Крадени акаунти каза на 12.04.2012, 03:51 ?. :
Редактиран на 12.04.2012, 03:52 ?.

КУПИ / ЗАКУПИ / ПОКУПКА / ЗАКУПУВАНЕ / ПРОДАВАНЕ / КУПУВАМ / ПРОДАВАМ: Diablo III Key ключ / Diablo 3 Key ключ / Диабло III ключ Key / Диабло 3 ключ Key http://bit.ly/Diablo3Key

Закупуване на оригинален лицензионен ключ за Diablo III на цена от 95 лева (при официална препоръчителна цена за продан от страна на Blizzard Entertainment: €60). Играта излиза на 15.05.2012г., а периодът на презакупуване на по-ниската цена важи до 14 май, след което цената се увеличава. Всички геймъри, предплатили своите Diablo III лицензи, ще получат своите ключове в нощта на 15 май 2012г. с цел започвайки възможно най-рано, давайки им предимство в:

• Първи достигнати постижения в Battle.net 2.0 D3 EU Сървъра;
• Първи грабнати и направени виртуални предмети (струващи стотици и/или хиляди €);
• Първа възможност за продажба на изкараните артикули през създаденият от Blizzard in-game „Real Money Auction House“ (RMAH – http://www.diablowiki.net/Auction_House), трансфер на парите в PayPal, трансфер на парите във Вашата Visa кредитна/дебитна карта, трансфер на парите по Вашата банкова сметка и в крайна сметка – печалба. Важи и за хора, които до момента въобще не са играли Diablo.

- Пълна информация относно начините за разплащане, информация за легитимността на продавачът, често задавани въпроси и контакти, можете да откриете на следната страница (http://bit.ly/Diablo3Key).

- Like Us (http://on.fb.me/D3_FB_Like) @ Facebook (Official Page). Чувствайте се свободни за разпространявате новината сред всякакви Ваши приятели (виртуални и реални) в интернет и реалното пространство.

- Побързайте и запазете Вашият оригинален лицензионен ключ за Diablo III още днес!

- StarCraft II: Wings of Liberty: http://bit.ly/Diablo3Key (същата връзка) – за приятели, колеги, роднини и прочие.

- Нека не позволяваме на олигополите в България И този път да ни прецакат с „топла бира“ (горива, лекарства, храни и прочие): http://db.tt/HxAAvp6O

[Pre-Order-налите хора на D3 от друго място – по всяко време можете да го „cancel“-ирате без абсолютно никакви проблеми и последствия]

• Начини на разплащане и още информация: http://bit.ly/Paymentz
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Интервю: Diablo III

Ревю:
Eдна доста мащабна кръпка, която добавя много нови неща, но не променя играта изоснови

Превю:
Популярната ролева игра вече не е РС ексклузив, а конзолната й версия е оптимизирана във всяко едно отношение за максимална наслада на играчите с геймпад.

новини:
Ежегодното in-game събитие е отворено до 31-ви януари.
Не се съобщава за откраднати данни или други щети, така че атаката е предизвикала единствено неудобство.
Освен за PS4, Diablo 3: Ultimate Evil Edition се разработва и за Xbox One. Това заявиха от Blizzard пред VideoGamer.com.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Diablo III 147
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Diablo II: Lord of Destruction 31
Diablo III: Reaper of Souls 26
Diablo II 4
Diablo 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78